A gyári belső elbír egy 0.5, 0.6-os nyomást ha nagyobbat szeretnél, akkor kell kovácsolt turbós dugattyú és hajtókar illetve nagyon sok más is, de ezt akkor fejtem ki, ha e mellett döntesz. Ha a kisnyomást nézzük, akkor válaszolva, ha rendben van a jelenlegi lambda akkor maradhat az benne igen. De vehetsz bele AFR mérőt is, olyat mint pl. az AEM, az széles sávú lambdaszondával együtt van. (60e körül hozzájutsz) A gyári map szenzor 0.7-ig biztosan okés.
Az hogy külső vagy belső wastegate (wg), rajtad áll, mindkettő oké. A külső az hangosabb. Nagyobb nyomáshoz inkább azt ajánlanám (személy szerint). A belső wg szabályzása a kis "labdán" lévő szár állításával történik, de ilyen esetben jó lenne tudni az adott típus adatait, hogy mégis milyen tartományban lehet állítani, majd tesztelni valami kompresszorral, hogy mégis mit mutat. Ennyiből a külső wg jobb, mert ott 3 féle képpen tudod állítani a nyomást. Rugóval, mechanikus szabályzóval, és elektromos szabályzóval. Ha fix nyomást szeretnél és nem tervezed havonta állítgatni+programoztatni akkor a csak rugós verzió a legegyszerűbb. ( egy személyes tapasztalat, a wg nagyon fontos a satbil nyomás eléréséhez, ezért valami márkásabbat ajánlanék, mert a kínai sose lesz frankó, (tapasztalat).
Írtad hogy van lefújód, de a kérdésben is csak annyi van, hogy lefújószelep. Mi lenne a kérdés azzal kapcsolatban?
Bármiben szívesen segítek, ha gondolod írhatsz pm-t is.
üdv.
ha ne nagy kérés valaki segitsen abban hogy egy 1.4 (d14a4) turbósításhoz miket kell beszerezzek a-tól z-ig.
0.5 báros verzióhóz is és ha nagyobb nyomást szeretnék ahoz is.....még nem döntöttem.
ami van:
-turbós leömlő
-turbó
-cooler és hozzá csövezés
-p28 (írható)
-ecu átalakító
-turbóolajzáshoz csövek
-lefujószelep
olyanokra gondoltam pl:
_lamdaszonda....jó-e a meglévő, ha nem milyen kell
_map sensor............
_a turbón lévő westgate szelep használható-e vagy különálló kell
_a westgate szabályzásáról pár szó
_a lefújó szelep....
HA VALAKI SEGÍTŐKÉSZ DE NINCS KEDVE IROGATNI AKKOR ELÉRHETŐSÉGET ADJON MEG.
Nem, abból a 10W-40-est használom, olajhűtővel már elég.
Igazából csak azt nem szereti a Q8 amikor kifordulok 1-esben, majd végighúzom az összes fokozatot egészen 250km/h-ig, tehát padlógázon állok végig, kipuff is izzik, mondjuk az olaj hűtővel nem megy 120 fok fölé ekkor még a nyári 30 fokban sem. A motul azért pár fokkal mindig jobb.
Ugye mindkettonek 50 a meleg viszkozitasa,es az is ugye a formula(verseny olaj) ennyire rossz lenne a q8?
Motulbol pedig a 300v bol ugy tudom csak 15w50 van.
Már programozva van.
Gyárilag csak 0,9 bar a nyomás.
Még egy kérdés, ha nagyobb turbóval fent is 1 barral tudom tölteni, az magas fordulatszámon jóval nagyobb terhelést jelent a motornak?
Vagy ha bírja 4000 es fordulaton akkor ugyanazt a nyomást elviseli 7000 nél is? /mert ugye jelenleg ott csak 0.6-0.7/
Nem tudom érthető-e?
Gondolom igy van programozva gyárilag ,azért esik a nyomás fönt es nem azért mert elfogy a turbó.
Első körben en kicserélném a gyári nyomás szabályzót egy manuálisra,és ujra programoztatnám már ha lehetséges ezeket igy megcsináni.
Ez hozhat 20-30 lovat is.
Nem csak a nyomás számít hanem a légmennyiség is. Ha ez gyári érték nyílván úgy van progizva hogy veszi el a nyomást fent. Nagyobb csigával vastagabb szívó kipuffrendszerrel biztos jobb lenne
Sziasztok
Véleményekre lennék kíváncsi bár off a verda.
Egy Megane RS -ről lenne szó.
A nyomás most 1 bar ez felépül kb. 3000 -es fordulaton, de 4000 -nél már kezd visszaesni, és ott már csak 0.9 -et tud, majd 4500 -tól 5500 -ig 0.8 bar, 6000 -nél 0.7 bar, tiltás körül pedig csak 0.6 bart.
A kérdés egy nagyobb turbóval, ugyanekkora nyomás mellett, mennyi erő jönne, ha tudná felső tartományban az 1 bart.
Illetve az hol töltene be?
Csövezve van, fejegység hiányzik.... És úgy gondolom, hogy ezeken kívül is mindent megtettek azért, hogy a lehető legjobb eredményt fussák, és biztos vagyok benne, hogy hamarosan ezek ki is derülnek. Elég lesz, ha néhány ténylegesen utcai megy majd pár kört, és meg sem közelítik majd ezt az eredményt. Énkíváncsian várom majd ezeket az időket.
Dyno val 100%-ban elégedett vok, mérettem ott többször több autót. Január viszont nagyon messze van
Beszéltem velük, azt nem említették hogy költöznek is csak hogy szét van szedva januárig a pad.
Korbel milyen lehet?
2015. november 30. 18:15:16: megválaszolva DózeR + által,
→ #3740
Nekem 301-et mért a Dyno csak chipel, remélem most egy 340 meglesz azért. Autokorbel és az Istvánkó ugyanaz? Vagy miért az ő címük van Istvánkó lapján?
hát arra várni köll és nem is óccsó
ehhez képest január már nincs is messze, nem?
a pontos meg mindig relativ, más a gyárban meg más más mindegyik padon is, én tuti várnék kicsit a dynora ha ilyen igényeim lennének...
Havassyékat (google) mondtam volna, de ha jól gondolom te többre vágysz, nekem pont elég volt (250 paciig mér a padjuk)
A rugót leginkább a tengelyed határozza meg, nézd meg mi a tengelyed max szelepemelése, ha a kisebbikbe is belefér azt válaszd, külömben az erősebb rugó felesleges terhelést jelent a tengelynek, himbáknak, szelepfészeknek és méga hőterhelés is nagyobb..., am mind 2 rugó ki tudja szolgálni a 9K-t, de érdemes a tengelynek is utánna nézni mert azok sem mind szertetik a 9K-t, főleg nem turbós konfigon...