Nekem a legelső gumim, amit konkrétan én vettem magamnak, egy Yokohama volt, a nevére már nem emlékszem pontosan, de az tuti, hogy napjainkban a Kormoran Gamma B2 egy az egyben elcsórta a mintáját.
Nem tudom, hogy a Kormoran ugyanúgy búg-e (gyanítom nem) de az a Yokohama rohadtul hangos egy gumi volt. Ellenben mocskosul tapadt (10-15fok alatt mondjuk sz*r volt, az 1.4-esen is egy sima induláskor kipörgött, de melegebb időben tényleg f*sza volt) és emellett nálam kibírt több mint 55.000km-t.
205/55R16 méretben volt egy 1.4-es Civic-en (7gen, 90ló), így nagy erőket azért nem kapott, ezért bírhatott ki ennyit. Kanyarodni mondjuk szeretek, de ennyi.
A második gumim Yokohama Advan Sport V103 volt, szintén azon az autón, 30.000km-t mentem vele (205/50R17 méretben) de akkor még teljesen normális állapotban volt, azzal is adtam el az autót. Szerintem még egy tízest legalább elmentek vele.
Volt még Parada-m, de az kb. 2 hetet bírt nálam, de azért mert eladtam. (esőben vállalhatatlan volt)
Aztán volt Toyo T1R, az is jó volt, de az élettartamát nem nálam húzta ki, mert hobby autón volt, (EP3) így azzal is adtam el.
Volt ugye AD08R, mert egyszer akartam, nálam jó volt, de annyira sokat nem ment nálam, szintén az autóval adtam el. (kb. 6-7000km volt bennük)
Volt rövid ideig Hankook Ventus Prime V12 is, de annál tényleg fingom nincs a tartósságáról, de szerintem jól működött míg volt.
Volt még pár, az biztos, de nem jut minden eszembe már.
Jelenleg van Yokohama Fleva V701, annál nagyon kíváncsi leszek mennyit bírnak majd az Accordon. (2.0 155ló)
Azzal is normálisan megyek, semmi durvulás, max. kanyarban adok néha nekik. A lényeg, hogy eddig nagyon jó.
A lényeg, hogy nálam a 25.000km egy gumi garnitúrától elég kevés, szerintem 40-50.000-ret ki kéne bírni egy szettnek az autón.
(és itt nem AD08 meg R1R-re és társaira gondolok, mert azok nyilván nem fognak annyit bírni, de egy Continak sztem ki kéne többet bírnia..... úgy tudom ráadásul, hogy keményebb gumik alapból, de ezek szerint lehet túl kemények vagy nem tudom)
Nekem a toyo proxes r1r-t a második szezonba feltettem, de egy oda vissza út volt még benne Ausztria-Magyarország viszonylatában, ami kb. azt jelenti hogy 2-3e km között. Havi 2-3e-t mentem vele, tehát durván 25e alatt kopott le, a conti egy picivel többet bír, denem sokkal. Ezért gondolkozok valami másban, ami azért tapad is, de vagy nem kerül annyiba egy szett belőle, mint az előző kettőből, vagy többet bír. Gumisom biztos imád, több pénzt hagyok nála, egyes “prémium” ügyfelek
Nekünk volt Toyo CF2 a családban, nem rossz gumi az egyáltalán. Conti-m sose volt, így hasonlítani nem tudnám, de besz*rnék, ha csak 10-15k kilométert menne el ez a Toyo szett, annál bőven többet kéne tudnia.
(nyilván függ attól ki hogy vezet, de nagyon kevésnek tartom a 10-15ezer kilométert egy garnitúra esetén a Continál...)
szerk: ja, azt írtad másfél szezon, de az is elég kevés a Continál, bár továbbra sem tudható ugye, hogy mennyit és hogyan közlekedsz egy szezon alatt.
A legújabb 4 évszakosokat klasszisokkal jobbnak hozták ki, mint a 2-3 éves modellek. Pl a nexen valami csúcsot teljesített hóban és nyári körülmények között.
Én valószínű az accordra azt teszek. Az évi 3e km-re szerintem jó lesz.
Nekünk a jazzen nokian 4 évszakos van, azzal vettük, és évek óta azzal használjuk. Nincs vele semmi baj normális használat mellett, nem kopik nagyon. De ezek inkább kicsit téliesebbek, mint nyáriak. A civicre nem tenném fel (mármint a sajátomra), nem forszírozott vezetésre van kitalálva.
