Nem, mert autópályan így nem mész ki a belsőbe egy gyorsabban jövő elé. Sokkal nehezebb észrevenni a tükörből, mint amikor előtted megy és a szélvédőn keresztül látod.
Én még nem láttam olyan autót amin a nappali menetfénynél világít a hátsó lámpa is. A Skoda amit írsz biztosan nem olyan. Napi szinten használok egy 2017 év végi Ocatviát.
Autópályán nappal a te elméletedet követve elől is fölösleges, hisz úgyse jönnek szembe..
Ha valami világít, mindegy hogy elöl vagy hátul, hamarabb észreveszed mintha nem. Pont ezért találták ki, hogy lakott területen kívül nappal is kötelező felkapcsolni. Majd jött a nappali menetfény.. pedig az autópályán pont van tempó.
Ma mentem az M0-n oda vissza egy jó nagy karikát. Érdekes módon a ködzáró fények csak külföldi autókon voltak felnyomva. Holland, német. Magyaron egy se volt.
Szerintem inkább az megy hogy mindent kapcsolnak. Végre mehet a ködzáró hátul bele a pofádba, agyadat hadd olvassza ki, verődik a fénye mindenfelé, miért ne ha van alapon, elöl meg égeti ügye a ködlámpát azt hiszi attól meg jobban lát vagy látszik nem tudom.
utóbbi napokba én is sok ilyet tapasztaltam. és az ilyen ködös időbe pont baromi jól jönne ha a tetves nappali menetfény mellé égne a hátsó pilács is MINDIG!
Ez is kapcsol mindent automatán, 95 %-ban jól is működik.
De olyat azért nem csinál, h csak a szembejövőt takarja ki, és mindenütt másutt megy tovább a refi....
Hülyék mindig lesznek, csak mi vagyunk tökéletesek.
De itt ha elfelejti felkapcsolni a lámpát, akkor is ég a menetfény, legalább elölről észre lehet venni, főleg ezeket a mai nagyobb menetfényeket, nem a kicsi 5 centis pöcsöket. De hátul sajna akkor sem ég, pedig nem ártana semminek, ha ott is világítana a lámpa.
És akkor a céges villanygolf automata lámpája még jobb mert az aztán mindent kapcsol automatán, refit ha jönnek szembe akkor a szembejövőt kitakarja de jobb oldalt ugyanolyan messze világít, ha utolérünk valaki szintén kitakarja lakott területen lekapcsolja a távolsági fényszórót. Ha meg kiérünk lakott területről visszakapcsolja. Nagyon kellemes dolog.
Az első szériás 9gen-nél offnál csak a menetfény világít és más nem, helyzetjelzőn a menetfény elalszik viszont jön a hátsó lámpa is, auto-n magától kapcsol tompított menetfény között.
Amúgy az az érdekes, hogy sok ilyen "kényelmi" kütyü pont azért került bele mert barmok az emberek és elfelejtik felkapcsolni a lámpát még sötétedés után is meg ködben is. Szóval az emberi hülyeséget semmivel nem lehet 100%-ban kiküszöbölni maximum akkor ha full utasok leszünk a kocsiban.
Magától egyiok sem áll át normál módra ködben, csak a sötétedést észleli. Figyeld a forgalomban az autókat. Sok idióta barom megszokta, h majd kapcsolgat az autója helyette, és baszik az egészre, nappali menetfénnyel megy a ködben is.Nálunk most 2 hétig állandó köd volt szinte, megtapasztaltam megint a sok barmot. Megszokják az emberek a kényelmet, és egyszerűen elfelejtenek mindent. Így lesz majd lassan a vezetéssel is. Lassan már mindent csinál az autó, az emberek belekényelmesednek, eltompulnak, és észre sem veszik, h mekkora faszfejek tudnak lenni.
Nem. Pont arról szól az auto mód, h nappal a nappali menetfény ég (ilyenkor nincs hátsó világítás semelyik autón) , és amint sötétedést érez, azonnal kapcsolja a normál tompítottat. Sőt, ha autó módban van, akkor a refit is automatán kapcsolja ki és be, forgalomtól függően mindaddig, amíg nem avatkozol be egyszer, mert onnantól neked kell a refi-tompított között váltani.Úgy tudsz megint automatára váltani, h a bajuszkapcsolón átkapcsolsz normál manuális tompítottra, majd vissza autora, és akkor megint visszaáll az automata mód.Ha azt akarod, h a hátsó világítson, akkor ugyanúgy mint a többi normál kapcsolású autón, itt is a bajuszkapcsolón váltasz a normál tompítottra. Vagy a parkírra.
