Senkit nem érdekel itt egy turbósítható F22Z2 teljesen felújított, nullkilométeres blokk?
(SOHC VTEC IAB stb...)
Lenne egy eladóm.
Ugyanazokkal a sallangokkal beépíthető kb, mint egy H22.
Félre ne érts, nem akarlak megbántani. De kovácsoltvas dugót nemigen fogsz hozzá találni(max kovácsolt alu dugót) . Én a helyedben gyűjtögetnék még egy kis kavicsot, és szakemberre bíznám az egészet(aki látott már pár turbós motort). Hozzáteszem nem vagyok szakértője a témának, és turbós autókat sem építek, és nincs is, csupán a munkámból kiindulva jobbnak látom, ha valaki nem ért valamihez akkor inkább ne is nyúljon bele, mert sokkal drágább lesz a végeredmény. Nem szégyen.
Legnagyobb tisztelettel írom ezt. Csupán jó szándékból.
Szép estét.
Ez odabasz Dugattyú hűtést hogy oldottad meg? 250-350 lóra akarom felhuzni a d16z6-om tudom h nem érdemes rajta spórolni csak kíváncsi voltam arra hogy mik a tapasztalatok, kovácsoltvas dugattyúból melyiket ajánljátok? Cp ebayről vagy lehet itthon is kapni mert nem nagyon találtam.
2015. augusztus 18. 20:07:08: megválaszolva PelyV(T)i + által,
→ #22225 2015. augusztus 18. 19:43:41: megválaszolva rprezident + által,
→ #22223 2015. augusztus 16. 23:27:57: megválaszolva Gladiator + által,
→ #22221 2015. augusztus 16. 23:25:18: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #22220
Én nem azon a ~100e-n spórolnék, amikor amúgy is ottvan egy komplett generál egy turbósítással,
kovi hajtókar ígyis-úgyis kell, és akkor már egy rendes kovi dugó lényegesen jobb.
Persze attól is függ, mennyire szeretnél tartósat építeni, utcára vagy dragra kell-e, stb.
Köszi mindenkinek, a szűkítő nekem is eszembejutott, még nem kérdeztem, de ráfogok. A visszafolyó ág az elég vastag az biztos. A turbó új volt csak elővigyázatosságból lettek kicserélve a tömítések, mert kínai.
Vissza azért nem viszem még ezzel a dologgal, mert ha a gyűrűk kopnak vagy a turbó gagyi annak semmi köze a működéshez, vagy az összeszereléshez. Igazából tapasztalatokra lettem volna kíváncsi, amiket kaptam is, pontos választ az idő fog adni, ha pl erősödik a füst vagy megnézzük a szűkítőt stb. Szerintem az érthető, hogy akartam mindjárt a morort megbontani, ha esetleg csak egy szűkítő az ok. Természetesen bármi is legyen ugyanoda viszem vissza, mert 100%osan megvagyok elégedve.
Az enyémnél volt olyan gond, hogy a turbótól visszafolyó olaj a blokkba, az a cső volt alulméretezve. Jó lenne tudni, hogy a tiédnél hogy van megoldva..?! Másoknál olvastam, hogy a turbó olajzásnál kellett szűkíteni füstölés miatt. Ha felújított turbód van, és szívóba nem füstölt, akkor én erre a kettőre tenném a voksom.
Igazából ja, kb szavazatokat gyűjtök Agyalok hogy a blokkot robbantsam szét vagy új turbó, de sztem egyszerre a kettő lesz mert kilőném magam ha egyiket megcsinálom és a másik lenne a probléma forrása. Egyébként a turbó egy új kínai t3/t4 amit a beépítés előtt elküldtem a turbósokhoz kicserélték a tömítéseket és kiegyensúlyozták. Mérve nem lett még a kocsi, de fent tölt és tartja a nyomást.
Sziasztok! Egy vagy több turbómágus segítségére, véleményére lenne szükségem, mert még nincs sok tapasztalatom a turbó világában.
Az autó egy 1.6 vti gyári blokkal, nyomás 0.5, HHC művek, program Thunder.
