A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Wow! 747-8F?! A 4. képen. Bakker Pestről Mallorcára repültem és ott aludtam 1 éjszakát csak azért hogy másnap A 747-400-al tudjak repülni. Mallorcáról-Frankfurtba,onnan pestre.
Nem mellékesen a Debreceni repteret már bekebeleztk, meg is van a látszata és az eredménye, pár éve pont a tűzoltó parancsnokot nevezték ki reptér igazgatónak, csak mert már látott repülőgépet és repteret, mondjuk azóta nincs melege tűz közelében,elvileg elég hűvösön van. Viszont csinált egy szép nagy játszóteret a tűzoltóknak ami a párját ritkitja Európában. Egy keskeny és egy széles törzsű szimulátor is van itt a tűzoltóknak, mintha bármikor ide szélestörzsű érkezhetne, vagy annyira nagy forgalom lenne ami indokolná
Én sokat dolgoztam az állami szektorban, de már én sem tudnám magamat ott elképzelni. Mondtam is az asszonynak ha tönkreteszik a repteret, akkor irány Ausztria, nincs itt tovább maradásunk. Ha visszamehetnék az időben, akkor már a 20 éves önmagamnak azt mondanám hogy tipli van innen. Gyorsan telik az idő, lassan kezdek egyre kevesebbet érni a munkaerő piacon, maximum valami saját vállalkozás amibe érdemes lehet gondolkodni. Viszont kéne még egy szakma, szeptemberben el is kezdem az épületgépész technikusit, mert öregebb napjaimra kéne valami kényelmesebb és jól fizető meló, ki tudja mi vár itt ránk. Szeretek kamion vezetni, de abba a szakmába nem mennék vissza, az életedet az otthonodtól távol töltöd el, aminek nem sok értelme van.
Heh, én még csak a versenyszférában dolgoztam, az állami munkahelyet nem tudom elképzelni.. :-) Dobok egy képet a motorosban, nem sámli, h lassan 17 éves, eléggé öregszünk..
Persze-persze, egy városi tűzoltóságnál izgalmasabb az élet, sokkal több esemény van ott kint, mint itt a reptéren. De nekem már nem hiányzik amikor hajnal 2-kor mentünk a cigányokhoz tüzet oltani, mert rendszerint akkor gyújtották fel Kerepesen a Gyár utcában a szemétdombjukat.
Azért itt sem unatkozunk, mert kedves vezetőink, valamint a közel- és távolkeletről ideutazó barátaiknak fel- és leszállását nekünk is biztosítani kell, és hát elég sokat repkednek. Szerencsére a másodvonalbeli fullajtároknak nem jár ilyen biztosítás, mert hozzátenném hogy a l.ö.l.ő.nek már nem derogál a G Merci, inkább helikopterrel hozatja ide magát Budáról, meg pl a zótépé fejének is 2db jet van itt leparkírozva a reptéren. Nem véletlenül akarják ezek maguknak megvenni ezt az egész kócerájt...
Nade kicsit eltértem a témától, azért van mit csinálnunk, a múltkor pl a Burger King elszívója gyulladt ki és égett végig benne az összegyűlt zsiradék. Meg minden napra van valami feladat, de ez minden tűzoltóságon így van, ha nincs vonulás, attól még van mit csinálni. Vasárnap az egyetlen nap, amikor full pihi van. A lényeg hogy itt összességében jobbak a körülmények és a javadalmazás mint a katvédnél. Mielőtt ide jöttem a reptérre, másfél évet dolgoztam a maszek világban alkalmazottként, hát az egyenesen visszataszító egy hely, a nagyobb cégeknél a simliskedés, a kisebbeknél a túlélés a fő csapásirány.
Ez minden szakmában megtalálható. Földrajzban is rendszeres, hogy fentnek nevezik északot és lentnek a déli elhelyezkedést. Erre mondta Oláh Ferenc adjunktus úr, hogy fent vannak a darvak, lent meg a vakondok!
Persze, mindenkinek van valami babája, de konkrétan a repülőkre gondoltam. Attól valahogy mindenkinek elkezd porcosodni a ceruzája, még ha nem is a repülés a mindene.
A fegyver elsütőbillentyűje meg a ravasz? :-)
Inkább arról mesélj, h nem e unalmasabb a reptéren ügyeletben üldögélni, a tűzoltóságnál azért inkább vannak tüzek, amiket oltani is kell..
Kifutó az állatkertben és a divatbemutatón van, a repülőtéren szigorúan FUTÓPÁLYA.
Mint ahogy a technikumban ha valaki azt mondta hogy "fúr egy lyukat", akkor jött is a tanár intelme hogy "Fiacskám, lyuk az a seggeden van, itt a műhelyben furatot készítünk!".
