Sziasztok! 6.gen 1.5-ös civic mtoorfelújításán átesett már valaki magas olajfogyasztás okán? Tudom, több tényezős a dolog, hogy mennyi mindent kell ezért felújítani, de érdekelnének a tapasztalatok, illetve jó szaki ajánlását is elfogadnám Budapesten.
Köszi!
Arra gondolok, az 1339 ccm-re. Viszont annyit hibáztam, hogy én a 2016-tól gyártott Jazzre mondtam, hogy nem túl combos, abban meg már nem ez a motor van.
A lényeg, hogy az 1339 ccm I-Vtec motor a Civic-ben siralmas, próbáltam 9 gent.
A Jazz (2008-2013) ugyanezzel 11 mp körül van 100-on, ez meg 13...
En egyenlöre nem erzek jelentös különbseget... Nem raz, nem üt es a magassaga (az relativ) nekem bejön... Hala van összehasonlitasi alapom. Nem olyan regen meg 8.gen, 9gen is volt a csaladnal, igy böven erzem a lenyeges külömbsegeket... Feltem ettöl az Autot-tol.. Nekem meg soha nem volt ennyire erös, es jol felszerelt Hondan. De egyre jobban elvezem a vezeteset... Szoval En elegedett vagyok... es ez a Lenyeg...
Legyen igazad.
1 hónapnyi szopóroller után kivetették velem.
Amit valahol nem is bánok,mert rettentő rossz volt a magyar utakon a használata.
Mondjuk,lehet az miatt is volt,hogy az előző tulaj csak a rugókat cserélte,mást nem.
Ütött minden kis szar úthibán,+azon rettegtem mikor hol ér le az eleje.
Egy kicsit magasabb kapubejáró probléma volt vele.
Idegen városokban vert a víz ,mikor jön szembe egy nagyobb fekvőrendőr.
Pedig papíron -20mm volt csak.
Na mondjuk ez az amit soha nem fogok megérteni, miért drágább egy kicsontozott CTR , mint a jól felszerelt?
Azért mert a soron a multimédiás, hangszigetelős és klimás fiúknak cigi szünet van amig az a pár darab átfut?
Én akartam venni. A kereskedő csak mosolygott, odaadta a kulcsot és azt mondta vigyem ki a pályára. Nem volt kérdés mikor visszajöttem.
Üresen, (a tank is) 1 személlyel (70kg) 100ig még volt valami gyorsulás féle, aztán 125ig elszenvedte magát, onnan a 135 volt vagy 5 perc, tovább nem kínoztam.
Maximum városba de csak akkor ha semmi nem sietős.
Fent volt hahu-n egy jó ideig nemrég egy kék FK8 elég drágán kb 5000 km.-vel.
Tud valaki róla valamit, esetleg megnézte valaki? Elég sok ideig volt hirdetve...
egy profi menedzsment mindig pont annyit fog beletenni amivel még egy kicsit jobb tud lenni a konkurenciánál...
de nem feltétlenül sokkal többet...
mert csökkenti a progesszív fejlődés lehetőségét ha az egyes fejlesztési lépések túl nagyok...(másrészt növeli a ktg-et)
ergo a következő szint eredményének az elérése fajlagosan nagyobb erőforrás szükségletet igényel...
(most ebből a szempontból tökmindegy lesz e következő CTR egyáltalán...ez egy elvi kérdés...)
összességében piacképest terméket kell készíteni ami éppen jobb mint a konkurencia még elfogadható áron és nem hobbi projektet...amit senki nem fizet meg...
minek erőlködjenek ha a az FK8 egy minimális súlycsökkentéssel is jobbat fog tudni menni...?
valószinű a civic platform "technológiailag jobb csomag" már alapból...
biztos ki tudnának pakolni az FK8-ból még 100-120kg-ot...
meg belerakni milliós ohlins futóművet, milliós akrapovic kupofogóval...
amivel további mp-eket nyernének...
csak éppen minek...
mikor pont elég 1mp-el jobb időt menni...
egyébként az FK8 LM ára nem ismert hivatalosan, de vélhetően 16-18millió Ft körül lesz majd így is....
Az hagyján, hogy a motor kevés, de hogy milyen borzasztó alulkormányzott, az már felháborít
Kb 1 hónapja az asszony Jazzével járok dolgozni. Tiszafüred és Abádszalók között a “derzsi” kanyarokban adok neki minden nap Aki volt anno az abádszalóki Honda talin tudja melyik kanyarokról beszélek
Nyílván jobb időt fut majd a civic. Itt a lényeg az, hogy bevállalósabb volt a Renault (többek között a Mini és a Vw is ! ) és csinált egy hétvégi csapatóst amibe beülsz és mehetsz a ringre. Nem kell futomű, fék, gumi...könnyítéssel foglalkozni.
A honda nem tudom mi az anyjának nem ment bele jobban ha már kidobta a klimát és a zenét, de a hátsó ülés és egyebeke benne maradtak. Azt nekem senki ne mondja hogy de így a hondával a család....LÓF@SZT! Család ma már nem tud zene és klima nélkül élni! Biztosan elmennék a családdal egy olyan civiccel, hogy aztán egész úton nyüszüljön mindenki!
Nyugodtan csinálhatta volna a Honda azt amit a Renault. Persze jönnek majd, hogy de Én is ki tudom pakolni. Igen ki! Jó páran nem rettennénk el tőle. DE van aki ennyi pénzért egy olyan kész autót akar amivel nem kell szarakodni, csak beleül és üti.
