HONDA fórum
2024. június 8. szombat, 18:13,  Medárd, Ellák Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve: Elektromos és hibrid Honda

Nyitotta: grego + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | vége >> 

#231 integra_type_r 0  2022. október 31. 19:15:57    ‹›  +1 | rejt


#230 integra_type_r 0  2022. október 31. 19:06:06    ‹›   →  ↑  0 | rejt

nem az első E-t látom...
ahol okosan légkulccsal lehúzzák...


2022. október 31. 20:48:08: megválaszolva Tonx +  által, → #232 

#229 integra_type_r 0  2022. október 31. 19:02:17 re: #228 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
még bekapcsolva is hagyja megcsúszni kicsit a kipörgésgátló...

#228 Tonx +  2022. október 31. 09:40:37    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kikapcsolt kipörgésgátlóval szépen rakja a seggét:)
2022. október 31. 19:02:17: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #229 

#227 integra_type_r 0  2022. október 28. 14:24:26    ‹›  +2 | rejt

Honda e sales numbers...





JDM annual target: 1000 units


#226 Tonx +  2022. október 26. 13:31:14 re: #225 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Sajnos olyanom nem volt:(

#225 integra_type_r 0  2022. október 26. 13:03:47 re: #224 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
hátl 5mm-es spacerrel sem...?
ahhoz még sztem tőcsavar csere sem kell...
2022. október 26. 13:31:14: megválaszolva Tonx +  által, → #226 

#224 Tonx +  2022. október 25. 19:37:13 re: #223 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én múlt héten kereket cseréltem, amíg még megvolt a motiváció, nos előre felmennek a 15-ös felnik is viszont hátra sajnos 16 kell:( Pedig csak 3-4mm miatt nem fér fel a 15" és nem a féktárcsa hanem a féknyereg formája miatt. Ha hagyományos formájú lenne akkor elég lett volna a 15" is, és ahhoz mennyire olcsó lett volna a téli gumi és a felni:(
2022. október 26. 13:03:47: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #225 

#223 integra_type_r 0  2022. október 25. 19:28:20 re: #222 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
necces, hogy nem ér e bele az első kerékjárati ívbe...
gondolom a kerékcsapágyak 30k körül felsírnak... [SMIL:/nevet/smoker.gif]
2022. október 25. 19:37:13: megválaszolva Tonx +  által, → #224 

#222 Tonx +  2022. október 25. 18:45:35 re: #221 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kis ültetés és nyomtávszélesítés és boldogság:)
2022. október 25. 19:28:20: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #223 

#221 integra_type_r 0  2022. október 25. 12:19:09    ‹›   →  ↑  +1 | rejt

19" Rage... [SMIL:/nevet/smoker.gif]


2022. október 25. 18:45:35: megválaszolva Tonx +  által, → #222 

#220 Tonx +  2022. október 24. 19:15:54 re: #219 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Azt tudom, meg gyújtás is kell de még eddig nem használtam semmire sem. Pedig ki tudja lehet télen a gázkazánt majd ezzel fogom hajtani.

#219 integra_type_r 0  2022. október 24. 19:03:30 re: #218 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
kis kapcsolóval be kell kapcsolni mellette...
anélkül nem megy...
2022. október 24. 19:15:54: megválaszolva Tonx +  által, → #220 

#218 Tonx +  2022. október 24. 18:58:55 re: #217 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én még sosem. Lehet nem is működik:)
2022. október 24. 19:03:30: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #219 

#217 integra_type_r 0  2022. október 24. 18:58:36 re: #216 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
zseniális...
sokszor használtam már...
2022. október 24. 18:58:55: megválaszolva Tonx +  által, → #218 

#216 Tonx +  2022. október 24. 17:24:24 re: #215 (lestaylor + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ezért van konnektor az E-ben:)
2022. október 24. 18:58:36: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #217 

#215 lestaylor +  2022. október 24. 15:07:17 re: #214 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát na ja. És pont ez az. Brutál sok helyen lehetne kihasználni. Például így is
2022. október 24. 17:24:24: megválaszolva Tonx +  által, → #216 

