Én múlt héten kereket cseréltem, amíg még megvolt a motiváció, nos előre felmennek a 15-ös felnik is viszont hátra sajnos 16 kell Pedig csak 3-4mm miatt nem fér fel a 15" és nem a féktárcsa hanem a féknyereg formája miatt. Ha hagyományos formájú lenne akkor elég lett volna a 15" is, és ahhoz mennyire olcsó lett volna a téli gumi és a felni
"Amikor megjelent az első modern elektromos autó, a Nissan LEAF, a gyártó cég semmit sem bízott a véletlenre: nem csak egy tisztán elektromos hajtású autóval jöttek ki, hanem rögtön bemutattak egy V2H és egy V2G megoldást is az autóval kapcsolatban. Gondolom nem csak a japánok nem értették azonnal, hogy ez most mi, ezért – mint mostanában mindig – egy kis bevezetıvel kezdeném az írást.
A tisztán elektromos autók nem csak arra jók, hogy némán és igen jó hatásfokkal suhanva az úton eljussunk A-tól B-be, hanem a bennük található méretes nagyfeszültségő akkumulátor egy igen komoly energetikai potenciált rejt. Tehát hiba lenne, ha egy elektromos autót „csak” arra használnánk, hogy autókázzunk vele. Így amikor 2010-ben kifejlesztették az elsı töltési szabványt, a CHAdeMO-t, gyakorlatilag már azonnal (!) beleterveztek egy olyan lehetıséget is, hogy ne csak betölteni lehessen az áramot, hanem kivenni is! Ahhoz képest, hogy ez egy látszólag logikus és magától értetıdı dolog, különösen furcsa, hogy a németek saját töltési szabványa, a CCS máig nem tartalmazza ezt a képességet . Persze, majd egyszer benne lesz; a jelenlegi ígéretek szerint 2025-tıl. Aztán majd az összes jelenlegi CCS csatlakozós autót lehet kidobni vagy lecserélni, mert utólag biztos nem fognak rajta szoftvert frissíteni. És ami még a hab a tortán, hogy nem elég, hogy butább a CCS, de az Európai Unió gyakorlatilag kinyírta a CHAdeMO csatlakozókat, hiszen kötelezı jelleggel elıírta a CCS alkalmazását. A túlbuzgó magyar kormány még ennél is tovább ment: jogszabályban úgy rendelkezett, hogy minden CHAdeMO csatlakozós töltıoszlop mellett kell lennie legalább egy CCS-nek is, így a tíz év alatt, 2010-2020 között kifejlesztett CHAdeMO oszlopokat inkább leszerelték, mert utólag nem lehetett volna ellátni CCS fejjel – egy új CCS töltıoszlop telepítése mellé meg olyan tízhúszmilliós pluszköltséget jelentett volna az üzemeltetınek, hogy nem érte meg neki.
Szóval 10 évvel azután, hogy a japánok kitaláltak egy nagyon hasznos dolgot, úgy írom ezt a cikket, hogy nálunk – és csakis nálunk – ennek megint nincsen sok értelme. Pedig az elmúlt években ez a visszatáplálásos dolog egész komoly kutatási területté és jövıbeli iránnyá nıtte ki magát.
A röviden V2x-nek nevezett dolog három különbözı felhasználást takar:
A V2L a Vehicle2Load rövidítése, és olyan megoldásokat takar, amivel terheléseket lehet mőködtetni egy autóról; pl. egy horgásztó partján fel tudod tölteni az elektromos csónakod kis akkumulátorát az autód nagy akkumulátoráról; vagy egy építkezésen, ahol még áram sincsen, mőködtetni tudsz egy kisebb betonkeverıt.
A V2H a Vehicle2House rövidítése, ez jóval elterjedtebben használt kifejezés, bár sokszor tévesen használják a V2L helyett – mint itt is, de errıl majd késıbb… A V2H esetében egy olyan fali visszatápláló egységet kell elképzelni, amely relékkel (pontosabban kontaktorokkal) leválasztja a házat az elektromos rendszerrıl, és az autó akkumulátoráról mőködik az egész ház. Erre fıleg Japánban van szükség, mivel a rengeteg földrengés miatt gyakran elıfordul, hogy napokra megszőnik az elektromos energia-ellátás. A V2H annyiban „könnyebb”, mint a következıkben leírt V2G, hogy nincsen hálózati frekvencia-szinkronizációs igény se, és az elektromos szolgáltatónak sem kell engedélyeztetnie a készüléket. Végezetül a V2H szintén nem tartalmaz töltési funkciót, csakis kisütési képességgel rendelkezik.
