Én olyat csináltattam -Csoki ajánlására-, ami szinte 4-1 szerű és nem ér le, mert a 4 cső egymás mellett fut el az olajteknő alatt.
Ennek illetve annak, hogy a klíma miatt fel lehessen rakni még a következménye, hogy nem teljesen egyformák a csőhosszak..ami még tetszik is, amikor néha 3000 köröl motorfékre ráengedve bubog kicsit...nem hajazva azért a subarus bubi hangra csak úgy finoman
Ez a szar fajta, ami leér ,majd ha le lesz ültetve a kocsi. 4-1et akarok majd csináltatni rozsdamentes anyagból vagy esetleg triY-t, csak olyat, hogy ne érjek le mindenhol Én is hasonlóban gondolkozok,mint te!
Köszönöm, sokan fikázzák a B16-ot,mert kevesebb benne a potenciál,mint egy B18 vagy B20hoz képest,de szerintem ezt az értéket a jó fokolás és a portolás segítségével tudtuk elérni Higannyal (persze a jó körítés mellett). Egyszerűen nagyon durva, hogy nem fogy el az erő és még mindig forogni akarna. 8800 körül jelez a shift light és eddig még nem forgattam el odáig utcán, pedig 9154-nél van a leszabályzás
Jövőre rámegyünk a 9500-ra blokk merevítés,nagyobb injektorok és HondaRulez COP után!
Köszi
Addig is egy kis csemege videók Dyno mérés
Ja nem, ez a másik fajta, hasonló van nekem is. Ez 2.5". Amire én gondoltam az EZ.
Én valami toda copyra szavaznék pl. Plm, tegiwa...stb. ha lecserélnéd.
A rendszer az nekem is fejfájást okoz, tervben van valami csendesebb. 2.5"-os Twin loop égen földön nincs, ebay-en néha akad copy, de mire hazaér már kokain árban van. Obx-nek van szép, de az még attól is drágább mire az ajtó előtt van.
Vegső esetben jugoéktól egy ILYEN középdobbal és egy ILYEN véggel összetákolok valamit.
Ez valami régebbi japcartól vásárolt 4-1, a kilépője 65-ös, jól be is szívtam vele,mert egy rakásnyi pénzt elkért a dinamit dob ,hogy összehangolja a skunk2 megapowerrel... DE jövőre be kell nevezzek valami minőségi cuccra, szintén 4-1re,mert berezonál ez a leömlő, amit a lábtérnél hallok, nagyon idegesítő. De szeretnék egy szolidabb kipufogórendszert is, jójó a skunk2, de így már nagyon hangos, átmenő kipufogót szeretnék, valami mugen twinloop copy-t meg egy jobban tompító középdobot magnaflow vagy valami hasonlót!
Az összeallitásodat nézve, feltűnt a japcar 4-1. Ha az a japcar 4-1 ami a jdm itr leömlő copy, annak emlékeim szerint nincs 2.5" a kilépője. Fel lett bővítve? Ha nem, még az is hozhat talán valamicskét.
Igen lebeszélt már pár dologról Higany, a rulez féle COP olyan +5 lovat is hozhat,de leginkább azért szeretném,mert nem szeretném sokszor a gyújtótrafót cserélgetni,mellesleg azzal némi fogyasztás csökkenést is elérhetek, ami nem utolsó szempont nálam,mert ez hétköznapi autó is egyben! Bele fogunk kóstolni a 9500-ba ,de ahhoz ahogy előbb is írta Higany kell az alsó merevítés illetve szeretnék erősebb csavarokat is rakni alulra, picit félek a 9000+ rpmtől,még úgy is,hogy ritkábban látja azt a tartományt!
Az biztos fordulattal még akad benne pár ló, lehet 9500ig érdemes lenne elengedni. B16-nak az még nem is a világ vége + nem muszáj azt állandóan szabályzásig kergetni.
Azokról már lebeszéltem.
A program alapján még a mérés előtt én 210Le körülre tippeltem a motort. Szóval meg akár jó is lehet ez az érték az alapján. Ha megkapja a nagyobb injektorokat, h ne ezek locsoljanak folyamatosan, azt a gyújtást (nem tudom, h az mit hoz), javasoltam neki egy alsó blokkmerevítőt, és ha merjük addig forgatni, amíg emelkedik a power, mert még nőtt volna, ha tovább van forgatva, akkor lehet belekóstolhatna a 220ba is a konfig majd. Talán jövőre kiderül, de nem rossz így sem már.
Végre van egy kis mozgás a topicban!
Attól függetlenül szép, hogy most mennyire fedi vagy nem a valóságot az érték!
Kíváncsi leszek a cop mit hoz, van e létjogosultsága egy ilyen konfignal.
A másik üzemanyaghidat és fpr-t mi indokolja, miért gondolod, hogy kell? (Nem kötekedés, csak kíváncsiság! )
Sziasztok!
Végre elkészült a bringa,amihez nagyon sok információt kaptam tőletek, ezért nagyon hálás vagyok nektek!
A módosításokat nem részeltezném, a profilomba megtalálja mindenki.