#214 integra_type_r 0  2022. október 24. 13:13:46 re: #213 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
nem véletlen...
mert svájc az nem eu... [SMIL:/nevet/smoker.gif]

-------------------------------------

"Amikor megjelent az első modern elektromos autó, a Nissan LEAF, a gyártó cég semmit sem bízott a véletlenre: nem csak egy tisztán elektromos hajtású autóval jöttek ki, hanem rögtön bemutattak egy V2H és egy V2G megoldást is az autóval kapcsolatban. Gondolom nem csak a japánok nem értették azonnal, hogy ez most mi, ezért – mint mostanában mindig – egy kis bevezetıvel kezdeném az írást.

A tisztán elektromos autók nem csak arra jók, hogy némán és igen jó hatásfokkal suhanva az úton eljussunk A-tól B-be, hanem a bennük található méretes nagyfeszültségő akkumulátor egy igen komoly energetikai potenciált rejt. Tehát hiba lenne, ha egy elektromos autót „csak” arra használnánk, hogy autókázzunk vele. Így amikor 2010-ben kifejlesztették az elsı töltési szabványt, a CHAdeMO-t, gyakorlatilag már azonnal (!) beleterveztek egy olyan lehetıséget is, hogy ne csak betölteni lehessen az áramot, hanem kivenni is! Ahhoz képest, hogy ez egy látszólag logikus és magától értetıdı dolog, különösen furcsa, hogy a németek saját töltési szabványa, a CCS máig nem tartalmazza ezt a képességet . Persze, majd egyszer benne lesz; a jelenlegi ígéretek szerint 2025-tıl. Aztán majd az összes jelenlegi CCS csatlakozós autót lehet kidobni vagy lecserélni, mert utólag biztos nem fognak rajta szoftvert frissíteni. És ami még a hab a tortán, hogy nem elég, hogy butább a CCS, de az Európai Unió gyakorlatilag kinyírta a CHAdeMO csatlakozókat, hiszen kötelezı jelleggel elıírta a CCS alkalmazását. A túlbuzgó magyar kormány még ennél is tovább ment: jogszabályban úgy rendelkezett, hogy minden CHAdeMO csatlakozós töltıoszlop mellett kell lennie legalább egy CCS-nek is, így a tíz év alatt, 2010-2020 között kifejlesztett CHAdeMO oszlopokat inkább leszerelték, mert utólag nem lehetett volna ellátni CCS fejjel – egy új CCS töltıoszlop telepítése mellé meg olyan tízhúszmilliós pluszköltséget jelentett volna az üzemeltetınek, hogy nem érte meg neki.

Szóval 10 évvel azután, hogy a japánok kitaláltak egy nagyon hasznos dolgot, úgy írom ezt a cikket, hogy nálunk – és csakis nálunk – ennek megint nincsen sok értelme. Pedig az elmúlt években ez a visszatáplálásos dolog egész komoly kutatási területté és jövıbeli iránnyá nıtte ki magát.

A röviden V2x-nek nevezett dolog három különbözı felhasználást takar:

A V2L a Vehicle2Load rövidítése, és olyan megoldásokat takar, amivel terheléseket lehet mőködtetni egy autóról; pl. egy horgásztó partján fel tudod tölteni az elektromos csónakod kis akkumulátorát az autód nagy akkumulátoráról; vagy egy építkezésen, ahol még áram sincsen, mőködtetni tudsz egy kisebb betonkeverıt.

