R+ módban valóban kemény de amúgy nem olyan vészes állítólag.
Az eggyel kisebb könnyebb kerék egy jó upgrade az biztos. Ezt tapasztaltam az Accord-nál és az FN2-nél is.
Teljes mértékben az ellenkezőjét mondta nekem egy Veszprém környéki fk2 tulaj srác.
Bűn kemény az fk2. Köszönő viszonyban sincs az fn2 puhaságával.
(Az fn2 csak addig kemény, amíg a malomkerekeket valaki le nem veszi.)
Az FK2 megvásárlása után azért lesz nálam első lépés majd a 'lazítás', kap egy jó kis könnyű 18-ast, valami frankóbb ET-vel.
az fk8 futóműve tényleg nagyon jó, comfortban élhető a városban is...
(de nem mondom, hogy egy 10%-al lágyabb verzióban nem tudnék vele együtt élni...)
viszont a 8gen ats-hez képest azért érezhetően keményebb feszesebb még comfortban is...
(pedig én már nem gyári méreten vagyok hanem 255/35r20)
ez tény...
a kiszállás elfogadható, de azért kell hozzá egy jó derék...
Tegyük hozzá, h te ósztriában élsz, és nem ezeken a jó magyar utakon jársz egész nap, ahol a frissen felújított út is olyan, h tengeribeteg leszel rajta.
A másik meg az, h attól függ, h mihez viszonyítod. Szabb és én is accordból ültünk át másikba, amit te lehet nem tudsz, így más a viszonyítási alapunk mint neked. Ráadásul az enyém még ültetve sem volt, gyári volt teljesen.
Egyetlen szóval sem látom, h bármelyikünk azt írta, h szar a futóműve, pont nagyon dícsértem, amikor írtam róla. De attól még keményebb mint az accord, ez nem lehet vita tárgya.
Because the Civic TYPE R uses a center tank layout
There is a fuel tank under the front seat, which can significantly lower the position
can not. Therefore, we adopted a cushion pan and used the cushion on the seat surface.
By reviewing the foam density and hardness of a certain urethane, Civic
20% c while ensuring cushioning performance equivalent to TYPE R EURO
It has made it possible to reduce the thickness of the letter. As a result, the base car (European Civic)
Achieves a hip point 20 mm lower than the 5 doors. Further vehicle height
Combined with the 10mm reduction, the hip point ground clearance is the base car
In contrast, the eye point has been significantly reduced by 30mm.
Ez itt le is van írva, hogy a sima Civic-hez képest 30 mm-el lejjebb került a szempozíció az FK2-ben és ehhez spéci ülésszivacsot kellett használni (erősebbet) hogy vékonyabb lehessen az ülőtámla
Azért van olyan Honda ami elől hátul független felfüggesztés és úgy pattog mint az istennyila rossz úton
Előbb elpattog mint egy FK2, bár én az FK2-t még nem tudtam elpattogtatni. Lehet azért mert nem megyek vele annyira szar úton
Nekem 18"-os téli szettem, érezni a különbséget, hogy komfortosabb.
Egyébként úgy van ahogy grego írja, annyival egészíteném ki, hogy szerintem az FK2-nek maga az ülés szivacsa is keményebb, ezért valóban keményebbnek érzed magát az autót. Én próbáltam FK8-at is, a sajátom után olyan az ülése, mint egy nappali fotel.
Nem is a keménységben van különbség. Szerintem nagyon érezni, hogy hátul nem csatolt lengőkar van.
Sokkal-sokal később lesz orrtolós mint egy 8-9 gen 5D. Nem pattog el a feneke szar úton kanyarban.
Egyszerre tudja fogni az utat, és simítani is.
Csatolt lengőkarnál vagy fogja az utat, de akkor elpattog. Vagy kényelmes, de akkor meg plötyi.
Szerintem az utolsó mondatod lép majd be 5-10 év múlva. Olyanokat lépnek ezek az elektromos dögök, hogy az félelmetes... és nem a sport elektromosok, a sima kis utcai gépek.
Kemény az 1.5 t ffutóműve??? Miről beszéltek Urak ... Akinek puha futómű kell az vegyen Citronyőt... Nekünk volt 8.gen, 9.gen, és most 10.gen... A 8, 9 együtt a 12.hatványon sem voltak olyan jók futóműben (meg semmi másban) mint most a 10.gen 20-as kerekekkel..
Per 30 gumaival ugy karcolok mindenhol ahogy a Nagykönyven meg van Írva... Zseniális a Fútóműve....
Igen ezt még én vetettem fel mint "probléma".
Ellenben az FK2-nek nagyon sok közös alkatrésze van a sima Civic-el, motor és váltó vonatkozásban meg ugyanaz mint az FK8. Fék ugyanaz.
Futómű tekintetében lehetnek gondok majd, gátló, lengőkar, stb., de ki tudja mi lesz 5-10 év múlva?
Lehet ez az egész okafogyottá fog válni, mert már annyira elektromos lesz minden, hogy mehetnek ezek a kocsik a zúzdába, vagy lehet nézegetni a garázsban.
Én az Accordot elengedném. Ami nem eszi az olajat, az majd később fogja.
