HONDA fórum
2024. június 1. szombat, 23:20,  Tünde, Tibold Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve: Üzemanyagok, olajok, adalékok, autógáz

Nyitotta: tschokker + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 385 | 384 | 383 | 382 | 381 | 380 | 379 | 378 | 377 | 376 | 375 | 374 | 373 | 372 | 371 | 370 | 369 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek


Üzemanyagtöltő állomások (autógáz is) világszerte, térképen jelölve, árakkal!
(Segíts te is, bővítsd az adatbázist! Ha van tudomásod olyan kútról, ami nincs a térképen,
akkor kattints az "Add Station"-re és vidd fel az adatokat)

GÁZOS AUTÓ VIZSGÁZTATÁSA

LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!

Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!


Motorolajok 1-4
Motorolajok 5-10
olajteszt 1-motorkerékpárok
olajteszt 2-motorokerékpárok
Benzin teszt 1.
Benzin teszt 2.
európai üzemanyagár táblázat ---> english ----> fuel prices
olajbolt.hu
motorolajbolt.hu
olajshop.hu

Fogyasztás kalkulátor (androidra)

goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)


Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:

- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.

VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.


#18029 Yakumo +  2020. február 2. 10:54:26 re: #18027 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem vagyok kémikus, de biztos azért nincsen ilyen, (még, vagy nem is lesz) mert ez nem tűnik éppen egyszerű feladatnak.
Mármint ilyet létrehozni.
Persze jó lenne, ez tény. De azért olyan nagy bajban a mostani olajokkal sem vagyunk szerintem. [SMIL:/smile1.gif]

#18028 Szabb +  2020. február 2. 10:54:02 re: #18022 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
mondjuk elnézve az 5W30 sustina adatlapját szinte ugyanazt tudja mint a 0W30-as motul eco-nergy. :)

amúgy én is dilemmázok.
Fn2 esetében a gyári ajánlás 5W40 és 0W30. (persze a szervizkönyv hozza a 0W40 és az 5W30-at is)
Ez merőben két különböző olaj más-más besorolással. (A3/B4 és A5/B5)

Az A3/B4 magas HTHS-t ír elő (>3.5 mPa) még az A5/B5 esetében alacsony HTHS-ről beszélünk (2.9-3.5 mPa) ezek az alacsony HTHS-es olajok az un. "eco" olajok amik a kedvezőbb fogyasztásra és alacsonyabb károsanyag kibocsájtásra vannak "tervezve".

Persze léteznek a még alacsonyabb HTHS-es olajok is mint pl. a 0W20 (itt ilyen 2.6-2.9 mPa az érték) de ezt az FN2-be nem ajánlja. A szervizkönyv csillaggal jelöli a 0W20-at, hogy kivéve typeR!

Tudom, tudom van még egy csomó más dolog/tulajdonság is amit figyelembe kell venni, nem csak a nyírásstabilitás, meg adalékolják minden sz@rral az olajakat, de mivel itt mégiscsak egy 8000-es fordulat fölé forgó motorról beszélünk, ezért sztem. igen is fontos 150 fokon történő nyírásstabilitás.

Személy szerint 0W40-et használok mint "aranyközépút" de nem vagyok 100%-ban biztos benne, hogy pl. jobb mint egy 5W30-as. (HTHS szempontjából jobb a 0W40 ez tény, de pl. hideg vagy akár a 40 fokos viszkozitás szempontjából már jobb az 5W30) - mondjuk itt is az van hogy azért elég nagy különbségek vannak az 5W30-on belül is... lásd sustina.

Szal a nagy kérdés.

Melyik a legjobb olaj bele? :)

A 0W30 és az 5W30 között agyalok.
A 0W30 felé húzok csak hallani olyanokat is hogy azt eszi ha forgatva van. Márpedig egy pörgős motor forgatva van :)
És nem, nem teljesen ugyanaz a meleg oldal a 0W30 és az 5W30 esetében. Elég pl. a motul technikai adatlapját megnézni.

