A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Mondjuk Petiék már nem mernek az új autók közelébe engedni, mert minden szar gyártási hibát észreveszek.
Novemberben egy barátomnak megjött az FL5. Éppen lementem már ott volt átadásra készen. Nézegetem és találtam fényezési hibát, illesztési hibás az összes a motortető jobb felső oldalán, a csomagtartó ajtó és hátsó lámpa illesztések egy tragédia....
Na barátom nagy örömmel megérkezik, hogy akkor viszi az FL5-öt én meg soroltam neki a hibákat
Hát Peti kikészült meg ő is
Persze, simán, semmi gond. De mint írtam én durván OCD-s vagyok, pláne a CTR-el.
Sajnos szelepállításnál a katalizátor hővédő lemezt megkarcolták (kb. fél centi alig látható karc lett rajta) na én ezt nem bírtam idegileg ezért rendeltem új hővédő lemezt új csavarokkal. Más észre se vette volna, én meg nem aludtam miatta
Kicseréltem. Azóta is mindenből újat teszek bele, csavarok, patentek, stb. Egy régi patent nem megy vissza, újat teszek bele. Még jó hogy tudok venni ötöd áron gyárival teljesen megegyező patentokat 3 utcával odébb tőlem és nem kell 1300 forint/ db ért venni gyárit
Már a fél autót kicseréltem az OCD-m miatt Belső kárpitelemeket is, van amiket csak azért vettem meg (és tartok polcon) mert majd ha történik valami akkor legyen, és nehogy ne lehessen már majd később kapni.
Most pl. az anyós oldali komplett ajtókárpitot kell cserélnem mert Petiék fotósa lerúgta a cipőjével és lett rajta 3 darab karc. Nem baj kaptam ajándékba egyet, és a poén az, hogy ami először jött az számomra nem volt megfelelő (gyártási hibás volt, bár más nem vette észre csak én ) és visszaküldtük (pedig van ára: 230 ezer forint).
Ezért van az hogy más már nem nyúlhat hozzá, mert senki más nem úgy áll hozzá ahogy én.
Röviden semmi extra. Csak egyszer gyújtással kell cserélni, és utána gyújtás le ajtók zárva maradnak és 3 percet várni, után újra végigjátszani, de az ajtót tilos kinyitni és a gyújtást sem szabad ráadni. Aztán ha kész akkor gyújtás rá és a fékpedált benyomni pár másodpercig és kész. A sorrend bal elöl jobb elöl jobb hátul bal hátul. Ez az E menete.
A lényege ha gyújtás rajta van akkor a főfékhengerben a folyadék nem a fék felé megy hanem a szimulátorhoz. És az elektromos főfékhenger motorja pumpálja az fékfolyadékot. Ha a gyújtást nincs rajta és nem nyílik az ajtó akkor 3 perc után nyit a szelep és a fékfolyadék a főfékhengerből a féknyereghez megy. Így mindenhol cserélve lesz a folyadék.
Ha jó a rajz akkor pont egy Honda E fékrendszer van beépítve vagy az E-ben egy NSX fékrendszer:
Dupla tartály, dupla főfékhenger, és egy ABS/ESP egység. Honda E-ben
Hát ez van Kell a gari miatt a számla meg minden, de megcsinálom én mert hát na.
Amúgy az NSX történet az 3.5 éve úgy indult, hogy meghozták Petiék Szolnokra Fugeltől az NSX-et és akkor hát ugye olajcsere kéne rajta. Először szó nem volt arról, hogy én csinálom. Elküldtem nekik a leírást hogyan kell olajat cserélni, de Peti felhívott nemsokkal később, hogy hát ők még ilyet nem láttak és hogy nem csinálnám-e meg én, mert hát én azért jobban tudom, meg hát na.
Én örültem, Gallai is örült, mindenki is örült, mert így mindenki jól járt
Szóval ez van azóta is.
