a hátsó ajtó ablaka ill külső éle az ilx-en totál más...
az övvonal törése a kilincsek felett az ilx-nél jóval magasabban van, majdnem az ablak díszléc alatt...
ha az ilx-en a kilincseket összekötöd és meghosszabbítod előre akkor az az első kerékjárati ív tetejét eléri...
ott tudtommal nincs hivatalos honda érdekeltség...
csak azért érdekes mert szinte minden eu-s modell "átfutott" az offenbach-i rd részlegen...
egyébként még az is simán lehet, hogy ez nem civic, hanem ahogy az álcázásból kivehető egy accord...
(és ez nem egy ctr...ahogy az újságírók ráaggatták...hanem egy "szimpla" mule, amin tesztelnek...és az accord kaszniban futtatják, mert ide volt a legegyszerűbb beépíteni...)
korábban pl az s2k-ból is volt egy mule amin teszteltek valamit...
de ott sem volt offenbach-i rendszám és soha nem láttuk többé...
De, jogos, sorry! Csak az tűnt fel Stuttgart környékén - és Leonberg ott a szomszéd "falu" -, hogy feltűnően sok az LB-s rendszámú, Mercedes és Porsche tesztautó az utakon...
egyébként érdekes...
idáig németo-i tesztelésekkor szinte mindig az offenbach-i rd részleg rendszámait használták...
de most nem úgy tűnik...
jelentsen is ez bármit...
Nagyon örülök ennek a részletes véleménynek amit leírtál a 10. gen civic-ről!
Nekem is egy új 1.5 Turbo VTC civic-em van 4ajtós, 2400km ment eddig bele, áprilisban vettem szintén.
A középső és ajtó könyöklőt tervezem majd hogy áthúzatom valami kevésbé kényes tartósabb anyaggal.
A motorja nekem is kissé érdekes, de egy kis apróságtól eltekintve meg vagyok vele elégedve.
Az apróság az, hogy ha 2000-es fordulat körül megyek vele kb 80-100 km/h sebességgel, enyhe lüktetést, vibrálást, remegést érzek mintha pl. ütne a kerék, főleg ha enyhén gyorsítok. Igazából nehéz leírni a jelenséget. A kerék szerintem nem csinálhatja mert ha kinyomom a kuplungot akkor nem érzem.
Ha lesz időm akkor elmegyek egy ismerősömhöz akinek 1.5 T sportja van, olyan mint neked, és megnézzük az övé is így viselkedik-e.
Nekem eddig 5.3 - 5.6 liter volt tankolásonként a fogyasztás napi 20km autópálya és 15km Budapest.
azért szépen lassan csorognak az fl type-r-ek...
de ezek még a leállás előtt gyártódtak sztem...
ez azt jelenti kb. 2,5 hónap kellett mire leszállították őket...
Akkor ő más, de volt egy ismerősöm aki szintén festő Honda buzi és a garázsába csak zokniban lehetett bemenni, na ő is ennyire vigyázott az autóira. De neki tudtommal csak egy fehér Jazz-e van, vagyis a nejének.
Már nem akartam pedig.... de az élet így hozta.
Keszthelyre indultunk megvenni egy Alfa Giulietta QV-t, de szar volt.... és végül Sopronban kötöttünk ki, hogy hazahozzuk ezt a kincset:
Első Honda fan tulajtól, aki a soproni Kudo-ban vette újonnan, és még műszakizni is oda hordta. 67e valós km. Természetesen minden elemen gyári fényezés, de még karc és horpadás mentes is. Telet, havat, sózott utakat soha nem látott, mert 3. autó volt, utolsó éveiben pihent a garázsban. Minden szervízben történt dologról megkaptam az összes számlát is.
Ezek tetejébe, tavaly lelökte róla a gyári öreg Bridge-eket, és kapott 4 új Good Year-t, illetve komplett gyári féktárcsa-betét előre - hátra...
Szóval nagyon boldog vagyok, mert ilyet még én sem láttam. Na ez tényleg "janati állapot ++", ahogy szoktátok mondani.
