Nekem a merci az tényleg az "ezüst nyilat" jelenti, és úgy szép.
Eddig talán az alfa tetszik a legjobban, de majd ha kigurulnak élőben, akkor látszik majd az igazi szín, nem ezeken a műtermi fotókon.
De ezt már próbálták egyszer, akkor semmi jó sem sült ki belőle aztán egymásra mutogattak, hogy ki volt a hibás, majd miután különváltak az egyikkel VB-t is nyertek a másik meg hát valahol van.
"You might think it's all a waste on Honda's part. Let's remember that Red Bull took people from Mercedes F1 to improve this Honda engine."
"Red Bull may be building an engine for the first time but Honda is still involved. They put their sticker on it until 2025."
“From what I heard in New York, Red Bull was fed up with these dragging negotiations. Helmut Marko went to Japan at least three times to try to convince Honda to stay in 2026. But they were so undecided. "
"As often, Honda decides to pull the plug at the wrong time. And now they want to be back. Red Bull was fed up with that."
Porke nem hiszem, hogy talált partnert. Pláne azzal a felfogással, hogy ők bele is akartak szólni a dolgok alakulásába. A bent lévő "szabad prédát" az audi lenyúlta.
- McLarennél biztos nem engedték volna, hogy beleszóljanak bármibe.
- Haas a Ferrari fiókcsapata, össze vannak nőve.
- Alpine=Renault, csak a szponzorpénz miatt ez a neve.
- Alfa Romeo lesz majd az audi
- Aston: Mercivel van házzasságban, és ez mindkettőnek jó így. Lehetett volna kopogtatni náluk, de itt se játszik a beleszólás a dolgokba, hiszen Stroll papa a főnök.
- Alfa Tauri az RB fiókcsapat.
- Williams-nél meg most volt nagy változás, gondolom ott se engedték volna ki a "kormányt" a kezük közül.
Ha kicsit kisebbet álmodott volna, vagy beérte volna egyelőre egy "csendes motorbeszállítóként", akkor később lehetett volna lépni szerintem. Így nem maradt "felvásárolható" csapat, és ezért maradt hoppon az MG-Cadillac is. Nulláról indulni meg, hogy se kasztni, se motor téren nincs tapasztalat... hát ugye ezt nem kell bemutatni. Ezért gondolom, hogy az Andretti jöhet a H mellett. A H nevezett, jó a motorjuk, az Andretti meg nagyon jönne. Merci biztos nem fog motort adni (így is kimaxolták), ahogy a RB-Ford se. Ferrari mondjuk lehetne, mert neki csak a Haas marad, ha így marad minden. Nem tudom, hogy Ferrarinak jó lenne-e egy Andretti-Ferrari fiókcsapat.
A háttérben biztos megy a matek, illetve ezek az én lassan 30 éves F1-es rajongói gondolataim, semmi nem 100%.
Megnyitotta, olvastam, ezért kérdem, mert furcsa volt.
Az megvan, hogy a RB-Porsche min futott zátonyra, de utána a Porsche még azt mondta, hogy ettől még akarnak jönni. Ezek szerint akkor ennek az akarásnak nyögés lett a vége?
Btw Andretti+Honda izgalmasan hangzik. Erre kíváncsi lennék!
Ha megnyitod a linket, akkor le van írva, hogy kik regisztráltak:
- Alpine Racing
- Audi
- Ferrari S.p.A.
- Honda Racing Corporation
- Mercedes-AMG High Performance Powertrains Ltd.
- Red Bull Ford
Más nem jelentkezett, tehát 2026-tól ők lesznek "csak". A porsche-t leírtam, hogy mi lett, a GM meg szerintem egyszerűen csak nem tudott Andrettivel megállapodni, vagy Andretti jön majd a Hondával így, hogy kukába esett a RB-Honda.
A Red Bull saját motorgyárában gyártja majd az erőforrásokat, amelyek a Ford neve alatt futnak majd. A partnerség óriási tapasztalatot és tudást hoz a Red Bullhoz, amely előnyt jelent majd számukra a többiekkel szemben – állítja Horner.