A 7 csavar az csak a motorolaj, és a sorrend se mindegy, először a tartályból kell leengedni aztán jöhet a többi 6 tetszés szerint. Az olajszűrő meg hátul a csomagtérből érhető el, amúgy a Honda Accord dízel olajszűrője való bele Ja és a Mobil 1 0W-40 a gyári előírt olaj. Más nem lehet. 8 liter belecuppan.
A kuplungnak külön leeresztő és töltő csavarja van sima Honda ATF folyadék megy bele, még éppen megoldható hátsó komplett diffúzor leszerelés nélkül kis trükkel.
Ugyanakkor a váltóban olajat cserélni jó móka, mert nemcsak az egész alját borító lemezt kell leszedni vagy 40 csavarral (amit egyébként a motorolajhoz is le kell venni) hanem a hátsó diffúzort is le kell műteni. Na az izgalmas művelet de végülis kiderült nem nagy dráma. A váltóba csakis Honda NSX-hez való váltóolaj mehet Honda GO Type 2.0 amiből kb. 5 liter kell cserekor, viszont csak 20 literes kannában jön és az valami 270 ezer forint
Az első villanymotorok osztóművébe is sima ATF olaj kell, ott csak 2 csavar van. De ezeket nem egyidőben kell cserélni. Motorolaj évente, ATF olajok 2 évente kellenek. Gearbox meg 3 évente asszem.
Amúgy sok FK2 és FK8 tulaj zarándokol hozzám, meg rendszeresen szerelek Zsoltiéknál hétvégén Tájpereket.
Fék, futómű, olajcsere, kipufogó, diagnosztika, ilyesmik.
Szerintem olyan március vége április eleje lesz ez amikor már jó lesz az idő, de majd szólok, melyik hétvége lesz az
"Kiszámlázzák nekem Szolnokon, de én csinálom meg ott."
Itt felröhögtem.
Ebből kifolyólag, meg hogy a sárga NSX-hez is csak Téged enged a tulaj, biztosan nem utálnak Szolnokon. (a 7db olajleeresztő DURVA így leírva, persze érthető, villanymotorból ugye alapból van 3 db a gépben, legalábbis úgy tudom)
Pláne, hogy fizetsz, aztán még te csinálod meg magadnak.
Ha lenne CTR-em, tuti én is megkérnélek, hogy csináld meg nekem, mert a Te kezed biztos ezen a téren. Már ha vállalnád persze
Zsoltiékhoz mikor mentek az NSX-el fékfolyadékot cserélni? Szívesen mennék nézőnek, még akkor is ha jegyet szednek érte.
Na pláne!
FK2-n 5 éve én csinálom az éves szervizt. Kiszámlázzák nekem Szolnokon, de én csinálom meg ott. Más nem nyúlhat hozzá.
Gallai Zsolti sárga NSX-én nekem kell motorolajat, váltó olajat, kuplung ATF olajat, villanymotor olajat cserélni, mert Zsolti senki már kezébe nem adja. 7 darab olajleeresztő csavar van
Lemegyünk Szolnokra, fél napig jót bandázunk integra_type_r kollégával is, és ők nézik én meg csinálom. Közben pizza evés és marhulás, meg megállapítjuk, hogy a Honda már nem a régi
Most tavasszal megyünk Pátkaihoz NSX-el hogy fékfolyadékot cseréljünk mert azt nem lehet pumpálással cserélni, hanem gép kell hozzá mert a fékpedál egy szimulátor csak.
Így van, tudom, hogy benne van az anyag, alá van kenve ami kell, stb. Ha meg van hiba, (esetemben van azért, mert alapból béna vagyok , de azért max. esztétikai gebasz) akkor meg nyugodt vagyok, mert tudom, hogy azért van, mert én csináltam, én b'sztam el.
Nem kell mást szidni, akinek sok pénzt fizettem azért, hogy elb'ssza nekem.
