Az a te kocsid. Az enyém ilyen. Nyáron 7 liter. Télen, rövid távon, be se melegszik (mikor nem megy a klíma ugye) 9 körül alakul. Persze 7.8-at ír ki aztán a kútnál kiszámolva a valóság más.
A négy év alatt míg nálam volt a VTI, egyetlen egyszer evett 7.4-et a kocsi. Az összes többi esetben 9 liter, tök mindegy hogyan mentem vele, lassan, gyorsan, város, autópálya, stb. tök nyolc volt neki, mindig 9 liter. Megváltás volt átülni az EP3-ba mert az is ennyit evett, de legalább ment is
2018. augusztus 2. 12:28:57: megválaszolva CTDpeti + által,
→ #3617 2018. augusztus 2. 10:01:57: megválaszolva Tonx + által,
→ #3615
Szerintem teljesen rendben van. Kisbusz forma, nem tesz jót neki a 110 fölötti sebesség. Mi Toscanában voltunk vele, 140 autópálya tempónál 8 fölött evett.
Én most anyám 1.2-es, 90 lovasával autóztam. Mindig meglepődök, ahhoz képest h kiskocsi, milyen jó pályán. 140-150 közt mentem óra szerint, s szinte semmi hangja, inkább csak szélzaj. Az 1.4 céges Corollám ilyenkor már üvöltött anno
voltam a Jazzel Horvátban. Baráti párral. Ők két gyerekkel, 1.2-es Jazz, én könnyebbre pakolva, 1 gyerekkel 1.4. Kicsit kijött a komoly 6 lóerő többlet emelkedőkön
Viszont a fogyasztás autópálya/araszolás, végig klíma, 6.9-7 liter. A VTim se fogyaszt ilyen tempnál többet..... Szelephézag jó, nem értem. minimum 1 bő literrel többet eszik mint amit lehet róla olvasni itt-ott.
1 hét alatt nem is láttam más jazzt csak a mieink
Probalkoztam eloszor bontottal es egy-egyet cserelgetni, de mindig csak 1-2 honap volt kb tunetmentes. Aztan beragtam es rendeltem 4 ngk-t nemeto-bol. Sajnos nem olcso a szett, de mar meguntam a kiserletezgetest.
hali, hatha masnak is hasznos lehet!
most mar ugy tunik eleget teszteltem, hogy biztosra mondjam a rangatas megszunt az uj hatso trafokkal.
koszi a tippet!
Sziasztok!
Valaki nem tudja véletlenül a 2004-es Jazz hátsó féknyereg tartó csavar menetemelkedését?
Az a két csavar ami az egészet oda fogja a lengőkarhoz!
Robbantott ábrák dobféket hoznak valamiért hozzá így nem tudom megnézni.
A Logo-ban volt egy korai cvt széria amit gariban cseréltek. 2002-2008-ig ugyanaz a megbízható szerkezet van benne, szoftveresen más. 2009-2010 végéig(kb.;szeptember) i-shiftet raktak, mert olcsóbb és könyebb szerkezet, majd ismét cvt.
Az "f1 váltó" annyiban más, hogy váltófül van a kormány mögött. Jobb fel, bal lefelé vált.
Az nfl-en a légzsák mellett van jobb és baloldalon kapcsoló és mindkettővel lehet fel/le váltani.
Én imádom ahogy siklik váltás nélkül. Ha valakinek pedig úgy tetszik, egy gombnyomásra váltogat, mint egy hagyományos autómata. Nagyon ritkán kapcsolom kézzel, max nagy emelkedőn/lejtőn vagy ha ki akarom kormolni. 282e km-nél jártam, amikor szerelési hiba miatt megdöglött a váltóm. Kapott egy fl-t, 140e km-el.
Kissebb fordulaton tartja a motort.
Köszi az infót!
Vannak olyan Jazz kocsik amik F1 váltósak és van a sima. Arra gondoltam hogy az F1 váltós a rossz és a sima fokozatmentes a tuti váltó. Sajnos egyáltalán nem ismerem a Jazz-t de azért próbálok utána járni a dolgoknak.
Jó vadászatot kívánok!
Üdv!
Esetleg tudja valaki, hogy a 2015-ig gyártott jazzhez volt gyárilag rendelhető tolatóradar? Kiegészítős katalógust nem találtam. Gyárilag pedig tudom, hogy nem volt szerelve.
CVT váltós Jazzben töröm én is fejem. Feleségemnek kellene egy városi kis autó, ami automata, mivel eddig csak Hondam volt így szeretném ezt a jó szokást továbbra is fenn tartani. Visszaolvastam egy két oldalt a topikban és látom, hogy nem is olyan rég téma volt a CVT váltó, ezért ugyanazokat a kérdéseket nem tenném fel.
Neten olvastam vagy valaki mondta nekem még régebben, hogy ezeknél a Jazz CVT nél van egy széria amiben más CVT került, amivel sok volt a gond a váltóval és visszaálltak a előző CVT váltóra. Ez a hír igaz? Melyik évjárat vagy alvázszám érintett ebben a témában?