Az autó egy 2010-es Fn2
2020. február 2. 11:20:26: megválaszolva grego +  által, → #18031 
2020. február 2. 11:03:36: megválaszolva Yakumo +  által, → #18030 

#18027 bejemves 0  2020. február 2. 10:22:11 re: #18026 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kicsit leegyszerűsítve egy olyan egy fokozatú olaj lenne az a optimális, aminek a kinematikai viszkozitása -20 °C-on is ugyan annyi, mint üzemi hőmérsékleten (~100 °C). Magyarul, mintha mindig üzemmeleg olajjal indulnál.
2020. február 2. 10:54:26: megválaszolva Yakumo +  által, → #18029 

#18026 Yakumo +  2020. február 1. 23:28:13 re: #18025 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Oké, értem, de az utolsó mondatot hogy érted?

Mi lenne az optimális akkor, a mínusz 5W, (ami tudtommal nincs) vagy mi van? [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/ketelkedik/Hein36.gif]
2020. február 2. 10:22:11: megválaszolva bejemves 0  által, → #18027 

#18025 bejemves 0  2020. február 1. 22:17:50 re: #18022 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az a helyzet, hogy nyáron IS jobb a 0W, mivel "hideg" oldali viszkozitásról beszélünk. A meleg oldali pedig ugyan az mind a kettőnek. Az optimálistól télen is és nyáron is nagyon messze van mind a 0W, mind az 5W, de a 0W sokkal közelebb áll hozzá.
2020. február 1. 23:28:13: megválaszolva Yakumo +  által, → #18026 

#18024 Yakumo +  2020. február 1. 17:41:07 re: #18023 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Azt én a CTR-be (EP3) raktam, mert előttem is azt tették bele, plusz csak nyáron használtam. (nem mintha nem gurultam volna ki vele télen is egyszer-kétszer)

#18023 Tonx +  2020. február 1. 17:35:56 re: #18022 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én a k20a3-ba meg 5w40-et rakok. Télen nyáron.
2020. február 1. 17:41:07: megválaszolva Yakumo +  által, → #18024 

#18022 Yakumo +  2020. február 1. 17:28:30 re: #18021 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vagy ez. ( [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] )

Amúgy vicc nélkül igazat kell adjak, mert amennyire lehetséges, hogy télen kicsit jobb a "hígabb olaj", legalább annyira kérdéses a különböző viszkozitású olajak esetleges kártétele. Tehát ha konkrétan egyenletbe foglaljuk, akkor egy lépés előre, de ugyanannyi hátra.
De ezzel együtt, ahogy írod te is, azért kárt nem csinál, az kb. 99%-ra biztos. [SMIL:/smile1.gif]

A K20A6-ba én is 5W30-as Eneos Sustina-t töltök télen-nyáron és jól van. Tudom ott is, hogy az ajánlás 0W30 vagy 0W20-nál kezdődik, de az olajajánlás (az olajgyártóké) szinte mindenhol hozzá az 5W30 (a kora miatt) és amúgy is egy egészséges középút a gyári ajánlás szerint is, szóval kiválasztottam és emellett maradtam, kész.
2020. február 2. 10:54:02: megválaszolva Szabb +  által, → #18028 
2020. február 1. 22:17:50: megválaszolva bejemves 0  által, → #18025 
2020. február 1. 17:35:56: megválaszolva Tonx +  által, → #18023 

#18021 hrv2003 +  2020. február 1. 16:16:20 re: #18016 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Hisztis picsa vagy.

Senki se írta hogy hülyeséget csinálsz, csak egy olyan eljárást vázoltál fel, aminek értelme nincs, bajt sem okoz. Azt is írhattad volna hogy minden reggel indiánszökdelésben körbeugrálod a kocsit.. Senki se mondaná hogy hülye vagy, de megkérdezné mi az oka, mert a gépjármű élettartamát ez az eljárás nem befolyásolja.

Jöhettünk volna azzal, hogy mekkora baromság, mert senki se csinált tesztet hogy az eltérő viszkozitású olajak keveredése hátrányos lehet e a gépjármű motorjára nézve. De ez egy racionális kérdés lehetne esetedben.

Alapvetően itt szembemész a józan paraszti ésszel, értem ez alatt azt, hogy kicseréled az olajat tízezrenként, és kényelmes emberként minden esetben ugyanazt töltöd bele, azt le van tudva.