De faterodnak sztem teljesen jó lesz a 90 pacihoz!
Toyo Proxes CF2-ről mik a vélemények, mert ha már a conti nagyon kopik, cserében drága (tapadni, így-úgy tapad) a CF2 majdnem fele annyiba kerül, de biztos nem kétszer rosszabb?!
Apumnak keresek a 90 pacis rettenetre 165/70 R14 gumit, elgondolkodtunk a 4 évszakos gumikon is.
Az öreg szeret nagyokat fékezni és gyorsan menni, de a kanyarokat nem forszírozza, tehát csak egyeneseben menő :-D
Évi 10e Km alatt megy.
Aki használ 4 évszakost attól kérdezném, hogy mennyire kopnak gyorsan, és, hogy mi az ajánlott típus?
Michelin CrossClimate 20e
Vredestein Quatrac 5 17e
Hankook Kinergy 4s H740 15e
Nekem Hankook kinergy eco K425 volt igaz 195/65R15-ben. Azt 5 év alatt kukáztam le bő 40e alatt. Pedig sokszor mentem vele úgy hogy az úthibák miatt elpattogott az autó a kanyarban de sosem csúszott meg. Sőt az abs is csak ritkán kapcsolt be.
195/50r15 nyári gumi vásárlásán töröm a fejem. Eco gumik kizárva, utóbbi időben continental premiumcontact 5 gumikat használtam, de gyorsan kopnak, álltalában 1,5 szezont bírnak ki, előtte Toyo proxes r1r volt, az éppen egy szezont bírt. A Toyo az nagyon tetszett, bár abban az időben nem nagyon volt vesekövem az biztos. Most valami olyan gumit keresnék ami kibír két szezont, de azért van tapadása, vagyha már nem bír ki két szezont akkor árban ezt fedje is le. Régebben még elégedett voltam a contival is, mert azért nem kellett évente venni a gumigarnitúrát.
2020. március 15. 13:33:55: megválaszolva Tonx + által,
→ #42304
Jogos, hisz van ismerősöm aki csak a mintája miatt vett AD08R-t! Már a semi slick is menő dolog!
Hasonló mint mikor nagy fék kell! Nem is értem emberek, hogy mernek gyári méretű fékkel közelekedni?!?!?
Nekem több ismerősöm is volt vele pályán és megállja a helyét. Nem egy A048 de megállja a helyét.
Amíg az idő nincs kimaxolva addig meg kit érdekel 1-1,5sec
Aki AD08R gumi vásárlásán kattog nem tartom valószínűnek csak templomba fog vele járni, hiába UTCAI autóról van szó. Valószínű az is szempont lesz mennyire tapad a hétvégék folyamán játék közben.
Erről beszélek... Nyilván úgy fogok gumit választani, hogy kimegyek nyílt napra, megnézem, hogy ki mivel megy, aztán ez alapján veszek gumit az UTCAI autómra.
Pont ezért nem hatnak meg maguk a tesztek annyira, ahogy írod te is, a felhasználói vélemények jóval közelebb vannak az igazsághoz/ kevésbé is manipuláltak a marketing által. Szerintem.
Jaja, az AD08R nem volt rossz esőben sem, de bizony a visszafogott, óvatosabb szinten kellett vele maradni, mert forszírozva azért elkezdett csúszni az is. (de közel nem volt életveszélyes mint a Parada )
Nálam a Stream-en meg vicces volt, ha esett és konkrétan verte fel a vizet, akkor 40-50km/h körül tökjó búgó hangot adott, ahogy csapta ki magából a csapadékot. Ez alatt és felett nem volt hang. (szárazon se persze)
Ezt jó tudni, de attól még szerintem egy szélsőségesebb gumi marad, attól hogy csendesebb meg kevesebbet lehet fogyasztani vele. (én szerettem, amikor volt nekem, úgy mondom)
Ráadásul "csak" egy Stream-en volt nekem, 205/55R16 elég kommersz méretben, de olyan kanyarteljesítménye lett annak a bódénak is, hogy csak lestem. a /55 miatt meg annyira nem is volt pattogós, pedig előtte 195/65R15-tel gurultam, ami aztán a butább méret egyik csúcsa szerintem. Ellenben olyan oldaltartása lett a verdának, hogy besz*rtam.