Ja, Deep Bronze, nem fekete...
Április végén vásároltam egy Civic 1,5T Sport Plus-t. Talán még korai, de írnék néhány gondolatot az autóról.
Tudni kell, hogy egy 7gen Accordot váltott (2,4 EXE 6 MT, 2007), szóval elég magasan volt a léc.
Szeretném leszögezni, hogy az autó szuper, de azért van pár dolog, amiben jobbnak gondolom az Accordot, hiába a 14 évnyi különbség a bemutatók között.
Mivel új autó, sokkal jobban egyben van, nem lötyög, zörög(még?), sokkal finomabban működik minden. Már a beszállásnál érezni viszont, hogy alacsonyabb kategória, kezdve a kilinccsel. Nem szeretem a bőrkárpitot, de ez a szövet nem nyerte el a tetszésem. Állítólag nem izzad bele annyira az ember, de ez még nem nyert bizonyítást számomra. A tartóssága remélhetőleg fordított arányosságban van az érzettel, és akkor nem lesz gond. Roppant könnyen meglátszik rajta minden szennyeződés, ez mindenképp gyakoribb tisztítást igényel, de legalább könnyen tisztán tartható.
Az ülések ülőlapja tényleg rövid, ami inkább megállapítás, egyelőre nem zavar. Az jó, hogy mélyen ülök, fura volt visszaülni az Accordba, pedig az is teljesen le van engedve. Ha az pince, akkor ez egy titkos létesítmény -10. szintje. ???? Oldaltartása lehetne jobb, mert így mindig felötlik bennem a 6gen kupém, ahol lábbal támasztottam magam, hol a középkonzolnak, hol az ajtónak. Főleg ehhez a futóműhöz képest, mert az sokkal jobb, mint az Accordé. Itt mindjárt egy kis helyesbítés: Az előd kényelmesebb volt, de ez az adaptív cucc a kisebb hibákat sokkal jobban kisimítja. Viszont az Accord jobban teljesít összességében, ha a kényelemre fókuszálunk. Ebben talán a 300e km-nyi futástejesítmény különbség is fontos szerepet játszhat. ???? Elképesztő, hogy mennyire pici oldaldőlése van a Civicnek, ami egy hatalmas pirospont!
A kormány pöpec, de lehetne szebb. A beltér viszont - a sok fanyalgóval ellentétben - elnyerte tetszésem. Ergonómia se rossz leszámítva, hogy a középkonzol nyomja a térdem, de már szemezgetek az Aliexpresses párnákkal. ????
Ide kívánkozik még, hogy a tükrök jobbak, a belső nem takarja ki a fél világot, mint a másiknál(185 cm a magasságom), ill az oldalsók formájának lefelé történű nyújtása jót tett a használhatóságnak. Jöhetne még praktikumról is pár szó, de érjétek be annyival, hogy nem kell ilyesmivel foglalkoznom. Amúgy ez is rendben van.
Ez az első autóm, aminek jobban tetszik az eleje, mint a hátulja. Valami nagyon brutál. Hátulról boyraceres, sok a csicsa, de nem fogom felgyújtani emiatt.???? Színe Sonic Gray, ami megváltás a fekete után. Persze, én naiv, azt hittem, majd sokkal kevesebbszer mosom, de nem. ???? Ez jelenleg heti kettő alkalmat jelent, viszont sokkal tisztábbnak tűnik.
A vezetési élmény rendben van, azt hozza, amit vártam, de a modernsége jelen esetben hátrány, mert minden reakció kissé távolibb, kevésbé kommunikatív. Lehet, hogy az új típusok között jónak számít a Civic, de megint kénytelen vagyok felemlegetni a nagy elődöt, mert abban egyértelműbbek a reakciók, több dolog átjön az útról, és arról, hogy épp mennyire is akarja követni az ívet. Persze, abba beletettem majd‘ 70.000 km-t, így reménykedem, hogy csak meg kell szoknom az új jármű által felém küldött jeleket, és azok intenzitását. Inkább a hátulja mozdul, nem orrtolós, de komolyabb fékezéskor, ha épp nem egyenesen mész, figyelni kell. Tetszik, hogy a nyomvályúk nem vezetik meg, nem kell koncentrálni az egyenesben tartására. Nem érződik olyan nehéznek sem szűkebb kanyarokban, így a vezethetőség jeles!