Az olajcserét én pont nem szoktam magam csinálni, mert sokat dolgozom az autóval és valahogy arra már nem jut kraft, nincs kedvem hozzá. Azért (is) dolgozok, hogy ezt megtehessem, meg akkor már miért ne keressen más is egy kis pénzt.
Viszont nem hagyom ott az autót sosem, ott vagyok, legtöbb esetben én viszem az olajat és előttem cserélnek ki mindent.
(nem az a f'sz vagyok, aki kunkodik a műhelyben és idegesíti a szerelőket, hanem ahova járok konkrétan ilyen, beállok a műhelybe, kiszállok a kocsiból, bent vagyok és végignézem ahogy kicserélnek mindent, meg duma közben, stb., gyorsan kész vannak és már mehetek is a dolgomra tovább, nincs csalódás, se nagy lehúzás. Opcionálisan vihetek én mindent ha akarok, ha nem, nem, kedv kérdése, szóval ilyen családias, baráti légkör, azt szeretem, de mellette van bőven tapasztalat és szaktudás, főleg Honda szinten persze )
HA az ember maga csinálja, akkor az biztos hogy meg csinálva, s olyan anyagból, amit megvett. Én pl olajcserét még sose csináltattam a kocsimon mással..
Hosszú fejű dugókulcs, esetleg hajlított racsnis csillagvillás ahol a fejet 90fokban meg tudod hajlítani. Vagy veszel egy 13-as dugókulcsot szétfűrészeled és behegesztesz egy csövet a két darab közé.
Ahogy mondod, a töknek nincsen pénze ezeket kifizetni. (legalábbis a részemről erről van szó )
Amit felsoroltál, azok nálam is mind megvoltak, kivéve a villanyszerelés, mert annál kialakult parám van és ahhoz nem nyúlok. Meg a redőny javítás nálunk annyi volt, hogy kitéptem a régi redőnyt a helyéről, de a többi stimmel.
Plusz feldobtunk 4 év után egy 3 beállásos "garázst" (elöl nyitott) betonozással, terep előkészítéssel, bla-bla minden szakmai előképzettség nélkül. Mindent kb. 100x meggondoltunk, tartott időben 10x addig mintha szaki csinálta volna, (főleg, hogy mellette azért dolgozni is kellett) de pénzben nagyon megérte.
Én még a fürdőszobám burkolását is megcsináltam, (oldalfalak is) meg a zuhanyzó megépítését a nulláról, de azért azon én is sokat töprengtem előtte, hogy biztos-e, hogy én csinálom ezt?
De csak összehoztam és azon is nem keveset spóroltam meg.^^
A WC-t is ugyanígy le fogom burkolni, (külön van) csak addig még nem jutottam el.
Én is rengeteg dolgot megcsináltam. Ablakcsere, visszajavítás, redőny felújítás (kicseréltem az összes redőnyautomatát, és új átvezetőket raktam), glettelés, festés, laminált padló lerakás ilyesmik.
Na a hidegburkolást én sem vállalom be, mert nincs benne gyakorlatom és ezer évig tartana nekem normálisan lerakni és lehet akkor se lenne szép.
De mondjuk ahol nem annyira számít ott lerakom. Pince ilyesmi.
Amikor van idő, én is megcsinálom, legutóbb pl egy beépített szekrényt a folyosó végé levő lukba. De amikor építkeztem, egyszerűen nem fért bele, mert nem tud mindent maga csinálni az ember. A szekrénysor összerakást is ki kellett adnom, pedig az segédmunka, s a belső ajtókat se tudtam én beállítani, hiába terveztem.
Szerencsére van műszaki érzék és rálátás is. Na meg durván OCD-s vagyok, szóval lehet hogy 4x annyi ideig tart lerakni a padlót, de tized mm pontosan van minden Volt hogy visszaszedtem az első két sort mert nem úgy jött ki a lépés ahogy szerettem volna
Ezt egy szaki se csinálja meg...
