A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Ahogy Wagonist írta, a 80-as években nagy királyság volt, akkor a szomszéd gyereknek volt ilyen és nagyon tetszett. Tavaly láttam itt kint, ilyen Stiga szánkókat és azonnal ezek a szovjet szánkók jutottak az eszembe a gyerekkoromból. Amit lesz hó, megyünk és kipróbáljuk őket. Ha nem válnának be, akkor meg restaurálom és karácsonyi dísz lesz a fa alatt de már az a tudat is megéri, hogy Malbun-ban, Liechtenstenben tuti nem lesz más, aki szovjet szánkókkal csapatja majd
Mekkora királyság! Gyerekként (80-as évek) nekünk "csak" Pils Davos szánkónk volt, mindig nyálcsorgatva néztem ezeket. Párszor kipróbálhattam, menő volt.
A pickupot kopott kormánnyal, rajta egy kormányvédővel vettem, de mivel jó volt a színe, meg kellemesen vaskos volt úgy, ráér pályára tettem a kormánybőrözést. Most csak elszántam magam, de szervezni kellett, mer a Fell-Ser-nél azt mondták, h amerikai autóval nem szívnak, vigyem oda levéve a kormányt, úgyhogy a szerelővel is egyeztetni kellett, meg kellett még egy kocsi, hogy vihessem. Ja, Zsivánnyal is váltottam egy üzit, de ő sajna nagyon keleten lakik, maradt Kecskemét.
A kormi viszont nagyon fasza lett. Sztem nem volt még ilyen világos kormányos kocsim, a szürke bőrösökben is fekete volt eddig. Olyan luxuskocsis lett.. S elég gyagya a szín, nem pont szürke, hanem olyan világos bézses, de találtak hozzá illő bőrt. Azóta kijárok tapizgatni. :-) Sz'al ajánlom a céget.
A baj az, hogy ennyi együtt eltöltött idő alatt a hormonok már ide -oda cirkulálnak a nők és a férfiak között. Ezért van az, hogy az idős emberek ,a nagypapák megcsöcsösödnek és kurva kedvesek lesznek , míg a nagymamák elsárkányosodnak és bajszot növesztenek
Ja,hát a másik 3 nőről nem tud.
Módosítás!
Olvasta fórum... azt mondja,ne kamuzzak itt 3 csajról még pluszban mikor nincs is.
Jó,de jó volna mert már pontosan tudom mi van a paplan alatt!
...a történet pedig úgy folytatódik, hogy az öreg miután elköszönt Tőled hümmögött egyet magában és megjegyezte :" hihetetlen, hogy mindenki a születésnapját használja pinkódnak a bankkártyájához"
Ma délután egyedül vagyok itthon, csörög a telefonom, ismeretlen szám. Mondom, ki lehet az, vasárnap délután. Mindegy, felveszem: Halló, XY vagyok a megyei rendőrkapitányságóról. Nem hiányzik a pénztárcája? Mondom, nem itt van a kabátom zse..., ja, nincs is itt. Pattognak a fejemben a gondolatok, 20 perce tankoltunk, ott még a kezemben volt (hogy felejthetném el, 508 Ft/liter), aztán kiszálltam a háznál, a feleségem ment tovább a gyerekekkel.... Várjunk csak, lehet, hogy voltam akkora balfék, hogy a kocsi tetején hagytam a tárcám? Rendőr kérdezi, hogy nem jártam-e a pláza környékén, mert valaki ott találta meg, és bevitte a kapitányságra. Mondom, én nem jártam ott, de ezek szerint a feleségem arra ment. Át tudok-e menni a tárcámért, kérdezi ő, mire én, persze, gyalog is csak 5 perc. Beérek, a rendőrök már várnak, és egy 70 év körüli bácsi, akivel kezet fogok, és szinte sajnálva közli, hogy lehet, hogy egy kétszázas, vagy valami apró még az úton van, nem tudott mindent összeszedni. Én meg csak hálálkodni tudtam neki, mert a tárcámban volt az összes, de tényleg az összes iratom, védettségi igazolvány, kb. az összes bankkártyám, meg miegymás, és vagy 100 ropi. Gyorsan aláírtam amit kellett, kértem a bácsit, hogy várjon meg kint az autójánál (CRV), kimentem hozzá, és kértem, hogy fogadjon el egy tízest. Azt mondta, hogy szó sem lehet róla, de persze nem engedtem neki, belecsúsztattam a kesztyűtartóba, megköszöntem még egyszer, és azzal a boldog tudattal sétáltam haza, hogy vannak még jó emberek......