A V2G a Vehicle2Grid rövidítése, és ez a legkomplexebb a három közül. Ebben az esetben a visszatáplálós egységnek részint rá kell szinkronizálnia a szolgáltató elektromos hálózatára, mindezt olyan minıségő mőszaki eszközökkel, hogy azt a világ összes áramszolgáltatója jóvá is hagyja az engedélyeztetési folyamata során. Másrészt pedig semmi értelme annak, hogy az autóban lévı összes energiát 1-2 óra alatt visszatöltse a hálózatba, ezért a rendszer egy fontos része egy olyan „vissz-watt-mérı” egység, ami folyamatosan figyeli, mekkora energia menne ki a hálózatba, és ha ilyen megtörténik, akkor visszaveszi a V2G egység teljesítményét. Végül a harmadik fontos szerepe az, hogy mint vész-puffer-rendszer, a magas árát azzal hálálja meg, hogy besegít az áramszolgáltatónak az ún. mérlegkör fenntartásában, ezáltal kedvezıbb tarifát kap. (A mérleg-kör egy erımőnek az a szolgáltatási területe, ahol igyekeznek állandó szinten tartani a termelt és elfogyasztott energiát, hogy a szomszédos, de azért távoli mérlegkörökbıl minél kevesebb energiát kelljen sok veszteséggel átszívni vagy átnyomni az egyenleg állandó fenntartásához.) Tehát egy igazi V2G egység on-line kapcsolatban van az áramszolgáltatóval, aki pl. napsütéses fényes napon arra kéri a V2G egységeket, hogy kapcsoljanak töltésre, és a napelemek által termelt rengeteg felesleges energiát „szívják fel” a hálózatból. Majd este, ha a Szomszédok filmsorozat 25.376. adása elindul, a nap meg már rég a Föld túlfelén süt, akkor meg tápláljanak vissza a hálózatra. Végezetül éjjel, amikor már mindenki az igazak álmát alussza, a feltöltött majd kisütött akkut ismét feltöltheti, hogy reggel dolgozni mehessenek az autóval – ahol akár a cég napelemekkel feltöltött parkolójában fog újra feltölteni, így otthonra már szinte teljesen feltöltött állapotban érkezik meg."
Böngésző és videó is megy: browser
hiányzik a vissza gomb, nincsenek beállítások szóval ilyen beta tesztnek tűnik. Elővarázsolni úgy lehet hogy az app center-ben az elfogadás résznél lejjebb a linkre kell kattintani és akkor megnyitja a böngészőt. Majd utána lehet gépelni. videó
A videón a hang a lényeg ha sztereó akkor van, ha dolby akkor nincs. A minősége jobb mint a fényképen.
Same in english. Hovatovább olyan közel kell állni a jelforráshoz, hogy még az otthoni extended wifivel se nagyon akar működni. Amúgy a digitális kulcsot használja/tudja használni valaki? Nekem még az se sikerült soha, pedig aktívnak írja az előfizetésekneél, de amúgy meg azt írja az alkalmazásban: Diitális kulcs: nincs elindítva
Alapban sosem azt akarja de rávehető a kapcsolatok menüben. Viszont minden alkalommal újra rá kell beszélni. Így most regisztráltam a vodanál, de a kurva telefonon amikor be akarok jelentkezni akkor miután megkapom az sms-t és elolvasom majd visszatérek a böngészőbe akkor mindig újra tölti az oldalt és újra kéri az adatokat aminek hatására újra küldi az sms-t a kóddal ami ha megnyitok és visszatérek a böngészőbe......
A 6. sms után meguntam
Még nincs, a telefon wifijét használtam.
Viszont asszem megvan a probléma, én ráadott gyújtással próbálkoztam a leírás szerint a regisztráció vége felé szabad csak bekapcsolni. Na majd mindjárt megpróbálom újra. Az alvázszámot már úgyis kivülről tudom annyiszor próbálkoztam tegnap.
Első körben az app centerben nem volt meg a akvárium. A fejlesztői lehetőségeknél valamiért nem volt engedélyezve hogy a Honda app centerből telepítsen programokat. Miután engedélyeztem és bejelentkeztem az app centerbe (közben megtaláltam a böngészőt is) megjelent az akvárium, újra telepítettem és működik. Még próbáltam a my honda appot is telepíteni de az nem hajlandó működni. Hétfőn felhívom a honda-hu-t hátha ők tudnak segíteni a my hondával.
tényleg nagyon hatékonyak a hyundai-ok...
de iparági szinten nagy a verseny...
hatékonyságban általában a Honda e sem rossz, de a kicsi akku miatt a hatótáv korlátozott...
ha ezt a technológiai hatékonyságot rávetítenénk egy 60kwh-s akkura, vélhetően gond nélkül tudna 380-440km-t egy feltöltéssel...
(persze nem ez volt a koncepció és hely sincs benne ennyi ill. az ára is kb. 30%-al drágább lenne...)
2022. október 21. 20:22:37: megválaszolva Tonx + által,
→ #195