LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Nem vagyok kémikus, de biztos azért nincsen ilyen, (még, vagy nem is lesz) mert ez nem tűnik éppen egyszerű feladatnak.
Mármint ilyet létrehozni.
Persze jó lenne, ez tény. De azért olyan nagy bajban a mostani olajokkal sem vagyunk szerintem.
mondjuk elnézve az 5W30 sustina adatlapját szinte ugyanazt tudja mint a 0W30-as motul eco-nergy.
amúgy én is dilemmázok.
Fn2 esetében a gyári ajánlás 5W40 és 0W30. (persze a szervizkönyv hozza a 0W40 és az 5W30-at is)
Ez merőben két különböző olaj más-más besorolással. (A3/B4 és A5/B5)
Az A3/B4 magas HTHS-t ír elő (>3.5 mPa) még az A5/B5 esetében alacsony HTHS-ről beszélünk (2.9-3.5 mPa) ezek az alacsony HTHS-es olajok az un. "eco" olajok amik a kedvezőbb fogyasztásra és alacsonyabb károsanyag kibocsájtásra vannak "tervezve".
Persze léteznek a még alacsonyabb HTHS-es olajok is mint pl. a 0W20 (itt ilyen 2.6-2.9 mPa az érték) de ezt az FN2-be nem ajánlja. A szervizkönyv csillaggal jelöli a 0W20-at, hogy kivéve typeR!
Tudom, tudom van még egy csomó más dolog/tulajdonság is amit figyelembe kell venni, nem csak a nyírásstabilitás, meg adalékolják minden sz@rral az olajakat, de mivel itt mégiscsak egy 8000-es fordulat fölé forgó motorról beszélünk, ezért sztem. igen is fontos 150 fokon történő nyírásstabilitás.
Személy szerint 0W40-et használok mint "aranyközépút" de nem vagyok 100%-ban biztos benne, hogy pl. jobb mint egy 5W30-as. (HTHS szempontjából jobb a 0W40 ez tény, de pl. hideg vagy akár a 40 fokos viszkozitás szempontjából már jobb az 5W30) - mondjuk itt is az van hogy azért elég nagy különbségek vannak az 5W30-on belül is... lásd sustina.
Szal a nagy kérdés.
Melyik a legjobb olaj bele?
A 0W30 és az 5W30 között agyalok.
A 0W30 felé húzok csak hallani olyanokat is hogy azt eszi ha forgatva van. Márpedig egy pörgős motor forgatva van
És nem, nem teljesen ugyanaz a meleg oldal a 0W30 és az 5W30 esetében. Elég pl. a motul technikai adatlapját megnézni.
Kicsit leegyszerűsítve egy olyan egy fokozatú olaj lenne az a optimális, aminek a kinematikai viszkozitása -20 °C-on is ugyan annyi, mint üzemi hőmérsékleten (~100 °C). Magyarul, mintha mindig üzemmeleg olajjal indulnál.
Az a helyzet, hogy nyáron IS jobb a 0W, mivel "hideg" oldali viszkozitásról beszélünk. A meleg oldali pedig ugyan az mind a kettőnek. Az optimálistól télen is és nyáron is nagyon messze van mind a 0W, mind az 5W, de a 0W sokkal közelebb áll hozzá.
Azt én a CTR-be (EP3) raktam, mert előttem is azt tették bele, plusz csak nyáron használtam. (nem mintha nem gurultam volna ki vele télen is egyszer-kétszer)
Amúgy vicc nélkül igazat kell adjak, mert amennyire lehetséges, hogy télen kicsit jobb a "hígabb olaj", legalább annyira kérdéses a különböző viszkozitású olajak esetleges kártétele. Tehát ha konkrétan egyenletbe foglaljuk, akkor egy lépés előre, de ugyanannyi hátra.
De ezzel együtt, ahogy írod te is, azért kárt nem csinál, az kb. 99%-ra biztos.
A K20A6-ba én is 5W30-as Eneos Sustina-t töltök télen-nyáron és jól van. Tudom ott is, hogy az ajánlás 0W30 vagy 0W20-nál kezdődik, de az olajajánlás (az olajgyártóké) szinte mindenhol hozzá az 5W30 (a kora miatt) és amúgy is egy egészséges középút a gyári ajánlás szerint is, szóval kiválasztottam és emellett maradtam, kész.