„Fantasztikus, hogy a Fordot újra köszönthetjük a Forma-1-ben ezen a partnerségen keresztül. Független motorgyártóként előnyt szerezhetünk egy olyan OEM* tapasztalatával, mint a Ford, ez pedig előnyt jelent számunkra a versenytársakkal szemben.“
„Gazdag motorsport múlttal rendelkeznek, amely generációkon átível: Jim Clarktól Ayrton Sennáig és Michael Schumacherig, ez magáért beszél“
Nem jelentkeztek, most nyitotta ki Sulaym a regisztrációs ablakot újra, így aki akar még, az jelentkezhet. Így nyílik lehetőség a GM-nek és a Cadillac-nek, ahogyan a Ford-nak is.
Bevallom én csak felszínesen emlékszem, hogy volt vmi affér, mert a Ferrari kifogásolta, hogy a RBPT mint új gyártó tesztelési meg egyéb kedvezményeket kap. Erre jött az, hogy akkor a Honda is benevez és így jogilag elkülönülő lett a RBPT és a HRC.
Most, hogy belépett a Ford, ez azt jelenti, hogy ők is leadták '22 nov-ig a jelentkezésüket a '26-os belépésre? Tehát mint gyártó lesznek jelen? Vagy hogy van ez?
Utána olvastam elég sokat, nem csak a magyarra átfordított külföldi cikkeket. Kvázi az van, hogy a H-tól átvett mindent a RB, most saját kézben volt már a teljes motorrészleg, átcsábítottak egy rakás mérnököt is. Most annyi történt, hogy a Fordtól is érkeznek mérnökök, meg technológia (és ami a lényeg: teherautókkal hozzák a pénzt), de ugyanott fogják gyártani a motort. A Fordnak semmi beleszólása nem lesz semmibe, Helmuték döntenek mindenről. A porsche ezért nem lett partner, mert ők bele akartak szólni a dolgokba.
A Ford lényegében a RB farvizén akar VB lenni, hiszen az oroszlánrészt a RB végzi, annyi, hogy a lóvéért meg a technikai segítségért cserében a logo ott lesz a kocsin. Szóval elvileg nagyon okosan csinálja a RB, hiszen szinte semmi sem fog változni. A mostani mérnökök csinálják a következő motort is. Ami még slusszpoén, hogy ugye új gyártóként egy csomó kedvezményt megkapnak.
Szóval Kázmérnak is meg rooby-nak is igaza volt valamilyen szinten.
Ott volt vmi kavarás a mérnökökkel... Hondától jönnek, de a RB fizeti őket, vagy hogy ... No, akkor most lehet úgy lesz, hogy a Honda mérnökei a RB gyárban dolgoznak, de majd a Fordtól kapják a fizut.
3 szereplő = 3x költség plafon
2033-ra kb. lehet megint világverő autójuk. De egy nulláról belépő új motor biztos, hogy nem lesz top3. Hacsak nem azt játsszák, hogy a RBPT gyárában gyártják, és pénzügyileg támogatja a Ford, meg esetleg néhány szakemberrel. Így saját motorjuk lesz, egy nagy nevű szponzorral. Red Bull Cosworth néven mondjuk.
Mikor a hondának mentőövet dobtak, akkor se hittük volna, hogy végül elérik a vb-t. '26-tól új szabályozás... Még akár jól is kijöhetnek ebből.
Sokkal inkább érdekel mi lesz a hondával, illetve a RBpowertrains sorsa.
Amúgy a Ford adott le nevezést? Úgy tudom, hogy a jelenlegieken kívül csak a RBPT és a Honda adott le ilyet. Tehát 2026-tól elvileg nem is jöhetnek. Vagy rosszul emlékszem?
Nem olyan rég olvastam, hogy a Honda külön adta le a nevezést 2026 tól. Illetve az RB is.
Bár legyen fake news.
( A Honda már megint rosszkor szállt ki a F1 ből..... Pont amikor jött a vb es a egy évvel később mind2... Mintha direkt csinálnák.)
Olvastam két cikket róla, ami ezzel foglalkozott. Ez egyáltalán nem biztos, csak sok részlet érdekes egybeesést mutatott a két cég részéről. Bízom benne, h inkább a Hondával tudnak közös nevezőre jutni.