Igen, igen. Tesómékhoz szoktam rendelni németbe, aztán érte megyek, mikor megyek Magyarba, vagy csak meglátogatom őket. Normálisan nem szokott gond lenni a vámon, Angliából rendszeresen megjön minden vám nélkül. A Lengyelek kicsit túl tolták a csomagolást, visított a postán, hogy vegyél ki. Ki se kellett bontania svájcinak, mert gondosan a számlát kívül helyezték el. A cigis doboz méretű dolgot, becsomagolták egy 30x30-as dobozba. Szóval gondoltam, majd bubis borítékba jön és nem lesz vele gond. Aztán gondoltam már, hogy csinálok egy postafiókot Feldkirchbe, úgyis rendszeresen járok át. De nem akarok már sokáig itt maradni, valami skandináv országot meg szeretnék tapasztalni, mondjuk Dániát, az időm nagy részét, nem munkával, meg az elvárt túlórával szeretném tölteni. Szerintem idén nyáron költözés lesz.
Nem,nem veszek,pedig az ioniq5 az baromi jól megy .csak nekem nem elég messzire.Itt smartics viszont kevés van.A tarifákkal az a baj,hogy nekem az autó nem csak haza járásra kell,hanem itt is mászkálok erre arra,leginkább néha 5-600km-rel feljebb is.tehát itt is kellene pár app és szolgáltatás és pár havidíj,meg osztrák oldalra is,Magyarországot még nem is tudom,hogy ott mi,hol,mennyiért az olcsóbb?Aztán azt nem is számoltam hozzá,hogy pl. olaszoknál mi a szitu.Tudom a nagy hálózatok ott is hálózkodnak.Ez egyenlőre olyan mint a cirkuszban mikor a légtornász az egyik kötélről a másikra ugrál,ha nem éred el a másikat akkor cumi van.
Követem a goingelektricet már vagy 3 éve,hátha "van valami",de az csak a hívőknek van.
De amúgy sincs e-autód és nem is veszel szóval igazából mindegy mennyibe kerül. Amúgy a smatrics-nál nincs havidíj, igaz kicsit drágább a töltés mint előfizetéssel.
Ja és még egy pozitív élmény ért, annak ellenére, hogy a svájci zoll rátette a vámot még a postaköltségre és a lengyel áfára is, meg az áfát is mindenre. Na lényeg, hogy kaptam ACL Race hajtórúd csapágyat D15B2 főtengelyhez, illetve D16A1, de ugyanaz a méret. Lehet, hogy másoknak is érdekes lehet ez a felfedezés, vagy már tudtak róla, nekem ez új dolognak számít.
2021. október 17. 11:15:38: megválaszolva Tonx + által,
→ #82372
Nekem azzal a 2-3 alkalommal van a bajom,amikor mondjuk becsúszok valahova.Az ufo-t nem lehet láncolni,másik téli szettet meg nem veszek + felnit,az már biztos.
Nekem jó lenne valami hibrid,villanyozni nem akarok. Még az ioniq5-el is ami tetszik,teli aksival kellene innen elindulnom,majd valahol St.Pöltennél töltenem a pálya mellett ahol drága az áram 70 cent és egy villanyautó pályán felkarmol 18-22 kwh-t,azt 70 centtel beszorozva 12,6-15,4€/100 de ez inkább több,mert én azért szoktam 150 felett menni,a villanyos meg többet fogyaszt ott mint amit számoltam.Szóval meg kellene állnom még Győrnél is tölteni,ez megint költség és az amúgy 6,5 ha taposom 7-8 ha nem és baleset van menetidőhöz hozzá jön még 2 töltés ideje is.Az nem vicces.Most meg egy tankkal,egy seggel letudom az utat és marad még 40-100km-re elég benzinem.50l a tank amit itt csak 1x kell megtöltenem.Télen szokott nálam lenni 10l a kannában,ha esetleg valami rendkívüli dugó,dugó hegyek lennének.
Hondában már nem nagyon látom a jövőt.
2021. október 16. 19:45:49: megválaszolva Tonx + által,
→ #82369
Nekem az összkerék nem volt annyira szempont, ha a kiszemelt autó éppen az lett volna, akkor jobban örülök, de kb. azt az évente 2-3 alkalmat, még esik a hó itt fent a hegyen, kibírom. Még úgy is hogy mélygarázsom van, mert felteszem a hóláncot, aztán ennyi. Ha azzal se sikerül, akkor nem megyek be dolgozni
Nekem a szempontok: valós 4x4 legyen,mert tavaly is a az ajtóig érő hóban nem volt vicces eljutni a gyárba,amikor első voltam és amúgy mindig első vagyok,hókotró meg sehol.
Örülnék ha ugrana is,de mivel egy 200lo feletti autó ami 1800-2000 kg vagy több,semmivel sem fürgébb de legalább többet is fogyaszt így elég sok márka ki is van lőve.
Ami még tetszik az a jeep unlimited,de erre az adó itt horror 550€/év az ufora meg csak 130.Tudom,ez aztán tényleg nem ugrik,de ez más kategória mint egy személyautó.Mivel melóba az év felében bringával járok,így nem lenne gond,ha itthon marad.De mivel a jeepet is a mindenféle nem túl megbízható olasz és ki tudja milyen cégkeveredés csinálja ...azt nem engedhetem meg magamnak,hogy a pálya közepén egyszer csak rotty.Amúgy drágán mérik az öreg jeepeket annak ellenére,hogy diesel és itt az már az ördögtől való.tetszik az amerikai fiúk lányok jeep feelinges csavargásai a youtube videókon,de nem biztos,hogy megér nekem annyit.