Senki se írta hogy hülyeséget csinálsz, csak egy olyan eljárást vázoltál fel, aminek értelme nincs, bajt sem okoz. Azt is írhattad volna hogy minden reggel indiánszökdelésben körbeugrálod a kocsit.. Senki se mondaná hogy hülye vagy, de megkérdezné mi az oka, mert a gépjármű élettartamát ez az eljárás nem befolyásolja.
Jöhettünk volna azzal, hogy mekkora baromság, mert senki se csinált tesztet hogy az eltérő viszkozitású olajak keveredése hátrányos lehet e a gépjármű motorjára nézve. De ez egy racionális kérdés lehetne esetedben.
Alapvetően itt szembemész a józan paraszti ésszel, értem ez alatt azt, hogy kicseréled az olajat tízezrenként, és kényelmes emberként minden esetben ugyanazt töltöd bele, azt le van tudva.
De nem, hanem valamilyen "számunkra" érthetetlen módon kevered kavarod a tipusokat, hiszen minden esetben marad régi olaj a blokkban, amitől elvileg nem lesz baja, csak értetlenül állunk eme cselekménysorozat miértje előtt.
Ennyi. Semmi negatívum, csak amit teszel szerintünk egy teljesen hasztalan dolog, mint a wunderbaum visszapillantón .
Csak azért, hogy halljál avagy olvassál ilyet is: Azt csinálsz amit akarsz, ez egy.
Kettő, amit csinálsz, az egyáltalán nem az ördögtől való, sőt még logika is van benne. (amit írsz is amúgy)
Szóval kár lovagolni azon, hogy "csak engem bántanak", mert, először is le kell sz*rni, másodszor, abban biztos lehetsz, hogy grego csak érdeklődés szintjén kérdezte miért csinálod ezt, mert mondjuk ha beszélgetünk, akkor én is megkérdeztelek volna, mert vagyok annyira érdeklődő kíváncsi egy f'sz. De ennyi.
Feri meg Feri, rajta nem kell csodálkozni, én már évek óta megszoktam.
Valahol,azt hiszem itten olvastam,hoggy a hígabb olaj télen jobb,főleg azoknak akik csak rövid,nagyon rövid távokat mennek a kocsival.Mint pl. én is 8,5 km oda,8,5 kmvissza.kb ennyit járok téln a kocsival.Meg ha elmegyek néha a bótba,az kicsit messzeb van.
Nyáron meg leginkább csak haza utazáskor ülök a kocsiba,vagy ha elmegyek lőni,a lőtér 50km-re van tőlem.
Ha faszság amit csinálok oké,de akkor meg nem tudom mit lovagolnak itt sokan az olaj témán,mikor a könyv szerint a választható olajak a következők: 0w-20,0w-30,0w-40,5w-30,5w-40,10w-30,10w-40 !!!!Gyakorlatilag mindegy mit töltesz bele ezek közül az jó lesz!Ha kell lefotózom a kis Honda könyvecskét amiben ez benne van.
Megindokoltam tehát a miértet.
Ha persze valaki 15-20 000-ként cserél olajat az is rendben van,ha nem én csinálom.
8-10 000km-enként nálam cserélve van,fényképpel,számlával dokumentálva.
CSak úgy a közösbe.
Nekem kicsit úgy tűnik,ha én írok vlamit akkor egyből mindneki nekem támad,hogy "mert ez már megin hülyéből van".de ha más ir valamit amit én is írhatnék,akkor az oké,rendben van.
Értem,hogy nincs a fórumon legend,killah, jó ő van vagy 10 féle álnéven ,meg az a nem tudom ki a fórum közellenségei de mindenáron ki kell nevezni valakit?
Miki3d-t elüldöztétek már vagy még azért fórumozik?
Elnézést, ha triviális, de a keresőben nem találtam egyértelmű választ. B16A2 motorba jó vagyok 2 liter MTF3 váltóolajjal? Biztosan nem fog felvenni még pár decit?
"A bioetanol jövedéki adójának literenként 40 forintban történő megállapítására a jövedéki adótörvényhez benyújtott módosító javaslat elfogadása ellehetetleníti a magyarországi bioetanol-gyártást és forgalmazást Magyar Bioetanol Szövetség szerint."
