valószínű egy külön elektronikai modul vezérli aminek a kalibrációján utólag nem lehet módosítani mivel nincs kapcsolata a központi vezérlőrendszerrel amin keresztül lehetne frissíteni...
ez az óriási különbség technológiai filozófiában a tesla-hoz képest...
ott éles teszt van folyamatosan, de ha kell, tudnak korrigálni rajta...
Szokták ezeket tesztelni forgalomba hozatal előtt nem keveset, már ott kibukhatott a dolog csak basztak rá ezek szerint...
Amúgy meg lehetett volna SW frissitéssel vagy szenzor cserével orvosolni, mondjuk az FL ben...
Ezen mindig csodálkozom, hogy a Honda miért lépett vissza vagy négyet az ablaktörlő meg a távolsági fény automata szabályozásával.
9 gennél tökéletesen működnek, meglepő módon.
nem olaj fogyi, hanem olajszint növekvés...csak a korrektség kedvéért
mondjuk most egy 2020-s PHEV Ioniq-ot hajtok, ahol minden elektromos kütyü tökéletesen és pont a megfelelő mértékben működik. Automata fényszóró kapcsolás is. Akkor is leveszi, ha pl lakott területre érek. Civic ezt nem tudta. Mondjuk ezt a Mazda 6-om is tudta...De ez az Ioniq sokkal jobb a Mazdánál is. Mármint az elektromos kütyük (sávtartó már már autonóm).
A sávtartó nálam tökéletes. Nem csipog, teszi a dolgát.
Az ablaktörlő az szar. Konkrétan nem is értem mi volt a fejekben amikor ezt programozták. Semmi összefüggést nem tudtam észrevenni a sűrűség állító tárcsa/sebesség/eső intenzitás között.
Érdekes módon azt láttam autópályán még vannak jó pillanatai, de városban használhatatlan. Konkrétan én vagy járatom, vagy kézzel eveztetek néha ha alacsonyabb a sebesség. Hogy ezt hogyan nem sikerült azóta sem megoldani végképp rejtély...
Az automata távolsági kapcsolást el kell felejteni. Sztem nem tartunk ott még hogy az tudjon olyan előzékeny lenni mint én. Nem is lát el olyan messze érzésre.
Üléssel kapcsolatban nem toom mit mondjak. Egyedül használom/nem bőrülésem van, az rendben van.
Olajfogyi/higulás: Mivel keveset megyek (65e és augusztusban lesz 5 éves) majdnem mindig évente jelez be, hogy vigyem cserére, szóval nálam nem jött elő. Nem is igen figyeltem őszintén szólva. Valahogy hondásként nem is erre vagyok szocializálva. De ha ez ilyen akkor az erőteljes szopatásnak tűnik.
Amit viszont azóta sem tudok megemészteni az a menetfény. Bakker 2023-ban, tök led-es kocsikban hogy a tökbe gondolja (az össze többi gyártó is), hogy hátulra nem kapcsol fényt csak előre, ezt nem tudom.
Sávtartó is ad hangot ha közelíted a vonalat ? Nekem csak a kormányt remegtette, hangot a sosem adott.
Meg a sávtartó akkor pityegett ha nem fogtam a kormányt kb. 4-5 másodpercig.
A holttérfigyelő pityegett amikor volt valami az érintett zónában és én meg abba az irányba irányjelzőztem.
Elvileg a befecskendezést is módosították az új SW-ben.
Amúgy nem azért van ez mert turbo és direkt befecskendezés.
2.0T és az 1.0T motoroknál nincs ilyen probléma pedig azok is turbo meg DI.
Az 1.5T-nél van csak ez és nem is mindegyiknél...
megvolt a SW frissités is. Semmi nem változott. Olajszint ugyanúgy 1cm-el max felett volt. Mondjuk a hibajelző ikon mér nem villant fel...lehet ezt küszöbölték ki a SW frissitéssel
Erre viszont van SW frissítés kb 2 éve.
Érdekes, én eddig csak olyat láttam hogy az olajszint jelzés alacsony szintet jelez. Magasat még sose. Legalábbis eddig csak erről tudtam. 10 gen CTR-nél (K20C1) is sokszor előjött autópályás állandó tempónál, viszont az az érdekes, hogy a 9 gen CTR-ben ilyen jelzés sosincs pedig csont ugyanaz a motor (az is K20C1).
Az 1.5T viszont tényleg hajlamos az olaj felhígulásra, de mint írtam erre van SW frissítés.
Konstrukciós hiba: turbó+közvetlen befecskendezés. Az el nem égetett benzin beszivárog és keveredik az olajjal. Szervizben sem értették, miért választott a Honda ilyen problémás megoldást. De mondjuk más márkáknál is jelen van ez a probléma turbo-direct injection kombinációnál.
Hmm.. akkor ezek szerint szinte csak ezekkel az új autókban előferdülő kütyükkel volt gond (ilyenekkel én saját kocsikban nem találkozom :-).. Az nem derült ki, mitől nőhet a motorolaj szint? Én amúgy olyan kocsiknál, ami nem fogyasztja, általában nívó közepén tartom az olajat, az a tökéletes mennyiség.
