Porke nem hiszem, hogy talált partnert. Pláne azzal a felfogással, hogy ők bele is akartak szólni a dolgok alakulásába. A bent lévő "szabad prédát" az audi lenyúlta.
- McLarennél biztos nem engedték volna, hogy beleszóljanak bármibe.
- Haas a Ferrari fiókcsapata, össze vannak nőve.
- Alpine=Renault, csak a szponzorpénz miatt ez a neve.
- Alfa Romeo lesz majd az audi
- Aston: Mercivel van házzasságban, és ez mindkettőnek jó így. Lehetett volna kopogtatni náluk, de itt se játszik a beleszólás a dolgokba, hiszen Stroll papa a főnök.
- Alfa Tauri az RB fiókcsapat.
- Williams-nél meg most volt nagy változás, gondolom ott se engedték volna ki a "kormányt" a kezük közül.
Ha kicsit kisebbet álmodott volna, vagy beérte volna egyelőre egy "csendes motorbeszállítóként", akkor később lehetett volna lépni szerintem. Így nem maradt "felvásárolható" csapat, és ezért maradt hoppon az MG-Cadillac is. Nulláról indulni meg, hogy se kasztni, se motor téren nincs tapasztalat... hát ugye ezt nem kell bemutatni. Ezért gondolom, hogy az Andretti jöhet a H mellett. A H nevezett, jó a motorjuk, az Andretti meg nagyon jönne. Merci biztos nem fog motort adni (így is kimaxolták), ahogy a RB-Ford se. Ferrari mondjuk lehetne, mert neki csak a Haas marad, ha így marad minden. Nem tudom, hogy Ferrarinak jó lenne-e egy Andretti-Ferrari fiókcsapat.
A háttérben biztos megy a matek, illetve ezek az én lassan 30 éves F1-es rajongói gondolataim, semmi nem 100%.
Megnyitotta, olvastam, ezért kérdem, mert furcsa volt.
Az megvan, hogy a RB-Porsche min futott zátonyra, de utána a Porsche még azt mondta, hogy ettől még akarnak jönni. Ezek szerint akkor ennek az akarásnak nyögés lett a vége?
Btw Andretti+Honda izgalmasan hangzik. Erre kíváncsi lennék!
Ha megnyitod a linket, akkor le van írva, hogy kik regisztráltak:
- Alpine Racing
- Audi
- Ferrari S.p.A.
- Honda Racing Corporation
- Mercedes-AMG High Performance Powertrains Ltd.
- Red Bull Ford
Más nem jelentkezett, tehát 2026-tól ők lesznek "csak". A porsche-t leírtam, hogy mi lett, a GM meg szerintem egyszerűen csak nem tudott Andrettivel megállapodni, vagy Andretti jön majd a Hondával így, hogy kukába esett a RB-Honda.
A Red Bull saját motorgyárában gyártja majd az erőforrásokat, amelyek a Ford neve alatt futnak majd. A partnerség óriási tapasztalatot és tudást hoz a Red Bullhoz, amely előnyt jelent majd számukra a többiekkel szemben – állítja Horner.
„Fantasztikus, hogy a Fordot újra köszönthetjük a Forma-1-ben ezen a partnerségen keresztül. Független motorgyártóként előnyt szerezhetünk egy olyan OEM* tapasztalatával, mint a Ford, ez pedig előnyt jelent számunkra a versenytársakkal szemben.“
„Gazdag motorsport múlttal rendelkeznek, amely generációkon átível: Jim Clarktól Ayrton Sennáig és Michael Schumacherig, ez magáért beszél“
Nem jelentkeztek, most nyitotta ki Sulaym a regisztrációs ablakot újra, így aki akar még, az jelentkezhet. Így nyílik lehetőség a GM-nek és a Cadillac-nek, ahogyan a Ford-nak is.
Bevallom én csak felszínesen emlékszem, hogy volt vmi affér, mert a Ferrari kifogásolta, hogy a RBPT mint új gyártó tesztelési meg egyéb kedvezményeket kap. Erre jött az, hogy akkor a Honda is benevez és így jogilag elkülönülő lett a RBPT és a HRC.
Most, hogy belépett a Ford, ez azt jelenti, hogy ők is leadták '22 nov-ig a jelentkezésüket a '26-os belépésre? Tehát mint gyártó lesznek jelen? Vagy hogy van ez?
Utána olvastam elég sokat, nem csak a magyarra átfordított külföldi cikkeket. Kvázi az van, hogy a H-tól átvett mindent a RB, most saját kézben volt már a teljes motorrészleg, átcsábítottak egy rakás mérnököt is. Most annyi történt, hogy a Fordtól is érkeznek mérnökök, meg technológia (és ami a lényeg: teherautókkal hozzák a pénzt), de ugyanott fogják gyártani a motort. A Fordnak semmi beleszólása nem lesz semmibe, Helmuték döntenek mindenről. A porsche ezért nem lett partner, mert ők bele akartak szólni a dolgokba.
A Ford lényegében a RB farvizén akar VB lenni, hiszen az oroszlánrészt a RB végzi, annyi, hogy a lóvéért meg a technikai segítségért cserében a logo ott lesz a kocsin. Szóval elvileg nagyon okosan csinálja a RB, hiszen szinte semmi sem fog változni. A mostani mérnökök csinálják a következő motort is. Ami még slusszpoén, hogy ugye új gyártóként egy csomó kedvezményt megkapnak.
