Ez a két gumi konkrétan mennyi idő használat után nézett így ki, azt lehet tudni esetleg?
(mert írtál itt 3 évet, de nem biztos, hogy ezekre is az vonatkozik)
Meg ugye szerintem azt se lehet biztosra tudni, hogy a pancserek használták-e esetleg nyáron is ezeket a gumikat, mert akkor mondjuk nem nagy csoda, hogy így néznek ki. (sokan képesek rá, simán)
2019. október 11. 19:01:29: megválaszolva Tonx + által,
→ #42215
Jaja, ott biztos, hogy a féknyereg (esetlegesen nagyobb) meg a felni küllőinek belső fele vesztek össze, (lehet azok is beljebb nyúlnak mint az átlag) mert alapból, adatok alapján, LAZÁN fel kellett volna mennie.
Hát ezek elég ocsmányak... Tesóm régi játszós astráján volt infinity gumi, amivel még száraz úton is életveszélyes volt menni, mert szó szerint jégpálya feeling volt (kb. 8 éves gumik), és az jobban nézett ki, mint ezek. Nekem WR D4 van, de olyan, mint az új ezekhez képest.
Itt van egy amolyan örökbecsű "felpasszínthatósági" táblázat, ez alapján 5,5-re is fel lehet tenni már a 205-öt.
Tény persze, hogy én is 7-es szélességen szeretem használni, mert akkor áll tökéletes derékszögben az oldala, ala "kocka" a gumid.
A 205 még elmegy rá, persze feszülni nem fog, de azért az még nem túl lufi.
Én télinek használtam már 6,5-es felnit 205-tel, annak megfelelt.
(nyárra én sem erőltetném (szeretek kanyarodni ) de ha valakinek a komfort az első, akkor okés az még)
Most úgyis kezdődik a gumiszezon, csinálok képeket minőségi gumikról hogy pár év után hogy néznek ki. Nekem a hankook kezd repedezni, pedig most lesz 3. szezonban fenn. Viszont erősen elképzelhető hogy a kocsi erejéhez kevés a 195-ös gumi mert a lamellák is kezdenek kiszakadni.
Mondjuk erről még nem hallottam sehol, pedig biztos téma lett volna már egy nokian-nal kapcsolatban, akik azért nem kismiskák. Bizonyos gumijuk tesztgyőztes is lett, amikor vettem, abban az évben is 3. helyen végzett ADAC teszten.
Szóval szerintem egyedi eset lehet.
Amelyik olcsóbb azt rakd fel mármint méret alapján. Nem hiszem hogy a határon fog autózni a hölgyemény. De ha lehet valami felső középkategóriást. Hankook vagy nokian esetleg kleber. 14300 és 15300 a 175 vs 185 hankookban pl.
Szerintem tudod, hogy én értelek, pláne hiszek neked.
De még mindig az aktuális kérdezőhöz térnék vissza: Te lehet vettél egy cerka gumit (175) de nem egy sz*rt vettél és nem is egy lo-cost vagy budget gumit. (Conti Premium)
Ő meg azzal kezdte, hogy "mi az a minimum". Akkor ne rakjon már fel 175-öt, legyen már valami tapadása is netán. Érted.
Én is jártam amúgy a 7gen Civic-kel (1.4) egy ideig 185-ös télikkel meg nagyon sokat vezettem egy Nissan Vanette Cargo-t Firestone 185-ös télikkel és mindkettő nagyon is jó volt. De egyiken sem alacsony kategóriás gumi volt nekem sem.
szerk: ja, meg nem azért mert olyan nagy Honda mániás vagyok, de hasonlítsuk már össze egy Jazz futóművét, meg egy 98-as Focus-ét. Melyik vajon a jobb? Szerintem nem nehéz kitalálni....
Ha minden jól megy akkor 3 évig jó lesz, utána elkezd repedezni az egész gumi. Most küldtünk vissza a nokiannak 1 garnitúra gumit, mert 2 vagy 3 év után úgy néz ki mintha 10 éves lenne. A profil megvan de a gumi elrepedezett.
Hát én a Jazz-re 175-ös Continentálokat, Prémium Contact 5 vagy mit vettem aksijósan. Elképesztően jó lett tőle a jazz. Jobban élvezem vele a városi rallit mint a CTR-el. És ezt komolyan írom.
Ugyanez nálam a Momo Nort Pole W-2. (szintén nem egy prémium gumi ugye)
205/60R16 méretben vannak az Accord kombin (az se egy kispolski ) és nagyon szépen teljesítenek télen.
Ez teljesen igaz, de az én olvasatomban a 185 is elég keskeny, a 175 már inkább "pengeél" mint gumi.......