A tapasztalt jelenség, hogy 7000 fölött szürkés kékes dolog távozik a kipuból. A szürkés rész nem is zavarna annyira, gondolom bedúsul a cucc rendesen stb, de a kissé kékes árnyalat benne ugye olajra utal. Az fontos, hogy tényleg nagyon enyhén kékes csak.
A kérdésem az, mivel a kocsi kb két hónapja turbós, szívóként tiltáson is füstmentes volt és lehetséges-e, hogy a többlet terhelést kezdik már nem bírni a gyári gyűrűk, vagy esetleg a turbó tömítésgyengülése/minősége okozhat-e ilyen jelenséget?
A turbó hideg oldala meglett vizsgálva ott olaj szivárgásnak semmi nyoma, szóval azt tuti, hogy a motorba nem nyomja bele az olajat, viszont nem tudom, ha a meleg oldalon beleszivárog a kipufogó rendszerbe az olaj, akkor az lehet-e ilyen, hogy csak igen magas fordulaton látható a jelenség.
De ha a turbó szivárogtatja bele a meleg oldalon akkor alacsonyabb fordulaton nem kellene szintén kékes füstöt látnom? Vagy akinek volt turbó meleg oldali olaj szivárgása olyankor mi tapasztalható, milyen jelei vannak?
Az olajnyomás maximuma már 4-5 ezernél feláll sajnos nem értek a turbókhoz annyira, ezért nem tudom, hogy a turbó kap-e valami többlet terhelést magas fordulaton, és ha gyenge tömítés és az okozhat ilyet vagy kezdődő gyűrű baj lehet?
Sziasztok. Lenne egy kérdésem a tapasztaltabb turbóépítő emberektől. Adott egy d15b7es blokk, rajta egy z6os hf és ezen jelenleg egy 0.5bar nyomás van. jelenleg full gyári minden. Mit kellene tennem h 0.8 ra emeljem a nyomást? elég lenne egy alacsony kompos dugó? vagy hajtókarok is kellenének hozzá meg csapágyszettek meg ilyesmi? mert hajtókar elég húzós árú és nem feltétlen szeretném cserélni, de szétverni sem a motort. de kérdezhetem máshogy is. mi az a szett ami még egy pici nyomást elbírnia. max 0.8, deha 0.7 akkor sem vágok eret magamon.
Amit tervezek cserélni az a dugó, mivel úgyis gyűrűznöm kell, illetve a csapágyak+ cometic hf tömi. megoldható/kivitelezhető, vagy felejtsem el a francba ? Válaszokat, tapasztalatokat előre is köszönöm.
hááát Hondából mondjuk a B16-nál rövidebb 1.6-st spec nemtudok, mivel a D16Z6 az 90-s löketű, de másból igen:
pl az általad csalósnak nevezett 1.4-s Punto-k lökethossza "csak" 67.4mm, de 1.6-sként is ennyi lenne, mert a furatuk lesz nagyobb 1.4: 80.5, 1.6: 86.4 (ezért nem lehet átfűzni azokat a motorokat 1.6-sra, ahogy Te gondoltad itt tavaj)
9000-g simán le is forogna gond nélkül, csak akkor alul már nagyon elbutulnának
a korai 1.3-s UnoTie-kben 86-s furat volt 55.5mm(!!) lökettel 118mm hosszú hajtókarral, na annak a forgattús része az 10k rpm-g simán bírja, számolj rá egy dugósebességet 8000-nél meg 9000-nél, és akkor az amúgy forog normál esetben 6000-g
azt a "SOHC" motort még Abarth bácsiék tervezték a 1960-s évek elején 1.3 szívóba versenyezni, az akkori kenőanyagokra volt tervezve, 9000rpm-n 185ló volt 1963-ban (szívóként)
és emiatt olyan hajtókar van benne gyárilag, hogy beszarnál ha látnád, azokban pl ez sem kell kicserélni -a 280-300+ lőerős Punto-k is széria hajtókarral mentek-, és a főtengelyük is elég patent, meg 22mm-s dugócsapszege van alapból
ezért tudták azokat megfújni annyira amennyire anélkül, hogy fosniuk kéne attól, hogy kikönyököl a blokk oldalán a hajtókar, vagy eltörik a főtengelyük, a nyugvócsapágy fedelek is rendesen anyagból vannak, szóval rohadtul túl van méretezve mindene, és a csavarmenet sem akar kiszakadni a blokkból, ha letéped, mert ugye nem AL-ból van
