Sok típusnál alap szín. De ez a veszély nem nagyon fenyeget, mert piros autóm legfeljebb ferrariból lesz.
Egyszer volt egy opel astrám (ez már magában is röhejes), ráadásul még piros is (na ez már együtt botrány), na az a szín is ugyanilyen szar fakulós piros volt.
Bíztam benne hogy csak a japán piros festék szar, mivel eddig csak fakuló piros Accordot és Jazz-t láttam. Angol gyártású piros Civic-et én még nem láttam különösebben fakulni, de az nem azt jelenti hogy nincs
Az accordokon nagyon csúnyán fakul a piros. Szerintem ugyanaz a honda szín és anyag az összes típuson. Közelről nézed, már foltokba rózsaszínek az 5 évnél idősebbek is sajnos...
A honda fényezése sosem volt a jó minőségről híres.
A tükör széria hibájuk. 120 Ft-ból lehet javítani kb.
A klíma az húzósabb, azt jól próbáld ki.... ne sz@pd be, a csak gázzal kell feltölteni dumát.
Igazából 7.gen Accord kombit keresek (benzin-gázost) de nem igazán találok a környéken (Németország).
Aztán a napokban találtam ezt a Civic-et nem tul messze, gázzal, 148 ezerrel.
Egyik tükröt nem hajtja be, és ég a check engine (elvileg a gázt kell ujraprogramozni). Képek alapján nem tűnik egy rosz példánynak és a lejáró műszaki miatt hátha sikerül egy pofátlant alkudni
Jellemző ez a piros fényezés fakulni, mint az Accordonkon és Jazz-eken?
Kopog, ropog de inkább klattyan (de hülye szó ) szar úton.
Nem olyan vészesen tré ez a 8 gen. Civic de nem egy Accord (nem japó szerelés japó alkatrészekből)
Csak egy példa a gátlóra. Az Accordban Showa gátló van ami simán elmegy 250-300 ezer km-t és még sokszor akkor is jó. Az ufo-ban Sachs gátlók vannak amik 80-120 ezer km. környékén elfossák magukat.
Amúgy azt mondják, hogy pl. egy 2-es Jazz klasszisokkal jobb minőség.
De azért ha pl. a km. frankó akkor a lentebb felsorolt hibák nem jellemzőek.
Pl. a typeR-t 122 ezerrel vettem (előző tulaj mondjuk cserélt már benne gátlókat) és se kijelző, se tükörbehajtó, se kormánymű (kopp-kopp!) gond nincs. De pl. feszítőgörgőt kellett cserélnem mert az új gyári szíj cserekor lett egy kis hangja. mondjuk ez nem egy vészese tétel (20e.)
Feleségem 1.8 ufo-ján se volt semmi nagyobb izgalom, abban 200 ezer km. van (180-nal vettük) de pl. ott már kellett a tükörnél biztit cserélni, 2 hete forrasztottam át a kijelzőt, az is jó lett, szal ilyen apróságok vannak...
Ja és 0W30 olaj van mindkettőben, és szerencsére nem eszi.
A kormánymű probléma hogy jelentkezik? Kotyog? Vagy EPS világít? Vagy nem tér vissza középre mint a 7.gen esetén néha?
Lengéscsillapítókból elkezd folyni az olaj vagy csak simán nem csillapít?
Kormánymű, lengéscsillapítók, klíma, tetőrozsdásodás a szélvédő felett a gumicsíknál, a tükörbehajtás nem mindig működik, a kilincseken a műanyag törik mint a ropi, középkonzolnál a kijelző, kuplung ropogás (lehet a műanyagpersely de akár a munkahenger is) fejegység ropogás, hátsóhídban a szilent, nézd meg az alját, mert rozsdásodásra hajlamos, párásodó lámpák, csekkold az olajszintet is azon a hoki műanyag olajpálcán
Persze ezek közül (remélhetőleg) nem mindegyik lesz, de elő szoktak fordulni.
Illetve nagy részük viszonylag könnyű és nem drága javítás (kilincset pl. vissza lehet ragasztani, tükörbehajtónál egy 250 Ft-os biztit kell cserélni, kijelzőt elég újra forrasztani, kuplungnál a zsírspray szokott segíteni stb. stb.) de egy kormánymű az már szopó pl. mert a felújítás vagy sikerül vagy nem ha igen akkor is kérdéses meddig lesz jó... az új kormánymű meg ilyen 600 ezer Ft. környéke...
Összességében nem rossz autók, de ugye angol, amit román vendégmunkások szereltek sok eu-s alkatrészekből
Nem a Hondához viszonyítva írtam a toyotát, hanem az autógyárakhoz viszonyítva általában.A grafikonokat nézve igencsak elől járnak.