(azon én is kúrvára ki vagyok akadva, h a nappali menetfényhez nem megy a hátsó lámpa, de ez nem honda jellegzetesség, hanem minden nappali fényes autó ilyen)
Hú nem gondoltam ekkora üzenetváltást generálok.
Eddig auto üzemmódban használtam a lámpákat, mert ugye alapból azon van (az "Off" állásból átugrik az "Auto" módba). Gondoltam tök jó, magától kapcsolgatja, nem kell vele foglalkozni, de:
Ha automata üzemmódban van, akkor ha nappali fényt érzékel, akkor csak az első helyzetjelző világít. Amikor sötétedni kezd, akkor kapcsolja a tompítottat, és a hátsó lámpák bekapcsolása csak ehhez jár.
A kérdés arra vonatkozott, hogy rá lehet-e venni a rendszert arra, hogy automata üzemmódban is bekapcsolja a hátsó világítást.
Nyilván ha nem megy kapcsolom kézzel mint az előző autómnál. Nem megyek bele tönkre, csak ha van ilyen opció, akkor beállítanám/beállítattnám.
Mert autopalyan NAPPAL, tok mindegy, hogy vilagit-e hatul a helyzetjelzo, vagy sem. Rossz latasi viszonyoknal meg ugyis lampat kell kapcsolni, vagy az autod magatol kapcsolja, es akkor vilagitani fog hatul is.
Egyebkent van mar egy csomo auto, amelyeken vilagit a DRL mellett hatul a helyzetjelzo is.
Gondolom mert általában előzésnél a szembejövőt kell jobban látni és nagyobb baj is lehet belőle mint akkor ha valaki előttünk megy, ugyanabba az irányba.
Lehet hogy rosszul fogalmaz a kolléga, de a helyzetjelzőnek külön kapcsoló állása van a bajuszon. Ha viszont a menetfényről van szó, az az összes állásban megy, de hátul csak akkor ég a lámpa ha sötét van és AUTO vagy MANUAL fényszóró módban van. Átkapcsolva helyzetjelzőre neki is kell menjen a menetfény (ami egyben helyzetjelző is elől) illtve hátul is égnie kell.
Ez fura, nekem ugyan 9 gen van de ugyanazok a funkciók vannak benne és mikor az OFF-ról a helyzetjelzőre kapcsolom akkor ég a hátsó lámpa is. Az első menetfénnyel együtt ami ugye halványul mikor helyzetjelző állásban van.
Az összes autóban úgy működik a nappali menetfény, hogy a hátsó világítást nem kapcsolja. Én sem értem, hogy miért, de így van. Retardált volt aki kitalálta, az biztos. Autópályán is így közlekednek nappal sokan.
Sziasztok,
Lenne egy kérdésem 10gen 1.5T Civic világítás:
Alapból automatán kapcsolgatja a tompított/helyzetjelzőt amikor indítok.
De meglepve tapasztaltam a minap, hogy a helyzetjelző esetén a hátsó lámpákat nem kapcsolja be...
Van erre megoldás?
Értelemszerűen a cél az lenne, hogy amikor jár a motor, akkor működjenek a hátsó lámpák is ne csak az első. Akár még azon az áron is, ha fel kell nyomni hozzá a tompítottat. (ez lehet még jobb is lenne)
A menüben nem találtam erre vonatkozó opciót.
Ha valaki tudja a megoldást akkor ossza meg velem/velünk.
Thx.
Azért CTR verő nem lesz de ég és föld a kettő. Eddigi tapasztalat szerint a felhasználok nagy része az ECO gomb R gombra való lecserélését kedveli a legjobban. Szinte mindenki "ECO"-ban használja, de ha kell ott az "R mód"
Itt nem lesz semmiféle tuner, meg tuning kit, meg akármi. Ezen az autón semmi, de semmi nem lesz megváltoztatva amíg nálam lesz. Valószínűleg tiporva sem lesz soha.