Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Úgy tudom, h a Kia Sportage meg a Hyundai Tucson ugyanaz a kocsi, csak az embléma más.. az itteni 2020-as volt, nem a legújabb modell. Lehet h a mostani jobb. Amúgy teljesen jól ment, ha megvolt a fokozat, csak ez a késlekedés volt idegesítő. Hiába nyomtam be a sport gombot, akkor is ugyanúgy volt várakozás, csak közben jobban bőgött a motor..
W124-ben 260E-vel mászkáltam, abban 4-es automata volt, akkor (1997) teljesen okénak tűnt. Slip term a pickupnál is van, csak az utsó fokozatot zárja le, de ez 5.4 literes, 2500-nál 475 Nm-t szolgáltató erőforrásnál nem akkora probléma. :-)
Nem emlékszem késlekedésre, duplakuplungos volt, és nyilván kézi módban is (triptronic) használható volt. Sport módban eléggé agilis volt.
Egyszer kollégámmal (neki 6-os kézi volt, ugyanaz a motor) siettünk valahová, több tíz km-re mentünk, kanyargós-egyenes vegyes úton. Persze Németországban Jópárszor eltoltuk 200 környékéig, egy dekával se gyorsult rosszabbul a 7-es automata, sőt, középső tartományban mintha egy árnyalattal jobban ment volna, valószínű a sűrűbb váltófokozatok miatt.
De azóta se vágyok túlzottan automata autóra, ahhoz kell egy egyéniség.
A w124-emben 3,2 benzin motor volt, 5-ös (akkor még über ritka) automatával. Az szerethető karakter volt, csak egy váltót kiikszelt az erős motor, nem volt megfelelően méretezve, az őskövület 4-eshez képest ipari hulladék volt. Viszont a fokozat kiosztás nagyon passzolt a motorhoz, csak ott még jelentős volt a slip.
Azért milyen volt már, hogy pl 180-nál lepadlóztam, visszaváltott 4-be, és majd 10 cm-t emelt az orrán, úgy elkezdett tolni... Ellenben a bmw-k után nem tudtam szeretni, hiába volt erős gép.
A Tucson az szerethető karakter.
A Kia szalonban mondták, h a hagyományos, olajkavarós automata az nem ilyen szar, csak ez sikerült vhogy ilyen tohonyára. Pályán nem tűnik fel, de városban tök idegesítő. Vazz a hombárban egy tök hagyományos, tiptronic mentes 4-es olajkavaró van, de ha rápöckölök a gázra, az azonnal elkezd rombolni.
Hát a szar automata nekem se az esetem, de a jó az nagyon jó. Nekem eddig a Ferrari Californiában levő 7 gangos duplakuplungos a csúcs, az kva gyors, s hibátlan, de állítólag a Porsche PDK is jó. Átlag autóban a BMW 8 gangosa igen fasza még, amit próbáltam.
Amúgy sem szeretem az automatákat, de egyik legrosszabb élményem egy 500-as Abarth automatával volt. Na amennyire nagy élmény egy Abarth, annyira tönkre teszi az automata.
Nálam a legrosszabb automata élményért még versenyben van az első szériás Superb 2,5 TDI a tiptronic automatával.
Nálunk most lett pár céges Kia nálunk, én egy 1,5 T-GDI-t használok. Nagyon jó kis autó minden szempontból, egy idegesítő tulajdonsága van. Induláskor ha kicsit is leesik a fordulat akkor rángat, nagyon nehéz vele finoman elindulni. Pedig nagyon sokat és sokféle autót vezetek, soha nem volt gondom semmivel. A Kia szalonban is mondták, hogy az összes új benzines Kia ilyen.
Na ezért gondoltam, hogy ez az autó akkor lehet jobb automata váltóval, pedig én sem szeretem az automatákat. De ezek szerint amit írtál mégsem...
Na a Fiat 500 automatája az tud ilyet (ok, robotizált kézi), a BMW automatái sokkal jobbak (8-az ZF meg pláne), ennél egy fokkal lassabb az Aisin 8-asa...
Annak is késett az automatája? Mer a Kia olyan volt, h ha ráléptél a gázra, akkor 1 sec hatásszünet után indult el. De ha már gurultál, monnyuk egy körforgó felé, s amint meggyőződtél, h nem jön semmi, s a gázra léptél, inkább 2 másodperc volt a késlekedés.. Nem is dicsérik azt a duplakuplungost, a szervizükben sem.