Ha van hozzá érzék és/vagy szaktudás, akkor jó. Én magyon gatya vagyok az ilyen dolgokhoz, sajnos. Egy szöget talán be tudok verni a falba, aztán annyi.
Én ezért csináltam szinte mindent magamnak a lakásban.
Kivéve burkolást mert ahhoz nem értek és van rá nagyon jó megbízható emberem.
Ezen kívül amit én csináltam az elmúlt 3 évben hétvégén és napközben meló után:
Vakolás
Glettelés
Csiszolás
Festés
Villanyszerelés, kábelezés
Komplett konyha bútor szerelés
Redőny javítás
Laminált padló lerakás
Ezek a möstör emberek kezdenek kissé elszállni az árakkal....
Nálunk egy sima mosdó csaptelepet cseréltek ki 20 papírért 3 éve...... 25 percet volt ott az ember és ebben benne volt a kávézás is....
Ha lenne hozzá megfelelő szerszámom, tuti nem hívok ilyenért szerelőt. De lehet veszek még pár szerszámot. Legközelebb megcsinálom magamnak...
Ablakcserét is megoldottam pár haverral. Igaz vennem kellett hozzá pár fúrószárat, bit fejet meg purhab kinyomó pisztolyt, és kértem kölcsön egy orrfűrészt meg egy nagyobb teljesítményű ütvefúrót mert kellett kicsit vésni a teraszajtónál, de hát vastagon megérte így is. Még akkor is ha 1-2
szerszámot nem kölcsön kértem volna, hanem kibérelem 1-2 napra.
Haverok persze nem fogadtak el pénzt, de ha kifizettem volna a napjukat, akkor is megérős lett volna.
Lehet nagyon nem vagyok képben, kérlek segítsetek!
Szerintetek reális a fenti bojler beépítésére munkadíjként 165e Ft + ÁFA összeg?
Ezt kaptam most árajánlatban.
Mondjuk azután, hogy ugyanez az ember 70e Ft-ért cserélt ki nekem egy kb. 60 cm-es vízvezeték szakaszt egy "T" idommal, lehet nem is kellene meglepődnöm ezen az áron...
nálam az olaj és a hibrid gari dobja meg. 0w20-ból nem engedek, de lehetne 5w30-al is, szóval ezek nélkül nekem is 70 körül lett volna nyáron az a csomag amit leírtam.
Van benne logic, de igen szűrőfajta és szűrő anyagától is függ meg hogy maga a szűrő mire van méretezve.
Mert azért itt is látszik, hogy csak bizonyos méretű részecskéknél van nagy különbség ami pont abból fakadhat hogy maga a szűrő struktúrája meg anyagágól adódik. Más anyagnál más méretű részecskéknél lenne ez a "csúcs" miközben a teljes spektrumon meg semmi difi.
de ha betétes, akkor az apro lukak egy resze porral tömödik (reszben), es igy a nyomasvesztesege = ellenallasa megnö, de kevesebb (nagyméretü) luk marad rajta
...van "iskola", akik szerint siman több 10e km utan jobban szür, de persze nagyobb a nyomasvesztesege is
...a nyomasveszteseg persze csak igen magas motorteljesitmenynel relevans, kisebb teljesitmenyhez, kevesebb levegötömegaram es annak megfelelöen ~negyzetesen kisebb nyomasveszteseg tartozik (fele tömegaram ~ negyede nyomasveszteseg)
Az biztos, hogy ezek már olcsók, főleg sok kilométerrel, ez ugye a magas fenntartási költség miatt van. Az is fix, hogy kitűnőek autópályázni, ha vkinek sokat kell messzire utazni, s belefér, jó választás. Amúgy átlagos felhasználásra én nem látok akkora truvájt benne, legalábbis engem a konkurens 530d BMW (2011-es) egyáltalán nem fogott meg, amikor nálam volt, s árultam. Jól ment, halk volt, ahhoz képest jól is fogyasztott, de semmi plusz érzést nem adott ami miatt ki szeretném fizetni a szervizelési felárat. S ha összehasonlítom monnyuk az ATS-el, az például sokkal inkább kiváltja bennem a sportautós érzést, s azt, hogy akarjak vele csapatni egyet. :-) S itt nem kell tartanom extrém mértékű pénztárca apadástól.. Az én ismerettségemben inkább azok vesznek ilyesmit, akik mutatni akarják, h szalad a szekér, nem pedig a prémium tulajdonságok miatt.