Szerintem azért a legtöbb férfinak van valami fejlövése, vagy valami olyan dolog, ami jobban érdekli őt az átlagosnál. Peca, vasútmodell, CNC, peca, motorok, hegymászás, rádióamatőr izék, csillagászat, PC játékok, body building, asztaloskodás, stb. Én speciel nem azért jöttem ide a reptérre dolgozni mert olyan nagyon nagy repülőbuzi lennék, egyszerűen csak ide sodort az élet. Mondjuk egy cseppet sem bánom, mert mindig is érdekeltek a repcsik, bár inkább a katonai gépek, ezek az utasszállítók mind egyformák. Egy rövid ideig volt szerencsém Kecskeméten a Repülőbázison is dolgozni amikor szerdzsós katona voltam, de ez már több mint 20 éves történet (lásd képet lejjebb )
De összességében tök jó élményeket lehet itt a reptéren szerezni, sok érdekes dolog jön szembe, ami a látőkörét bővíti az embernek. Azért az nem mindennapi lehetőség hogy egy Jumbo cargo gép kapitányával tudsz beszélgetni egy kicsit, aki egyben be is mutatja a fedélzetet, meg hogy ha valami gebasz van akkor hogyan tudnak onnan kimenekülni, illetve hogyan tudunk nekik mi, tűzoltók segíteni, majd a beszélgetés végén megköszöni a szolgálatunkat. Meg még sok egyéb sztori van, ami tök sokat hozzá tud tenni az ember életéhez, élményeihez, mindenképpen élvezetesebb mint 3 műszakban egy gyártósoron valami monoton melót csinálni.
Csapvíz: Mint vízellátás-csatornázás szakmérnök mondom nektek: Legtöbb esetben iható, és nem fertőző, stb a csapvíz. Vannak olyan települések, és hálózati végpontok, ahol azért neccesebb, tehát a lokalizáció a nem mindegy.
A képen elszörnyűlködtető cső valóban szörnyű, de azért a hálózat legtöbb helyen nem ennyire gáz, ahogy kinéz beklülről. Mi is találtunk majdnem hasonlót, ami betáplálási ponttól nem messze volt, és vascső szakasz, hossz-szelvényileg mélyponton, tehát az üledék jobban leülepedhet, mint egy felfelé futó csőszakaszban. Tehát, hogy ez a kép alakuljon ki, halmozottan több feltételnek kell kialakulni.
Jellemzően minden vízben van valamennyi vas és mangán, ami a vízben oldott oxigén miatt oxidálódik, és iszap formában ülepszik ki.
Lokalizáció: Végvezetékekeken, alul terhelt szakaszokon fordulhat elő pangó víz, amelyből a csőfalon biológiai hártya alakul ki, ebben azért bacik szeretnek tenyészni, így az ilyen szakaszokat valamilyen klór anyaggal fertőtelenítik. Ez íz és szaganyaggal járó kiválásokat okoz, amit meg is lehet érezni.
A szűrők házi használata nekem azért nem fekszik, mert otthoni körülmények között semmilyen kontroll sincs, hogy mi jön ki a szűrő után. Minden szűrő telítődik, áttörés szinte biztos hogy van. Az aktív szenesekben meg a bacik szeretnek megtelepedni. Így nekem jobb, ha úgy jön ki a víz, ahogy betáplálják.
Bonyolultabb a történet az akkori antsz egyik szakembere hívott fel a minta végett hogy honnan van, mert rekord veszélyesnek minősítette. A lényege hogy bármilyen pangó víz ami műanyagban van elég hamar baktérumtanya lesz.
Ebbe a vízszűrő kancsó is beletartozik, simán okozhat megbetegedést ha nincs időben cserélve a betét és néha az egész kiszárítva.
De a legrosszabb az RO szűrők amikhez kis csap jár, és egy "tágulási tartály" van nyomásfokozónak, tekintve hogy abban örökké pangó víz van és gumilabdában tárolva..
Simán meg kell nyitni a csapot, lehet belőle inni, magyarországon a víz nagyon jó minőségű (nem a legjobb de azért a világ élvonalába tartozunk), felesleges csapvizet inni flakonból, bármiből, ott a csap, a legolcsóbb és a leg környezetkímélőbb..
Ki szaros koromban kimentünk a térre bicajjal, akkor még voltak azok a kék karos kutak, aztán abból ittunk míg ki nem pukkadtunk kb. a melegben. Szóval én sem értem teljesen.