és nem csak a turbósban van olyan főtengely és hajtókar meg csapszeg meg csapágyfedél, hanem az összes szívó verziósban is, ergo simán tudják mechanikailag ugyanazt azok is, a két blokk annyiban különbözik, hogy a turbóson van olaj és víz kiállás a turbóhoz gyárilag, a szívón meg nincs
dupla szeleprugó van gyárilag minden szelepnél, amit csak akkor kell cserélniük, ha akkora szelepemelésű veztengelyt tesz bele, aminél a gyári rugók menetei már összetámaszkodnának, de ilyen itthon nincs, amiben ez lenne, és máshol se nagyon láttam, mert 8000 fölé forgatni ez is elég
nem variáltak ezek sokat feleslegesen semmivel :P
szóval pl a 70lovas 1.4-s Tipo motorból úgy csinálhatsz 230+ lovas turbósat (benzinnel), hogy a motorról le sem szedted a hengerfejet se ehhez (pont jó a CR-e fújni), erre van is egy bejáratott setup, aminél csak fel kell öltöztetni a motort a turbóspecifikus cuccokkal egy bontásból -kollektor, olajteknő, trigger kerék, lendkerék, kupplung...-, plusz AC, injektor, turbó, FMIC csere, meg az a bizonyos erre megírt chip bele az ECU-ba és go
1/4-n a 13-s időt ez már viszi is fruttiért
ez ott annyiból összerakható, amiért Te még egy átlagos hengerfej tunnerolást sem csinálsz meg Honda-nál, nemhogy egy fullosat, amivel még mindig csak alulról közelíted szívóban a "csak" 200lovat is egy B16-l
na, ezért szopattak meg azokkal annyiszor, hogy besírtál, és nem azért mert "csaltak" volna, ahogy hitted :P
de pl Skyline sor6-s 2.5-s motorjában is elég rövid tömzsi hajtókar van, szintén vmi 118 mm hosszú csak, 86-s furat 71.7mm a lökete (2.6: 73.7mm)
OK, hogy 6 henger meg 2.5 (2.6), de ha veszed a 2/3-t, hogy 4 hengerrel mennyi, akkor neki ~1.7-sként van ekkora hajtókarja meg lökete, B16-ban meg ettol 7 mm(5mm)-l hosszabb löket van meg hajtókar is hosszabb, pedig kisebb ccm-s motor
és az úgy persze hogy bírja, hiszen forgatni sem kell, mert van nyomatéka amúgy is, de emellé rövidebb a szára is, meg az kellően tömzsi is, nem tud hol meghajolni, mert lökethossz felénél se hat rá akkora oldalirányú erő, mivel hossza miatt kicsi az erőkar is és az egy eleve vastagabb, tömörebb keresztmetszetű részre tud hatni csak
B18/B20-ba neked vmi 137mm-s van asszem, na az eleve 2cm-s hosszabb ennél, annyival nagyobb az erőkar, meg gondolom, hogy nem olyan a szára se, mint az RB motoré
vagy ott a Nissan SR16VE N1 jelű motorja, ami 86-s furattal 68-s lökettel 1.6-sként gyárilag 200ló és 181Nm (utcai autó motorja), 9500-10000-g leforog a széria belsővel is, ezt szerintem még itt sem sokan vállalnák be
egyébkent a 182-s Bravo/a, SOHC alapú 1.6-s DOHC motorja is 86.4 furatú és 67.4 löketűként, és az egy closeddeck rendszerű blokk, oda nem kell blockguard meg semmi nyugvócsapágy merevítő se, meg hengerfejhez ARP csavarok meg semmi ilyen "erősítés", simán jó a gyári is bele, amit megvehetsz a Bárdi-ban pl huszadáron bárhol bármikor
ez a mindenből uprated, mindent cserélni kell téma mindíg eleve oda kell csak, ami gyárilag mechanikailag gyenge, mert azt mind oda gyártják, ahova ezt meg KELL(!!) venni, különben igen hamar sz.pni fogsz, csak győzd pénztárcával mindezt megvenni bele (máshova meg csak simán nem musthave téma :P )
viszont ezeket a dolgokat elég kevesen tudják azok közül is, akinek amúgy ilyenje van ott elöl az autójukban :P
Egyenlőre csak elméleti síkon gondoltam a dolgot, de nem hiszem, h megvalósításra kerül a dolog, mert mostanában nagyon húz a szívem egy K20 felé
Na meg amit Tonx is írt, h a rákból szereznék A1-es rudakat elvetettem a dolgot igen hamar
Hát itt igazából azzal lesz gondod hogy honnan szerzel D16A1-es motort. Nem igazán emlékszem hogy az elmúlt 10 évben valaki itt ilyent keresett vagy ajánlott volna.
