LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Ezt ma jelent meg ha jól értem, akkor a Jazz-t nem érinti?! Cikkben van angol nyelvű link.
Szerintetek, mi az igazság? esetleg tankoljak a jövőben 100-ast?
Az egyik helyi lakos vásárolt egy fasza egy komoly ipari porszívót.
tényleg vmi fullos, puccos minőségi darabot.
aztán pár hónap használat után megadta magát a gép.
eléggé csodálkoztak a boltban ahova visszavitte mert hogy erre nem igen volt példa, nem véletlenül annyi az ára amennyi.
na lényeg a lényeg, hogy hívják őt a szervizből és kérdezik, hogy miért szívott fel vele szénszálat?!
a user csodálkozva nézett, hogy szénszál??!! ő nem szívott vele szénszálat...
pedig tele van a gép szénszállal, mindenhol kb.
aztán utána esett le, hogy van nyergesen egy szénszál gyár... ami száll minden felé és eléggé káros is btw.
(amerikában pl. nem is engednek ilyen gyárat lakott településhez 50-100 km-re)
Nem tudjuk mi lehet, konkrétan csont fekete a szűrő belseje és a szivattyú lapátjai is azok lettek. Ilyen finom fekete lerakódás, olyan mintha porszerű lenne de inkább gyantás.
Három különböző autó, 3 féle használati szokás és különböző kutaknál tankolás.
2019. szeptember 13. 14:13:38: megválaszolva Szabb + által,
→ #17927
Új CTR-rel meg hasonló új autókkal semmi tapasztalatom nincsen értelem szerűen.
Annyit tudok: a 2001-es újonnan vett 1.4-es Ep Civic mindig V-Power 95-öt kapott, semmi gond vele sosem.
Az összes eddigi K20-as autóm, Stream, Accord Tourer és 3 EP3 mindig V-Power 100-ast kaptak és kapnak ma is és szintén semmi gond egyikkel sem.
Tehát az én szemszögemből a Shell 100-asával nincsen gond. A többivel nem tudom, sosem tankoltam/tankolok máshol. Se százast, se mást.
Még soha nem volt gondom az Auchan 95 benzinnel. Se a lukoillal meg a többi olcsó kuttal mert én spec nem hiszek a csodabenzinben
6 ev után igen, megrohad a tankban de 4 évet csont nélkül kibírják autóban motorban kerti gépben is. Fűkasza is poccre indult 4-5 év állás után.
Én meg úgy tudom, hogy az alapbenzin tök ugyanaz hiszen mindenki ugyanattól veszi itthon csak az adalékok különböznek, mert minden gyártónak megvan a maga adalék keveréke (SHELL, OMV, stb.)
De a kérdésem nem a kopogásra meg a teljesítményre vonatkozott hanem arra hogy miért van az, hogy azoknak a CTR tulajoknak, akik 100-as benzint tankoltak kezdettől fogva 40-50 ezer km után gyantás lerakódás keletkezik a tankban lévő szűrőben és a szivattyúban. Sokaknak már menet közben le is dadogott meg alapjáraton lefulladt mert nem kapott elég benzint.
Akik azonban 95-el járnak zömmel azoknál nincs ilyen gond (pl én is)
Krakkolás :
A krakkolás folyamata során az alkánok hosszú szénláncú molekulái magas hőmérsékleten, katalizátor hatására kisebbekre törnek szét (cracking-tördelés). E folyamat során nagyobb részben C5-C10 szénatomszámú telített és telítetlen szénhidrogének keletkeznek dehidrogénezés valamint a láncszakadás következtében.[1] A művelet alatt részben kis szénatomszámú alkénekből álló krakkgáz keletkezik, részben pedig ugyancsak az eredetinél kisebb szénatomszámú alkánok jönnek létre melyből jó minőségű motorbenzin állítható elő
Ebből kiindulva és én tényleg csak gimiben tanultam fizikát és józan paraszti ésszel gondolkodva és abszólut nem kötekedve de ez nem használ az égésnek? Az üzemanyag hatékonyságnak? Kandallóban is mikor ég egy fadarab. Megpiszkálom hogy szétessen 3-4 részre akkor utána sokkal jobban ég és nagyobb meleget ad mintha egyben maradt volna. Miért? Mert nagyobb felületen ég. Jobb a hasznosulása. Így gondolom én ezt a krakkolásnál is, hogy több és kisebb alkán molekula hatékonyabb felhasználást és több energiát adhat. Ettől jobb egy 100-as benya a 95-nél.
Nem tudom jó felé kapisgálok-e de ezt a logika mentén gondolom így...
2019. szeptember 12. 09:52:43: megválaszolva grego + által,
→ #17916
Anno amikor bent volt a Hondata az Accordban akkor ott ugye sok mindent láttunk.
A 100-as benyával (omv-t tankolok mindig) jobb volt az autó. Van egy knock control érték ami 56-ról indul egy progi feltöltés után. ha jó az üzemanyag akkor ez az érték megy lefelé, ez történt a 100-asnál. viszont a 95-nél nem ez van. sőőőt.
kint horvátoknál tankoltam 100-ast (ott nincs omv, ezért crodux kúton tankoltam) és már az sem volt olyan minőségű mint az omv100, amire volt az autó progizva és a progiban az értékeket figyelve a knock control érték elindult felfelé aminek az lett az eredménye hogy visszább vett a gyújtásból és csökkent a teljesítmény.
Illetve a 95-össel hamarabb is kopog be a motor mint a 100-assal...
