Mert én meg a középsőt nem tudom beállítani rendesen
A lábtérben nem fúj olyan erősen, vagy annyira közvetlenül, de egyszerűen túl hideg ahhoz képest, ami fent ideális.
Én úgy tanultam hogy a meleg felfele a hideg lefele megy, ergo, ha fent hűtöd akkor lenn is hideg lesz.
Idáig eltérőek a tapasztalataim, de sok autóban (most páran tapsolhatnak de a 7g accord az etalon) be lehet állítani hogy középen fújja a levegőt de úgy hogy nem megy az arcodba se a csuklódra..
De több autóban megleltem ezt a beállítást, -- ebből kivétel a 2005 körüli 3as bmw, ott a csuklóm minden esetben kapott,-- és innentől nem kell az ablakot fujatni.
Az ablak fujatásának előnye az, hogy a meleg szélvédő felmelegíti a levegőt illetve a műszerfal teteje is hül, ellenben mivel az oldalsó szélvédőre párátlanítás céljából fújja a levegőt az pont arcra verődik vissza..
Közép állásnál ha a gépjármű jól van megtervezve, akkor mind a középső mind a bal oldali fúvóka beállítható hogy pont a fejed mellett megy el a hideg, így szelet nem érzékelsz csak jó időt.
És ha ez be van álltva, a rendszer automatán precízen intéz mindent, nekem spec egy autóm se fúj lábra automata üzemmódban
Ma megnézettem a zalaegerszegi volt HONDA márkaszervizben.
Lényegesen sokkal melegebbet fúj a lábhoz.
Műszerfal mögötti levegő terelő lemezeknél van valami baj. Egy 6.000 km-t futott fél éves autónál.
Pluszban a klímahűtő is ereszti a gázt, vagy mi. El van feketedve foltokban.
Szerintem azt az autót nekem tervezték: ha ugyanolyan hideget fúj a lábamra, mint a szélvédőre, egy hosszabb túra végére mindig megfájdul a lábam, vagy túl meleg van bent
Cserélünk?
Nem sokkal azután, hogy a mostani cégnél elkezdtem dolgozni (kb. 6 éve) kiraktam motivációs céllal egy képet egy EK9 Type-R-ről az asztalomhoz. Akkoriban átszámolva 2 millió Ft körül lehetett legolcsóbban hozzájuk jutni Japánból, ki is számoltam, hogy X idő múlva már büszke tulajdonosa lehetek. Az idő már eltelt bőven, mostanra viszont alulról karcolják a 8 milliót (mobilén van egy 4,3 körül, de számomra nem túl bizalomgerjesztő).
Fater hasonlóan járt a rendszerváltás utáni inflációval, kiszámolta, hogy mennyi ideig kell félreraknia havonta mekkora összeget, hogy tudjon venni egy új Mondeot, aztán egy Clio-ra se lett elég, mire összejött a pénz
(Azt hiszem "Porsche effektus", vagy valami hasonló néven fut ez a jelenség, mikor az ember kiszemeli magának a Porschet, elhatározza, hogy gyűjt rá és keményen dolgozik érte, de közben a Porschek ára olyan sebességgel emelkedik, hogy elérhetetlen marad továbbra is.)
Jelenség:
Kint kellően meleg 28 fok van, autóban persze megy a klíma 21.5 fokon.
Úgy van beállva, hogy az első szélvédőre fújja a levegőt és pluszban a lábhoz.
Na most a szélvédőre megy a jó hideg, a lábhoz mi a fenének megy a langyos, de inkább meleg ?
Aztán csodálkozok, hogy annyira azért csak nem akar hűlni a beltér.
Eszembe jutottál, h te kérdezted, h tényleg lehetséges-e 6 literrel eljárni a civic-kel.
Szegedre kellett járnom mostanában, és nem lehetett ráznom az asszonyt, mert műtötték, így normálisan közlekedtem. Betartottam a sebességhatárokat, úgy közlekedtem, mint egy normális ember.
Valamennyi Szeged meg Halas város, a többi meg a főút hazafelé.
A végén 5,0-át mutatott a fogyasztás mérője.Eddig én rendszeresen néztem a fogyasztást, mivel új nálam az autó, így tudom, h 4-5 % az óra csalása, 5,2-5,3 liter volt a tényleges fogyasztás.
Magyarul egy hétköznapi autós símán eljárhat 6 literes fogyasztással. Nekem ez nem fog menni, de lazán elhiszem most már másnak is, ahogy pl. macska is írta annak idején. Gregonak is igaza volt, az elején tényleg többet fogyasztott, most már szépen beállt egy aránylag állandó értékre.
Közben még egy kérdés jotott eszembe.
Az autómban az 1.6-os 110 lovas motor van. olyan furcsaságot produkál, hogy alapjáraton, mondjuk egy lámpánál állva kb. 20-30 másodpercenként kicsit leejti a fordulatot, mintha nem kapna benzint, vagy kimaradna valamelyik hengernél a szikra. de kb fél másodpercig tart, utána megint jó. Szervizben "nem tapasztalták" a hibajelenséget...
köszi szépen a segítséget, jó, hogy más méretekkel is volt tapasztalat, mert én is játszom a gondolattal, hogy esetleg egy nagyobb felnit is feltennék. De mivel két garnítúra 15-ös van itthon, így egyelőre marad szerintem az alapkoncepció.
Volt értelmesebb mérete is, de mi pont a leghitványabbal kaptuk 2001-ben. De amúgy azért adtak a sportosságnak, mert 3 bar-ra fel volt fújva amikor elhoztuk, szóval pattogott azzal is rendesen.
(Persze ezt később korrigáltuk, leengedtük gyárira és akkor megjött a komfort is, ellenben elkezdett dőlöngélni kissé, úgyhogy ahogy a házibank engedte, jöttek is a 16-os felnik a 205/55-ös gumikkal, ami amúgy a Sport kivitel gyári mérete is volt egyben, na az már tényleg döfi volt! )
Az én 7gen 5d-men a gyári gumi, amikor vettük, a 185/70R14 volt. Ehhez képest az első gumi és felni cserekor felkerültek a 16"-os felnik (7x16 ET45) 205/55R16-os gumikkal.
Az autó új dimenzió lett, valami eszméletlen pozitív szinten. Imádtam és a fogyasztás se lett sokkal több. (normális közlekedés mellett)
Aztán egyszer csak jött egy agylövésem és felkerült olyan rettenet mint 205/45R17 ugye 17-es felnikkel. (CTR gyári méret)
(A felnik mérete 7x17 volt ET 42-vel)
Na, ez sok volt, legalábbis olyan szinten, hogy pattogós lett tőle az autó és kényelmetlen ezáltal.
Elég gyorsan módosítottam is, lett 205/50R17. Felnik tehát maradtak, csak a gumik lettek egy fokkal ballonosabbak.
Na és így okés lett, nem mondom, hogy olyan volt mint a /70 vagy /65, de teljesen elfogadható volt kényelemre is és olyat tudtam kanyarodni, hogy az szerintem tényleg kiemelkedő volt.
Ez utóbbi méret pont hogy befért módosítás nélkül, de tényleg nem ért bele sehova. És a km óra SEMMIT nem csalt így, teljesen pontosan mért.
Na, én ennyit tudok mondani.
2020. július 10. 09:15:21: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #180992 2020. július 9. 21:29:26: megválaszolva KawaBazsy 0 által,
→ #180984