Ami idegesítő volt:
1.sávtartó elektronika - az a nonstop pipogás (ding-ding-ding-dong) agyamra ment. Kb 10-20mp-ként ding-dong...Pedig elválasztósáv közelében sem voltam (igen próbáltam menüben állitani).
2. ülés elektromosan állítható de nem memóriás, szóval míg beállítottam a zasszony után, pont annyi eltelt idő telt el, hogy egy újabb ránc jelent meg a homlokomon.
Ami rossz:
1. automata ablaktörlő saját életet él (amikor kell akkor nem töröl, amikor meg nem kell akkor mint állat)
2. automata fényszórók ugyan ez. Távényt akkor kapcsolta le, mikor már a szembejövő autósnak kisütötte az agyát a fejéből. Ez akkor volt fasza a számomra, mikor kamionnal csinálta ezt meg és a kamionos "megköszönésként" felkapcsolt minden fényszórót amilye csak volt és ráégette a sziluettemet az ülésre...
3. Apropód ülés: az a bőrnek csúfolt műanyag kb 35000 km-nél már nagyon elkezdett repedezni, pedig havonta ápoltam..
Ami pedig már tényleg nem elfoglalható és szégyen a Hondára nézve (vevőre nézve pedig kibaszás):
1. motorolaj-szint növekvés és az ezzel járó figyelmeztető ikon felvillanás a műszerfalon. Mondjuk a motor hangja sem volt egészséges...Honda szerviz válasza: ez ilyen. Amig "csak" 1cm-el van feljebb az olajszint a maximumnál, addig az jó. Há mondom ez kurvára nem jó. 10000-ként cseréltem olajat pedig de mindig előjött. És érdekes hogy akkor jött elő, mikor 150-160 km/h-val haladtam pályán. Szerviz tanácsa: mikor kivillan az ikon, meg kell állni, kikapcsolni, várni pár percet és menni tovább. Ez volt az a bizonyos betelt a pohár pont. Azért vettem nem is olcsó, új kocsit, hogy álljak meg mindig, mikor gond van az olajszinttel...
Biztos több X gen tulaj van itt és abban is biztos vagyok. hogy elégedettek, szóval lehet hogy csak nekem volt "szerencsém".
Amúgy futómű, fékek, menet dinamika, sportosság, ülés pozíció nagyon rendben vannak.
Hogy ne csak 11gen legyen ????
Újra Honda in dá háuz.
Újonnan vásárolt 2019-s, 1.5t, aut Exe ment (nem voltam elégedett vele) és most jött ez a 2011-s Sport, gyerekeket hordani oviba, suliba, 2. autónak. Sikerült egy szép, sérulésmentes darabot találni, 1. tulajtól, mai napig Hondában szervizelve.
Ps: ugyanitt 9gen felnik eladóak (nem tetszenek) ????
Hali. Kérdés: 2011-es Civic 1.8 Sport az már nem i-Shift-es, ugye? Ha nem tévedek akkor 2010-től már hagyományos autóomatával gyártották...Megyek venni egyet az asszonynak aki nem tud és nem is akar megtanulni manuális váltót használni....
"The ITS definitely looks good in person. I would say it looks better than the FL5. And the exhaust note is MUCH better. But other than that I'm happy with my Type R. 100% prefer the interior on the Civic, ESPECIALLY the seats. The ones in the Integra were just whatever honestly. Anyways the only thing I'm jealous about is the exhaust note."
Ez olyan mintha Misha brit nézőinek készült volna, de kicsit fordítva sült el. Elvileg Civic-re meg GR Yarisra szakosodott műhely. Se kész program, se olajhűtő? Hát...De tetszik a zöld/arany színkombó
Nem mondom, hogy egy nagyobb IC faszság, de azért Hondáék biztos végeztek optimalizálást és nem véletlen hogy a gyári IC akkora amekkora.
Na meg az olajhőfok számolt érték. Ha én lennék Drím, már régen beletettem volna egy olajszenzort és középre kitenni a műszerfalra ha már ennyire nem gyári a kocsi, ez még simán belefért volna.
Ahogy Rikk írja, nagyon nem gyári az autó.
Egy nagy IC a hűtő elé és máris blokkolva van a hűtés.
Pláne ha töltőlevegő jó forró azt a nagyobb IC jobban lehűti de ez azt is jelenti hogy az IC hátán kilépő levegő sokkal melegebb is lesz ami meg nem éppen előnyös a vízhűtőnek...
Ez mindig egy kardinális kérdés az olyan elrendezéseknél, ahol az IC elől van és mögötte a vízhűtő.
Ezen a dream "tuningos " autón a vízhűtő teljesen elvan takarva egy nagy tuning intercoolerrel.
Na most ha megnèzed a viz hőfok is folyamatosan növekszik,ergo olaj /motor hőfok is megy vele.
Pont tegnap volt este a SAT1-en vagy valami német adón egy teszt hogy gyorsítás közben milyen gázállásnál fogyaszt a legkevesebbet az autó. És az alany egy új kék typer volt. A végeredmény ha 30-50% között van akkor 9.3 ha padló akkor 10.6 ha 10-15% körül nagyon nagypapásan akkor 9.6 lett. Csak egy normál városi szituációt próbáltak ki lámpánál indulással.