Igaz, jól lehet vele korcsolyázni, de megállni kevésbé. Plusz írja, hogy városban lesz használva, na ott ritkán van azért magasabb hó, (és ez a keskenyebb gumi jobb télen dolog főleg hóra vonatkozik, csak ezt sokan elfelejtik, mert az a jobb és kész) inkább a nedves úton való tapadás lenne a lényeg, abban meg egyértelműen jobb a szélesebb.
Hasznos infó! Köszönöm szépen! Akkor én is egy kis tapasztalat, hátha aktuális valakinek:
Sokat megyek viszonylag, bár nem 50E-t. Nokian téligumi van a Mazda 6 kombimon (azért írom le, mert böszme nagy), kis túlzással állíthatom, hogy meg se bírtam még csúsztatni. Rettenet jól fog télen.
Évi 50 ezret megyek, 2 éve vettem egy szett 205 /55x16os Laufennta Hondára, hát utáltam, plusz fokban nedves úton, nagyon csúszott, körforgalomban alig bírtam előfordulni. Épp csak lejártam őket, vettem tesztgyőztes Continentalt,ég és föld a kettő.
Soha többet laufennt.
Amit leírok, az csak a szubjektív véleményem, azt csinálsz amit akarsz.
De: Én a 175-ös gumival nem állnék szóba, azért szerintem a minimális méret, ami egy autón legyen, az a 185.
(én Suzukira se tennék 165-175-öket, hiába tudom, hogy az a gyári méretük.)
185/65R14-ból pedig a Laufenn erősen kétséges még számomra, én azt nem biztos, hogy megvenném. Az első amivel szóba állnék, avagy ráaggatnám egy autóra, az a Barum Polaris 5. Van persze árban párezer forint (2.000Ft) különbség (főleg ha 4 gumira nézzük) (8.000Ft) de szerintem annyit meg is ér a különbség.
(szerk, ja: az ADAC tesztje kifejezetten sz*r a Laufenn-nek, ha ez számít)
Szerintetek mi az a minimális, de elégséges gumi, amit még rá lehetne tenni egy 98-as 1.4-es Ford Focusra? Télit keresek 175/70 R14-ben, vagy (ha jól néztem, akkor ez a váltója) 185/65 R14-ben. Laufenn van jó áron, de van, ahol dícsérik, van ahol meg kerülendőnek írják. Hölgy sofőrnek kellene 90%-ban városon belül szaladozni.
Gépel légtelenítve sem volt más eredmény,mint a hagyományos módszerrel .megdolgoztatva az abs-t ,utána le lett még 1x légtelenítve.De keresek valami szuper felszerelt műhelyt és hagyom őket is érvényesülni!
A fékfolyadékot gondolom te magad cserélted a pedálpumpálós módszerrel, ugye? Attól még az ESC(/ABS) modulátor, így pedig egy adott fék(kör) lehet levegős, bár nem jellemző. Ha jól látom Bosch rendszer van az Ufóban, olyan szervizben ahol van hozzá diagnosztikai kütyü elvileg tudnak kérni teljes légtelenítést a diagnosztikán keresztül. Esetleg megpróbálhatnál kicsikarni belőle pár ABS beavatkozást, az is elég jól megforgatja a fékfolyadékot.. ha ezután is szar, akkor biz' valami mechanikus baja van.
Sziasztok!
Na eljött a pánik hangulat a fék probléma miatt.
Csak a jobb első fék fog be egy kicsit!Az úszó stiftek hibátlanul mozognak,tegnap cseréltem ki,minden szépen mozog,betétek is és korábban gondoltam,hogy maga a dugattyú szorul,így a komplett nyereg is fel lett újítva,dugóval,tömítéssel,porvédővel,festve stb...
Tehát mechanikusan nincs,nem lehet gond!
Így arra gondoltam,hogy az a kör kap egy ici pici nyomást mint ha a fékpedálon pihentetné az ember a lábát,na de ezt nem tudom megmérni.Meg ha nyomva lenne a pedál,akkor a másik oldalnak is fékeznie kellene.A rendszer nem levegős,folyadék is tavaly lett cserélve.
Tököm tele van a típussal,mert ez nem hálálja meg a törődést.
Ötletek?
Szeretném, ha magasabban lenne az autóm a hátsó futóműnél.
Megoldható-e egy Civic (8.gen) hátsó rugó lecserélése egy Accord-éra? Átépíthető? Kompatibilis? Vagy kapható hosszabb rúgó a civic-hez?
Mire szeretnéd? Elől 20kg hátul 16kg az azért elég meredek. Nekem most elől 8kg hátul 10kg és vannak utak ahol minden bűnöm megvallom, de amit még el se követtem azt is!
Kb. ebben az árban lehet a BC racing is, és ahhoz több féle rugó választható.