De nem, hanem valamilyen "számunkra" érthetetlen módon kevered kavarod a tipusokat, hiszen minden esetben marad régi olaj a blokkban, amitől elvileg nem lesz baja, csak értetlenül állunk eme cselekménysorozat miértje előtt.

Ennyi. Semmi negatívum, csak amit teszel szerintünk egy teljesen hasztalan dolog, mint a wunderbaum visszapillantón .

2020. február 1. 17:28:30: megválaszolva Yakumo +  által, → #18022 

#18020 Yakumo +  2020. február 1. 14:00:14 re: #18016 (ólomlábú + )  ←  ‹›  0 | rejt
Csak azért, hogy halljál avagy olvassál ilyet is: Azt csinálsz amit akarsz, ez egy.
Kettő, amit csinálsz, az egyáltalán nem az ördögtől való, sőt még logika is van benne. (amit írsz is amúgy)

Szóval kár lovagolni azon, hogy "csak engem bántanak", mert, először is le kell sz*rni, másodszor, abban biztos lehetsz, hogy grego csak érdeklődés szintjén kérdezte miért csinálod ezt, mert mondjuk ha beszélgetünk, akkor én is megkérdeztelek volna, mert vagyok annyira érdeklődő kíváncsi egy f'sz. ;) [SMIL:/smile2.gif] De ennyi.

Feri meg Feri, rajta nem kell csodálkozni, én már évek óta megszoktam. [SMIL:/smile2.gif]

#18019 grego +  2020. február 1. 11:51:53 re: #18018 (hrv2003 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Végülis ja, de akkor már nagyobbat szakíthatna ha a könyv által ajánlott 10W40-et teszi bele nyárra.

#18018 hrv2003 +  2020. február 1. 11:50:21 re: #18017 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
olajmárkától függően 1000-2500 ft megtakarítás évente ezzel a módszerrel.
2020. február 1. 11:51:53: megválaszolva grego +  által, → #18019 

#18017 grego +  2020. február 1. 10:27:44 re: #18016 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
De minek váltogatni a hideg oldalt? 0W30 egész évben és ennyi. Felesleges félévente váltogatni.
2020. február 1. 11:50:21: megválaszolva hrv2003 +  által, → #18018 

#18016 ólomlábú +  2020. február 1. 10:18:17 re: #18010 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Valahol,azt hiszem itten olvastam,hoggy a hígabb olaj télen jobb,főleg azoknak akik csak rövid,nagyon rövid távokat mennek a kocsival.Mint pl. én is 8,5 km oda,8,5 kmvissza.kb ennyit járok téln a kocsival.Meg ha elmegyek néha a bótba,az kicsit messzeb van.
Nyáron meg leginkább csak haza utazáskor ülök a kocsiba,vagy ha elmegyek lőni,a lőtér 50km-re van tőlem.
Ha faszság amit csinálok oké,de akkor meg nem tudom mit lovagolnak itt sokan az olaj témán,mikor a könyv szerint a választható olajak a következők: 0w-20,0w-30,0w-40,5w-30,5w-40,10w-30,10w-40 !!!!Gyakorlatilag mindegy mit töltesz bele ezek közül az jó lesz!Ha kell lefotózom a kis Honda könyvecskét amiben ez benne van.
Megindokoltam tehát a miértet.
Ha persze valaki 15-20 000-ként cserél olajat az is rendben van,ha nem én csinálom.
8-10 000km-enként nálam cserélve van,fényképpel,számlával dokumentálva.
CSak úgy a közösbe.
Nekem kicsit úgy tűnik,ha én írok vlamit akkor egyből mindneki nekem támad,hogy "mert ez már megin hülyéből van".de ha más ir valamit amit én is írhatnék,akkor az oké,rendben van.
Értem,hogy nincs a fórumon legend,killah, jó ő van vagy 10 féle álnéven :) ,meg az a nem tudom ki a fórum közellenségei de mindenáron ki kell nevezni valakit?
Miki3d-t elüldöztétek már vagy még azért fórumozik?
2020. február 1. 16:16:20: megválaszolva hrv2003 +  által, → #18021 
2020. február 1. 14:00:14: megválaszolva Yakumo +  által, → #18020 
2020. február 1. 10:27:44: megválaszolva grego +  által, → #18017 

#18015 luki7 +  2020. január 31. 17:29:37 re: #18006 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Én 0W-30-at használok, szerintem ez a legjobb választás

#18014 -Törölt felhasználó- 2020. január 29. 22:03:11    ‹›  0 | rejt
Kössz urak [SMIL:/smile7.gif] [SMIL:/smile7.gif]

2020. január 29. 22:04: Szerkesztve -Törölt felhasználó- által, megtekintés

#18013 hrv2003 +  2020. január 29. 18:34:09 re: #18012 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
nem, de amit ő csinál az is egy alternatíva..