Gondoltam arra,hogy kikölcsönzök egyet egy hétvégére és haza ugrok vele,akkor kiderül feketén fehéren mit tud,jó e nekem,mennyit zabál,stb...de nincs a környékünkön
Még ami szóba került az a kombi imprezza wrx,de abból itt már a fényképekről nézve is csak lelakott db-ok vannak vagy rossz oldalon van a kormány.
Nincs olyan autó amire felállna...
Nekem se volt túl sok varia 7gen Accord, vagy V70. Lényeges volt még, hogy kombi és benzi és legyen olyan 200le. V70R volt még nagyon kiszemelve, de dupla futott km mellett, az ár is dupla volt. Hondába nem találtam jót és igazából ezért is Genfbe vonatoztam el Osztrák oldalról induló vonattal mert úgy 40€ volt a jegy, Svájcban, ugyanarra a vonatra 100CHF lett volna. Szóval remélem nem fog szétesni. Ha nem basztattak volna a rendszámcsere ügyében, még mindig a 4gen lenne kint velem
Nekem volvoban az xc70 volt ami nagyon tetszett,de méregdrágák voltak.Amikor az ufot vettem...akkor is.Most pár ezer €-ért van,de csillió km-rel,a kevés km-esek...megint csak drágák.V70-ből is volt 4x4 .
Most ami tetszik az a v60 cross country,de diesel,és 2tonna,ami nem csak nem ugrik,de a fékútja is gondolom olyan akár egy tehervonaté.És persze méreg drága A sima v60-ból van konektoros hibrid és ha tele az aksi akkor összkerekes,de a turbó+kompresszor+hibrid dolgok meghibásodási esélyéről megint csak tartok.A volvokhoz amúgy is drágábban mérik az alaktrészt. Autószerelő ismerős mondta egyszer,hogy kerékcsapágy az s60-hoz 40 000volt,ugyanaz a csapágy fordhoz csak 24 000.
Jelenleg egyszerűen nem látok olyan autót a piacon ami jó lenne az elvárásaimnak is és tetszene is.Az ufo jön megy teszi a dolgát,és nemigazán féltem.Bár most fújtam le a két lököst.Elsőt,mert nem volt elég puha a beton oszlop,a hátsót,mert valami miatt egyszerűen elporladt rajta a lakk
Nem kellene lomhának tűnnie... Számomra az S80 szívó 2,4 sem volt lomha (170 LE, 2002., és nehezebb), de pár nappal előtte majdnem egy T5-ös S60-at vettem (az akkori V70 az S60 alapjaira épült). Az olyan volt, hogy kipróbálásakor üres parkolóban sem mertem igazán padlógázt nyomogatni, mert ijesztően jól ugrott... Ha van rá lehetőséged, hasonlítsd össze egy másik T5-tel, vagy nézesd át a Tiédet. Bár nagypapás sztori esetén magától is javulhat, ha párszor kipörgeted rendesen.
Vettem egy 5 hengeres turbós kombit egy V70 2.4 T5, egy kicsit lomha, a 4gen után, de mivel, azt haza kellett vinnem, mert vagy bepapíroztam volna svájci rendszámra, amit el is kezdtem, de aztán meggondoltam magam, sokkal ésszerűbb döntésnek tűnt, venni egy 2,4 sor 5 turbó benzines kombi Volvot. Így lesz időm a 4gen-t szétszedni és megépíteni a motorját, ahogy azt már elterveztem. A Volvo egyébkén ilyen svájci nagypapás történet, vezetett szervízkönyves 167e km-el. Amúgy szép hangja van a sor öt hengernek. Tervezek rá egy tetősátrat tenni, aztán lehet menni kempingezni
Lehet, h az se gyári volt már. :-) Usa-ban szigorúak a zajelőírások, a Buell-emen anno még a gyári dob volt, s a tunying Harley blokk csak halkan zörgött, puffogott benne, bukóban szinte semmit nem lehetett hallani.
Kell rá egy rendes dob is, h hallható legyen a rotyogás. :-)
Eddig nem kellett javítani a Fordot, s most, hogy elfáradt pár alkatrész, azt veszem észre, h minden logikusan van elhelyezve, s tök könnyű szerelni. Nem úgy, mint a tököm franciákat..
Beszélgettem egy autókereskedővel nemrégiben, és ő mesélte, h annyira szívás volt a forgalomba helyezés , h volt amikor (talán idén év elején) 4-5 hónap alatt intézték el Pest megyében. Azt hittem még mindig tart ez a szopás....De ehhez képest a 2 hónap már baba.