A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
ez a 185/60 R13-s méret kisebb kerületű kereket jelent, mint az 195/50 R15-s
rövidül vele az eredő áttételi arány, és gyorsabban leforognak a fokozatok
Ha figyelmesen olvasol leírtam, hogy nem minden esetben jó, ha kapar az autó (pl ha túlságosan elkapar, vagy azért kapar mert annyira nincs tapadás pl általad említett virsligumi), de van olyan, hogy előnyös! Akár hiszed, akár nem. Ott a bizonyíték. Sok ilyen mérést tudok mutatni, nem csak ezt az egyet, nem csak a saját autómat mérve, nem csak ezzel a készülékkel mérve, timeslip.hu oldalon is van több ilyen mérés, amin ez szépen látszik. Ez olyan, mint hogy 2+2 az 4, aki szerint nem, ill aki nem hiszi el, azzal nem tudok mit kezdeni, nem győzködöm tovább.
És Zsolti 1.5-ös kocsija hány lóerős lehetett, amikor 172-es célvonalit tudott és 13 alja időt 1,9-2,0-ás 60lábbal minikerékkel, csúszó kuplunggal? Súlyra talán vmivel 800kg alatt volt vele együtt.
És miért baj, ha elmélkedik az ember, tán nem szabad?
Hmmm. Kéne vmi kapcsolat fekete szerv kereskedőkel, mert jó volna tudni mennyit kapnék egy tesi tanár veséjért....Lehet visszahozná az árat egy teljesítmény mérésnek.
Akkor a te elméleted követve: Ha szárny van az autómon és 4km/hval kevesebbet megyek 402men, mint szárny nélkül akkor csak 140le az autóm. Sőt 155/75 r13as gumival kéne mennem, hadd kaparjon (Akkor neked annó miért kellet egy versenyre kölcsön adnom az advan048at?)
A vti váltó nem az áttéle miatt kellett hanem hogy ne csak 5-6 verseny tudjak menni, hanem százat is akár.
Ami be is jött mert két éve nem tört főtengelyem (sőt hozzá se nyultam a motorhoz, csak olajat cseréltem benne, úgyhogy pálya versenyekre is járok vele nem csak gyorsulásra) kuplung hiba miatt, amiért a vti váltó kellett.
Azt se tudom minek méregetem veled azt, hogy mekkora a netes pö..öm. Nekem eredményeim (400mes, padi mérés)vannak, nem csak találgatásom/felelőtlen fogadásaim/álmaim, meg gyorsulás mérőm ami annyira NASA pontosságú, hogy az autó gyárak is biztos azzal mérik a lovakat, nehogy a teljesítmény mérő pad túl mérje...
Nézd meg ezt a képet. Talán a crx-em, amikor még tök gyári volt a H22 benne, de nem ez a lényeg, hanem nézd meg, 2-esbe váltás után és 3-asba váltás után is forog a kerék, elkapar, még egy hangyányit 4-es elején is. Amíg kapar láthatóan intenzívebb a gyorsulás, mint betapadás után. Szal nem feltétlen rossz, ha kapar az autó.
Persze ha pl kettesbe váltáskor egyből tiltáson kapirgálna, lehet nem gyorsulna jól, mert túl nagy lenne a keréksebesség és a valós sebesség közötti különbség, az se jó, mint amikor túl nagy gázzal rajtol az ember és csak helyben kapirgál.
Lényeg, hogy van, hogy előnyös a kapirgálás.
akkor mondok még valamit.A R888-ak kerékátmérője mekkora?A slickedé mekkora?Milyen nyomáson mentél az R888-akkal milyennel a slickekkel?Ezek mind befolyásoló tényezők a célvonali seb.-re.
Sokan nem hisznek nekem, de gyorsulásmérős mérések egyértelmű bizonyítékul szolgálnak (majd rakok be ilyen képet ha érdekel), attól hogy forog a kerék 1-be vagy akár kettőbe még nem biztos h szarul gyorsul az autó, sőt sok esetben még jobban is, mint betapadt kerékkel. Persze ez függ a gumitól meg h mennyire forog el a kerék, de ideális esetben JÓ ha elforog a kerék. tessék, pelyvi mérése kettesben kb fél mp-ig amíg forog a kerék sokkal intenzívebben gyorsul mint betapadás után. De ennél jóval látványosabb méréseim vannak otthon.
Akkor sorry. Eddig direkt nem akartam ebbe a témába belemenni, nem akartam erről vitázni veletek. Tényleg a 440/300Le e85-el váltotta ezt ki, ami képtelenség. Remélem kiderül h 550-es az az injektor és nem 440!
Ez már sztem a Drag topikba illene nekem józan paraszti ésszel úgy tűnne hihetőnek h azért számít mert mondjuk ha már 100 méternél mondjuk csak mondok valamit már 100-al megyek akkor a további 300m-en már csak 100-ról kell felgyosítania mintha mondjuk ott még csak 70-el mennék.De az h 10km/h nő azt meg totál nem értem amikor kb 150m-ig nem húz az autó mert csak forog alatta a kerék ergó már csak 250m marad h elérje a sebességet.