A V2H a Vehicle2House rövidítése, ez jóval elterjedtebben használt kifejezés, bár sokszor tévesen használják a V2L helyett – mint itt is, de errıl majd késıbb… A V2H esetében egy olyan fali visszatápláló egységet kell elképzelni, amely relékkel (pontosabban kontaktorokkal) leválasztja a házat az elektromos rendszerrıl, és az autó akkumulátoráról mőködik az egész ház. Erre fıleg Japánban van szükség, mivel a rengeteg földrengés miatt gyakran elıfordul, hogy napokra megszőnik az elektromos energia-ellátás. A V2H annyiban „könnyebb”, mint a következıkben leírt V2G, hogy nincsen hálózati frekvencia-szinkronizációs igény se, és az elektromos szolgáltatónak sem kell engedélyeztetnie a készüléket. Végezetül a V2H szintén nem tartalmaz töltési funkciót, csakis kisütési képességgel rendelkezik.

A V2G a Vehicle2Grid rövidítése, és ez a legkomplexebb a három közül. Ebben az esetben a visszatáplálós egységnek részint rá kell szinkronizálnia a szolgáltató elektromos hálózatára, mindezt olyan minıségő mőszaki eszközökkel, hogy azt a világ összes áramszolgáltatója jóvá is hagyja az engedélyeztetési folyamata során. Másrészt pedig semmi értelme annak, hogy az autóban lévı összes energiát 1-2 óra alatt visszatöltse a hálózatba, ezért a rendszer egy fontos része egy olyan „vissz-watt-mérı” egység, ami folyamatosan figyeli, mekkora energia menne ki a hálózatba, és ha ilyen megtörténik, akkor visszaveszi a V2G egység teljesítményét. Végül a harmadik fontos szerepe az, hogy mint vész-puffer-rendszer, a magas árát azzal hálálja meg, hogy besegít az áramszolgáltatónak az ún. mérlegkör fenntartásában, ezáltal kedvezıbb tarifát kap. (A mérleg-kör egy erımőnek az a szolgáltatási területe, ahol igyekeznek állandó szinten tartani a termelt és elfogyasztott energiát, hogy a szomszédos, de azért távoli mérlegkörökbıl minél kevesebb energiát kelljen sok veszteséggel átszívni vagy átnyomni az egyenleg állandó fenntartásához.) Tehát egy igazi V2G egység on-line kapcsolatban van az áramszolgáltatóval, aki pl. napsütéses fényes napon arra kéri a V2G egységeket, hogy kapcsoljanak töltésre, és a napelemek által termelt rengeteg felesleges energiát „szívják fel” a hálózatból. Majd este, ha a Szomszédok filmsorozat 25.376. adása elindul, a nap meg már rég a Föld túlfelén süt, akkor meg tápláljanak vissza a hálózatra. Végezetül éjjel, amikor már mindenki az igazak álmát alussza, a feltöltött majd kisütött akkut ismét feltöltheti, hogy reggel dolgozni mehessenek az autóval – ahol akár a cég napelemekkel feltöltött parkolójában fog újra feltölteni, így otthonra már szinte teljesen feltöltött állapotban érkezik meg."
2022. október 24. 15:07:17: megválaszolva lestaylor +  által, → #215 

#213 Tonx +  2022. október 24. 12:34:21 re: #212 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
De Svájcban már tesztelik. És pont Honda e-vel.
itt a cikk
2022. október 24. 13:13:46: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #214 

#212 integra_type_r 0  2022. október 24. 11:02:19 re: #211 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
tudom...
sajnos az eu-s ccs technológia nem támogatja...
2022. október 24. 12:34:21: megválaszolva Tonx +  által, → #213 

#211 Tonx +  2022. október 24. 10:49:19 re: #210 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sajnos csak chademo-val működik.
2022. október 24. 11:02:19: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #212 

#210 integra_type_r 0  2022. október 24. 10:47:20    ‹›   →  ↑  0 | rejt



2022. október 24. 10:49:19: megválaszolva Tonx +  által, → #211 

#209 integra_type_r 0  2022. október 23. 20:08:34 re: #208 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
a 204-ben amit linkeltem kábel megoldja...
menet közben is lehet videót nézni, meg streamelni...

