Jaja, az újabb Hondáknál is a gyár azt mondja hogy minél tovább benne kell hagyni az első olajtöltetet mert abban emelt mennyiségű Molibdén van meg egyébb nyalánkságok amik segítenek bejáatni a motort.
Szóval aki az új Hondáján már 2000 km-nél lecseréli az első olajat az nem éppen jár el helyesen.
15 éve még a Honda is azt mondta, hogy 2000-nél olajcsere, de azóta a világ és az olajok is változtak, meg a gyártástechnológia is.
Totalcar proadcast-ba az Egesterben valamelyik regebbi adasaban beszelt (asszem a gyori) muszaki egyetem professzora es kulon kitert a motorok bejaratasara es egyertelmuen kiderult kell bejaratni, sot azzal az olajjal amivel atvetted az autot a szalonban, 0km-rel meg erre is kitert, mert az az olajtoltet valami specialis olaj amit a gyarban raknak be a bejaratashoz.
Erdemes vegighallgatni a musort, nem egy fogalmatlan ember (professzor) beszel suletlensegeket mint oly sokszor hallani egysmast itt-ott.
A bejáratás vs. egyből padló örök vita tárgya.
Ugyan az, mint a fék! kell bed-in vagy nem?
Én a drasztikusabb oldalt képviselem! Én nem fogom ujjalgatni egyiket se több 1000km-en keresztül. Minél előbb kopjon össze minden.
Mióta nincs a 6G egyre többet nézek videókat róla...
Ez pl most jött, bár nagyon régi: Spoon EG6 vs EK9
Ahhoz képest, hogy 50km van a CTR-ben nem épp bejáratós üzemmódban gurul!
Akkor legközelebb a leírás alapján ha tönkre megy ki tudod cserélni! Azt egyébként nem tudom,hogy a tekercs mitől megy tönkre hamarabb vagy mivel lehet meghosszabbítani az élettartamát?!
Ha egy csapágy szét megy akkor szét megy,ha egy szimmering akkor az is kuka... de ez?
UFO klíma gond.Ha van gáz ,csak a szivattyú nem megy.
Lenti linken a videón látni,mikor ki be kapcsolgatom a klímát . Klíma mágneskuplung kicserélve!
Mágnestekercs+tárcsa+kuplung 39,32€
Új hosszbordás szíj 12,70€
új feszítő 43,63€
vezető görgő 9000ft,mert azt elnéztem rendeléskor,itthon meg kiderült,hogy az nagyon kell!
Ott.odabent.Látjátok azt a zégergyűrűt a csapágynál?A fogóval se fogsz hozzá férni!
Bontani kell hozzá,az ablakmosó tartályt is!!
A munka menete és buktatói:
A nagy "haspáncél" le a rengeteg patenttal együtt és pár csavarral.Szíj meglazít,én elvágtam egy villáskulcsot 19-est,hogy egy vascsővel kényelmesen rá tudjak fogni.Persze két villáskulcsot is egymásba lehet akasztani,de az ha szét csúszik akkor fogad kivered vagy lefejeled azt ami előtt állsz!
Mivel szíjat is cseréltem,meg feszítőt,így le kell szedni a vízpumpa tárcsáját is,amihez külön csináltam körmös kulcsot.Rajzold le,hogy a szíj,honnan merre,melyik görgőn megy át!Amit a tárcsa furataiba be lehet akasztani és a tárcsa fut felülete így nem sérül meg.Emelő a motor alá,mert le kell buktatni a motort,hogy a feszítő és a vízpumpa tárcsája kijöjjön. Ehez felül a motortartó csavart ki kell csavarni.
Ha le akarod a lökös t hajtani,belülről a kerékél lévő műanyag betéttel kezd,mert utána a kis takaró szürke ívet ki tudod pattintani anélkül,hogy eltörnéd a füleit,fordítva törni fog pár,utána meg nem tudod majd a helyére rakni rendesen.A lököst egy csavar tartja a sárvédőnél,utána le kell pattintani.