Meg tudom érteni, de összességében ez egy relatíve olcsón is megszerezhető autó, sokat már nem lehet bukni rajta, ugyanakkor olyan dolgokra képes, amikre nem is gondoltam volna előtte. Ad egyfajta élményt, természetesen nem kanyarvadász, de a benne lakozó erő, az összkerékhajtása és a váltója azóta is hiányzik. Amikor megvették, aznapra volt családi programunk egy másik településen. Mindenféle hivatalos és nem hivatalos autókölcsönzőt felhívtam, augusztus első fele, sehol semmi, egyetlen helyen volt nem műszaki hibás bérautó, egy Mitsubishi Space Star lett jobb híján, egy Debrecen melletti településről. Miután kifordultam vele a főútra, mentem pár métert, és hirtelen olyan hangos lett, hogy "ejj, ebben meg mi szállt el" gondolat lebegett bennem. De hamar kiderült, hogy csak annyira nem volt hangszigetelve, hogy az út minőségének megváltozása is kegyetlen módon beszűrődött az autóba... Az egy szintén 2004-es autó volt, de nem akartam vele 90-nel se menni. Második-harmadik autónak hibátlan az is, illetve a motorja olyan finoman járt, hogy egyszer azt hittem lefulladt...
Nem igazán szoktam gyorsan hajtani (a 80e km alatt egy csekket sem kaptam), de ezzel az Audival néha nehéz volt megállni, illetve amit imádtam benne, hogy mondjuk városon belül 1-2 mm gázpedál mozgatásra is úgy indult meg mindenféle erőlködés és extra hang nélkül, hogy igazán jólesett. Egyik szintén autószerető barátom kérdezte, hogy na és mennyi a turbólyuk, erre akkor (utólag némiképp megbánva) azt feleltem, hogy nincs, de természetesen van, csak turbótöltés nélkül is már igencsak érezhetően megindul. És ez még csak a 224 lóerős (450Nm), a Bejemves kollégának pedig már elvileg a 239 lóerős verziója van.
A Bosch CP4 magasnyomású szivattyú hajlamos erre ( igencsak sok dízelben van, nem csak a V6 TDI--ben), de ehhez is sokszázezer km és/vagy hanyag tulaj kell. Hanyag tulaj: gyakran világít a szegénységjelző, ami miatt nyáron elmelegszik a gázolaj, csökken a kenőképessége, ezért hatványozott kopásnak vannak kitéve a görgők. Sokat lendít a dolgon, ha esetleg rendszeresen sikerül neki "kitankolni", illetve üzemanyagszűrő csere esetén nem legtelenítik le a rendszert alaposan (amihez egyébként elég az ellátó szivattyút járatni vcds-sel egy-két percig).
Preventív jelleggel a görgők cseréje hivatalos Bosch Diesel Service-ben százezer eleje, szerintem nem a világ vége. Ehhez persze az asztalra kell tenni a kiszerelt pumpát.
Kormányzár: egy kábelt kell elvágni, alá szolgája. Az igényesebb megoldás a kormányzár szétbombázása, majd a motor és a mikrokapcsolók cseréje. Filléres alkatrészek, sok munkaóra. Őszintén szólva nem vagyok a gányolás híve, de ez a kormányzár történet annyira ócska és haszontalan, hogy szerintem a kiiktatással semmi gond.
