Természetesen nem csak az. De azért ne mond, h aki 1,5 éve 320-as euróért fizetett itthon ki egy CTR-t, annak nem volt milliós tétellel olcsóbb, mint aki most veszi 365-ös eurónál.
Hát akkor próbálok sorjában mindenkinek válaszolni egy bejegyzésbe, hogy ne kutyuljam össze az oldalt…
#181911- grego
Ha full LED-es lámpatestre gondolsz akkor nincs, és sajnos azt sem tudom ki tervezte, ha a LED-es DRL-re gondolsz akkor ahhoz nem volt közöm, de doksija megvan mert kollégámhoz tartozott.
A DRL, egy LED-es "guideline", ami kettő egyszerű hűtőbordára szerelt power LED-es panelből és egy különálló meghajtó panelből áll. Szerencsére itt a Honda a specifikációnál nem azt alkalmazta amit az európai gyártók zöme, (pl, BMW, Audi, Porsche, stb.) hogy a lámpatestbe integráltatja a meghajtó elektronikát, ezáltal szinte megduplázza a komplett amúgy sem szerelhető/olcsó lámpatest árát.
#181912 – teletxt
Nem kőbe vésve, de igen megvannak a koncepciók. A példaként felhozott hátsó lámpánál egyszerűen minden modell (kivéve kombi) megkapta Type-R lámpáit.
Amúgy amit említettél az az egyik oka a változtatásnak a sok közül: megy vagy nem megy az üzlet.
Azonban még kettő fontos ok van amit ki kell emelni:
- problémák miatt le kell cserélni, javítani, változtatni kell valamit,
- a következő szériának már egy letesztelt kiforrott technológia kell azaz ki kell élesbe ”próbálni” valamit.
ide illő példa: UFO-nál megjelent a guminyomás figyelés mégpedig az ABS jeladó jelének feldolgozásával nem pedig a kerékbe épített jeladós verzió... következő szériában már alap tartozék volt többek között törvényi előírások miatt, és mivel bevált nem kellett változtatni.
Kérdezted:„Az nem lehet hogy amiket felsoroltál, azok pl nem EU piacos modellekbe fognak kerülni?”
Nem. A régió specifikus termékeknél lehet tudni, mibe/hova kerül.
Pl. Merci GT Roadster belső tükörnél lévő kezelőmodul: HW oldalról 3 féle, SW oldalról 12, burkolattal ellátva fogalmam
sincs, rengeteg. Vagy Ford fő óracsoport: felszereltségnek megfelelően kell gyártani, tesztelni, programozni.
Szerintem nem árulok el titkot, hogy hardware oldalról nem jellemző, de software oldalról szinte folyamatos fejlesztés és mosósítás van akár havonta változtatnak ”valamiért” a megrendelők.
#181913 – grego
Egyéb célra nem felhasználható, de amiket felteszek azok ebben a formában máshol nem kerültek publikálásra, felbontásuk miatt infót nem lehet kinyerni belőle és a PS-t is használom az azonosítók leradírozására … szabadalommal védett dolgot nem teszek fel.
Amúgy ezek már szériában nincsenek gyártva, max valamikor valahol mit spare part.
#181916 – Tonx
Az elektronikával kapcsolatban megvan minden infó, alkatrész lista, kapcsolási rajz, verziófüggések, meghajtó panel programja, stb… a műanyag komplett lámpatestről semmim nincs.
Ha mint érdekesség kell valami infó írjál rám...
De nemcsak fehérben létezik a GT
2020-as piros van, fekete is volt 1 hete még, strandkorlát kék is volt még 2 a Fugelnél. Egyik már itthon van Petiéknél, barátom vette meg....ne kérdezd mennyi volt a vége forintban....
Nem tudom, h hány sonic gray lehet idehaza, de még egyet sem láttam élőben eddig. Ma Baján viszont elgurult egy mellettem, meg is lepődtem, elég ritkaság.
Fugel fog kapni még sportline-t.
Pár GT még van itt ott, meg van ahol lehet rendelni 2021 júniusi gyártással
Ellenben Luxemburgban találtam 24 darab GT FK8-at. Igaz nem FL, de 39 ezer EUR-ért vannak- Újak, raktárról, beakciózva, teljes full külső belső carbon pack, és teljes interiror light pack.
Egy baj van hogy ebből 11 sonic grey, 1 polished metal és 12 meg sporty blue
nem feltétlen hülyeség kérdése...
hanem inkább design koncepcióé...
ha a belső véleményezésen meg a fókuszcsoportokon átment, akkor fekete lesz és kész...
így pl minden autóé egy színű lehetett, ami nagyban egyszerűsíti az gyártást...
mert pl. a fehér az csak inkább fehérhez passzol többnyire...(bár ez sem feltétlen igaz...pl. nsx-r, ek9)
sztem a fehéren is gyártástechológiai okokból van ott a csík...