Szeretem a modern dolgokat, legyen az telefon, pc, vagy bármely elektronikai eszköz, ebben pedig a sok kütyü. Gábor lajkolja ezt. ???? Ezek közt vannak hasznos, és kevésbé hasznos dolgok. Sokan panaszkodnak a radaros tempomatra, de az előzőben is volt, így szerintem rendben van, és jobban érzem magam, mintha nem lenne adaptív, mert ha épp figyelmelten lennék bármely okból kifolyólag, akkor megmenthet mindkettőnket (én+ autó), ill a szállított személyeket.
Fejegység kissé lassú, de egyelőre nem zavaró mértékben. Ezt ellensúlyozandó, szinte mindent be lehet rajta állítani. Jó volna, ha ebbe beletartozna az audió források listájának szerkesztése, mert szívem szerint kivenném az LW,MW sávokat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem hallgatok rádiót, ahogy egyik autómban sem tettem, így ez csak akkor zavar, ha félrenyomok a kormányon. Helyette Android Auto-n keresztül megy a Spotify. Gondolkozom egy pendrive beszerzésén, de a FLAC lejátszás hiányában nem sürgetem magam (tudom, a Honda Hack után lejátsza azt is).
Eleinte zavart a hangtechnika hangminősége, de nagyon sokat változott a hangja, ahogy bejáratódott, illetve én is megszokhattam. Emez - ahogy az autó maga, - szintén modernebb vérpezsdítőbb hangot produkál. (Ez nem tesz jó a fogyaszásnak, de kit érdekel. Csak bírság ne jöjjön.) Most már megfelel annyira, hogy ne akarjam szétbarmolni utólagos szettel.
Fogyaszása tetszik. Ha nyugisan megyek, akkor félelemtes, hogy simán bemegy 6 liter alá országúton. A nyugis menés jelentése: 100-110(-120). Eddig nem vittem túlzásba a jobb oldali pedál gyakori mélyre nyomását, de fokozatosan egyre nagyobb terhelést kap. Most már nem fogom kímélni, ha arról van szó, hisz több, mint 2500 km-t tettem bele. Ebben az esetben elfelejthetjük a kis fogyasztást, de ez rendben van így. Átlagban 2 literrel kér kevesebbet, mint a CL9, ahogy saccoltam is korábban.
Most jön a motor, ami bármilyen fura is, nem tetszik annyira, mint a K24. Ha van itt olyan tulaj, akinek volt, az talán érti miről beszélek, de természetesen hamarosan kifejtem. ????
(Már a kezdetektől fura hangja van hidegen, de csak fél percig kb. Gondolom pár embernek ismerős ez. Már beszéltem a veszprémi Hondásokkal, jövő héten elviszem, megnézetem. Elvileg ez normális, de legyen róla valami, ha baj lesz, ne mondhassák, miért nem nézettem meg, ha hallottam.)
A magas befecskendezési nyomás miatt nem olyan szép a hangja, mint a sokszor idecitált Accord energiaátalakító berendezésének - fordulaton meg pláne, hiába a sportosabb kipufogóhang. A karaktere alapjaiban tetszik, hisz alacsony fordulatról jobban megindul, de ahol ez punnyad, a K24 ott kapcsolt rá igazán, ami lehet, hogy kevésbé előnyős a hétköznapok során, viszont élmányautózásnál kifejezetten nem tetszik. A 2354 ccm-es szívó ereje is bőven elég volt átlagos haladáson, kis fordulaton.
Hogy ne negatív felhanggal záruljon, ismét leszögezem, hogy tetszik a járgány. Kanyargósabb útra érve csak az élmény marad!
2020. május 31. 13:42:49: megválaszolva kisherceg 0 által,
→ #180743 2020. május 23. 23:15:05: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #180665