Nem is tudtam, hogy van ingyenes Mobiliti töltő...bár szerintem azért tölt csak 4kW-on, mert ingyenes.
Még Penny Marketes töltővel van tapasztalatom, az is töltött nálam 7kW-on.
Fizetős Mobiliti töltőnek mennie kellene 7kW-on is szerintem.
2022. augusztus 29. 15:21:38: megválaszolva Tonx + által,
→ #62
Ahol én szoktam tölteni mobilitin ott valamiért csak 4kW körül tud (mondjuk még ingyenes) pedig elvileg 22kW-on kellene mennie. De ugye ott sem az oszlop sem az autó nem írja hogy mennyivel tölt, viszont 50%-ra ír 4 órát. Habár múltkor az egyik teslas mondta hogy 11kW-on töltött ott. Lidlis pedig elindul 6 felett majd hirtelen beáll 4-re. És a 30 perc után is látom hogy csak 2kW ment bele. A többi töltőt még nem néztem mert eddig nem volt rá szükség.
2022. augusztus 29. 12:38:18: megválaszolva wierra + által,
→ #60
Az Ioniq-om csak egy fázisról tud tölteni, így nálam a 7kW a max tempó Mobility töltőről.
Azonban a Lidl-nél, ahol "régi" töltők vannak, ott csak 4kW-tal töltött nekem is.
Azt mondjuk nem értem, hogy Mobility töltőről a Honda e miért csak 4kW-tal tölt maximum...
2022. augusztus 29. 11:05:01: megválaszolva Tonx + által,
→ #59
Egy érdekes lehetőséget hallottam péntek este. Az van ugyanis hogy bár elvileg tudna 6.6kW-tal tölteni az E de valamiért mégis csak 4-4.5kW-ot vesz fel bármelyik 22kW-os töltőn, legyen az lidli vagy mobiliti vagy bármelyik másik. Állítólag valami németesített szabvány miatt van így hogy ne legyen túlságosan leterhelve az egy fázis a 3-ból ezért ha csak egy fázison megy a töltés akkor 20A körül leszabályoz a töltő. Hogy ez tényleg ezért van vagy sem azt nem tudom, de ezt hallottam és így is tapasztaltam eddig.
2022. augusztus 29. 10:23:18: megválaszolva wierra + által,
→ #58 2022. augusztus 29. 08:59:17: megválaszolva lestaylor + által,
→ #57
én többnyire egyedül megyek...
a fűtés majd szépen csökkenteni fogja a hatótávot, bár hőszivattyús, így relatíve hatékony azért...
ami érdekesebb lesz az inkább az akku fűtés, de majd kiderül...(nyáron az akku hűtés volt néha durva...)
az e-ben van kocsisor elindulás jelző...pl. mikor állsz a lámpánál...
csipogás akkor szokott lenni, ha be van kapcsolva a tempomat és érzékeli, hogy elindul a sor előtted..(akkor is ha nincs aktiválva, vagyis sebesség beállítva) ilyenkor csippant egyet és a komány mögötti kijelzőn mutatja az előtted álló autó elindult...elindulhatsz te is...ez városban jó...
szerintem ez csipoghat amikor megy a tempomat és elkezd egy autó távolodni tőled, a beállított radar tartományán belül...
Ha figyelek akkor én is le tudom vinni 13-14-re de ha 4en vagyunk akkor simán 17, sőt ma 19 lett, de ment a fűtés is, mert 14 fokban azért hideg van.
Viszont ha tempomattal megyek és követési táv is be van állítva plusz kormányzás is, akkor spontán sípolgat a kocsi, de hogy miért nem tudom.
én nem szoktam feltartani a népet egypedálosban...
ha figyelek, akkor olyan 12-13kwh között hozható, ha nem akkor inkább 15-16 körül...
oktatáskor meg 23-25...
2022. augusztus 22. 14:38:56: megválaszolva Tonx + által,
→ #46
ez egy konzisztens logika csakúgy mint a tempomatnál...
ha ott is rányomsz a fékkel, akkor eldobja...
ezért van az egypedálos vezetés...
ott is be tudod állítani a rekuperáció erősségét...
de ott ha kicsit belefékezel rekuperációba akkor nem dobja el a beállított értéket...
