Szia.
Köszi a választ.
A benzinhíd és befecskendezők, fojtószelep, stb maradtak a gyáriak tehát csak szívósort cseréltél?
Gyári VTi váltóval használtad?
Nekem anno nagyon hasonló setup volt a VTi-n. (EK9 teng. EK9 szeleprugó + tányér, skunk2 kipuff. rendszer, Vibrant 4-2-1 leömlő, skunk2 szívósor, P28, AEM V2 cai.)
sokáig agyaltam én is hogy EK9 szívósor legyen vagy skunk. aztán végülis skunk lett.
ezekkel a modokkal tudott az autó 192.5 lovat.
progizva utcán volt első körben akkor 188 lovat értünk el, majd kibéreltem az Maha padot és ott még találtunk pár pacit akkor lett 192.5
az autó jól ment alul, felül.
amúgy érdekes módon az utcán írt progival jobban ment mint a padon finomítottal.
Számomra fontos lenne, hogy közepes fordulatszám tartományban is erős legyen az autó.Tehát nem szeretném hogy csak nagyon magas fordulaton menjen.
Viszont gondolom 8000 fölött jönne ki a legnagyobb teljesítmény ezekkel a tengelyekkel.
Az ITR szívósor hozna ebben a tartományban is? Vagy esetleg rontana a VTi-hez képest?
Van esetleg tapasztalatod ebben is?
Még egy szavazat az ITR szívósorra, persze ha nem akarod 8000 fölé is pörgetni akkor nem kötelező. Pillangószelepnek elég a 60-as, ha nem komplett az ITR cucc.
Egy kis segítségre illetve tapasztalatokra lenne szükségem.Próbáltam keresni, visszaolvasni de nem találtam választ.
A jövő évben szeretném az 1.6 VTi motor teljesítményét növelni.
Ehhez már megvannak:
- Ek9 vez.tengelyek, szeleprugók, -tányérok
- ITR komplett kipufogórendszer, egy szintén Integra Supersprint hátsódobbal
- ITR légszűrőrendszer
Ehhez lenne megírva egy p30 vagy p28 ecu.
A kérdésem az lenne, hogy a gyári VTi szívósor és fojtószelep megfelelő ehhez a módosításhoz vagy szükség lenne egy másikra?
Van esetleg valakinek hasonló konfig?
Nem tudom van-e telepítési limit sajna. Én nem vagyok hajlandó pénzt fizetni olyannak aki más szoftverét átírva pénzt keresni.
Sajna más opció nincs, mivel se Cromehoz se eCtunehoz nincs már support, Neptune-nál pedig kizárólag hivatalos dealerek tudnak epromot írni és az eleve a Moates Demonhoz van tervezve.
Ha van egy ostrich 2.0 meg egy hulogom, és eddig crome prom volt (elfogyott a 3. telepitési lehetőség), akkor mi az a program, amit érdemes ezzel használni? Ha kifizetem azt a 100dollárt, annál van ilyen telepítési limit? Hogy müködik annak a licensze? Annyit ír hogy korlátlanul használható, de hogyan? 1 gépen egyszerre max? vagy mi alapján azonosít? burn2-vel tudok ugyanúgy epromot írni, mint crome-al?
Vagy ha nem ez a program, akkor melyikkel érdemes foglalkozni? Előre is köszi ha tudnál segíteni
Erdeklodnek, hogy kinek mi a tapasztalata a "tuning" dugattyukkal kapcsolatban gondolok itt a Wossner vagy Wiseco, JE stb... es tarsaira?
Van-e pl.feketelistas vagy kerulendo marka?
Van hozzá progi, menet közben mindent meg lehet változtatni, amit csak akarsz, csak nekem fogalmam sincs, hogy milyen fordulathoz, mekkora előgyújtás értéket kell megadni, adott motorterhelésnél. A táblázatban tudod változtatni a fordulatszámot és a map értéket is, ha akarod. Hő korrekciót is lehet rajta állítani, vannak még egyéb funkciók is mint shift light meg olyan is amiről nem tudok . Van hozzá dokumentumom, vannak hozzá írt progik is, de Honda az nincs.