Aztán csak le kell szedni mindent ami útban van.
Kellett csinálnom egy v alakú szerszámot amivel rá lehet fogni a kuplung 3 ágú részére.Semmi extra 3db 10cm-es laposvas y alakban összehegeszt,vascső a végére,célnak megfelel,kb 10 perc volt.Ha ez meg van és lejött a tárcsa,akkor kis zégergyűrű fogó,le az első zégert,majd utána le kell húzni a szíjtárcsát.ha nem jön le kézzel,simán és újat raksz fel akkor hátulról le is pofozhatod kalapáccsal,ha,amúgy meg csapágylehúzó a két karos a barátod.
Utána jöhet a nagyobb zégerfogó,le a gyűrűt vele és akkor már maga a mágnestekercs is lejön,csak az tartja.A kábelnél a test egy pici csavar fogja elöl,ha nem megy a csavarhúzóval akkor az egész rögzítő lemezt fordítsátok el,mert azzal együtt szerencsére kicsavarodik a kis csavar is.
Az újat ugyanúgy kell berakni ahogy szét jött,értelem szerűen a sorrend megfordul.Arra figyelj,hogy a zéger az bepattanjon a helyére!!Ha az első nincs a helyén a tárcsát hiába püfölöd utána,hogy az majd oda löki,mert nem fogja!A mágnestekercsen van egy lyuk a szivattyún meg egy pöcök,amire rá ül.Így a pozíciója adott,ha nem jól csinálod,ferde lesz,azt látni fogod. Ami fontos!A szíjtárcsa és a külső tárcsa közötti hézagot ki kell hézagolni!! 0,35-0,65mm a könyv szerint!!
Ha túl kicsi a hézag akkor menni fog egyfolytában a klíma,ha túl nagy akkor meg nem fog behúzni.
Ezt úgy tudod megcsinálni,hogy az első képen látható tengelyre és csapágyra alátétet vagy alátéteket kell rakni.Ez elég idő igényes,keresgélni alátéteket,próbálgatni,stb...A gyári rozsdás szart meg nem érdemes vissza rakni,de a hézag ott se lesz jó .Ja,nem elég felpakolni az alátéteket és kézzel oda tartani a tárcsát és úgy hézagot nézni,mert az anya meghúzása után az változni fog!
Ami nélkül neki se kezdj az az y alakú tákolmány,vagy biztos van erre külön célszerszám amivel a tárcsának ellent fogsz!Illetve a vízpumpa tárcsájához való kulcs,kis és egy nagyobb zéger!mert a naggyal elöl fogsz kínlódni,a kicsivel meg nem fogsz beérni hátra a másodikhoz.
Honnan lehet tudni,hogy ez a baja?Járó motornál,bekapcsolt klímánál a tárcsa külső része egy helyben áll. Biztosítékok,relék,le ellenőrizve,azok mind jók,gáz van a rendszerben,azt is megnézte egy klímás,így kizárásos alapon a mágnestekercs a hunyó.
Rá lehet mérni multiméterrel,ha nagyon sok kohm-ot mutat a műszer a tekercs végpontjain akkor az nem jó,mert az újon alig lehet valamit mérni.
Még egy tipp!!!Ne zigánykodjatok a régi műanyag patentok kivarázsolásával,hogy majd azt vissza teszitek!Aliról kb 13$-ért kaptok 50 db-os csomaggal újat.A régit ha vissza is rakod jó eséllyel lötyögni fog,aztán majd hallgathatod alapjáraton lámpánál a kolompolását! .Ha vesztek,azt a fajtát amelyikben van egy fém rugó,mert az nem fog kilötyögni,menet közben kiesni!!!
Egy napot érdemes rászánni a műveletre Az akna előny,de nem feltétel ha okosan bakolod fel a kocsit.
