2018-as Yokohama Advan Slick 250/640 R18 (Zengő Zolis ledobott edzőgumik) még a 370Z-n volt fent 2019-ben nyílt napon. A gyári 20-as diszkófelnik nem ide valók, az utcai gumik áráról már nem is beszélve. Mivel még ismerkedés volt az autóval, úgy voltam vele, hogy ezeket el lehet játszani, nem sajnálom őket. Ez így nagyságrenddel olcsóbb játék. A felnik meg a téli szettem ENKEI felnijei.
PS: Én a gyári 20-as felniket is ledobtam és kapott végre normális ET-vel rendelkező 18-as felniket. Így a budapesti közlekedés sem egy agyrém, sőt kimondottan kellemes lett tőle a futómű. Amúgy láttam az új CTR-en is már csak 19" lett a gyári méret.
Szintén első Hring ezzel az autóval. 2:18:08 lett a legjobb, fék, futómű jól vizsgázott. Viszont a 8.gen után a féktávokat újra kell tanulni, mert így rengeteg marad benne, mert túl korán fékeztem. Volt a piros zászló is bőven (2 futamban is ugyanaz a BMW volt a ludas). Viszont ahogy melegedett az idő, úgy kellett egyre sűrűbben hűtőköröket menni, mert ment fel minden az egekbe. Az utasaim viszont végig élvezték, tetszett nekik, bár egyikükkel egyszer félre kellett állnom .
Megvolt az elsö Hungaroring pàlyanap is. Az auto nagyon jo , a soför talàn a gyenge pontja,aztàn a gumi. 6 kört mentem 3 melegitö ,hütö (olaj max 132 C) kört és 3 gyors. 2:21 / 2:20 aztàn egy 2:19,02
Ez nekem jonak szàmit nagyon ,elégedett vagyok vele. A LogR és a rev mach is jol müködik
Akkor is lekapcsol ha utcai lámpákat érzékel a kamera. Távfény hibátlanul használható autópályán is 90%-ban a kamionokra is lekapcsolt ha fent volt akár csak 1-2 helyeztjelző is a tetején.
Hát igen, az infotainment rendszere a Hondának borzasztóan le van maradva minden téren sajnos . Amikor átülök a 2022-es HRV-be egy téridő ugrás a múltba . Viszont még mindíg nem annyira szar mint a 2019-es Ford kugánk . Na az az igazi 2000 évek
Mindenkitől elnézést kérek. Összekevertem. Nem az LKAS ding-dongolt, hanem a sávelhagyásra figyelmeztető kütyü (RDM). Narancssárga villogó autó a kijelző közepén. Az kergetett őrületbe a ding-dongal . Mondjuk menüben ki lehet kapcsolni azt a hangot de nem tettem meg, mivel ugye nem mindig figyeltem a műszerfalat (gyereknek hátul baja volt, vagy ugye telóra pillantottam stb.), szóval valamikor hasznos az a ding-dong hang de mikor kb 10mp-ként ding-dongolt akkor egy idő után már az agyamra ment és kifejezetten zavaró volt. Ez az:
Ja és nincs olyan, hogy "spéci szlovák beállitás". Egyébként is lengyel szalonban vettem annó
Apropó, ha jól tudom akkor neked Sport + van és abban nincs elektromos ülés állitás...Manuálisan nem gond, sokkal gyorsabban hátratolod az ülést az asszony után mondjuk de az Exében az elektromos kvázi bőrülés mire hátravánszorgott, addigra fiút szültem magamnak
Az olajszint növekvés pedig elég nagy port kavart és igen, a Honda hozzáállása az én esetemben elfogathatatlan volt.
Ja az E-ben a sávtartó na az tud még vad dolgokat művelni. Megyek a sávomban elkezd reklamálni meg rezegteti a kormányt, majd sárga lesz a jel mert úgy jó neki, és közben ugyanúgy működik tovább.
Ez tök furcsa, nekem semmi hangja nincs a sávtartónak. Eleinte még a rázást is kikapcsoltam aztán rájöttem, h ez egy kurva jó dolog. Rezegteti kicsit a kormányt, és kész. Nem lehet, h ez valami sajátos szlovákiai beállítás, h hangot ad?
Nekem ülést nem kell állítani, csak én vezetem, az nem okozott így gondot.
Automata fényszórót talán ha kétszer villogtak rám, h zavaró, kapcsol normálisan. Mondjuk én rendszeresen letakarítom az érzékelőket az autón, h ne keverjen be.....
Az ablaktörlő az néha tényleg idióta volt, de ritkán bolondult meg.
Olajcserére meg évente viszem, kb. 13 Ekm van addigra benne, tökéletesen tartja a szintet, szinte egy mm sem változik benne. De lámpa még nem jelzett hibát sosem. Pedig rendesen hajtva van. Engem azzal ijesztgettek, h enni fogja az olajat, de így nagyjából 50 Ekm alatt még semmi erre utaló jel nem volt.
Nem is értem, h gondolhatták, h állj meg menet közben, és várakozzál, ezek szopattak téged.
Pont mint a 10gen. Mazda 6-om, Ioniqom azonnal lekapcsolja a távfényt ha településre érünk. Vagy navi, vagy amit gyanítok az a közlekedési tábla leolvasóval lehet kapcsolatban. Ahogy felvillan az 50-s a műszerfalon, azonnal lekapcsol. Civicem baszott rá. Szembejövőkre is. Ioniq-nál tökéletesen működik ez is.