Peresebb méretben el tudom képzelni, hogy kb. olyan lehet mintha fakereket rakna fel az ember a brutális oldalfala miatt.
"Az "AD08RS" finomhangolásra került, hogy megfeleljen az európai ún. ECE R117-02 S2WR2* rendeletnek és növelje környezetvédelmi teljesítményét. Az "ADVAN NEOVA AD08R" futófelület mintázatának, a kiváló száraz és nedves teljesítményének és kopásállóságának megőrzése mellett az „ADVAN NEOVA AD08RS” új vegyületet alkalmaz, amely csökkenti a gördülési ellenállást! Az új gumiabroncs így kiváló kezelhetőséget és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, amely teljes mértékben kielégíti a „speed&fun” azaz a „sebesség és szórakozás” igényét.
* Az ECE R117-02 egy nemzetközi szabvány, amely előírja a gumiabroncsok zajára, gördülési ellenállására és nedves tapadására vonatkozó műszaki követelményeket."
Nekem is AD08R van és mikor felkerült az amúgy se puha futómű mellé a sírás kerülgetett!
igen most jelent meg akartam venni ad08r-t de sehol nem lehetett kapni, aztán pár napra rá megjelent ez, jövő héten érkezik :
az komoly nem baj, csak 1x kell feltenni meg ha lefogyott levenni a felniről, remélem valahogy megoldja a gumis
Na, van már új AD08? Nem is tudtam. (a "sima" AD08 és az utána következő AD08R után lemaradtam)
Nem tudom, hogy ennek az új RS-nek milyen az oldalfala, de az előtte lévőknek nem hogy merev volt az oldalfala, hanem egyenesen olyan volt, mint a Kínai Nagy Fal kb. (leengedted a gumit szinte teljesen, akkor is tartotta a kocsi súlyát ) A gumisok rémálma, öröm volt le-fel tenni a felnire.
Amúgy jól írod, annyit tényleg nem fog kibírni, különben is Integrád van, azt élvezni kell, legkisebb gondod lesz az esetleges kis félrekopás.
Köszi szépen a tippeket, akkor próbálgatós lesz
egyébként ami már volt próbálva: elől 1mm széttartás, hátul 1fok dőlés. 6000 párszáz km-t használtam így és nem volt jelentős félrekopás.
most veszek új AD08RS-eket (195/55) annak elég merev az oldalfala úgy tudom. 30-40ezer km-t úgysem fog elmenni, tehát úgy vagyok vele hogy nem probléma ha fogy a belső fele valamennyire mert a külseje meg a közepe is pikkpakk fog kopni. akkor meg már miért ne legyen kihasználva a futóműben rejlő lehetőség csak idő előtt ne fogyjon le a belseje, ezért nem akartam 3 fokkal kezdeni
Nem a dőlés eszi a gumi külső vagy belső felét. Az össze- ill. széttartás teszi.
Pályára amúgy édes kevés az 1...1.75fok, de a gumi majd úgy is megmutatja.
FK8 245, FK2 235. Amúgy ja, és még a gumi oldalfal erőssége is beleszámít. Continak sokkal merevebb az oldalfala mint a Mislennek és a Conti alapból jobban is kopik. Annál jellemző volt a félrekopás.
A gumi szélességétől is függ, írja grego is, hogy az FK8-on már 1.5 foknál félrekopik a gumi. De ugye azon 235-ös gumi van, (remélem jól írom, mert lehet még szélesebb) és annál kisebb dőlés elég a félrekopáshoz.
Tehát ha mondjuk neked 195-ös gumid van (ha az adatlapodból indulok ki, akkor Intid van jelenleg és HA jól tudom azon 195 van) akkor az lehet elbírja majd az általad leírt értékeket is jobban. De szerintem ez olyan lesz mint a puding próbája sajnos..... ^^
A legjobb lenne, ha pályázás előtt mindig külön átállítanád, utcán meg rendesen közlekednél, de majd meglátod mennyire kopik esetleg félre.
Ránéztem a linkre és lehet nekem más szemüvegem van (nincs amúgy) de nálam a kb. 85%-os átlagérték nem számít gyengének.....
Másrészről én használom konkrétan a gumit és eddig tényleg csak jó tapasztalataim vannak és ez nekem többet számít mint egy akárhol leírt teszt.