Esküszöm megnézem mekkora injektor van a kocsimba ha akkora vitát vált ki még az is elképzelhető h igazatok van és nem 440-es.Akkor sorry de a tényen nem változtat a tshokker-nél enyi jött ki belőle!Sajna az enyémről már nincs meg a kép de petiéről a mai napig megvan!
Én 2.6-s 60 lábbal is mentem már 158-as célvonalit vizen meg szárazon is (2.1-s 60 lábbal)persze 13-as idővel.A célvonali sztem nem sokban függ a 60 lábtól.
Hja, csak ő gyorsult kb 100x én meg mentem anno vele 5-6 futamot azt ennyi, volt abba még. Tudtommal vti váltó volt már rajta és azzal se tudott jobbat. De tök8, gondoljatok amit akartok. Én a fél vesémet tenném rá h egyikőtök autója sincs annyi, amit állítotok róluk.
Szerintem azért ragadt meg a lóerők világában, mert mielőtt dragos faszméregetésbe mentünk volna át,
az volt a téma, hogy 300 lóerő 440-es injektormérettel gyári benyanyomáson hogyan jön ki
Az a baj h a lóerők világában megragadtál...Rosszabb váltóval ment 13.8-at Ew3-as...De ez sokkal több összetevőből áll.Rengeteg rejtély van ebbe a sportba és hidd el az a 7 tized az rengeteg!A te legjobb idődet hasonlítod a Peti átlegidejével ami a 14.2 de ha legjobb legjobbat hasonlítod ott bizony 7 tized külömbség van amiből az a 150 kiló amit te mondasz lehoz körülbelül 3-4 tizedet a többi meg a rajton a plusz erőn és valószinüleg több rutinon megy el.És ez itt már csak találgatás ezért írták elöttem h valaki papíron versenyzik valaki meg a pályán.Lehet itt találgatni de a 7 tized az 7 tized az 150-160nél már olyan külömség h köze nincs egymásnak a két kocsihoz!Remélem érthető!De mondjuk itt egy találós kérdés csak neked! Ugyanazzal az autóval 1.6-os hatvan lábal Drag gumival 181km/h célvonalim volt egyszer defeketes lett a Drag gumi és felraktuk a peti 15-ös R888-át mert mennem kelett a döntőbe azzal csinált 2.6-2.7-es 60 lábat ha jól emléxem 1-2 ben gázra azonnal kapart gyakoraltilag kínszenvedés volt menni vele és hopp 192km/h lett a célvonali!Erre nincs ésszerű magyarázat pedig megtörtént ezért felesleges találgatni ki kell menni és jobbat kell menni!
Leírhatom, hogy nekem mi a furcsa. Összehasonlítottam a crx-emmel, amiben szintén 1,5-ös motor volt, és szintén le lett mérve a teljesítménye, és szintén mentem vele 400m-en.
Kezdem azzal, hogy az enyém 155,5LE-nek lett mérve és 157NM-nek. 400m-en 14,5-öt mentem ugyan csak, 2,36-os 60lábbal, ellenben szórtam a 155ös célvonalikat stabilan. Gyári 1.5-ös váltó asszem, talán d15b2.
Ezzel szemben te igaz mentél 13,8-at, de az autód alsó hangon 100, inkább 150kg-al könnyebb sofőröstül, jobb áttételezésű váltód van, rajtodat nem tudom, de gyaníthatóan a 2,36-nál jobb, célvonalidat úgy tudom, hogy 155 körül volt neked is, vagy annyi se talán, de javíts ki.
Akkor ez hogyan létezik? +17LE papíron, jobb váltó, jóval kisebb súly, jobb rajt és nem tudsz nagyobb célvonalit menni, és időben is gyanítom, hogy csak a rajt miatt, lásd 195/50-es gumival 14,2, nekem 14,5. Ez kb 0,15-0,2sec 60lábban és megvan.
Kicsit ellentmond a fizikának a történet nemde?
Tul lett merve meselj meg halali vagy...
Olyan nagyon tul lett merve az enyem, hogy meg slippelt is mereskor.
A 400mes idohoz meg annyit, hogy 13.8at ment az autom 185/60 r13on, de 14,2onel nem megy jobbat 195/50 r15nel es a motor ua.