Hát a 9gen nonfl-nél az ablaktörlő mikor esni kezd még jól működik aztán meghülyül, aztán meg bevadul és max sebességgel törli a száraz szélvédőt. Az E-nél szintén szar az automata fényszóró, simán felnyomja városban ha jönnek szembe. Pedig tök egyszerű lenne, a navi adataiból ki lehetne olvasni hogy lakott terület vagy sem, és akkor nem erőltetné a fényszóró kapcsolgatását.
De nem csak a tesla-nál, bármelyik más gyártónál így működik. Honda valahogy lemaradt az elektronika terén, míg egy szar vw klímájának minden porcikáját ki lehet olvasni addig egy Honda annyit tud diagnosztikán keresztül megjeleníteni, hogy be van-e kapcsolva vagy sem.
valószínű egy külön elektronikai modul vezérli aminek a kalibrációján utólag nem lehet módosítani mivel nincs kapcsolata a központi vezérlőrendszerrel amin keresztül lehetne frissíteni...
ez az óriási különbség technológiai filozófiában a tesla-hoz képest...
ott éles teszt van folyamatosan, de ha kell, tudnak korrigálni rajta...
Szokták ezeket tesztelni forgalomba hozatal előtt nem keveset, már ott kibukhatott a dolog csak basztak rá ezek szerint...
Amúgy meg lehetett volna SW frissitéssel vagy szenzor cserével orvosolni, mondjuk az FL ben...
Ezen mindig csodálkozom, hogy a Honda miért lépett vissza vagy négyet az ablaktörlő meg a távolsági fény automata szabályozásával.
9 gennél tökéletesen működnek, meglepő módon.
nem olaj fogyi, hanem olajszint növekvés...csak a korrektség kedvéért
mondjuk most egy 2020-s PHEV Ioniq-ot hajtok, ahol minden elektromos kütyü tökéletesen és pont a megfelelő mértékben működik. Automata fényszóró kapcsolás is. Akkor is leveszi, ha pl lakott területre érek. Civic ezt nem tudta. Mondjuk ezt a Mazda 6-om is tudta...De ez az Ioniq sokkal jobb a Mazdánál is. Mármint az elektromos kütyük (sávtartó már már autonóm).
A sávtartó nálam tökéletes. Nem csipog, teszi a dolgát.
Az ablaktörlő az szar. Konkrétan nem is értem mi volt a fejekben amikor ezt programozták. Semmi összefüggést nem tudtam észrevenni a sűrűség állító tárcsa/sebesség/eső intenzitás között.
Érdekes módon azt láttam autópályán még vannak jó pillanatai, de városban használhatatlan. Konkrétan én vagy járatom, vagy kézzel eveztetek néha ha alacsonyabb a sebesség. Hogy ezt hogyan nem sikerült azóta sem megoldani végképp rejtély...
Az automata távolsági kapcsolást el kell felejteni. Sztem nem tartunk ott még hogy az tudjon olyan előzékeny lenni mint én. Nem is lát el olyan messze érzésre.
Üléssel kapcsolatban nem toom mit mondjak. Egyedül használom/nem bőrülésem van, az rendben van.
Olajfogyi/higulás: Mivel keveset megyek (65e és augusztusban lesz 5 éves) majdnem mindig évente jelez be, hogy vigyem cserére, szóval nálam nem jött elő. Nem is igen figyeltem őszintén szólva. Valahogy hondásként nem is erre vagyok szocializálva. De ha ez ilyen akkor az erőteljes szopatásnak tűnik.
Amit viszont azóta sem tudok megemészteni az a menetfény. Bakker 2023-ban, tök led-es kocsikban hogy a tökbe gondolja (az össze többi gyártó is), hogy hátulra nem kapcsol fényt csak előre, ezt nem tudom.
Sávtartó is ad hangot ha közelíted a vonalat ? Nekem csak a kormányt remegtette, hangot a sosem adott.
Meg a sávtartó akkor pityegett ha nem fogtam a kormányt kb. 4-5 másodpercig.
A holttérfigyelő pityegett amikor volt valami az érintett zónában és én meg abba az irányba irányjelzőztem.
Elvileg a befecskendezést is módosították az új SW-ben.
Amúgy nem azért van ez mert turbo és direkt befecskendezés.
2.0T és az 1.0T motoroknál nincs ilyen probléma pedig azok is turbo meg DI.
Az 1.5T-nél van csak ez és nem is mindegyiknél...
megvolt a SW frissités is. Semmi nem változott. Olajszint ugyanúgy 1cm-el max felett volt. Mondjuk a hibajelző ikon mér nem villant fel...lehet ezt küszöbölték ki a SW frissitéssel
Erre viszont van SW frissítés kb 2 éve.
Érdekes, én eddig csak olyat láttam hogy az olajszint jelzés alacsony szintet jelez. Magasat még sose. Legalábbis eddig csak erről tudtam. 10 gen CTR-nél (K20C1) is sokszor előjött autópályás állandó tempónál, viszont az az érdekes, hogy a 9 gen CTR-ben ilyen jelzés sosincs pedig csont ugyanaz a motor (az is K20C1).
Az 1.5T viszont tényleg hajlamos az olaj felhígulásra, de mint írtam erre van SW frissítés.
Konstrukciós hiba: turbó+közvetlen befecskendezés. Az el nem égetett benzin beszivárog és keveredik az olajjal. Szervizben sem értették, miért választott a Honda ilyen problémás megoldást. De mondjuk más márkáknál is jelen van ez a probléma turbo-direct injection kombinációnál.
Hmm.. akkor ezek szerint szinte csak ezekkel az új autókban előferdülő kütyükkel volt gond (ilyenekkel én saját kocsikban nem találkozom :-).. Az nem derült ki, mitől nőhet a motorolaj szint? Én amúgy olyan kocsiknál, ami nem fogyasztja, általában nívó közepén tartom az olajat, az a tökéletes mennyiség.