ÓRIÁS köszönet HIGANY-nak (fórumos tagunknak),akit itt ismertem meg és bármikor ha kérdeztem szívesen segített, ezért is esett rá a választásom,hogy ő rakja össze a kis B16-ot és programozza fel.
Annak ellenére ,hogy magas fordulatra lett kihegyezve a gép alul sem vesztettünk a powerből,aminek nagoyn örülök.
Jönni fog még egy HondaRulez féle COP, nagyobb injektorok, mert a gyáriak már 7500-8000 körül elfogynak, másik üzemanyaghíd és FPR, blokk alsó merevítés erősebb csavarok és persze új progi Higanytól de ez már csak jövőre
Bátran forduljon mindenki Higanyhoz , én csak ajánlani tudom a segítőkészsége és korrektsége miatt!!
A dyno mérés gyári állapotot és a tuning állapotot tükrözi, lehet a 210 LE SOK, de ezen rágódjon az akinek van ideje erre
Írták már a lényeget, de talán még egy megközelítés:
AZ EK9 tengely bütykei "kockásabbak" tehát sarkosabbak a bütykök, így amikor arra jár ott kell a nagyobb rugóerő, hogy ott tartsa a szelepet és ne tudjon eltávolodni majd jól odaverni a rugó...ami veregetés törést okozhat..nem csak emelt fordulat esetén, hanem ez mindig fent áll.
Ebben már részben voltam benne, úgyhogy az egyéni véleményem: Bármi, ami módosítja a (főleg) levegő/üzemanyag keverék arányát azért érdemes vagy javallott utána programozni vagy rá, ha úgy tetszik.
Mert program nélkül, lehet hogy éppen csak kisebb mértékben, de vagy keverékszegényen vagy éppen túldúsítva fog működni a motor. Hosszútávon nem szerencsés.
Bár lehet van az a határ, amit a gyári ECU még tolerálni, kompenzálni tud, ha ezek amolyan plug@play dolgok, de én ebben azért nem nagyon hiszek.....
Mivel elég jó állapotban van a motorom és "kevés" km van benne.Valószínű inkább nem nyúlok hozzá komolyabban.
Integra typer komplett kipufogórendszer, supersprint hátsó dobbal, illetve szintén ITR légszűrőrendszerem már meg van.
Ehhez érdemes lenne programoztatni?
Látom már kaptál jónéhány jó választ de saját véleményem is hasonló. Alapjaiban döntsd el mit szeretnél!
1./ A tengely árából megfelelő körítéssel csinálsz egy elég jól autózható széria a2-t ahogy itt ádám is írta (igaz ennek nem érezhető hatása lesz szvsz),
2./ ha komolyabban belemégy akkor a tengelyhez rugó/tányér/(esetleg szelep) csere kötelező. Megfelelő szívósorral és leömlővel, széria ,jó állapotú B16 blokk, rendesen felprogramozva ~9000ig. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ebből a képletből bármit kihagysz, alig lesz jobb eredményed mint az első esetben.
Én a másodikat választottam, és így 7000ig koppra egyet ment egy gyári vti-vel, fölül lett sokkal erősebb. (188le@8900, 14.0@155)
Hogy használt vagy új alkatrészekből rakod e össze, már bevállalósság kérdése, nekem mindenből használt volt, 40k km alatt semmi gondom nem volt, de volt aki hamar pórul járt.
bocs srácok, elfogott a nosztalgia: https://youtu.be/XFEYohmu1IU
Nekem amúgy egy Blox V3-mal rakja most össze Higany,ami tulajdonképpen egy ITR copy és a különbség,hogy valamelyest nagyobbak átmérőben a szívó járatok benne, a járatok hossza kb 4cm rövidebbek és a "puffer" része is nagyobb űrtartalmú. Ha nem az a célod,hogy kimaxold az elérhető teljesítményt azzal a tengellyel én kiportolnám a gyárit,valamit biztos számítana és költséghatékony. Szerintem!
Érdemesnek érdemes, mert a dc2/ek9 szívósor + pillangó a dc2/ek9 tengelyekhez lett optimalizálva így valószínű, hogy az fogja kihozni a legjobb karakterisztikát. Ha pedig ennyire nem mennél bele, a tengely árából vegyél egy cai-t, leömlőt, rendszert + progi és a végeredmény elég kellemes lesz így is.
Köszönöm a választ mindenkinek
A magasabb fordulat miatt úgy olvastam, hogy már érdemes más szívósort is felrakni.A gyári VTi p30 szívósor már kevés azokhoz a tengelyekhez.
Ilyen mélységbe viszont már nem biztos, hogy belekezdenék.
Van valakinek gyári VTi szívosorral tapasztalata?