Elektromos kézifék kábele eléggé a design hibája, elérik a kábel majd el is törik. Gyári új köteg vmi 60e/oldal környéke.
Központizár motorok szoktak még szarakodni; ahogy kopnak a szénkefék, zárlatosak lesznek. Szétszed, kitakarít, mehet vissza. Megintcsak nem nagy durr, de kell hozzá türelem és érzék. Vagy felhívod a specialistáját, aki az egész országban kiszáll és helyszínen javítja elég sok pozitív visszajelzéssel.
Ilyesmi apróságok vannak, amik bosszantóak tudnak lenni, de legalább mindre van megoldás, általában drágább és olcsóbb is.
Két év és három hónap alatt történt, munka miatt is mentem vele. Volt rizikó a vásárláskor, de pl. csak élőben derült ki, hogy végig vezetett szervizkönyvvel rendelkezik...
Összességében nem költöttem sokat az autóra, bár nem emlékszem mindenre, csak egy-egy apróság volt ahhoz képest drágának tűnő. Előrebocsátom, hogy a szerviz, ahová hordtam, olyan, hogy nagyban miattuk lett utána is VW csoportos autóm, ezekhez értenek, az eddigiek alapján jól.
Első beszaratósabb probléma az volt, hogy az autó egyszer csak nem akart igazán gyorsulni, csak nehézkesen, és eléggé füstölve. Ennek a motornak hengersoronkénti csappantyús megoldású levegőáramoltatása van, az egyik sor elszállt (szerviz tulaja a munka után mondja, hogy ennek darabja 120e, de ne aggódjak, megoldották máshogy), valami csappantyú nélküli megoldás létezik erre, a turbót is áztatták, 3 db valami kipufogó alkatrészt cseréltek és egy izzítógyertyát, a hibajavítás vége 80e lett (erősen tartottam attól, hogy 3-4-szer ennyi lesz).
Egyszer a jobb hátsó lámpám nem akart megfelelően működni (se index, se féklámpa...), csatlakozót kell cserélni, 50e. Gondoltam az úgy egy csöppet erős egy csatlakozóért, de ez csak egy általuk használt név volt, élőben egy komplett panelt cseréltek az autóban, nem a lámpatestben.
Az egyik legnagyobb szopás az elektronikus kormányzár benne, igencsak örültem, hogy otthon romlott el. Ez olyan, hogy be se tudod indítani a hibája esetén az autót. Géppel kell feloldani, majd irány a csere (nem emlékszem pontosan, talán 80e lett volna), vagy ki kell iktatni, mert egyszer, minden előzmény nélkül az új is le fog tiltani. Utóbbit csináltattam, talán 25-50e között volt. Az utolsó váratlanabb kiadás az egyik oldali kézifék kábelköteg csere volt, 57e rémlik erre. Ekkor gondoltam arra, hogy lehet újítani kellene autót...
A szokásos, olajcsere átvizsgálással szerintem mindig 100e felett volt, de egyrészt mindig volt valami extra munka is benne, illetve 8 liter motorolaj, szűrők cseréje. Mellékesen többször megjelentem náluk műszerfali vagy egyéb hibajelézés miatt. Gyári géppel megnézték, esetleg törölték a hibát, a legtöbb ilyen műveletért viszont nem kértek pénzt. (Rémlik, hogy egyszer 2-300e közti összeget hagytam a szervizben, de már meg nem mondom miért, lehet motorolajcsere + automata váltó olajcsere?)
A klímával lett valami eladáskorra, de megvették úgy, némi alkuval.
(Még szerviz téma: egyszer egy Accordra kértem árajánlatot a debreceni Honda szerviztől, válaszban szerepelt, hogy a levegőszűrőt meglesik, és az alapján döntik el, hogy cserélik-e. Válaszoltam, hogy azt mindenképpen kérem cserélni, de mondták, hogy majd a szerelő eldönti...)