Ez a tipikus értelme nincs, de így is működik :)

#18012 grego +  2020. január 29. 18:33:20 re: #18011 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Akkor a világ többi része szarul csinálja? :D
2020. január 29. 18:34:09: megválaszolva hrv2003 +  által, → #18013 

#18011 hrv2003 +  2020. január 29. 18:32:36 re: #18010 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A fémes érintkezés elkerülésére.
2020. január 29. 18:33:20: megválaszolva grego +  által, → #18012 

#18010 grego +  2020. január 29. 18:31:03 re: #18009 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Az mire jó?
2020. február 1. 10:18:17: megválaszolva ólomlábú +  által, → #18016 
2020. január 29. 18:32:36: megválaszolva hrv2003 +  által, → #18011 

#18009 ólomlábú +  2020. január 29. 18:03:32 re: #18006 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Télen 0w30,nyáron 5w30-at használok.
2020. január 29. 18:31:03: megválaszolva grego +  által, → #18010 

#18008 Szabb +  2020. január 29. 16:59:00 re: #18006 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
5W30 jó bele de inkább 0W30-at. ;)

#18007 grego +  2020. január 29. 16:16:27 re: #18006 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  +1 | rejt
0W20

#18006 -Törölt felhasználó- 2020. január 29. 15:59:46    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hy, 1.8 FK2 -be mit érdemes rakni 5w-30 vagy 5w-40 [SMIL:/szemforgat/lookbackforth2.gif] ?
2020. január 31. 17:29:37: megválaszolva luki7 +  által, → #18015 
2020. január 29. 18:03:32: megválaszolva ólomlábú +  által, → #18009 
2020. január 29. 16:59:00: megválaszolva Szabb +  által, → #18008 
2020. január 29. 16:16:27: megválaszolva grego +  által, → #18007 

#18005 integra_type_r 0  2020. január 24. 23:10:15    ‹›  +1 | rejt


#18004 grego +  2020. január 23. 13:02:42 re: #18002 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
Pedig triviális :D

#18003 csabEJ9 0  2020. január 23. 13:01:22 re: #18002 (Kázmér + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Nyeh... [SMIL:/smile2.gif]

Szóval na, 6gen 4d VTI-ről van szó. :D

#18002 Kázmér +  2020. január 23. 13:00:31 re: #18001 (csabEJ9 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Mondjuk én semmilyen motorba nem tennék váltóolajat. [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/smile2.gif]
2020. január 23. 13:02:42: megválaszolva grego +  által, → #18004 
2020. január 23. 13:01:22: megválaszolva csabEJ9 0  által, → #18003 

#18001 csabEJ9 0  2020. január 23. 12:30:19    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Elnézést, ha triviális, de a keresőben nem találtam egyértelmű választ. B16A2 motorba jó vagyok 2 liter MTF3 váltóolajjal? Biztosan nem fog felvenni még pár decit?
2020. január 23. 13:00:31: megválaszolva Kázmér +  által, → #18002 

#18000 grego +  2020. január 22. 22:20:19 re: #17999 (SoCorvette + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ehhez képest Európa legnagyobb bioethanol gyára itt van Dunaföldváron.

#17999 SoCorvette +  2020. január 22. 21:44:24 re: #17984 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"A bioetanol jövedéki adójának literenként 40 forintban történő megállapítására a jövedéki adótörvényhez benyújtott módosító javaslat elfogadása ellehetetleníti a magyarországi bioetanol-gyártást és forgalmazást Magyar Bioetanol Szövetség szerint."
2020. január 22. 22:20:19: megválaszolva grego +  által, → #18000 

#17998 degumentes 0  2020. január 22. 13:08:30 re: #17997 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Vár, meg templom az van szarásig.