" A változást követően a biokomponens-mentes, vagy az előírtnál alacsonyabb biokomponens-arányú benzin és gázolaj prémium üzemanyagként árusítható"
Szóval a sima mindenféle extráktól mentes üzemanyag a prémium, egyszerűbben a jó benzint rontják le és adják nekünk olcsóbban ez a 95-ös, és amibe nem raknak extra ethanolt az a prémium. Régen eláll a benzin 1 évet is, most 2-3 hónap után kuka lehet és ez főleg az osztrák benzinre igaz. Míg az 1éves magyarral gond nélkül indul a fűnyíró, addig az osztrákok 2-3 havonta hozzák hogy nem indul a fűnyíró mert eltömődött a porlasztó. Annyi az adalék bennük
A fűnyírógyártók ausztriában már megvonják a garanciát ha sima benzinnel használják a fűnyírókat. Helyette ezt ajánlják:
1500huf/liter
A 95-ös szemetet nyolcszor krakkolják át, ellenben a 100-ast legalább tizenötször, így az még nagyobb hulladék lesz.
Egy normál alap 95-ös benzin sok-sok szempontból jobb üzemanyag a "prémium" százasnál.
Értem. Jelenleg nyomozok atekintetben, hogy lehetséges-e az, hogy a 100-as benzinnel hamarabb legyantásodik a szűrő és a szivattyú a tankban mint a sima 95-el. Az eddigi tapasztalatok azt mutaják, hogy a 100-as benzinnel valami gebasz van.
OMV
"Nem tartalmaz sem foszfor tartalmú adalékanyagokat, sem fémtartalmú(pl.: MMT) adalékanyagokat.A termék prémium koncentrációban tartalmaz egy teljesítmény javító adalékcsomagot.A termék összesen min. 5,9 % v/v biogén részt tartalmaz ETBE-ből (etil-tercier-butiléter), és etanolból, ahol az ETBE 47 %-ig van biokomponensként beszámítva."
MOL
"Az EVO 100 Benzin Plus speciális összetételének, kiváló minőségű biokomponens tartalmának (a MOL már a gyártása során is bio-ETBE magas oktánszámú, megújuló alapanyagból készült komponenst alkalmaz), valamint speciális adalékolásának köszönhetően kevésbé terheli a környezetet. Továbbá, a tiszta motorok működése közelebb kerül a tervezett gyári paraméterekhez, tehát a káros anyag kibocsátás is kedvezőbb lesz."
Az meg milyen ajánlás? Azért van különbség a két olaj között! Na mindegy, nem értek én ehhez.
Mindenesetre ha ez a kettő az ajánlás, akkor az 5W30-ból se lehet nagy baj, mivel kb. a kettő "között" van, így nem is értem miért nincsen az ajánlásokban alapból, ha már ilyen széles a gyári........ajánlás......vagy mi ez, inkább már gyári skála vagymi....
Sziasztok.
Milyen olajat ajanlotok egy 2009 white champ ed.typerbe,1 hete vettem most csereltem le motul 5w30-ra,170.000km van az autoban.Nem lottem nagyon melle?Az accordomba ezt hasznaltam.Koszonom a segitseget.
Tapasztalatom nincs vele, de szerintem az 50-es meleg viszkozitás nem a legjobb választás mindennapi használatra. Attól még biztosan kurva jó olaj a maga módján, de ezek inkább pályázáshoz lettek kifejlesztve.
Persze kérdés, hogy milyen autóról beszélünk és hogy hogyan használod...
Nos,válaszolt Roman. Megírtam,hogy inkább egy 5W30-as olajat használnék,mégpedig a LIQUI MOLY Special Tec AA 5W-30-as olajat. Ezt írta:
Szia,
igen, a LIQUI MOLY Special Tec AA 5W-30 is egy jó alkalmas alternatíva.
Ha nem akarja, használja a Leichtlauf High Tech 5W-40 használatát ezt az olajat.
Freundliche Grüße / Üdvözlet
én. A. Roman Göser
Anwendungstechniker
alkalmazás mérnök
Kb ugyanazt fogja irni, a kiválasztott olaj tökéletesen megfelel a gyártó előirásainak. És ha a toptec 4200-ast kérdezted volna akkor is kb ugyanazt irja
Sziasztok!Ígértem,hogy írok,ha válaszolnak a Hondától az olajjal kapcsolatban,ezt írták.
Köszönettel vettük megkeresését, amely kapcsán a csatolt fájlban küldjük Önnek a gépjárműve kezelési könyvének az alkalmazható motorolajokra vonatkozó oldalát. Továbbá kérdésére válaszolva a gyári feltöltésű motorolaja 0W-20-as, amelytől a már említett táblázat szerint el lehet térni.
Írtam még a LIQUI MOLY cégnek is Németországba.Bemásolom amit írtak.
Szia,
köszönöm érdeklődését, és érdeklődik a LIQUI MOLY termékeket.
Lehetőség van használni a LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-20 a 2003 Honda Accord A 2,0 l benzinmotor.
De egy műszaki szempontból nem ez a legjobb választás, mert az ilyen vékony olajok vezethet nagyobb olajfogyasztást idősebb motorokat.
Itt egy 5W-30 vagy 5W-40 sokkal jobb.
Ezért azt javasoljuk, hogy a LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 5W-40.
Ez a szintetikus olaj meghaladja az összes szükséges követelményeket a Honda a K20A6-motor biztosítja a gyors kenés a hideg motort, és ez biztosítja a stabil olajfilm.
Ha bármilyen további kérdése van, kérjük lépjen kapcsolatba velünk.
Freundliche Grüße / Üdvözlet
én. A. Roman Göser
Anwendungstechniker
alkalmazás mérnök
Nézzük a jó oldalát!
Legalább van, ami a mai világban sem változik. 10 éve is beszéltünk ilyenekről, napjainkban is és valószínű, hogy a jövőben is fogunk.