Ja és szerintem ugyan úgy kínai mindkettő!
Nekem is pont ennyi változtatás van az Accord-omon a gyárihoz képest és én nem észleltem semmi hátrányt, max előnyt, hogy még komfortosabb kicsit a rugózás.
Mivel ballonosabb csöppet a gyárinál (na nem sokkal) így egy-két tized bar-ral többet fújok bele, de ennyi.
205/55 helyett 205/60 -at felrakni mennyire gáz télre? Ez már 20mm eltérés, de okozhat más problémát azon kívül, hogy a km óra nem mutat pontos értéket? Pl. VSA -nak bezavarhat?
Brutál módon fogott a B12.
Tavaly mentem ki horvátokhoz és a határ utáni kanyarokban egy új bmw x5 a belső sávban nagy tempónál gépészkedik hogy íven tartsa az autót és külső íven elmentem mellette elég nagy tempóval. iszonyat. el se akartam hinni.
szóval nagyon jó cucc a Bilstein, nem lősz vele mellé.
B12 (de akár a sima B8 is) nekem űr technológia, mind árban, mind arra, amire kell az autó, ami alá kerülne.
Talán 10 évvel ezelőtt még valahogy összekapartam volna a rá valót, de ezt a fajta futómű/kasztni merevséget inkább csak a hétvégi/hobby autómban tudnám a mai fejemmel elképzelni, a napinál már elég az is, ha feszesebb, mint a gyári és nem billeg sokat a kasztni kanyarban vagy fékezésnél. Konkrétan, ha a lagymatag tdi -vel elérném egy azonos évjáratú S4 kanyarstabilitását, akkor elégedett lennék a művemmel.
Igaz mindkettőtök leírásából azt látom, hogy az irány, amit megcéloztam, az jó lesz nagyon, kíváncsian várom milyen lesz, ha teljesen összeállt végre az autóm.
Köszönöm még egyszer a leírtakat srácok, megerősített benne, hogy jó az irány.
Köszönöm a visszajelzést, nekem sajnos a "pro kit" hiányzik, csak mezei Eibach -30mm lesz, ha végre valahára megérkezik.
Ezért gondoltam, hogy a 4db új B4 gátlón még finomíttatnék egy kicsit, lehetőleg a leginkább hozzáértő kezekben.
Az autó "csak" munkába szaladgálós lenne, nagyrészt jó minőségű úton, némi upgrade -del önmagához képest. Ebbe nálam a futómű is beletartozna, nem csak a motor piszkálgatása. sőt, ha tetszik a végeredmény, akkor jövő ilyenkor egy kis fék revízió is következne valami combosabbra, mint a gyári.
Család ebben max csak ismert útszakaszokon fog velem utazni, egyéb utakra ott a asszony 206 SW -je... vagy a Vito -m. sajnos az Alfa -mal megtanultam, hogy ismeretlen útszakaszra vagy BP -ra csak akkor, ha nincs más választás, mert egyszerűen a fővárosi és hazai úthálózat nem igazán támogatja az ültetett/kemény futóműves autos életet.
Nekem B12 volt az Accorban (ez ugye B8 gátlót és eibach pro-kit rugót takar)
hááát. kemény. fog nagyon. kanyarban brutál. némi túlzással azt mondom, hogy kb. akármennyivel bele lehet menni vele a kanyarba. nagy sebességnél is fog a kanyarban. hihetetlen pontos kormányreakció, alig mozdítasz rajta már megy is, kb. mint egy gokart.
cserébe a legkisebb egyenetlenséget sem szereti. nem kell kátyú, elég egy kisebb feltüremkedés és üt olyat. meg pattogsz benne mint egy rally autóban.
olyan mintha ki lenne merevítve az autó. mintha bukó-csövezve lenne.
megálltam vele egy nagyobb lejtőn, kézifék behúz és az autó hátulja 1 mm-t se ment lejjebb... egyenes úton haladva is pattogott benne az egész család.
szal jó cucc nagyon, de csak kiváló utakra való. (azaz nem mo-ra)
Nekem B4 van, pro kit-tel párosítva. Amire nekem kell, tökéletes keményítés nélkül is. Ha nyaralni megyünk, akár csak egy hétvégére is, anya bepakoltatja velem a fél házat, szóval van súly rendesen, de nincs baj vele. Nagyobb bukkanókon sem ér bele az ívbe a kerék. Hétköznapi használat mellett pedig elég jól tartja magát, mondjuk a gyári futóműhöz képest elég lovaskocsi érzés a rosszabb utakon, ellenben remekül belefekszik a kanyarba, nem mozog semerre. Ha még ezt keményíteni szeretnéd, lelked rajta.