#17997 grego +  2020. január 22. 12:56:20 re: #17996 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Végülis a középkori történelmi filmek ott játszódnak zömmel :D
2020. január 22. 13:08:30: megválaszolva degumentes 0  által, → #17998 

#17996 degumentes 0  2020. január 22. 12:26:01 re: #17995 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Tudom, február végétől be van tervezve Svájc. Itt ami a szigeten van, még Kelet-Európából is úgy nézed, hogy mi ez a középkor.
2020. január 22. 12:56:20: megválaszolva grego +  által, → #17997 

#17995 grego +  2020. január 22. 12:16:53 re: #17994 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Rossz helyen laksz :D
2020. január 22. 12:26:01: megválaszolva degumentes 0  által, → #17996 

#17994 degumentes 0  2020. január 22. 12:10:41 re: #17993 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Franciában van e85, de itt az sincs. Szilvapálit hoztam, de azt magamnak [SMIL:/szetvert.gif] Honnan vegyek itt etanolt, akármit kerestem még itt, csak a fejüket rázzák, utoljára zsugorcsövet akartam venni 3 villamossági boltban voltam, szigetelőszalag lett a vége.
2020. január 22. 12:16:53: megválaszolva grego +  által, → #17995 

#17993 grego +  2020. január 22. 11:21:50 re: #17991 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
vagy ha keversz még hozzá Ethanolt akkor az segít az oktánszámban :D
2020. január 22. 12:10:41: megválaszolva degumentes 0  által, → #17994 

#17992 grego +  2020. január 22. 10:03:50 re: #17991 (degumentes 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Vissza kell venni az előgyújtást

#17991 degumentes 0  2020. január 22. 03:43:09    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Valakinek esetleg olyan tapasztalat, emelt kompressziós motor esetében, ahol indokolt a 100-as benzin használata, de minimum a 98-asé, milyen módon lehetne, normál 95-ös üzemanyagot feljavítani annyira, hogy ne jelentkezzen kopogásos égés. Liqui moly octan plus próbálva, nem működik, pro boost fuchs próbálva, dupla adag, de terhelésen így is jelentkezik a kopogásos égés, mindkét esetben Liqui moly speed adalék pluszban hozzáadva. Esetleg más ötletek is érdekelnének, a probléma Írország, itt a középkorban csak 95-ös benzin kapható meg disel, ha megkérdezem a kutast, hogy esetleg magasabb octanszámú benzinhez holt tudnék hozzájutni, csak néz rám mint Noé a harmadik tevére. Szóval minden alternatíva érdekel mert az utolsó 10l 100-as benyámat lassan elhasználom teljesen [SMIL:/szetvert.gif]
2020. január 22. 11:21:50: megválaszolva grego +  által, → #17993 
2020. január 22. 10:03:50: megválaszolva grego +  által, → #17992 

#17990 grego +  2020. január 17. 10:52:19    ‹›  0 | rejt
2014-es cikk

"Guido Reinking úr elmondja, hogy akkortájt senki nem vette a fáradtságot, hogy alapos teszteket végezzen, csak csapták a zajt az E10 körül. A német „Oldtimer Markt” a 2014/7. számában közzétett cikke alapos vizsgálatról számol be. Motoralkatrészeket, karburátorokat, benzinvezetékeket, tartályokat vizsgáltak, kitéve a ma piacon kapható benzinfajtáknak. Az eredmény meglepő volt: alumíniumházakra, benzinvezetékekre az E5 károsítóbb hatású volt mint az E10, ami a vegyészeket egyáltalán nem lepte meg. Az „Oldimer Markt” az E10 használatát javasolja és azt, hogy ne váltogassák az E5 és az E10 tankolását."

#17989 hrv2003 +  2019. december 31. 19:33:23 re: #17987 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
jaja.. pont úgy mint az lpg ami bár fosszilis, de alapvetően a plusz fogyasztás mellett is kevesebb co2-t generált. De akkor épp a diesel hype ment, annak is jövedéki adó emelés azt már csak olyan tessék lássék szinten éri meg..

#17988 degumentes 0  2019. december 31. 18:53:03 re: #17987 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Tényleg, a benzinéhez emelték aztán már csak valami 20Ft volt a különbség.

