az egyik érdekesség, hogy a pótféklámpáé is. (illetve tegnap szólt egy bringás, hogy a három féklámpám közül csak egy világit)
most nézem, hogy milyet vegyek és látom, hogy a jobb hátsó lámpában alul is van egy izzó, a bal oldaliban meg le van dugózva az a lámparász és nincs is nyilván hozzá vezeték.
szerintem nincs ködkövetőm, vagy igen és ez az lenne?
Bocs, most vagyok csak gép előtt - melóztam.
Az első kérdésedre: a magyar nyelv minden finomsága előjött + feldobtam a napjukat
A másodikra: szóval egy forintba se - mielőtt elvittem szervizbe (két szerelő), pár hozzáértőbbet megkérdeztem + mentek pár kört az autóval és egybehangzó véleményük az h nincs baja a váltónak.
Minden fokozatból minden fokozatba hiba nélkül megy a váltás.
Mit mondtak?^^ De amúgy viccen kívül tényleg érdekelne, hogy mit kellett pontosan cserélni és mennyibe került a művelet?
Gondolom egyes szinkron, de komolyan érdekel, hogy mibe kerül egy ilyen művelet.
Annyira azért nem kényes egyik motor sem az olajhiányra hogy 1-2 másodperc alatt beálljon. A volt ESi civicemmel jártam úgy hogy nyélgázon 3ban közelítettem egy falu határához, majd nagyfék és 90-nél vissza 2-be, majd fék tovább nos ott konkrétan világított az olajnyomáslámpa addig amíg le nem léptem a fékről ami bőven 50 alatt volt. Aztán tovább mentem. Másnap olajcserénél kb 1 liter olaj jött le a blokkból. Kapott új olajat és ment tovább minden. Aztán pár hónapra rá azért fel lett újítva a motor, egyedül a hajtókarcsapágyak voltak szétkopva meg a gyűrűk leragadva, de ez a felújítás amúgy is tervben volt.
Azért ezt sem véletlenül mondja és ne felejtsük el, hogy ez egy Sport változat azért. De azért itt is fennáll a kérdés, hogy persze bírja 40-nél az egyest, oké, de meddig? (nem véletlen, hogy ilyen autóknál (és másnál is) az egyes száll el legtöbb esetben, mert szétgyakják)
Igen, ezt az adatot én is tudom, ezért is volt furcsa, hogy az egyik CTR-emnél (fehér Skunk2, volt is nálad ) 9000-ig ki volt engedve a fordulat miközben nem lett cserélve az olajszivattyúja....
(nem is erőltettem éppen ezért a 9000-rig való kihúzatást....)
Nálad szerencsére ugye ez nagyon rövid idő volt csak, hogy túllépte (gondolom rögtön kuplung be, így vissza tudott esni a fordulat, majd váltás feljebb) így kibírta^^ Mondjuk abban a pillanatban NEM szállított elég olajat, az biztos, de annyi idő alatt nem lett dugattyú szorulás vagy beégés
2019. április 8. 11:47:00: megválaszolva Tonx + által,
→ #3757
2-ben 90 a vége. Bevallom ezt négy alkalommal követtem el a 8 év alatt, egyszer pont logoltam a Hondatával is 10600-at leforogta a motor ami úgy 0.4 sec-ig tartott
Ezzel ugye az a baj, hogy az olajszivattyú 8600 rpm felett kavitálni kezd, szóval izé....
Kettesben ugye olyan 90-100-nál tilt az EP3, ha 130-al mentél, azt még azért tényleg kibírja mind a motor mind a váltó bár biztos kaptál egy baráti "rev-limit" felbőgést a várt helyett.
szerk: Egyszer pont bent voltam Szallerbeck-nél és bent állt hátul egy Integra, aminél kikönyököltek a hajtókarok, kuka volt szegény.