én kizárólag egypedálos módban megyek mindig...
a lényeg, hogy a gyorsítás után ne "dobd el a pedált" hanem csak a vízszintes csíkig engedd vissza...
ellenkező esetben a gyorsítást azonnal rekuperálod is amivel energiát veszítesz...
és hajtási hatékonyság rosszabb lesz...
Szerintem inkább az lehet a veszélyes (mármint ha valaki nem figyel mögötted) ha egypedálos módban túl gyorsan veszed el a lábad a pedálról, ha még nincs nagy sebesség (mondjuk indulás után, vagy araszolásnál) mert akkor tényleg olyan mint egy dodzsem, és szinte azonnal állóra fékez. Ha ilyenkor valaki nem figyel, vagy csak félrenéz épp az adott pillanatban, akkor simán beléd jöhet hátulról...
Így nem fékez annyira mint egypedálos módban, ekkor is világítanak a féklámpák ha gurulok, de kevésbé lassul. Egypedálos módnál is vissza lehet venni a erősséget, sőt ott még a villanypedállal is lehet játszani hogy mennyire fékezzen. Az mondjuk biztos hogy ha csak gurulós módban vagyok és erősebbre állítom a visszatöltést akkor később használja a fékeket de nem is lassul annyira. Lehet hogy nem tudok elég elővigyázatosan vezetni és ezért érzem úgy hogy nem a legjobb a rendszer. De akkor meg feltartom a népet.
Én azzal szoktam játszadozni, hogy ha városon kívül mondjuk lejtőn megyek, akkor a fülekkel kisebbre veszem az ellenállást, mert így is tölt vissza, de nem lassítja annyira a kocsit mint sima egypedállal. Máskor, más helyzetben még nem próbáltam, de nem lehet, hogy azzal lehetne játszani, hogy sima egypedálnál normál esetben már a fékeket is használja 30 alatt, így meg mondjuk nem? Nem tudom, csak felmerült bennem.....
2022. augusztus 21. 21:21:03: megválaszolva Tonx + által,
→ #42
Ma kipróbáltam a telefon netjén keresztül a frissítést de minden friss azt mondja. Ja közben mégvalami eszembe jutott. Ha simán megyek vele akkor ugye ha gáz/áram vagy feszültség nélkül gurulok, a +- fülekkel lehet növelni vagy csökkenteni a visszatáplálást. De valamiért csak az első fékezésig jegyzi meg hogy erősebb fokozatra állítottam, utána mindig visszaáll az alaphelyzetbe. Ez pl más gyártóknál megmarad a leállításig ami azért szerintem jobb lenne. Persze ott az egypedálos vezetés de valahogy itt is működhetne.
A navi-t usb-n keresztül egy stickre lemásolta az adatait majd a garmin express progival kiolvasta a stickről és letöltötte a megfelelő frissítést pc-n. Utána meg felmásolta magának a frissítést.
Ha alaphelyzetbe rakom a rendszert akkor ugye eltűnik a szent japán akvárium is, azt az otthoni neten keresztül töltötte le, meg valami frissítést is leszedett. De amúgy nem nézem mi van hozzá, mert a két év alatt kb semmi extra nem jelent meg hozzá. Én inkább úgy gondolom hogy megmutatták mernek ilyent csinálni aztán ennyi. De támogatás nincs mögötte.
Tényleg ezt meg is akartam kérdezni: Én úgy vettem észre, hogy a wifi kapcsolt valami rém gyenge, mármint a hatótáv, a telefon netjéről meg nem hajlandó frissíteni semmit. Te hogy oldottad meg a frissítést? Szalon?
2022. augusztus 21. 20:30:53: megválaszolva Tonx + által,
→ #40 2022. augusztus 18. 17:01:34: megválaszolva Tonx + által,
→ #39 2022. augusztus 18. 13:40:53: megválaszolva rooby + által,
→ #38
Hát mondjuk engem pont nem érdekel, hogy egy hosszú út előtt 100%-ra töltöm. Ha haladni kell, akkor kellenek az elektronok és a hatótáv. Ezt az illesztés dolgot még nem vettem észre, de most megnézem
A gond hogy hiába 35kW-os aksi ha csak 28-at használ amivel kb 200km-t tud megtenni. Ebből viszont csak kb 130-140 a használható ez a 20-80% közötti érték amit gyorsan lehet feltölteni. Mert ugye 0-ig ne merítsük le viszont 100%-ra sem illik feltölteni.