Az igaszsag az hogy mert eredmenyeket es megnyert versenyeket nem kell magyarazni. A monitor elott ulve meg lehet almodozni/teorikat gyartani, hogy tul lett merve/tul konnyu....
szerintem meg nézz utána jobban ennek a tévinfódnak
nem mennek bele a 1.6-s cuccai a GT blokkba, mert az 1.4-s blokkban 80.5mm-s a furat van, a 1.6-sban meg 86.4mm-s
és nem lehet 6mm-t felfúrni azt a motort sem, mert akkor már rég eltünne a henger fala és a vízben állna a dugattyú
A hornet? Ha ügyes vagy rajtban akkor 12körül, ha nagyon pro vagy talán picit alatta. Ha nem, akkor lehet csak 12,5-13között. 175körüli célvonalit saccolok. Motorral nehéz jót rajtolni, sokat kell gyakorolni.
Mindegy akkor sem szimpi nekem már Lacháza.Max. Honda talira megyek ki,de idén az évzáró meg ringen lesz,oda kinézek,meg viszem a motoromat is,mert kíváncsi vagyok mit megy.
Be van persze.Ha nem lenne akkor is ebben a kategóriában lennék,de én úgy tudom,hogy az 1.4-es GT blokkba simán belemennek az 1.6 cuccai és akkor már 1-gyel feljebb kéne menniük,mivel a turbó +1 kat.Na mindegy az Ő lelkiismeretük,én ezért is nem megyek Lacházára inkább...
Én, ha túlvagyok a pecó-projeten teljesen, veszek egy kit-cart, és azzal pályázgatok.
Kis gumi, kis fék, kevés benya. 3-4 millából megvan, és seggbekúr bármilyen utcai autót kb.
Angolból importálva még rendszámot is lehet rá kapni állítólag, de tréleren is elfér.
Nem árulom el, melyik gépet néztem, mert még vmi szemét beelőz :P
Addig meg építgetem a delsolt, mert barkácsolás nélkül megkattannék.
Persze, lehet h az autósportok közül a legolcsóbb, de akkor is drága. És van már egy hobbim amire napi 40-50ezer elmegy ha nyílt nap van. Igazából még azt se tudom korlátlanul űzni úgy ahogy szeretném.
Nem is lesz, mert ezt a kocsit nem fogom szétflexelni. És azért jópár 100ezret kéne költeni rá. Már az erős féltengely meg jó gumi egy kisebb vagyon. Ha gyorsulnék azért kapna bika tengelyt is a motor, megint pénz... és van még sok más is ami vinné a lóvét csak hogy versenyképes legyen. Szal ez sehogyse olcsó és a kocsi se szétbarbárkodásra van.
Ez hülyeség.Sztem ez az autósportok legolcsobbika!Egy kis kreativitással rengeteget meg is lehet spórolni!És ha a motorod már megvan meg a váltód onnan már fillérek a motor árához képest! És ami a legjobb 2es cerka dragon még nem volt ebben a katban
Az 5.-tized 60 lábon az kb 1 másodpercet hozna a 200 kiló meg körülbelül még egy felet Jólvanna nem kötekedni akartam csak gondoltam hátha becsábíthatlak bár nem kapok részesedést
Miért, szted mennyit számít 60lábban 5tized és minusz 200kg? Sztem simán több mint 1mp együtt. Az meg már akkor bőven 11es idő. Nem mondtam, hogy 11 alja, de a közepe meglehetne. Sztem.
Kipróbálni nem fogom, mert se drag kasztnim, senem akarom átépíteni a motort, senem rákölteni egy valag pénzt pl erős féltengelyre, bakokra... Jó nekem így a kis utca masina. Elmélkedni meg csak szabad, nem?
A gumira már nem emléxem honnan van de ha utánakérdezek tudok neked több helyről is.Kamus puntok?A dinidiét egész jól ismerem szereltem pár évig de mára anyit kellett bütykölni h megtanulta magának milyen csalásra gondolsz?Félre ne érts nem védeni szeretném csak kíváncsi vagyok mert nincs benne semmi csalás azok ennyit tudnak de ne irigykedj rá még nem volt olyan h kibírt volna egy versenyt és utcán se nagyon lehet használni. Nyugottan jöhetnél hülyeség h nincs esélyed majd hozzáfejlődsz.
Ne vedd már magadra, csak vicceltem, ott a smájliii is. Jól megy a géped!
És nem csak Gyuri meg Máté van ott, hanem ott van Bálint barátom is meg az öreg a skodával, ha éppen versenyez. Mindannyian 11-es időt tudnak.
Nyilván nekem se lenne esélyem, de én nem is járok ki versenyekre, meg amúgy se velük lennék egy katban, mert nem 2 literes az enyém.
De amúgy ha a motoromat betennénk egy olyan kasztniba olyan gumival, lehet ott lennék, ahol ők időben. 1,6-os 60lábbal most is tudnék 12 alját, minusz 200kilóval bőven 12 alatt.
Kösz Higany,de nem azért nem megyek oda mert nincs esélyem,amúgy valóban nincs profik közt kkl-en
ahogy neked sem lenne a Gyuri meg a Màté ellen.Ja amúgy elhiheted,hogy én nem mondom senkinek sem,hogy ne jöjjön versenyezni az én kategóriàmba...