2003-2007 között mikor volt a ránc felvarrás a jazznél? Mit változtattak? Érdemes esetleg külföldről behozni, kicsit nagyobb a választék, árban kb ugyan ott lennék mintha itthon venném, csak lehet az állapot jobb/vagy nem
Én ezt mondom 320 ezer km-rel A motor meg eszi az olajat. De a szervíz is beszámol nem egy oválisra kopott Jazz motorról és 250 ezer környékén sorban lesznek hengerfejesek. Ezen kívül gyakori a konstrukciós hiba miatt (beázás) a trafók korrodálása. CVT váltóról meg rosszat nem hallottam.
Most,hogy kicseréltem a váltót már semmi extra Azt a problémát eddig voltam hajlandó cipelni,illetve húzni,halasztani.
A másik gondom,hogy a bal első kerék levegő hőmérséklete mindig 3 fokkal melegebb volt,mert egy hangya f@sznyit vagy az fogott be,vagy a másik oldalhoz képest annyival rádolgozott.Ezt a problémát orvosolva a fék topikban .
A hátsók hibátlanok,kicsit vállas volt a tárcsa,így azt azért kicseréltem.ha lesz időm,és kedvem azokat a nyergeket is felújítom.
A váltó témakör az ami az UFO-nál nagyon bosszant,mert az nem "kopó" dolog,hogy cserélgetni keljen.Fék,gömbfej,ilyesmi azt lesz@rom,azt kidobálom bármikor,bár hol,de komolyabb dolgokhoz csak itthon az akna felett és a komolyabb szerszám parkkal tudok csak foglalkozni.
A féket kilégtelenítve elvileg hibátlan a vas .
Én is ABS hibával vettem egy Jazzt 1.5 éve. Akkor 50 ezer forintért vettem hozzá egy ABS modult bontóból, azóta semmi baja. Szóval az a 150 ezres különbség kicsit sok.
Szeretnék egy kis segítségetkérni tőletek. Hibrid Jazz vásárláson töri a tesóm a fejét és kellene neki olyan szervíz elérhetősége, amelyik ilyeneket vizsgál be Budapesten. Illetve az alvázszám alapjáni előélet lekérdezés hogy megy a Hondáéknál? K0szi előre is a segítséget.
Mi egy éve vettünk egy 2007-es CVT váltós Jazz-t a páromnak napi használatra munkába járni, valamint családi célra közép távokra. Nagyon meg vagyunk elégedve az autóval, roppant praktikus, kényelmes...teljesen levett engem is a lábamról.
A CVT váltó nagyon jól dolgozik együtt a motorral, dinamikusan, erőlködés nélkül, csendesen mozgatja a kasznit, kiváltképp a városban. Az országúton már nem egy versenyző típus, de azért kulturáltan lehet vele haladni akár pályán is!
Az autót 106e km-el vettünk és sajnos indítókuplungot kellett cserélnünk hamarosan, de erről később...
A CVT-t váltót vagyis pontosabban az indító kuplungot úgy tudod letesztelni a legjobban, ha padló gázzal indulásnál is simán "döccenés" vagy "apró rántás" nélkül indul az autó. Ez az apró rántás vagy remegés kisebb gázzal történő elindulásnál is elő jöhet, de az a tuti ha kövér gázt adsz. Mi ezt nem tettük...nem vezetett együnk sem CVT váltós autót ez előtt, nem tudtuk milyennek kell lennie.
Az első próbálkozás a hiba orvoslására egy váltóolaj csere volt, ami sajnos elmaradt a kisautónak egészen 106e km-es koráig, noha még az 50e-dik kilóméterénél is járt márkaszervizben de valamiért még akkor sem cseréltek benne olajat, a csereperiódus 40e km. Az olajcsere után a remegés megszűnt, szépen indult az autó...ez tartott is úgy 5e km-át, aztán visszatért az az apró remegés indulásnál, így hát jött az indítókuplung csere.
A költség gyári alkatrésszel, gyári olajjal és munkadíjjal együtt 240e Ft volt...
Nem sajnáltuk rákölteni az autóra, mert nagyon szeretjük és már a megfelelő szervizperiódus betartása mellett nem tartok attól, hogy a következő 100e km után úja indítókuplungot fogunk cserélni.
A szerelő egyébként azt mondta, hogy két féle Jazz létezik, akár manuális, akár automata, olyan aminek már javították a váltóját és olyan aminek még nem
Alább még 2 cikk a témában, de ki kell próbálni a CVT-t azaz igazi...
http://www.autoszektor.hu/hu/content/mesel-szakerto-jazz-meg-
az
http://www.autoszektor.hu/hu/content/mesel-szakerto-jazz-meg-
az
Olvasok én mindent ne aggódj De már korábban leírtam sokszor itt is, hogy nem a CVT váltó a Jazz gyenge pontja. Sokkal inkább a motorja. A váltó ha megvan az olajcsereperiódus betartása nem romlik el.
következő autó vásárlásán töröm a fejem, eddig volt egy accordom és több civic, de most kicsi autó kell, így a jazz jött szóba, 2002 utániak. olvastam a cvt váltóról, egyik civic-ben volt i-shift, nekem jó lenne a kézi, de páromnak a lába miatt könnyebb a kuplung nélküli. mennyire kell félni így tizen év távlatából egy cvt-vel? bajosak? nagyon szervizigényesek? bele lehet tenyerelni olyan példányba, hogy rá kelljen költeni még egyszer az autó árát? köszi előre is a válaszokat