A minőség jó, de azért nekem pl a tetőkárpit zörög cicereg szar úton, a jobb oldali ikeás lámpa környékén. Plusz hallani a kormányművet is ha tekerem a kormányt kicsit recsegős hangja van, és a fékek nyikorognak ha olyan kedvük van. És a csomagtartó illesztése jobb oldalona hátsó lámpa felett az üveg alatt elüt, de ez mindegyiken ilyen.
Ami lemaradt a Zoe pl a navigációból is vesz adatokat hogy épp mennyi a megengedett sebesség és egyebek. Az E nem. Az E képes lakott területen is a távolsági fényszórót felkapcsolni, ha úgy van kedve, simán kiírja hogy 120 a megengedett ha úgy látja. Itt pl az E-Golf jobb ő ha lakott területre érek lekapcsolja a fényszórót és a helységjelző táblánál már tudja hogy csak 50 lenne a megengedett. Az E-t valahogy ilyen szinten elfelejtették összerakni. Hiába ott a navi hiába tudja merre jár egyszerűen ha 30-as táblát lát akkor képes km-en keresztül 30-at mutatni, pedig ha a naviból is dolgozna akkor pontosabb lenne az egész. A gyári navi magyar hangja valami katasztrófa, nem nyolcszáz métert mond hanem nyolczsáz-at, amikor kanyarodjon be a ady endre utcába, pedig az ady endrét kellene mondania. A navija nem tudja merre vannak a töltők csak ha lekérem őket, de az sem megy ha nincs netkapcsolat. És a telefon netjét nem tudja használni. Alapban nem mutatja meddig lehet elmenni a maradék aksival, a golf ezt pl alapból tudja és nem csak úgy kb-ra kirajzol egy karikát hanem az utaknak megfelelően összevissza rajzolja meg a távot, beleszámítva a magassági szinteket is.
Szóval szép és jó autó de azért még bőven lenne mit javítani. És ezek nem hardveres dolgok hanem szimplán szoftverrel javítható lenne. És a km óra lehetne kicsit egyedibb. Esetleg más formában más helyekre rakni dolgokat, de ez már túl sok extra
Van felhasználó választás, ennek megfelelően a műszerfal minden sofőrnél más formára állítható. A műszerfal háttere is módosítható, nem csak olyan ami gyárilag adott. Az ülések kurva szarok a Zoe-nál. Van eco mód ami pl itt hiányzik és jó lenne ha mondjuk csak fele teljesítményt használná és pl 20-30km-rel több lenne a hatótáv, csökkentet végsebességgel. Csomagtartó nagyobb használható méretű. AC töltés jobb, mert bárhol lehet 22kW-tal tölteni, amíg az E max 6kw-tal tölt. Bár DC-ben többet tud az E, de AC töltő sokkal több van, és kevesebb várással többet lehet menni vele. Az aksi is ugye 2x akkora.
Menettulajdonsága szarabb, mert csak 136Le, de első kerekes és kb hasonlóan gyorsan elkapar mint az E. A visszatöltés jobb mert a Zoe-nál szinte állásig lassít visszatöltéssel, az E 40 alatt elkezdi használni a fékeket is. Látszik a visszatöltési csíkon hogy csökken és közben ugyanúgy lassul az autó. A másik hogy a Zoe sokkal csendesebb, nem hallani a gumik hangját pedig 4 évszakos van rajta míg az E-n Michelin PS4 és 50-60 felett már kezd hangos lenni. Igaz méretben komoly különbség van a kettő közt de ennyire nem lehetne extrém. Az E kisebb körben tud fordulni jobb a sávtartója és az adaptív tempomatja. Hirtelen ennyi.
2022. augusztus 17. 19:01:27: megválaszolva Tonx + által,
→ #32
Szólhattál volna hogy erre jártok. Nekem még sosem sikerült 50%-nál 117 maradék távot csinálni. A legjobb 100km volt. Viszont nemrég mentem anyám Zoé-jával. Van amiben az E jobb de van amiben a Zoe.
2022. augusztus 17. 19:49:45: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #33 2022. augusztus 16. 22:01:34: megválaszolva lestaylor + által,
→ #30
Gyorstöltés 50kW kezdés: 60%-ról.
20 perc alatt 90%-ra, onnan 17 perc 98%-ig.