Nekem Tucson 1,6 T-GDI volt egy darabig a céges autóm, 7 sebességes automata. Semmi gond nem volt vele, és eléggé tetszett, még ha nem is vagyok automata párti, akkor is
Semmi gond nincs ezzel a motorral, ha normálisan karban van tartva 250.000-300.000 km elmennek. Több ilyen motor is van ismerősi körben , illetve az előző N-emben is ennek a továbbfejlesztett változata volt. Sok-sok ilyen motor van a csoportban ami pályanapokon is részt vesz szép számban, és már 150.000 km felett van a kocsiban. Motorcseréről eddig nincs hír. 1-1 kisebb alkatrész hiba eset előfordult, de hol nem? Illetve garanciában cserélték.
A motor miatt nem kell félned. A váltó még 1 kérdés mert a 6 sebességes automatát dicsérik, de ha manuálissal veszed biztos semmi gondod nem lesz. Amúgy az 1.6 T-GDI ( 180LE) motor meg a 2019-es Tucsonomban volt sose volt semmi gondja, és azért bejártuk vele európát családdal. Most februárban adtam el 4 évesen, és nem kellett hiba miatt szervízbe vinnem. 1x egy nyest ette meg a hűtőcsövet és 1 kábelkorbácsot amit sikerült garanciában cseréltetnem.
Viszont érdekes hogy itt egy darab kép sincs a motorról
Nem, abszolút nem szeretnék ilyen ody-vel járni....
Nem csak azért, mert nem én vagyok Chevy Chase, hanem mert ronda, ormótlan, korszerűtlen, és retro.
Ez az autó jó lesz majd az Európai vakácio 2.0-ba.
Én anno az építkezés miatt választottam Sharant, kellett a 2t vonatási lehetőség. S ugye a 6 gen Civicből ültem át, lóerő ugyanannyi, aszittem én is, h gáz lesz, mer ugye majd 2szer olyan nehéz.. De nem lett. Egyrészt le volt ültetve 5 centit, ami akkor fel se tűnt, de így nem billegett, nem volt kín vele az autózás. A motornak meg csak a teljesítményét néztem, azt nem, h dupla akkora a nyomaték (310nm), szal az is teljesen rendben volt. De lehet, h meg is volt csippelve, ezt nem tudom, de ami biztos, h hibátlanul ment. Éés elképesztően praktikus a variálhatósága az egyenként kivehető ülésekkel.
Ne mondd, h nem járnál egy ilyen fasza géppel, mer én rohadtul. :-)
Ezelőtt 4 évvel ha valaki azt mondja, hogy kombival fogok kavarni, kiröhögöm. Aztán most mégis azt választottam.
Hihetetlenül praktikus. Nyilván egy óriási komfort az a nagy raktér amit nyújt. Most is bent van a gyerek motorja, repülője, váltás ruha táskájában, nekem váltás ruha, 1000 másik cucc, és még mindig tele van hellyel. És ez sima hétköznap...
Sharan vagy odyssey irányába biztos nem mennék el. Na az tényleg gáz. A sportos kombi szerintem rendben van, amúgy is a társadalom elkombisodása vélhető fel, de ezek az egyterűek... majd ha 75 leszek.
Nalunk is igy van, ugy indulunk el mint a málhások.
Nézegettem autókat mi lenne lehetséges a kia sorento helyett, basszus rá kellett jönnöm hogy az egy brutálisan nagy autó.
De ayt is kopping rakjuk, majd fel a vonóhorogra a bicaj tartó oda még 4 tekerős baromság felmegy, és máris mintha költöznénk.
Igaz mentünk tavaly 1 hét görögbe repcsivel, ott csak a kézitáskás opció volt (nem vettem plusz poggyászt) és sikerült 1 hetet kinn eltölteni úgy, hogy még érintetlen ruhát is hoztunk haza.. Csak át kell gondolni..
Nekem az Usa piacos buszok a kedvenceim, Odyssey, meg a Toyo Sienna. V6 motorral, automatával, full extrával. Sajna csak 1-1 eladó szokott lenni belőlük, s az alkatrészt is kintről kell rendelni, sz'al napira nem az igaziak - itthon.
A zasszony kombit akar, nekem qrvára tetszik a hibrid V60 Volvo, de nem hajlandó prémium autóval járni, úgyhogy eddig a 9gen Civic tűnik a befutónak. Főleg, h legutóbb egy olvtársunk fogyi ügyileg is dicsérte az 1.8 automatát.
Hirtelen felindulásból kezdtem nézegetni nagy(nak hitt) autókat, mert a tököm tele lett azzal, hogy az egész házat vinni kell állandóan! Gyűlölöm a kombikat meg az egyterűeket, de egyszerűen továbbra sem látok más kiutat... A világ összes cuccát összerakja az asszony akár egy napra is! Ettől fogok idegösszeomlást kapni!