Részben igen, mert valóban van alapja a dolognak, de ez pont olyan mint a gyereket megvédeni mindentől, aztán később idősebb korában egy influenza elviszi. (szupersarkítva persze)
Én úgy vagyok vele, ha az immunrendszert mindentől óvjuk, akkor nem is erősödik avagy szépen legyengül. Ami a csapvízben van vagy lehet, annyi edzés éppen kell neki.
Azt is hozzátenném, hogy mondom ezt úgy, hogy ha vizet iszok, akkor ásványvizet szoktam.
De főzésnél nem azt használunk és/vagy nem tisztítottat, csapvíz és kész. Teát iszunk sokat, de az dettó sima csapvíz. Limonédá szintén, szóval nincsen fétis.
Hát most mondhatnám, hogy a héten a kerítés belső feléről nézhetem a felszálló gépeket de nem teszem mert köcsögnek tartanátok Bár azok csak kis gépek de 5-10m-ről elég hangosak azért.
A csapvizet pohárból iszom. Ha forralni akarod akkor mi brita kancsós vízszűrőt használunk. Annyira tisztítja a vizet hogy nélküle 3-4 forralás után már vízköves a forraló, a szűrt vízzel meg majdnem 1 hónap után lesz picit vízköves. Viszont inni nem biztos hogy meginnám főleg a hónap utolsó napjaiban, ugyanis havonta kell cserélni a betétet és nem szeretném tudni mi él a szűrőben ha benne marad a víz egy-egy éjszakára. HRV feri írt régen hogy valami mikrobiologus meg akarta vizsgálni a szűrt vizet mert kiváncsi volt rá mennyire szar. De eredményről nemt tudunk.
Személy szerint én is csapvizet iszom, de a kancsós megoldás hibája, hogy ha nem cseréled időben a szűrőbetétet, akkor maga a szűrőtől lesz tele a víz "szeméttel" és vagy penészgombával. Orvos ismerősömék a fordított ozmózisos vízszűrést javasolják, talán 5 szűrőbetéttel a csap előtt, vagy valami ilyesmi, de azt is rendszeresen cserélni kell. Ha esetleg bele akarsz merülni, akkor annak érdemes utánakeresni.
Egyszer kb. 15 évvel ezelőtt voltam a Lufthansa Techniknél a ferihegyi szerelő/javító hangárjukban munka miatt, és körbevittek egy repülőn, amit akkor javítottak, nagyon érdekes volt, ha jól látom, az itt lévő link alatt is lehet ilyesmire jelentkezni. Ha valakit érdekelnek a repülők és a mechanikai szépségek, akkor csak javasolni tudom. Emlékszem, hogy mennyire megdöbbentett akkoriban, hogy milyen vázszerkezet van a belső utasok által látható héj alatt
Engem mondjuk zavar már a városban is (pl. 9. ker vagy 11. ker vagy 14. ker részei) amikor mondjuk felhősebb az ég, és még a felhők alatt vannak, hogy mennyire rohadt hangos amikor felszállás után elrepülnek. Amúgy létezik zajtérkép is: https://www.bud.hu/zajterkep
Feltételezem, hogy leszálláskor halkabbak, mint felszálláskor, de ez csak tipp.
Nálam sincs semmiféle szűrő, megisszuk a csapvizet. Különösebben nem preferálok egy márkát és típust sem, így javasolni sem fogok házi használatra. Csecsemőnek forralt vizet, oszt jóvan, a többit egy rendes fehér ember kibírja
Ha csak úgy kimész a kifutópálya végéhez, akkor is viszonylag közel szállnak el feletted a gépek. Cangával néha ki szoktunk gurulni a kölkökkel, sík terep, jól körbebiciklizhető.
Nem lágyítani szeretném, hanem az ösztrogénterhelést csökkenteni.
Használok egy mosogatócsaptelepre szerelhető Laica szűrőt, de szerintem az bőven kevés lehet.
Amúgy óvatosan az otthoni vízszűrő, és netán vízlágyító készülékekkel. Sok panasz landol nálam ezek elégtelen működésével kapcsolatosan. Pl ezek miatt büdösödik a víz, meg kiderült már olyan is, hogy lágyított vizet iszik a pógár, mert azt hiszi az jót tesz....
Tipikus ivóvíz cső Vas-mangánoxid, amelyen jól megtelepedett a biológiai hártya, ami már nem hártya, hanem telep, és egyre hízik
Elvileg egészségre "ártalmatlan", persze azért elég sok élőlény meg tud élni abban az élettérben, még a nyomásviszonyok ellenére is. (pl akár rákocskák is )
A Ferihegyi reptérnél ki lehet menni a kifutó pálya végéhez, ahol talán még ennél is közelebb mennek el a fejed felett a repülők. Azt hittem hangosabb, de nem mondanám kimondottan annak. Persze azért nem laknék ott.