Mar amikor kineveztek is sokan elleneztek mondvan o egy rohadt jo mernok, de nem csapatvezetonek valo. Hat ez kokemenyen be is bizonyosodott. Egy kompetensebb CEO mar reg levaltotta volna errol a poziciorol, bortrany ahogy a Ferrari operal es a nyilatkozatai...
Szerintem Perez jól nyomta a tavalyi utolsó futamot. Nagy odatette magát. Már nem emlékszem minden részletre, de szerintem az SC miatt amúgy is tömörült volna a mezőny, de ezt leszámítva sem hiszem, hogy Perez miatt lett volna világbajnok Verstappen. Verstappen egy jobb csapattárssal már előbb is össze tudta volna rakni a VB címet, nem az utolsó futamra kellett volna hagyatkozni. Checo idén sem volt éppen ádáz.
Aztán én azt a részét már passzolom, hogy kire és hogyan fejlesztik az autót, és ez mennyire kedvezett inkább Verstappennek, mennyire vetette vissza Perezt. A Monaco-i incidens is passz. Ha tényleg direkt csinálta Checo, akkor egy pöcs. De ezt sosem tudjuk meg.
Illetve Brazília... Perez elengedte Verstappent? Szerintem meg körbeautózta volna Max. Viszont én azon az állásponton vagyok, hogyha a csapat ezt kéri, és márpedig ez a csapat érdeke, akkor hajrá, el kellett volna engedje Perezt.
Hamilton egy pojáca. Kilökte Verstappent, és a végén még rendesen azt nyilatkozta az ütközésről, hogy "hát ja, ismerjük Max-et" ez mekkora egy gyíkarc.
Kihozták Verstappent vétkesnek, Hamiltont meg a nap versenyzőjének?
Érdekes egy világ
Verstappen mellé meg rakják be Alonsot!
Leclerc édes volt, ahogy rinyált. Kis cukor.
Bár idén ilyesmi picsogást több versenyzőtől is hallhattunk. Meg ahogy egymást jelentgetik fel, mint az oviban "elhagyta a pályát"
Kíváncsi vagyok a jövő évre. A merci nekem továbbra sem rokonszenves, úgyhogy remélem ez a mostani nagy feltámadás nem tart ki a következő szezonra.
"Annak a bizonyos monacói Perez időmérő körnek a telemetria összehasonlítása, amit tegnap este óta sokan Verstappen valós indokaként emlegetnek az elengedés megtagadására.
A görbék kétségtelen furcsa dolgot mutatnak, nem csak Perez gázpedál kezelése, de az ezzel párhuzamos kormányzása is éppen az ellenkezője annak, amit normál esetben látnunk kellene. Az értelmezhetetlenül nagy gázfröccsbe ugyanis ugyanabban a pillanatban bele is kormányzott, miközben addig laposabban indult a kanyarcsúcspont felé, mint az előző körében.
Ha így is történt, a kérdés leginkább a miért, hiszen abban a pillanatban a 3. helyen állt, igaz pont Verstappen előtt, aki így nem tudott elé kerülni. Hogy Pereznek ilyen fontos volt-e a csapaton belüli kedvezőbb rajtpozíció, mintsem az esetleges javítás azt csak ő tudná megmondani, azonban másnap ennek köszönhetően került olyan helyzetbe, hogy megnyerje a versenyt.
Bármi is legyen az igazság, régóta dolgozó feszültség került felszínre tegnap a befutót követően a Red Bullnál."
Valahol igazad van ezzel az elengedéses dologgal, hisz Max. még úgy is verte Perezt, h tök hátra esett vissza miután Ham jól összetörte, és onnan ledolgozva is előtte végzett. (hagyjuk, h Perez itt elengedte vagy sem, lazán lenyomta volna így is, úgy is) Magyarul Checonak ez is egy jó szar futama volt . (de attól én bírom őt) De nem lett volna Max kisebb tőle, ha a végén előre engedi, nem szült volna felesleges feszültséget.
Ráadásul nem azért volt mellette, mert egyszer csak kamikaze módjára fékezés nélkül oda becsapódott, hanem már egy ideje ott kanyargott mellette, nem érhetett senkit sem meglepetésként az előzési kísérlete. Botrányos volt az előző sok év amiben mindent annak rendeltek alá, h Ham nyerjen, de nem igaz, h ennek sosem lesz vége.
-Mercedes 1-2 in pace too, but SAI almost matched them...
-The RB got the setup wrong: VER wasn’t much better than PER, and @alo_oficial bridged the gap! He was the driver who improved the most throughout the race...
-Great BOT and VET consistency...
Nem arra gondolok természetesen, hogy csak Perezen múlt. Nyilván ha Ő maga nem teszi le az asztalra azt a teljesítményt amit tudott, akkor hiába is lett volna bárki/bármi a segítségére. Ugyanakkor én úgy látom, hogy ha Perez sem teszi meg azt, akkor szintén nincs semmi. Ezért mondom, h Pereznek köszönheti az első vb-jét.
De ok, korrekciózom: Pereznek _is_ köszönhető az első címe.
Ez így korrekt megfogalmazás. De korábban nem ezt írtad. Azt írtad, hogy neki köszönheti a vb címét, ami nagyon erős azért. Perez az egészből pár % volt, erősnek érzem, hogy "neki köszönheti".