És valóban elég érzékeny vagyok a gumira, így megmondanám, ha tré lenne. Volt pl. Parada-m is, azt úgy adtam el 2-3 hét után mint a szél, mert vizes úton, esőben vállalhatatlan volt egyszerűen.
(a tesztekről, meg minősítésekről itt is annyit, hogy a vizes úton való tapadási értéke egyáltalán nem volt rossz a Parada-nak, plusz a tesztek sem írtak semmi kirívót róla, pedig konkrét életveszély volt az a gumi esőben)
A Fleva vizes úton is teljesen jó, ráadásul a tél beállta előtt kicsit most későn cseréltem le télire a szettet, de 4 fok környékén is működött, egy átlagos gumi tapadását akkor is adta.
(volt hogy erre a "hő"fokra rá is esett egy kis eső, na akkor persze elfosta magát, de az nem nagy csoda De úgy is inkább kanyarban kezdte el kitolni az autó magát, normál indulásnál/használatnál még mindig vállalható volt, ami nekem is meglepetés volt. Mert ez általánosan nem nagyon jellemző a Yoko gumikra, a legtöbb 20 fok alatt, mondjuk 15 fokon már elfossa magát )
Sziasztok!
Minimális kerékdőlést akarok állítani az autón (elől kb 1,75 vagy 1,5, hátul 1,0 fokra gondoltam kezdésnek). Az érdekelne, hogy ez már jelentősen fogyasztaná a gumi belső felét, vagy még nem olyan durván?
Sajnos nincs lehetőségem mindig közvetlen pályázás előtt kísérletezni ezzel, így kénytelen vagyok kompromisszumosba próbálgatni
Ha sikerült meglazítani és beállítani a magasságot, akkor utána kend be az egész menetet zsírral vastagon mindenhol !
Nekem 10 éve úgy van kb 2 évente újra zsírzom és mindig mikor letörlöm a dzsuva alatt még mindig olyan mint az új
A Yokohama különösebben nem foglalkozik a tesztekkel, főleg az európai tesztekkel, ADAC-kal meg mifenével.
Egyáltalán nem csináltál hülyeséget, egyáltalán nem lesz rosszabb ez a gumi mint bármelyik ilyen fajta "eco gumi", sőt
(a BluEarth a Yoko eco gumi vonala)
Ha viszont igazi sportos gumit akartál, akkor csináltál kicsit, mert ez nem az a Yokohama gumi. Arra ott vannak az Advan gumik a Yoko-tól. Nekem most Fleva-m van, (Yokohama ADVAN Fleva) az szerintem rohadt jó gumi.
Sziasztok! A Yokohama gumik vajon miért nem szerepelnek a tesztekben? Megrendeltem egy Yokohama BluEarth ES 32-es szettet, ugye nem csináltam hülyeséget?
Gondolom kismillioszor volt mar, de fel kell tennem a kovetkezo 2 kerdest:
Elso:
EJ8 (97’ Coupe, D16Y8) Hatso Also Lengokarok mennyire egyeznek a 6Gen 3-4 ajtoseval? Illetve mi massal egyezik(ha egyezik).
Masodik:
Atbujtam minden fajta fele service manual-t, honlapot, es gyari szam alapjan 2 kulonbozo meretu kerekagy csapagyat hoz a Coupe-mba. Na akkor melyiket is vegyem?! Minden nemu valaszt megkoszonok!
Visszaraktam én is a Koni gátlókra a gyári rugókat, elöl egész jó még így is hátul lett kicsit magas...de legalább a foglalkozás elérte célját, meg van a vizsga
Zimmermann kevés.
Stoptech-et már mondták.
Mtec tárcsát még nem, esetleg sárga ebc betéttel, nekem jelenleg ez a kombináció van a CL9-en.
Anno a VTi-n Mtec tárcsa + DS3000 volt ütve vágva, az valami kegyetlen jó volt. Sosem melegedett el, és hullámos sem lett a tárcsa.
Hello
Adott egz 3gen4d(ew2 AK kaszni) civic
Tarcsafeket szeretnek ra hatulra, nem kell meggyozni a dobfekrol, egyszeruen ezt szeretnek.
Van egy komplett hatso futomuvem hozza amit at kellene alakitani tarcsasra(hiddal mindennel egyutt kiszedve). Kihez forduljak, aki meg tudja lepni ezt a problemat?
Koszonet