A hondához visszatérve azért azt vedd figyelembe, h ez azért még mindig csak egy "kis" autógyár, próbálja megőrizni a függetlenségét, míg a többiek nagy része már fűvel-fával összeállt, hatalmas konszerné, cégcsoporttá nőttek, amik nem csak egy-két alkatrészen osztoznak, hanem komplett autógyárak egyesültek, sok márkát,típust összefogva. Ezek között azért még mindig örülhetünk, h talpon tudnak maradni.
Szerintem nem. Én mióta megvettem az első hibrid autómat nem is akarok mást. Baromi jó vezetni. Szerintem minden napos használatra a legjobb választás, de sportkocsiban sem lenne rossz. Na persze ha jó a konstrukció, vannak hibridnek nem nevezhető autók is más gyártóknál.
Kíváncsian várom milyen hibrideket dob ki a Honda.
Nem csak időben lépett, hanem:
- számít Neki az EU piac is nem csak a hazai és az USA,
- kézzel fogható nála az úgynevezett Marketingmix, a 4P, ami a Hondánál közelít a nullához, Termékpolitika (product), Árpolitika (price), Értékesítési politika (place), Marketingkommunikációs politika (promotion)
- nem szűkíti a típusválasztékot mint a Honda hanem bővíti évről évre,
- a típusválasztékában van olcsóbb „pénztárcabarát” kínálat, nem 6,8 milliónál indul a kínálata,
- nem bezárnak a kereskedései, hanem fejlődnek,
- itthon évről-évre növeli (nem egy számjegyű értékkel) az eladásait nem pedig örül ha szinten tudja tartani,
Jövőkép? Siralmas… ha jó az infóm (időpontot még nem tudok) nemsokára CR-V-ből is csak hibridet lehet rendelni ahogy Jazz-ből már most.
Szóval EU-ban annak az amúgy is kevés autónak a 2/3-át könnyű lesz teljesíteni ha a választékban csak olyan lesz…
De itthon nincs nagy jelentősége, amíg az adó megállapításánál a teljesítmény és a kor számít. Az sem mindegy, hogy NEDC, vagy WLTP szerintiek az adatok, Németországban már a WLTP szerint kell fizetni az adót, ez néhány g/km-rel több, mint a régebbi módszerrel volt
A teljes eladott mennyiség alapján kapják a cégek a "büntetést", és ha év elején rosszul - nem jól - kalkuláltak, több alacsonyabb kibocsátású autóval számoltak, és így határozták meg az árakat - terítették szét a büntetést -, akkor lehet belőle "bukó", amit már az év vége felé közeledve láthatnak...
"Honda has committed to having electrified cars make up two-thirds of its European sales by 2025 and to offer an electrified option of every new model it launches in Europe.+
Ezt jól értelmezem, h a Honda 2025-re azt vállalja (vagyis tervezi), h az Európában értékesített autóinak 2/3-a elektromos (vagy vegyes üzemű) autó lesz????
Elég érdekes jövő kép, és számomra eléggé tarthatatlannak tűnik. Hisz jelenleg szinte a nullán állnak.....
Lehet ennek gazdasági oka is. Az 1.0T lehet olcsóbban gyártható, és ha megnézed alig olcsóbb mint az 1.5T. Szóval lehet így próbálják kigazdálkodni a büntetéseket, hogy azért maradjon nekik is pénz. Az 1.5T-t lehet már veszteséggel tudják csak adni ezért is nem nagyon lehet rendeleni már. Ha meg annyival emelnék az árát, hogy legyen rajta megfelelő nyereség, akkor már lehet senki nem venné mert inkább akkor mást vesz ennyi pénzért. Vagy passz.
Mondjuk ez azárt is lehet, mert mikor kijött a 10 gen Civic akkor még nem a WLTP alapján nézték a fogyasztást. Aztán asszem 2 éve (?) kötelező azzal nézni és a trükközések már nem úgy működnek. Szóval simán lehet hogy a régi rendszerben volt különbség a fogyasztásokban, most meg már nincs annyira.
Az az érdekes ezzel a bünti témával kapcsolatban, hogy azt tudtommal áthárították a vevőkre. Mivel emelkedtek az árak.
Azt nem tudom, hogy a gyártót ezen kívül hogyan marasztalják el.
Ahol CO2-kibocsátás alapú az adózás, ott eddig is az 1.0 fogyott jobban, illetve a forgalmazóknak is a kisebb motor volt az érdekük, főleg idéntől (büntetés a magasabb CO2 miatt, amit idén még minden egyes eladott e-vel duplán tudtak kompenzálni, de abból sehol sem fogyott annyi, hogy teljesen semlegesítse a Civic-ec, C-RV-k, H-RV-k után fizetendő büntit
A XI-esből csak hibrid lesz - hogy milyen motorokkal (benzinessel, villannyal), nem tudom.. Ezért is léptem meg a cserét még most!