"15 year old George Russell went to Toto Wolff with a powerpoint and told him why he should be a mercedes f1 driver, 9 years later he’s facetiming Toto after his maiden win with Mercedes..."
He either
-Crashed on purpose
-His foot slip on the throttle pedal
His throttle signal doesn't make sense: he went 100% throttle in just a couple tenths! This is ENTIRELY different from the previous lap AND all the prev. corners!
Tök egyetértek veled. Ez konkrétan egy f@szság volt Max-től.
Az amúgy eddig szimpatikus csapatról és versenyzőről most lett bennem egy nem túl szimpatikus kép.
Sokat kell innentől kapaszkodni, hogy ismét visszakerüljön/visszakerüljenek a normális kategóriába.
Neki köszönheti az 1. VB címét??? Nem azért mert 10x nyert, és 8x 2.lett? Perez ha nem kullogott volna mindig valahol hátul, akkor nem is lett volna kérdés soha. 1 győzelme volt, négy 3. helye. Összesen 5 dobogó vs. Verstappen 18 dobogójával, amiben nem volt 3. hely. Azért mert perez 1x védekezett ham ellen egy jót? Hát a többi 21 versenyen kellett volna. Ha csak 1 pontot is el tudott volna venni ham-től, akkor más lett volna rögtön az utolsó futam is.
Ezért utálom azt is, hogy mindenki az utolsó futamra mutogat, holott volt 21 másik.
Szóval, hogy neki köszönheti a vb címét, ez egy óriási naaagy FASZSÁG!
Feltételezem az is hozhat + pénzt ha a csapat vb mellé az egyéni 1 és 2 helyet is behúzzák. Viszont nem is ez a lényeg. Pereznek elég sokat köszönhet Max. (Konkrétan az első vb címét!) Semmibe nem került volna ha elengedi. Úgy lett volna egy hálás csapattársa jövőre, így meg ...
És ez így elfogadható? Szerintem egy kurva nagy belemagyarázás. Simán be tudta volna venni ver a kanyart. Szóval nem a sebességgel volt a baj, hanem, hogy ham 10 cm-t hagyott neki a pályából. Szóval ha nem épp hamfelszopáliában lett volna a verseny, akkor ez sima ham bünti. Ez az igazán gusztustalan.
Amúgy meg én se engedtem volna el perezt. Ez már olyan izzadság szagú lenne. Ha ott van mögöttem 1 mp-en belül, akkor oké, de ez egy verseny. Ver egy olyan típusú igazi versenyző, aki mindig a lehető legtöbbet ki akarja hozni a versenyből. Eddig jutott tök hátulról. Perez miért nem lett 1.? Olyan közel volt végig az elejéhez. Be kell látni, hogy nem igazán jó versenyző. Nézzétek meg erlacher, hogy lett világbajnok. Nagybácsi meg még a csapat másik 2 autója csak azon volt, hogy elengedjék, a többieket meg feltartsák. Hát gyönyörű, sokat érő cím...
Lec is egy szánalmas kis ficsúr. Semmi vér nincs benne.
Akkor én ezt most lefordítom:
"Tudjuk hogy Hamilton nem hagyott elég helyet, de Verstappent büntetjük, mert ott volt"
Saját maguk hozták azt a szabályt, hogy ha valaki a másik mellett van, helyet kell neki hagyni.
Max már a kerékvető közepén volt, és be tudta volna venni a kanyart szabályosan.
Nekem ez a két kép mindent elmond.
Még csak a látszatra se adtak. Csontig nyalnak a brazilok az új állampolgáruknak. Az érem másik oldala meg az fia bírák asszisztálása mindehhez.
Két pilótáról kiderült, hogy nem csapatjátékosok. Az egyikőjük nem meglepetés. Ocon.
Viszont Verstappen ... döbbenetes ez a rövidlátó hozzáállása.
Lec átment szánalmasba, Norrist meg az ág is húzta. Ric megkapta a McLaren instant karmát Norristól, Magnussent meg szinte már megsajnáltam.
Egyszerűen nem értem, hogy miért nem Ham kapta a büntit, nagyon várnék egy magyarázatot, mert még a kommentátorok sem értették.....
Az is érthetetlen, h Max miért nem engedte el Perezt, ez gáz volt tőle.
Leclerc helyében meg sosem könyörögnék így egy 2. helyezés miatt, amit nem tartanak úgysem számon sehol.
Szerencsétlen Vettel mekkorát ment ma, aztán a SC alatt valahogy eltűnt minden amit felépített az egész futam alatt.
Miért Ham kapta a közönség díjat? Egyetlen helyet sem javított még úgysem, h kilökte a versenyből Maxot. Pl. Alonso 13 helyet jött előre!!! Vagy Leclerc is nagyon ment a balesete ellenére.
The effects of Verstappen's damage:
-He hit some debris (Alonso's?) very early and lost his endplate by hitting SAI: his pace was the least consistent!
-The Mercedes was the best racecar today: compare them to PER
-LEC was a clock
-Impressive NOR and VET pace
"Ha valaki egy percet sem látott az idei szezonból, de kíváncsi arra, hogy mi jellemezte a Ferrari 2022-es szezonját, elég megnéznie, amit a maranellóiak a Brazil Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában produkáltak..."