#208 Tonx +  2022. október 23. 20:04:42 re: #207 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
pendrive-ról. Ugyanúgy ahogy a hdmi sem megy menet közben, ez sem de ha jól emlékszem akkor a hang marad ha elindulok. De azt ma nem próbáltam.
2022. október 23. 20:08:34: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #209 

#207 integra_type_r 0  2022. október 23. 20:02:26 re: #206 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
a video pendrive-ról megy...?
vagy stream...?
2022. október 23. 20:04:42: megválaszolva Tonx +  által, → #208 

#206 Tonx +  2022. október 23. 19:54:33    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Böngésző és videó is megy:
browser
hiányzik a vissza gomb, nincsenek beállítások szóval ilyen beta tesztnek tűnik. Elővarázsolni úgy lehet hogy az app center-ben az elfogadás résznél lejjebb a linkre kell kattintani és akkor megnyitja a böngészőt. Majd utána lehet gépelni.
videó
A videón a hang a lényeg ha sztereó akkor van, ha dolby akkor nincs. A minősége jobb mint a fényképen.
2022. október 23. 20:02:26: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #207 

#205 integra_type_r 0  2022. október 23. 17:58:04    ‹›  0 | rejt


#204 integra_type_r 0  2022. október 23. 12:14:16    ‹›  0 | rejt

Installation of Honda CONNECT Display TV Canceller for Honda e...









#203 integra_type_r 0  2022. október 23. 12:09:39 re: #202 (lestaylor + )  ←  ‹›  0 | rejt
nem...
nekem nincs aktiválva a digitális kulcs...

#202 lestaylor +  2022. október 22. 22:39:48 re: #200 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Same in english. Hovatovább olyan közel kell állni a jelforráshoz, hogy még az otthoni extended wifivel se nagyon akar működni. Amúgy a digitális kulcsot használja/tudja használni valaki? Nekem még az se sikerült soha, pedig aktívnak írja az előfizetésekneél, de amúgy meg azt írja az alkalmazásban: Diitális kulcs: nincs elindítva
2022. október 23. 12:09:39: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #203 

#201 Tonx +  2022. október 22. 20:06:07 re: #200 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Alapban sosem azt akarja de rávehető a kapcsolatok menüben. Viszont minden alkalommal újra rá kell beszélni. Így most regisztráltam a vodanál, de a kurva telefonon amikor be akarok jelentkezni akkor miután megkapom az sms-t és elolvasom majd visszatérek a böngészőbe akkor mindig újra tölti az oldalt és újra kéri az adatokat aminek hatására újra küldi az sms-t a kóddal ami ha megnyitok és visszatérek a böngészőbe......
A 6. sms után meguntam:)

#200 integra_type_r 0  2022. október 22. 19:21:54 re: #199 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
én nem tudtam rábírni, hogy a telefon wifijét használja...
mindenképpen a szolgáltató (voda) internet kapcsolatán keresztül akar wifit találni...
2022. október 22. 22:39:48: megválaszolva lestaylor +  által, → #202 
2022. október 22. 20:06:07: megválaszolva Tonx +  által, → #201 

#199 Tonx +  2022. október 22. 19:17:06 re: #198 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Még nincs, a telefon wifijét használtam.
Viszont asszem megvan a probléma, én ráadott gyújtással próbálkoztam a leírás szerint a regisztráció vége felé szabad csak bekapcsolni. Na majd mindjárt megpróbálom újra. Az alvázszámot már úgyis kivülről tudom annyiszor próbálkoztam tegnap.
2022. október 22. 19:21:54: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #200 

#198 integra_type_r 0  2022. október 22. 19:07:30 re: #197 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
akkor van wifi előfizetésed...?

a my honda app regisztráció elég kacifántos...
itt megtalálod, hogy kell...
illetve itt a magyar FAQ ha kell...
2022. október 22. 19:17:06: megválaszolva Tonx +  által, → #199 