Franciában van e85, de itt az sincs. Szilvapálit hoztam, de azt magamnak Honnan vegyek itt etanolt, akármit kerestem még itt, csak a fejüket rázzák, utoljára zsugorcsövet akartam venni 3 villamossági boltban voltam, szigetelőszalag lett a vége.
Valakinek esetleg olyan tapasztalat, emelt kompressziós motor esetében, ahol indokolt a 100-as benzin használata, de minimum a 98-asé, milyen módon lehetne, normál 95-ös üzemanyagot feljavítani annyira, hogy ne jelentkezzen kopogásos égés. Liqui moly octan plus próbálva, nem működik, pro boost fuchs próbálva, dupla adag, de terhelésen így is jelentkezik a kopogásos égés, mindkét esetben Liqui moly speed adalék pluszban hozzáadva. Esetleg más ötletek is érdekelnének, a probléma Írország, itt a középkorban csak 95-ös benzin kapható meg disel, ha megkérdezem a kutast, hogy esetleg magasabb octanszámú benzinhez holt tudnék hozzájutni, csak néz rám mint Noé a harmadik tevére. Szóval minden alternatíva érdekel mert az utolsó 10l 100-as benyámat lassan elhasználom teljesen
"Guido Reinking úr elmondja, hogy akkortájt senki nem vette a fáradtságot, hogy alapos teszteket végezzen, csak csapták a zajt az E10 körül. A német „Oldtimer Markt” a 2014/7. számában közzétett cikke alapos vizsgálatról számol be. Motoralkatrészeket, karburátorokat, benzinvezetékeket, tartályokat vizsgáltak, kitéve a ma piacon kapható benzinfajtáknak. Az eredmény meglepő volt: alumíniumházakra, benzinvezetékekre az E5 károsítóbb hatású volt mint az E10, ami a vegyészeket egyáltalán nem lepte meg. Az „Oldimer Markt” az E10 használatát javasolja és azt, hogy ne váltogassák az E5 és az E10 tankolását."
jaja.. pont úgy mint az lpg ami bár fosszilis, de alapvetően a plusz fogyasztás mellett is kevesebb co2-t generált. De akkor épp a diesel hype ment, annak is jövedéki adó emelés azt már csak olyan tessék lássék szinten éri meg..
Valami olyan dolog volt, ha jól emlékszem, hogy a gyártónál megszűnt az állami támogatás és utána már nem tudták olyan áron adni, hogy ne került volna többe, mint a benzin. Csak minimálisan volt olcsóbb viszont a többlet fogyasztást tekintve, már nem érte meg, még az átalakítóval se. Talán ha kompressziót is hozzáigazította volna az ember, de annyira meg nem volt elterjedt kúthálózat, hogy ezt valaki bevállalta volna mindennapokban használt autójával.
2019. december 31. 18:42:31: megválaszolva Tonx + által,
→ #17987
Pontosan. Haverom lancia thema 3.0 v6-ba használta hibátlan volt. Ahogy írtad, ez is többet evett de hát eleve nem volt takarékos!
Az alfa csoportban is hetek óta ezen megy a hiszti mi lesz velük? Ha a közel 30éves Thema-nak nem lett baja a tiszta E85-től akkor kicsi a valószínűsége, hogy az E10-től letérdelnek.
Lpg-re is mondanak mindent, aztán mégse halnak halomra azok a motorok, amik azzal járnak szóval mindegy. Ez az E10 hiszti azért van, mert nem a te döntésed, hogy mit tankolsz a kocsiba, mint az E85 esetében, amit kicsit sajnálok is, hogy már nincs (műszakinál azért jól jött néha)
Anno amíg több helyen árultak E85 - t én is használtam két éven át egy olasz gyártmányú autóban csak tisztán, mindenféle átalakító nélkül. Az első használatkor volt egy kis rángatózás, majd kb. 20 km. megtétele után az ecu rádúsított, ezt követően tökéletesen működött. Alacsonyabb fordulaton sokkal jobban húzott, korom, füst 0, édeskés volt a kipufogógáz szaga, kipufogócső hónapokig tiszta maradt.
Az tény, hogy kb. 30 % al többet fogyasztott de még így is pár forinttal kevesebbe került egy km. Hátránya a hidegindítás, télen felesbe tankoltam benzinnel, hogy beinduljon.