Ebből írom most a szakdolgozatomat és ezek olyan tengelyek,amik inkább a magas fordulatszámra vannak kitalálva,persze fokolással lehet valamennyit állítani,de nem lesz az igazi és nőhet a veszélye annak is ,hogy vagy a kipuf vagy a szívó szelep összeér a dugóval,persze itt nem 1-2° esetén beszélek
Nézz utána a Cam duration-nek, Lobe Separation Angle-nek ( LSA), szelepösszenyitásnak, cam advance /retardnek-nek.
http://asian_e.tripod.com/Honda_Engine_Specs.htm
B16B-nek nagyobb a durációja, ezért a max elérhető telj. feljebb lesz. Hamarabb nyitja és később zárja a szelepeket ergó magasabb fordulaton jobb lesz a töltetcsere,de alacsonyabb fordulaton lehet gyengébb lesz. 17° helyett 28° a szelepösszenyitás, ezért is magasabb fordulaton több keverék tud behúzni a hengerekbe,de alacsonyabb fordualton meg rosszabb lesz.
Tuning előtt azért érdemes utána járni iylen dolgoknak és nem csak úgy venni egy nagyobb tengelyt
A szeleprugó nem csak a fordulat miatt kell különben ,hanem a nagyobb szelepnyiítás miatt,mivel így nagyobb erővel terheled a rugókat (is) .
Használt itr duplarugót és tányért ne vegyél, én beszoptam, hülye voltam.
18-20éves ki tudja mennyire fáradt el
Inkább szánd rá az összeget és vegyél újat, az a tuti. Nem olcsó, de nem rántja magával az egész épített motort.
1. Ő pint nagyobb tengely berakása miatt kérdezte.
2. Nenhasinlítsunk D-s motort B-s motorhoz, mert teljesen más a kettő minden tekintetben.
És ha már írasra szántam el magam, én nem lennék nyugodt gyári rugókkal, még ha csak mininálisan is lenne növelve a fordulat, a nagyobb tengellyel, viszont mi értelme a tuningnak, ga nem hadználja ki az ember a benne rejlő potenviált. Ha azt igényelné a motor, hogy forogjon 8500-8600ig vagy tovább, akkor nem tiltatnám le 8200nál, mert akkor kb adtam egy pofont a szarnak, semmi értelme a tengelycserének. És oda erősen kell már a rugócsere.
Nekem Z7 hengerfej van fent a d14a1 blokkon d15b2 főtengellyel, p29 dugó. Ok teljesen más konfig , de gyári rugóval 8200-at forog. Akkor szoktak rugót cserélni, ha nagyobb tengely kerül be. Majd kijavítanak, ha tévedek.
Sziasztok!
Ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
-b16a2 gyári motorba, ek9 vezérműtengelyekhez mindenképpen kell cserélni szeleprugókat is?
Nem lenne 8200-8300-nál magasabb fordulaton használva, tehát maradna a gyári b16a2 leszabályozási fordulatszám.
Sziasztok,
B16A2 blokkba kompatibilis lehet a b18c4 főtengely és hajtókar páros,ha igen milyen sallangokat kell még kicserélni? főtengely leszorítók,főtengely szíjtárcsa stbstb-re gondolok
Köszi
[B16A2]
Sziasztok!
Van esetleg valakinek B-s hengerfej portolás előtti/utáni flowbenches vizsgálata? Hálás lennék,ha valaki tudna adni egy mérési papírt ezzel kapcsolatban,mert régebben már írtam,hogy a szakdolgozatomat B16 tuningból írom és erre is kitérnék,de nekem nincs még 50-100 vagy X ezer Ft-om,hogy leméressem a sajátomat portolás előtt/után.
Köszi az építő jellegű válaszokat! ( Ha nincs más egy netről szedett lesz.....)
Pont tegnap találkoztam vele Ahogy Linszter írta kiküldöd az ecu-t és 450euróért beépítik hogy usb-ről programozható legyen, vagy 600 euróért küldenek egy új ecut és megmarad a régi. Aztán mindent átprogramozhatsz ahogy szeretnéd. De kiviheted saját magad is, a magyar határtól vagy 15km-re lakik
Ki tudod küldeni a saját ECU-d osztrákokhoz és megcsinálják, akkor az immo ugyanúgy fog működni. Vagy veszel egy ECU-t ami már át van alakítva. Ahogy grego írta, hasonló elven működik mint a KPro.
Vagyis ugyanott és ugyanúgy tudják tuningolni utcán és padon is? (pl. higany és a DynoProject)
Ez is véglegesen módosítja az ECU-t, csak nem kell kiküldeni angliába hogy átalakítsák hanem megcsinálják itthon is?
Igen, ezen meglepődtem akkoriban én is.
Ugye mindig az a mondás, hogy a padon látszanak az apró részletek, ott lehet finomítani, kihozni igazán a maxot.
Ehhez képest pedig az autó mégis jobban ment az utcán megírt progival.
Szvsz. egyszerűen a pad nem adja vissza azokat a körülményeket amik utcán vannak. Nem olyan a hűtés, nem olyan a menetszél, a légellenállás stb.
Az injektor gyári volt, a benyahíd is, a pillangót próbáltam integra-ét (ha jól emlékszem az 62-es) de nem volt jobb mint a gyári 60-as, így maradtam annál..
A váltó is full gyári volt, annyi, hogy a kuplungot szettben cseréltem integra-éra.