így egyszerűbb volt gyártani...
nem nagyon van már új 2020 fl...
egész eu-ban csak pár sportline van 39-40e körül...
a gt-k pedig még ennél is kevesebb, az is inkább 43e euró körül...
Én próbáltam Swift sportot, jó kis kocsi, de nekem érzetre fapadosabb, mint a 8gen civic és az is nagy jóindulattal éri el a közepest.
Szóval a ctr-el semmilyen szinten nem összehasonlítható a Swift. A yarissal is csak méretileg. Ha egy low budget élménykocsi kell, akkor nem is kérdés a Swift, ha normális sport kisautó kell, akkor Yaris, ha család és néha csomagok is vannak akkor ctr.
Valóban kis részarány, és valóban csepp a tengerben egy esetlegesen (elég idealista esetben) klímasemlegessé váló EU, még inkább az EU közúti vagy szárazföldi közlekedése, nem volt szándékomban ezt a részét megkérdőjelezni
Na igen csak ebből mennyi az EU felszini közlekedés?
A világ CO2 kibocsátása 36 milliárd tonna/év, az EU felszini közlekedése meg 900 millió tonna/év.
USA tuti ennek a háromszorosa.
Nem akarom elvinni a témát a szép civicektől de most kb. 23-24% inkább a teljes közlekedés a Nemzetközi Energia Ügynökség adatai szerint. (Máshol valóban találtam 16% körüli adatot is, ez a stat is nyilván olyan, mint a többi, hogy értelmezés, módszertan függvényében elég nagy szórással mutatja az eredményeket)
A 2020-as modellből volt szolidabb Sportline verzió, amin nincs nagy szárny, kisebb a kerék és fekete ülés van benne.
Mondjuk a lökös ugyanaz, az nem lett szebb.
Feketét kell venni, azon nem látszódnak annyira bazári megoldások.
Nekem már hozzászokott a szemem amúgy.
Én mostanában azt mondom mindenkinek most vegyen Type-R-t vagy V8-at, mert hamar vége lesz a jó világnak és akkor nem lesz többet benzinszag, rotyogás, meg sport kipufogó.
Az elektromos autó gyártás pedig még nem tart ott és szerintem évekig nem is fog, hogy elérhető áron tudjanak élményautót kínálni.
Hála a Posrchenak a remény már megvan, hogy lehet élvezetes teljesen elektromos autót gyártani, már csak el kell jutni odáig, hogy egy szélesebb vásárlói réteg is meg tudja venni ezt a technikát.
Köszi Ebben kb nem férnék el rendesen.
Most a teszt alapján 200-ig jobb a kis bolha ... aztán gondolom elfogy. Viszont én mindig írtam, hogy 3 dolog nem tetszik a CTR-ben nekem és ez tart vissza:
-elöl kapargat
-piros ülések
-Fast&Furious kinézet aminek nyilván 20 éve örültem volna amikor én voltam Toretto meg Brian de így 40-en túl egy kicsit konszolidáltabb, sleeperebb köntös jobban elfogadható lenne.
Remélem a következő generáció már gondol azokra is akik a kevesebb néha több alapon gondolkodnak.Aztán ha mégis vennék véletlenül egyet akkor azt gondolom egy kicsit átalakítanám De ennek napról-napra fogy az esélye pont annyival ahogy napról-napra teret nyernek a villamos szarok.
Akkor jönnek az akciózások. Itthon is úgy van, hogy a Honda megmondja a magyar importőrnek, hogy ennyi meg annyi Civic-et el kell adni és kész. Aztán nézik hogyan fogy, és ha a havi számok esnek akkor akciózzák, meg akkor van az hogy még december előtt helyezzétek forgalomba hogy papíron meglegyenek a számok.
Szóval ez több tényezős dolog...
MIkor a 10 gen facelift éppen esedés lett volna addigra nagyot változott a világ mert a CO2 kvóták agyonvágtak mindent, és lehet hogy a papíron sokkal jobban felszerelt faceliftet már nem akarták erőltetni. Itt pont az a fura helyzet állt elő, hogy inkább limitálják az eladási számokat mert a CO2 kvóta lett a fontos. FL CTR is ezért "szünt" meg vagy csak 15 darabot kapott az ország mert a CO2 kvóta mindent átírt.
De akkor ebből kiindulva, ha szarul fogy a modell, akkor nem tudnak reagálni rá ráncfelvarráskor.
Xgen 5d civiknél mi változott (sport, sport+):
Kívül:
-elől 2 pipa
-hátul 2 pipa
-hátul diffúzor elem
Belül:
- 1 db hangerőgomb.