A töltés kezdetekor 36 percet írt, úgyhogy kb. egész jól besaccolta. Utána hazamentem, 96%-ról 100%-ra 45 perc volt a konnektoros töltéssel.
Ezek után asszony elment vele Sopronba, 117 km, most 50%-on áll. Ügyes volt, nekem ez biztos nem sikerült volna.
2022. augusztus 16. 21:40:23: megválaszolva Tonx + által,
→ #29
Ennyi pénzből fel lehet húzni egy 1000MW-os atomerőművet tokkal vonóval...vagy egy 8000MW-os kombinált ciklusú erőművet ami kiszolgálja az egész országot...
On August 12, 2022, Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) officially announced it will invest 7.34 billion euros to build a 100 GWh battery plant in Debrecen of east Hungary, which is also its second battery plant in Europe following its German plant. Subject to the shareholder meeting approval, construction of the first production facilities will start within this year.
2022. augusztus 12. 16:48:25: megválaszolva grego + által,
→ #21
The #TeslaModel3 is not Europe's top-selling electric car anymore. This year it has been dethroned by the #TeslaModelY, as it already happened in USA and China. As a part of the Model 3 imports come from China, it was affected by the lockdown and the stop of production over there.
The #Fiat500 came third, and closer to the second position than to the fourth position, occupied by another Stellantis car, the #Peugeote208. In the case of the Fiat, the electric version represented 38% of the model's total registrations in H1, vs 21% for the Peugeot. The French B-Hatch increased the gap with the #RenaultZoe, its closest rival.
The #DaciaSpring hits the top 10 sending the #VWID3 out. The German hatch posted a 44% decline vs H1 2021, when it was the second most popular. Other big drops include the #VolkswageneUp (-56%), #NissanLeaf (-21%), #Smartfortwo (-35%), and #MercedesEQC (-29%).
NAPI RENAULT ZOÉ : mostmár napi szinten kapunk megkereséseket, RENAULT ZOÉ javítással kapcsolatban, fontos, hogy tudjak a tulajdonosok, NINCSENEK EGYEDÜL, mindenkinek segítünk, a lehető leggyorsabban.
Példa : a szabadságok miatt egy külsős műhely segítséget kértük, egy R240 típusú, 22kWh-s Zoé elektromotor kiszerelésével kapcsolatban, ám a hagyományos üzemű autók hada miatt nem tudtak 2 hétig hozzányúlni. Időközben kollégánk visszatért a munkába, és rekord sebességgel kiszerelte a motort, illetve elvégeztük az alábbi folyamatokat :
- traileres szállítás,
- klímagáz lefejtése,
- motor kiszerelése,
- fedélzeti töltő javítása és tesztelése,
- javított fedélzeti töltő visszaépítése,
- elektromotor visszaszerelése,
- váltóolaj csere,
- klímagáz pótlása, eredeti mennyiség visszatöltése,
- ismételt töltési teszt,
- autó átadása.
Az egész folyamat 5 napot vett igénybe, ami az R-motorosok leggyorsabb javítási ideje.
Kalkulált költség : 240-250.000.-
A fedélzeti töltő javítások variációi és árai a következőek :
SIMA JAVÍTÁS = 350.000.-
HYBRID FEDÉLZETI TÖLTŐ = 420.000.-
Ez utóbbi eljárás lényege, hogy 63kW a fedélzeti töltő elméleti, töltési maximuma, így az ezen a beavatkozáson átesett Zoék fedélzeti töltője a jövőben is biztos üzeműek lesznek, nincs további meghibásodás.
Ugyanakkor a másik, relaváns segítség az EGYFÁZISÚ TÖLTŐ ELEKTRONIKA, amit közvetlenül az autóba építünk, megelőzve ezzel a fedélzeti töltő aszimmetrikus terhelését, illetve lehetővé téve az otthoni, 220V-os, hálózati töltést is.
Ennek ára : 250.000.-
FONTOS : egyelőre csak a Q-motorosokhoz elérhető, az R-motorosoké hamarosan elkészül, fejlesztés alatt.
Az említett javításokkal lényegesen üzembiztosabb ZOÉK születhetnek, mert ne felejtsük el, hogy a RENAULT ZOÉ továbbra is egyfajta kuriózum a villanyautózásban, a villámgyors AC töltése miatt, ami sokszorozza a felhasználási lehetőségeket.