Kérdeztem mi történt, azt mondták a szerelők, hogy 5-ös helyett valahogy emberünk rakott egy egyest kanyarban.... Biztos nem egy széria váltó volt benne, így megtehette ezt, csakhogy azt a fordulatot, amit hirtelen kapott a blokk, azt már tényleg nem bírta és egyszerűen szétszállt. Mondjuk az nem csoda. (csúnyán ki is pördült persze, telibevert egy fát az oldalával, de az ember kiszállt belőle és még be is tudta csukni az ajtót.... )
pont egy két napja mesélték a kollégák, hogy volt valamelyik porsche bemutatója és a bmw vezére véletlenül 6osból 1esbe tette... kuka lett a zsirúj váltó
Ezek szerint volt eszük és direkt nem engedi be a szinkron olyankor 1-be a CTR-nél. (gondolom a tripla szinkronnal bemenne, csak nem engedi) Ez így van rendjén szerintem. Az ember ne b*ssza szét. (mert ott azért lenne erő, ami odavághatná, ha ráengedi az ember)
A Jazz-nél meg ezzel nem foglalkoztak, beesik szépen, de ugye az a kérdés, hogy meddig. Mert ilyenkor ugye erősen használva van a szinkron. Ha meg az ember rendesen vált, akkor meg "örök életű" a szinkrongyűrű. Szerintem ennyi, nem bonyolult a dolog.
Mert ez a tapasztalatom Gondolom olyan nagy a fordulatszám különbség a két tengely között hogy nem szereti. De mondom, Jazz szépen beveszi, CTR-t nem lehet erőltetés nélkül betenni. Lehet nem véletlen.
Oké, s miért nem? Yaku amúgy azt írta, h nem szinkron sebesség az 1, én ilyet még nem hallottam..
A Fiestánál szoktam egyet szúrni gurulva, mer nincs benne se kettős tömegű, se változó geos turbo, s így nem szeret 2E fordulat alatt lenni a diesel motor. Az meg nem mindig van meg, amikor elsőbbséget kell adni, s lassan gurulok, h körülnézzek.
CTR-nél hiába tripla szinkron, be se megy az 1-be ha gurul az autó. Vagy lehet hogy bemenne ha erőltetném de nincs kedvem szétcseszni
Jazzemnél viszont szépen bemegy gond nélkül.
Annál legyen is, de nem hiszem, hogy egy Jazz-nél ugyanez a helyzet, ugye?
Ha ott erőlteted a szinkrongyűrűt folyamatos egyes vissza váltásokkal menet közben, az be fog halni, nehogy már megmagyarázzuk, hogy nem, mert menten beszarok.
Suzukinál is..
"Fontos változás, hogy a régi ötfokozatú váltót hatfokozatúra cserélték, amit kisebb átalakításokkal (az egyes és a kettes is triplán szinkronizált) az SX4 dízelből vették át."
Jó, abban csak vicceltem egy kicsit, csak kijött belőlem, mert azért 1-est rakni simán guruló autónál, az egy kicsit szíven ütött, hogy őszinte legyek^^
Én sem vagyok persze szent és nem várom meg mindig, hogy az autó teljesen megálljon, amikor egybe teszem, (amit amúgy úgy kellene) de azért bőven nem 10-20km/h-s sebességnél, mert az a legjobb út, hogy az ember elb*ssza a váltót^^ Fékezek, már épp megállok, akkor finoman rányomok előre és hagyom, hogy magától beessen egybe, akkor sem erőltetem. Ezzel a módszerrel pontosan lehet érezni, hogy mikor működik normálisan a szinkrongyűrű, másképpen az ember csak "áterőlteti" rajta a kapcsolást és gyakja szépen szét.
Az 1-es meg a rüki ugye nem szinkron sebességek. (magyarán nem pakolható menet közben)
Ezért van a szinkrongyűrű, hogy mégis be lehessen ezeket rakni, de attól még nem arra szolgálnak, hogy ezt menet közben tegye meg az ember. (a rükvercnél nincsen is olyan, hogy berakod simán menet közben, mert recseg mint az állat, ez is azért van, hogy még véletlenül se rakd be menet közben)
Ha nem lenne ez a gyűrű, akkor az 1-est álló autónál se tudnád berakni. (a rükvercről nem is beszélve)
Kivételt csak a direkt erre a célra gyártott versenycélú váltók képeznek, amiknél be lehet az egyest is pakolni ha az kell hogy kihúzzon egy-egy kanyarból, de azok teljesen mások mint a normál utcai váltók.
Ezt sajnos nem tudom megmondani, mert konkrét szervizes tapasztalatom az még nincsen szinkrongyűrű cserével.
7gen Civic-nél volt csak eddig váltószerelésem, de annak gyárilag volt gyenge a váltója, így 160.000 környékén elszállt benne a lendkerék (ha jól emlékszem az volt a baj, de lehet nyelescsapágy) ezért így beremegett az autó terhelésnél/haladásnál.
De az nem szinkrongyűrű volt, azt biztosra tudom.
Remélem jön valaki, akinek volt ilyen cseréje és megmondja!