#197 Tonx +  2022. október 22. 15:58:08 re: #196 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Első körben az app centerben nem volt meg a akvárium. A fejlesztői lehetőségeknél valamiért nem volt engedélyezve hogy a Honda app centerből telepítsen programokat. Miután engedélyeztem és bejelentkeztem az app centerbe (közben megtaláltam a böngészőt is) megjelent az akvárium, újra telepítettem és működik. Még próbáltam a my honda appot is telepíteni de az nem hajlandó működni. Hétfőn felhívom a honda-hu-t hátha ők tudnak segíteni a my hondával.
2022. október 22. 19:07:30: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #198 

#196 integra_type_r 0  2022. október 22. 10:10:34 re: #195 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
az teljesen jó...
azzal már a 250km is elérhető elméletben... [SMIL:/nevet/smoker.gif]

akváriumot hogy raktad vissza...?
2022. október 22. 15:58:08: megválaszolva Tonx +  által, → #197 

#195 Tonx +  2022. október 21. 20:22:37 re: #194 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Asszony 13.8-as átlagot csinált, pedig fűtés is ment. És visszakerült az akvárium:)
2022. október 22. 10:10:34: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #196 

#194 integra_type_r 0  2022. október 20. 15:44:00    ‹›   →  ↑  +2 | rejt
tényleg nagyon hatékonyak a hyundai-ok...
de iparági szinten nagy a verseny...

hatékonyságban általában a Honda e sem rossz, de a kicsi akku miatt a hatótáv korlátozott...
ha ezt a technológiai hatékonyságot rávetítenénk egy 60kwh-s akkura, vélhetően gond nélkül tudna 380-440km-t egy feltöltéssel...
(persze nem ez volt a koncepció és hely sincs benne ennyi ill. az ára is kb. 30%-al drágább lenne...)


2022. október 21. 20:22:37: megválaszolva Tonx +  által, → #195 

#193 Tonx +  2022. október 18. 17:11:51 re: #192 (Locutus + )  ←  ‹›  0 | rejt
De arra a 3 percre minek kapcsoljam le, sokat nem spórolok vele:) Csak utána az a kínos csend míg tele lesz az aksi:)

#192 Locutus +  2022. október 18. 09:04:42 re: #191 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Próbáltad, hogy kikapcsolod a 4K HDR pornót miközben töltésre vársz? :D
2022. október 18. 17:11:51: megválaszolva Tonx +  által, → #193 

#191 Tonx +  2022. október 16. 22:09:44 re: #190 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én meg örülök ha 188 megvan:)
2022. október 18. 09:04:42: megválaszolva Locutus +  által, → #192 

#190 integra_type_r 0  2022. október 16. 19:53:14    ‹›   →  ↑  0 | rejt

210 feletti töltés...(valójában inkább 215 környéke...)


2022. október 16. 22:09:44: megválaszolva Tonx +  által, → #191 

#189 Dontwalk +  2022. október 14. 17:19:18    ‹›  0 | rejt
Guruló okostelefon lesz a Sony és a Honda közös autója



#188 integra_type_r 0  2022. október 14. 08:55:12    ‹›  +2 | rejt


#187 integra_type_r 0  2022. október 13. 23:33:23    ‹›  +3 | rejt


#186 lestaylor +  2022. október 13. 21:07:05 re: #182 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez lesz, köszi!

#185 lestaylor +  2022. október 13. 21:06:51 re: #181 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen, én is erre tippelek. És sajna igen, persze, hogy az ív is nyomódott [SMIL:/szomoru/cry.gif]

#184 Tonx +  2022. október 13. 16:55:48 re: #180 (lestaylor + )  ←  ‹›  0 | rejt
Na ilyent nem szeretnék látni:(

#183 [TypeV] +  2022. október 13. 16:43:26 re: #180 (lestaylor + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az a baj, hogy túl sok a köcsög. Ez még nekem is fáj. [SMIL:/sir.gif]

#182 grego +  2022. október 13. 16:35:06 re: #180 (lestaylor + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Pöttyözd le javító festékkel, aztán mutasd meg fényezőnek.
2022. október 13. 21:07:05: megválaszolva lestaylor +  által, → #186 

 << eleje | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.42, 0.39, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.097 mp, 8 query