vegyél bele profilost egyből, mert úgy sem lesz elég neked, es akkor nem kell 2x is szétszedni
ha meg nem lenne eleg az A1-s hajrorúdja, és kikönyököl, akkor dupla szopó, egyrészt mert motorCS, meg ha újra akarod csinálni, mert tetszett ahogy megy, akkor másodszorra már tuti nem fogod az A1-sel összerakni, és megveszed majd akkor bele
Hondához relatív olcsó is, mert "musthave", és nem szárad rá a gyártókra egy pár tucat készlet, mint más modelleknél pl
rövidebb löketű motornál még csak-csak jó a gyári is 0.5bar-g is, de ezeknél az felett felejtős a történet
Igen hajtórúdra gondolok, belém ezt égették és lelettem baszva mikor kart mondtam, mert h az csak mechanikában létezik forgattyús mehanizmusnál a rajzlapon D16A1 hajtórúd ami a linek is található
Eme leírásból következtetve felmerül bennem a kérdés, h egy D16Z6 turbósítás esetén az A1-es rudakkal meg mondjuk másik Acl csapágyakkal kibírna-e a konfig 0.5-nél nagyobb nyomást tartósan? 0.7-0.8-ra gondoltam
EGT-t mérőt kitől érdemes venni? Olyanra lenne szükségem ami 3mm vastag és bele tudom vhová építeni ebbe:
Szívesen fogadnék ötletet is, hogy hol férne el.
Nekem fél millába állt meg úgy hogx minden új kivéve a turbó, leömlő, meg az olajteknő. Mivel ezek használtak egyből szivtam is velük. A többi jó. Ha minden használt akkor szem 2-3 százból lehet kijön, de hogy szivni fogsz még hetekig az is tuti, mire rendbe rakatod, ne follyon, ne csöpögjön stb
Hello, Esetleg akinek van tapasztalata vagy tudna nekem erről mesélni egy gyári 1.6 Vti-t (1997 Ek4 B16A2) mennyiből lehet turbósítani? Igazából én nem vágyok borzalmas teljesítményre , csak a feeling miatt szeretném mert, így is megvagyok elégedve a teljesítménnyel. Nagyon max 0.5bar nyomásra gondoltam mert motor belsőt nem szeretnék építeni , igazából hülyén hangzik de vmi olcsó megoldás érdekelne. Ecu-t mindenféleképpen szeretném olyanra alakítani ,hogy programozni lehessen. Válaszokat várom esetleg privátba , köszönöm Üdv !
2015. június 21. 11:53:19: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #22193 2015. június 19. 11:49:13: megválaszolva zolynet + által,
→ #22192
Szép napot. Segítségre lenne szükségem. Greddy emu bekötését szeretném pma g11 ecu obd2c- re. Pin kiosztásom van mindkét eszközre. Konkrét leírást nem találok sehol hozzá. D14z6 turbósításához kell. Ha valaki ért hozzá kérem segítsen. Köszönöm.
Sziasztok. Olyanban kérném a segítségeteket, hogy turbóhoz mechanikus nyomás szabályzót honnan tudnék szermányolni. Boti azt mondta, hogy ha lehet akkor fémházas kell. Nem nagy nyomás 0.3 - 0.6 között lenne állítgatva. Köszií