Na ránéztem kíváncsiságból a járműnyilvántartóra, és most látom, hogy 2021-ben elírták a km állást, és 49e helyett 221e-t írtak be. Mondjuk a fotón látszik a jó állás, de le nem mossuk magunkról, hogy visszatekertük az óráját!
Fasza! Át lehet ezt íratni utólag?
Eddig is mondtam, hogyha esetleg eladnánk, a kutya nem fogja elhinni, hogy ilyen kevés km van benne, ezután meg pláne!
Nálam 1.6 turbós volt, s mint utána kiderült, az nem egy jól sikerült, tartós konstrukció, úgyhogy inkább ezt a 2 literest nézd. Amúgy nem veszünk Kiát.. :-)
2-3 éve kb. minden használt autó olcsóbb volt hasonló kondíciókkal..
Naggyából jónak tűnik. Irányár, alkudható. Nem az átlagos piros lehet valakinek kurvára bejön ez a szín. (mondjuk nekem a fehér az über...)
Mikor eladtam a pólót, az egyik szett (téli) nekem is kopott volt már és volt 2 hibája amit ki kellett javítani (lógott a tetőkárpit és a géptetőt fújni kellett)
De mit erőlködjek vele? Veszek rá zsír gumikat, lefújatom a géptetőt, új tetőkárpit aztán a plusz ráköltés felét sem fizeti ki senki. Akkor meg minek?
Igaz,h. ismerős vette meg, de úgy voltam vele, ezekkel már foglalkozzon az új tulaj.
Amúgy műszakilag tökéletes volt az autó.
Ezt bírom b*zmeg, 4.2-ért van meghirdetve az autó, de normális gumik nincsenek rajta. Oké, írja, hogy cserések, de b*zmeg, ha én ennyiért hirdetnék autót, akkor törekednék arra, hogy ne legyen mit belekötni, pláne ilyen triviális dologba.
De biztos én vagyok a hülye, hogy így sosem adtam el autót.... ( )
Vagy rozsdaoldó, vagy melegítve. Persze legtöbbször be van ragasztva és akkor még imádkozni is kell De ugye csavarfüggő meg blokkfüggő. A hondának pl extrém finom menetű a csavarja és alamónium szóval inkább hagyom és a vizpumpa cserénél cserélem a fagyállót is.
Sir, te mivel szoktad megkínálni a blokkon a víz leeresztő imbuszcsavart, ha hűtővizet akarsz cserélni? Gondolom jól be van rohadva, lehet fújkálni csavarlazítóval..
Belvárosban, főleg dugóban nem, vagy nagyon ritkán járunk, de ilyenkor minden kocsinak megugrik a fogyija. A város legszélén lakunk, van napi 2 x 9km ovi-suli kör, de itt nincs dugó általában, meg vidék. A 8-as átlaggal azokkal a paraméterekkel teljesen elégedett lennék. :-) HA pedig felkeresném a Linszter műveket optimalizálás céljából, akkor alacsony fordulaton jelentkező nagyobb nyomatékot kérnék, a csúcsteljesítmény rovására..
Hozzáteszem, hogy azért többségében óvatosan közlekedem vele és elővárosban, tömeggel ellentétesen. Országút 5-6, 130km/h-nál nyaraláskor autópálya klímával 6-7l, belváros meg 8-10l, főleg Putyin meg Pápa látogatáskor Sajnos mindkettőt kifogtuk...
Pont Tonx írta vmikor, h náluk a szervizben túlnyomórészt benzines autók járnak üzemanyag ellátás problémával, s csak kis százalék a diesel, ami ugye jóval húzósabb, ha ott a bibi.. Nekünk eddig egyik gázolajos se tojt be befecsi oldalról, s a Fiesta átlegban evett 4.5-et, de mutatott 3.3-at is a műszer, óvatos országútiban. Ha sokat megy az ember, s rendesen szervizeli, jó üzemanyagot tankol, akkor továbbra is az a jobb választás sztem.
Off diesel-lel nekem is voltak ilyen csoda fogyasztásaim... autoúton 55 km, majd pályán 200, 140 tempomat 4 személy csomagok, aztán átlagban 4 - 4.4 -eket lehoztam... hihetetlen. Persze a szervízköltségek ott vastagon behozták.... 3-4 éves autón 500-1M Ft-os javítás, és volt benne 80e km. Mindez egy akkori (kb 10 évvel ezelőtt) 4M Ft-os auton...
1.6D meg 4.2 írt ki ma reggel, múlt héten tankolás után és 32km autópálya autóút persze szigorú 104 tempomat és pár km város 3.9. Az is igaz hogy egy pillanatra 3.5-öt is mutatott.