Az FK2-vel én is szemeztem, a nyáron több eladó is volt 6-7 milla között. Kérdés, hogy mivel csak 2 évig volt gyártásban ez mekkora hátrány lesz később alkatrész szempontjából. (Itt is volt már kitárgyalva a téma)
Ha a 3 éves 40-50 ezret futott 10.gen 1.5 sport plusokat nem annyiért akarták volna eladni, mint amennyiért 2017-ben vették (6-6.5 milla), akkor én is komolyan elgondolkoztam volna rajta a Kia helyett.
18-as mindig segít. Ellenben az FK2 nemcsak a futómű miatt "keményebb érzetű" mint a az FK8 hanem az ülés miatt is. FK2 ülés szűkebb, jobban lefog/megfog/körbeölel, ezért az összes ütés/rezgés jobban átmegy a testedre, ergo jobban érzed a dolgokat benne.
Persze, az Fk8 lenne a best, de az már igen húzós árban. Mondjuk lassan összeér az Fk2 meg az Fk8 ára.
Most is van fent egy szürke Fk2 amiben 40 ezer km. van és ilyen 10.5 mio. az ára...
Fk2 futóműve kemény, de most beszéltem egy sráccal akinek előtte Fn2 volt és azt mondta, hogy az Fk2 nem annyira kemény mint az Fn2. Persze normál módban.
10 gen Civic-nél melyik volt az a felszereltség ahol állítható futóművet kapott? Vagy egyéni választható extra volt?
Az UFO Civic-ek futóműve alapból is elég kemény. Anyámnak 1.8-a van, a gyári 225/45R17 gumikkal/felnivel használja, de eskü közel van a kényelmetlenül pattogóshoz, amikor ülök mellette.
Rohadt jó amúgy, de ugyanolyan kemény is sajna. Nem igazán kompatibilis a magyar utakkal.
El tudom képzelni, hogy az FN2 még feszesebb futóművével és a 18-as kerekekkel milyen "barátságos" lehet.
Sajnos öregszem és már az én testem sem kívánja az ilyet, ez van.
Az Accord az pont jó, azt szeressem. (7gen) Pedig az sem egy lötyögős szar, sőt, sztem rohadt jó futóműve van, de mégsem pattogós és nekem teljesen kényelmes is.
Meg FK8-nál eleve nem "csak" 2 futómű (ésatöbbi) beállítás van (FK2-nél Normál meg +R) hanem 3.
Van Sport, +R (ez a kettő kb. megegyezik az FK2 2 beállításával) és pluszban van egy Comfort mód is, ami az ecseri fekete FK8 tulajdonosa szerint 60 évesen is olyan rohadt kényelmes, hogy nem hiszed el.
Bent a városban mindig azt használja, főleg a nyomorék mellékutcákban sok úthibával és elmondása szerint nagyon szépen veszi így a döccenőket és hibákat, de még a fekvőrendőrön is szinte észrevétlenül mész keresztül. (nyilván nem 100-zal, de 60+ évesen csak igazat mond az ember)
Arról nem beszélve, hogy annak az üléséből kényelmesen ki-be lehet szállni, az FK2-nél kevésbé.
Nekem a szív meg az ész is az FK8-at mondta és mondja, csak a zsebem ellenkezik!!!
Az FK2-vel grego véleményére hallgattam, szerinte az túl kemény futóművel van megáldva nekem a mindennapokhoz, és végül sok rágódás után egyet kellett vele értsek. Az accord után a mostani is kemény néha, de ez szerencsére nem vészes, csak szar úton jobban észreveszem. Az FK8-nál viszont azt mondják, ha az ember nem állatkodik éppen, akkor aránylag komfortos a futóműve.
Nem rossz az a 180 lovas diesel sem csak ugye már azok is 10 év körüliek és a méter sok esetben 200 ezer felett van... meg ugye a diesel eléggé leszállóágban van.
Igen "kicsit" más világ a három, meg szívem szerint egy 10 gen. typeR-t választanék.
9 gen. Civic-ből az 1.8 az kevés lenne, Accordom volt (igaz csak 7 gen., de szerettem) szal az meg így jött a képbe.
Nem tudom, hogy pl. az FK2 futóműve/"komfortja" milyen az FN2-höz képest.
Az FN2 gyári kerékkel meg gyári futóművel nagyon kemény sztem., 17-es könnyebb kerekekkel meg 215/50 gumákkal egész használható, de puhának még így se nevezném.
Gondolom emlékszel, pont ugyanezt a hármat lestem annak idején én is, annyival bővítve, h az accordhoz hozzávettem a 180 lovas dízelt is.
Aztán a lehetőségeket meg az itteni véleményeket figyelembe véve lett ami lett.
Egyik az FK2 Civic
Másik a 10 gen Civic 1.5T
Illetve a 8 gen Accord 2.4 vmi. utolsó évjáratú.
Csak manuális játszik.
A 10 gen. civic észszerű választás lenne, csak sajna powerben nem lenne előrelépés meg gyári állapotában nem is tetszik túlzottan.
Az accord is jó lenne, de abból jót találni ami nem olajzabálos, hááát nem egyszerű na.
Marad a typeR ott viszont az ára az ami na, még mindig 8 milla környéke (1.5T 6 körül, Accord 4-5 milla - igaz öregebb pár évvel, de más kategória mint a Civic-ek)