1.3; 1.4; 1.5 ugyanaz a blokk, nekem is 1.4-es blokkban van 1.5 főtengely, 1.5 hajtókarral, az 1.4 esi swaphoz képest, nyomatékosabb lett és hangosabb. De talán az 1.4 egy picit pörgősebb. Furva is lesz?
Én már kifejtettem a véleményem ebben a témában. Az áramlástan egyértelműen fogalmaz, minél simább egy cső belső felülete annál kisebb az átamlási ellenállás benne. Ha valaki a golf labdát hozza fel példaként akkor az keveri a szezonzt a fazonnal. Az teljesen másról szól.
A hengerfej csatornák érdessé tétele nem az áramlási ellenállás javítására szolgál, hanem a jobb keverékképzést szolgálja (turbulensebb áramlás segít ebben) azaz létezik az a felállás, hogy az áramlási ellenállás növelésével kevesebb teljesítményt vesztesz mint az ebből fakadó a motor által beszívott homogénebb keverék jótékony hatásával nyersz.
Sokszor volt mér téma a polírozás.
Volt erről szó konkrétan esetleg a tanulmányaidban?
Sok szívósor belseje érdes és nem azért mert nem tudták simára/simábbra önteni.
A rücskös felületen megtapadnak a levegő buborékok és utána a gyorsan áramló levegő ezeken jobban csúszik, mint ha a szívósor falát dörzsölné'.
Ha polírozva van, akkor nem tud megtapadni és dörzsölve áramlik.
Na most erre lennék kíváncsi, hogy ez tényleg hogy van a gyakorlatban.
Mert sokszor együtt említik a portolással, ami biztos hasznos, ha nem passzolnak teljesen az érintkező "átmérők", hogy nem legyen utána "lépcső".
Ahogy Sprint irja, en sem nyulnek hozza. Szerintem rontani lehet inkabb rajta, javitani nem, de te tudod, ha kell a kaland hajra! Csak a vegen nehogy meglepetes legyen a nagy nasa port meg okossagok minuszt hozzanak!
Lesz hozzá erősebb szeleprugó is. Gaál motorsport fog nekem segíteni portolás,polírozás terén,de egyetemen tanultam Hő és áramlástechnikát szóval nem lesz azzal se gond.
Az itt olvasott tapasztalatok alapjan nem fog kelleni a nagyobb pillango. De Skunk2 Stage2 tengelynel cserelni fogod a gyari rugokat is? Mert az ajanlott.
Jajj elírtam bocsi.... Copy szívósor vagy ITR szívósor,mindkettő járatait fogom portolni meg polírozni,mert szerintem nem nagy kunszt és nem is nagyon erőbefektetést számomról,ha már egyszer ki van szedve akkor úgy akarom összerakni,hogy ezt is megcsináltam,meg ki szeretnék hozni minél több lóerőt abból a setupból ami lesz igazándiból nem tudom melyikkel járnék jobban,emrt ahogy néztem 65-70E meg mindkettő megállna ,csak melyikkel lenne erősebb.. (sk2 stg2 tengel,akkor ez a toda copy leömlő,ctr dugók,Hf portolás,matchport mindkét odlalról..,csak nem tudom szükség van-e 70es pillangóra vagy elég az ITR-é tiltás 9000-re lesz rakva és angyobb tengelyt nem akarok mert utcán sokat fogom használni
)
Szivosort es a leomlot a talalkozasoknal erdemes megigazitani a tokeletesebb atmenet miatt. Ezen felul ha ugy gondolod a hengerfej csatornait lehet portolni ha va ra embered es kereted.
Szerintem:
Itr szivosor, pillango maradhat b16, vagy ha jar az itr szivosorhoz akkor azzal.
Toda copy leomlo.
"Copy leömlő portolva polírozva vagy ITR gyári?" ezt nem nagyon ertem.
Lehet, csak kókány módon. És az égésterek se esnek full a hengerek fölé tudtommal. Szóval sokmindent lehet csak akarni kell, de erre inkább mondanám h nem lehet vagy inkább azt h baromság mert se nem jó lesz se nem egyszerű megoldani.