Azt hiszem mindent elmondtam a témában.Ha valakinek ugyanez a problémája és úgy érzi neki mer/tud állni és a klímás amúgy is horror áron dolgozik és időpontot is csak majd május 40-re tud adni,annak ez egy jó útmutatás!
Igen,én minden kicserélt alkatrészre rá írom a km állást és dátumot.A következő tulajnál tuti kibukik ha tekerik az órát ,már elég sok helyen van dátumozott alkatrész,esélytelen mindet eltüntetni!
Típushiba, facebookon 'Honda Civic 8gen Hungary' csoportban többen is tudnak segíteni.
Balla Gábor Dunakeszi
Amper László Miskolc
Kézér Attila Bp
Moldován Zsolt Nyíregyháza
Üdv,
Ádám
2019. szeptember 24. 11:02:09: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #179350
'reggelt! Van egy 2008-as (8. gen.) Type-S-ünk, navi nélküli. Az utóbbi időben előfordul, hogy a rádió kijelzőjén a feliratok mellett "feldereng" az összes szegmens, de minden működik tovább. Egy idő után elkezd baromi hangosakat kattanni a rádió, ilyenkor szól tovább, de mintha lefagyna, ki se lehet kapcsolni, és asszem a hangerő-állításra sem reagál (nem én járok vele). Az autó leállítása és újraindítása után egy darabig (akár napokig) minden OK, aztán ismétlődik.
Láttatok már ilyet?
2019. szeptember 24. 09:58:08: megválaszolva Ádám 0 által,
→ #179349
4gen árakat néztem ma és igen elszaladtak. Már egy 1.5 automatáért is el akarnak kérni 5000€ (nem extra kevés km ) az i-vt-rő nem is beszéle 10000€ körül mozognak, mármint a hirdetésekben.
Sőt, a vti kuplungja tökéletesen passzol a K20A3 váltójának a nyelestengelyére és fordítva, viszont a vti tárcsaátmérője nagyobb 5mm-rel. Sajnos a szerkezetet nem próbáltuk ki de erős a gyanúnk hogy az is ugyanaz.
Csak akkor csekkolni kell az ET-t, mert tudtommal az UFO gyári felni az ET55.
Plusz az osztókör is kérdéses, de azt is lehet csak a CTR-eknél változtatták meg...
(persze lehet ezeknél az újaknál is ilyen magas az ET szám, ezt őszintén nem tudom, de ha igen, akkor tényleg jól nézne ki rajta )
2019. szeptember 22. 17:44:49: megválaszolva Tonx + által,
→ #179341
UFO gyári felni lehet nem állna rajta rosszul,a 7 küllős.Elvileg azt papírozni sem kell rá .A mostani gyáriak eléggé bazáriak.A sorjás,gagyi,fröccsöntött kínai gyerekjátékokra emlékeztet .
Olyanra gondoltam,hogy pl. az ajtó vagy a motorháztető foltos lesz.Nem úgy mint pl. unakotesóm puntója aminél a piros autón a lökhárító,kilincsek és a tükör más árnyalatú.Mert az olyan limitált kiadás vagy mi volt.Először azt hittem össze rakták a gyárban talált dolgokból mint azt a vw golfot,vagy polót aminek minden eleme más színű.De itt is láttam rohangálni ilyen csiribiri autókat.
OKé,megvan!tele a net velük .
Fekete autót az életbe nem veszek még 1x!Az tuti!
Nem tudom a Honda piros színe még mindig fakulós e?Pár helyenláttam ufo-ból is ami törésmentes volt,de a napfénynél az elemek eltértek.Mert amúgy az új civic pirosban nem rossz vagy a két galambszürkében sem.
Alulról nem fotóztam. (Majd megkérem a tulajt, hogy fotózza le) Ilyen képem van, még az átalakítás előtt.
Ebay-ről lett rendelve az első spoilerrel együtt. Átszámolva, valami 30-40eFt közt volt az ára leszállítva. Aztán még a kipufogósnál lett otthagyva 35eFt a két végért és az átalakításért.