Szóval Kázmérnak is meg rooby-nak is igaza volt valamilyen szinten.
Ott volt vmi kavarás a mérnökökkel... Hondától jönnek, de a RB fizeti őket, vagy hogy ... No, akkor most lehet úgy lesz, hogy a Honda mérnökei a RB gyárban dolgoznak, de majd a Fordtól kapják a fizut.
3 szereplő = 3x költség plafon
2033-ra kb. lehet megint világverő autójuk. De egy nulláról belépő új motor biztos, hogy nem lesz top3. Hacsak nem azt játsszák, hogy a RBPT gyárában gyártják, és pénzügyileg támogatja a Ford, meg esetleg néhány szakemberrel. Így saját motorjuk lesz, egy nagy nevű szponzorral. Red Bull Cosworth néven mondjuk.
Mikor a hondának mentőövet dobtak, akkor se hittük volna, hogy végül elérik a vb-t. '26-tól új szabályozás... Még akár jól is kijöhetnek ebből.
Sokkal inkább érdekel mi lesz a hondával, illetve a RBpowertrains sorsa.
Amúgy a Ford adott le nevezést? Úgy tudom, hogy a jelenlegieken kívül csak a RBPT és a Honda adott le ilyet. Tehát 2026-tól elvileg nem is jöhetnek. Vagy rosszul emlékszem?
Nem olyan rég olvastam, hogy a Honda külön adta le a nevezést 2026 tól. Illetve az RB is.
Bár legyen fake news.
( A Honda már megint rosszkor szállt ki a F1 ből..... Pont amikor jött a vb es a egy évvel később mind2... Mintha direkt csinálnák.)
Olvastam két cikket róla, ami ezzel foglalkozott. Ez egyáltalán nem biztos, csak sok részlet érdekes egybeesést mutatott a két cég részéről. Bízom benne, h inkább a Hondával tudnak közös nevezőre jutni.
Akkor nagy bukta lesz. Newey ide vagy oda... Inkább táncoljanak vissza a H irányába, vagy csinálják a RBPT-t. Egy új belépő mellett középmezőny lehet gyorsan, vagy rosszabb esetben mezőny vége is akár. Nem értem, hogy miért kell szétkúrni ami működik.
Minor changes in the #F1 2023 rules are numerous.
One being the change to the radius of the roll hoop tip & increased load tests.
Most teams will have had some redesign in this area even if it isn’t visible.
Alfa Romeo running the blade hoop may have to change their concept.
A new rule is the cockpit must be devoid of unessential items
Teams package a lot of parts around the seat. Such as electronic boxes, nitrogen cylinders & suspension systems. These will have to go.
A merci adott neki mentőövet, de kemény ellenfelei vannak, így ha vissza akar térni, akkor a nevén túl komoly fejlődést kell mutatnia majd.
Ezt a versenyt amúgy vhol vajon megismétlik? Megint lemaradtam róla, de megnézném az ismétlést szívesen!
Igaz, hogy nem F1 és nem motoGP, de ma volt a Race of Champions. A kis Schumi is ment, és bakker 2. lett. Volt 1-2 F1-hez hasonló hibája, mint kicsúszás és hasonlók, de mindig jókor jött neki. Elég jól ment, pedig én nem tartottam eddig sokra, de most azért picit nőtt a szememben. Kicsit beérik, lehet még belőle valami, lehet nem a F1-ben. De azért az öreg Mattias Ekström-be mindenkinek beletört a bicskája. Nagyon jól ment ma a csávó. De aki a legállatabb volt, és egy hibát eltekintve mindenkinél jobb volt, az Oliver Solberg. 21 éves csávókám félelmetes tempót ment. Senki nem tudta semmilyen autóval legyőzni. Aztán az egyik futamon kicsit szélesebbre ment, ment is volna tovább, de egy reklámtáblát feltekert a szögesgumi, és így esélye nem volt. Kár érte, simán nyert volna szerintem.
Jó kis versenyzés volt. Vettel is nagyot ment, de hibázott Schumi ellen, és végül pont tőle kapott ki. Ő volt a másik nagy esélyes szerintem.
Hátha visszajön Kard-dal együtt március elején Bár nekem nem hiányzik ez a "falnak beszélek" meg "úgy csűröm csavarom, hogy azért ne válaszoljak arra amit mondasz, de legalább féligazság legyen abban, amit mondok valami tök másról" hozzáállás.
Egy biztos: Ha jó lesz a merci, akkor rögtön itt fognak lihegni, hogy "na ki a király?!"
Ha valaki lemaradt de érdekli bithu-n fent van
Szerintem egész jó volt, bár a 2000-es évektől kicsit el lett sietve, de ez talán azért volt, mert abból az időből lehet még nem igazán teregethetett ki.
Pedig egy újabb bizonyítéka lett volna a riválisok felé, hogy kivételes tehetség, és kimagaslik a mai autósport pilótái közül (nem mintha szüksége lenne rá). Érdekes Ham nem mer elindulni még egy gálaest szerű RoC-on se.