Mind emellett Én és még sokan mások biztos Civic mellett tennénk le a voksuknkat és inkább a Renault különbözetéből megvennénk a jobb gumit, futóművet, betétet....stb. amivel már biztosan jóval komolyabb időre képes mint a Renault.
suzuka-ban 5,8km-en az FK8 LM adott 1,5mp-et az rs trophy-r-nek...(úgy hogy csak 47kg könnyebb az alapmodelltől...)
a ringen 20,8km-en nagyon meglepne ha nem menne be 7:40 alá bőven...
akkor gondolom az majd minden narratívát felülír...
ja bocs nem...
mert akkor sincs benne ohlins futómű, meg szar hogy nem tudod betenni hátra a versenygumikat...
mert az nagyon hard...
a megan rs-ből nem tudom mennyit adnak el...
de látatlanban sztem kerekítési hiba az FK8-hoz képest...
Nem vagyok Renault berenc, de szerintem ez a Honda reszereol egy rossz vicc. (Ezt ugy mondom, hogy Hondam van es szeretem)
Osszehasonlitva a korabbi Megane RS Throphy-R-el es a Megane R26R-el ez sehol sincs.
Az altalanos hot-hatch mezonyben (nem a limitalt kulonkiadasokra gondolok) kb. mindig a nemzetkozi osszehasonlitasokban a Renault vegez rendre az elso helyen, vegre villanthatna a Honda is valamit.
Most lehet itt mondani azt, hogy a Renault sz@r francia meg cisigazabalo stb. es, hogy szethullik, de az eloszo Megane RS egy nagyon megbizhato es tartos auto lett.
A Limited Edition osszehasonlitva akar a korabbi Throphy-R-el elegge verszegeny, persze ez az en velemenyem.
Én nem vagyok egy nagy motor igényű, de az 1.4 már a 8gen-ben is kicsit kevés volt.
A 7gen-ben szerintem még pont határ volt, (mások szerint abban is kevés volt mondjuk) abban elég volt, én tökéletesen el voltam vele, de a 8gen-től már "feljön" az autóra 1-200 plusz kiló, (vagy több) ahhoz ezért inkább az 1.8 a megfelelő belépő motor.
A 9gen-ről konkrétan nem tudok, de az se lett könnyebb, az biztos.^^
Ismerős autós újságírónál volt ez a Megane. Azt mondta nem ér annyit amennyibe kerül. Ő is kb. ugyan úgy nyilatkozott, ahogy a totalcar-os figura. Utcán botrány kemény már-már zavaró (átlag embernek). Váltókar botrány.
Utcára élhetőbb a Ctr, de pályán sem rosszabb sokkal. Ha jól emlékszem ő 1:23-t futott vele Euron.
Amit tisztelek a Renault-ban, hogy egyáltalán meglépte. Hátsó ülés nélküli, állítható futomű...stb. Ez clubsport. Ehhez képest a honda könnyített verziója lóf@sz.
Ezt a merészséget hiányolom én ma már a hondánál (meg amúgy a japán autoiparnál). Ez a szomorú, hogy a csigazabálók akik egykor oly "puhák" voltak mára már megszorongatják a Hondát.
Persze értem én a bevétel, meg hát ez biztos bukó a Renaultnak, de akkor el kell engedni a sportos vénát és nem kell Type-R.
NSX sem lett akkora bumm mint ahogy szerették volna. Kokain árban kapsz egy sár nehéz NASA technikát, ami kb. semmire se jó igazán.
Főleg szöveg legyen, ahol tudok gyorsan átlapozni is, ha az a rész nem érdekel, s elég bele pár rövid video a hangjáról, érdekesebb részeiről, ilyesmi..
Általában én is a cikkeket preferálom, de egy olyan témánál, mint az autók, szerintem abszolút van létjogosultsága a videóknak. Számomra inkább az a bosszantó, hogy mennyit esett a minőség a videós tartalmaknál az elmúlt években. A TC például - szerintem - teljesen vállalható anyagokat készített még a kezdeti időszakban is, volt benne valami eredetiség, de az elmúlt pár évben, főleg az újabb kollégáktól jöttek ki olyan videók, hogy egyszerűen lehetetlen volt fél percnél tovább nézni, mert elkapott a szekunder szégyen.
És talált a totalcar egy értelmes, hallgatható autós-riportert... el sem hiszem.
Először megláttam, hogy a Vályi lesz így madártávlatból, és már el sem akartam indítani, de szerencsére nem.
Mostanaban jokat mosolygok, hogy a jelenlegi CTR-bol jon ilyen meg olyan "diszkos" valtozat mas a szin plussz egy kopoltyu vagy navi stb. persze valakinek ez biztos sokat szamit, de a Civic Type-R-nel az R nem a Racing-et jelenti?
Megy a nagy duma, hogy a legujabb valtozatnal mas a kerekdoles vagy valami hasonlo fantasztikus marketing duma addig a Renault meglepi ujra azt amit en szemely szerint hianyolok a Hondatol az uj Megane RS Throphy-R.
Mindannyian tudjuk ezt sem most talata ki a Renault mert a multban is volt mar ketszer is Throphy-R valtozat, miert nem tud a Honda egy hasnonlo kivanatos ikonnal eloallni pl. azoknak akik az igazi CTR vonalat keresik OE kontosben, vilag szinten lazan el tudnanak adni beloe mondjuk 5000db-ot nem csak 500-at ezzel is novelve a Type-R rajongotaborat.