#17987 Tonx +  2019. december 31. 18:42:31 re: #17985 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az adót emelték meg hogy ne járjon jól az autós. Aztán szépen lassan kikopott.
2019. december 31. 19:33:23: megválaszolva hrv2003 +  által, → #17989 
2019. december 31. 18:53:03: megválaszolva degumentes 0  által, → #17988 

#17986 Yakumo +  2019. december 31. 18:39:55 re: #17977 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
Értem én! ;) [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

#17985 degumentes 0  2019. december 31. 18:10:59 re: #17984 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Valami olyan dolog volt, ha jól emlékszem, hogy a gyártónál megszűnt az állami támogatás és utána már nem tudták olyan áron adni, hogy ne került volna többe, mint a benzin. Csak minimálisan volt olcsóbb viszont a többlet fogyasztást tekintve, már nem érte meg, még az átalakítóval se. Talán ha kompressziót is hozzáigazította volna az ember, de annyira meg nem volt elterjedt kúthálózat, hogy ezt valaki bevállalta volna mindennapokban használt autójával.
2019. december 31. 18:42:31: megválaszolva Tonx +  által, → #17987 

#17984 sh adam 0  2019. december 31. 18:01:25 re: #17982 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én mai napig nem értem miért kellet ilyen szinten kitakarítani az országból. Hátha van itt egy okos aki meg tudja indokolni. [SMIL:/ketelkedik/dunno.gif]
2020. január 22. 21:44:24: megválaszolva SoCorvette +  által, → #17999 
2019. december 31. 18:10:59: megválaszolva degumentes 0  által, → #17985 

#17983 sh adam 0  2019. december 31. 17:57:26 re: #17980 (burjois 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Pontosan. Haverom lancia thema 3.0 v6-ba használta hibátlan volt. Ahogy írtad, ez is többet evett de hát eleve nem volt takarékos! :D
Az alfa csoportban is hetek óta ezen megy a hiszti mi lesz velük? Ha a közel 30éves Thema-nak nem lett baja a tiszta E85-től akkor kicsi a valószínűsége, hogy az E10-től letérdelnek.

#17982 degumentes 0  2019. december 31. 17:57:24 re: #17979 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Lpg-re is mondanak mindent, aztán mégse halnak halomra azok a motorok, amik azzal járnak szóval mindegy. Ez az E10 hiszti azért van, mert nem a te döntésed, hogy mit tankolsz a kocsiba, mint az E85 esetében, amit kicsit sajnálok is, hogy már nincs (műszakinál azért jól jött néha)
2019. december 31. 18:01:25: megválaszolva sh adam 0  által, → #17984 

#17981 Kázmér +  2019. december 31. 17:50:19 re: #17980 (burjois 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Csak akkoriban sokkal olcsóbban adták, ezért próbálta mindenki. Most viszony ugyanolyan áron kapod.

#17980 burjois 0  2019. december 31. 17:46:11 re: #17979 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Anno amíg több helyen árultak E85 - t én is használtam két éven át egy olasz gyártmányú autóban csak tisztán, mindenféle átalakító nélkül. Az első használatkor volt egy kis rángatózás, majd kb. 20 km. megtétele után az ecu rádúsított, ezt követően tökéletesen működött. Alacsonyabb fordulaton sokkal jobban húzott, korom, füst 0, édeskés volt a kipufogógáz szaga, kipufogócső hónapokig tiszta maradt.
Az tény, hogy kb. 30 % al többet fogyasztott de még így is pár forinttal kevesebbe került egy km. Hátránya a hidegindítás, télen felesbe tankoltam benzinnel, hogy beinduljon.
2019. december 31. 17:57:26: megválaszolva sh adam 0  által, → #17983 
2019. december 31. 17:50:19: megválaszolva Kázmér +  által, → #17981 


2019. december 31. 17:49: Szerkesztve burjois 0  által, megtekintés
2019. december 31. 17:46: Szerkesztve burjois 0  által, megtekintés

 << eleje | 385 | 384 | 383 | 382 | 381 | 380 | 379 | 378 | 377 | 376 | 375 | 374 | 373 | 372 | 371 | 370 | 369 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.41, 0.34, 0.32
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.066 mp, 9 query