a maszkolt nekem 5 ajtós verziónak tűnik...
hátsó ötödik ajtó vonala látszik, illetve a hátsó ablak az ablaktörlő alatt szinte véget ér...
a hátsó ajtó előtt is elég mások az arányok...(persze ezen lehet szándékos cover)
szóval sztem ez egy mule...és nem a koncepciót látjuk...
mivel nincs alatta "normális" kipufogó én valamilyen hybridre tippelnék...
mert pl. egy atkinson ciklusú motornak nem kell "normális" kipufogó...
megnéztem photosopban...
nekem nem a csatolt képen lévő rdx-nek tűnik...
eléggé más a ház kialakítása...
legalábbis ahogy én látom...
de lehet hogy tévedek...
a laptiming jó, de inkább nem...
picit lélektelen a műsor, és eléggé bmw/audi/porsche fejnehéz a csapat...
kevés élmény jön át és műszakilag sok értékelhetőt nem mondanak...
ja, de van köridő...
azért talán ezek az utolsó generációs fwd-k (civic, megane) a technológiai fejlesztések révén kicsit átértékelték amit a hajtások előnyéről hátrányairól gondoltunk...
egy biztos, a súly növekedést nem lehet pusztán lóerőkkel kompenzálni...
ha jó sportautó ismérve az alacsony tömeg és jó súly/lóerő arány...ezt már Chapman is megmondta...
és a 4x4-nek a tömegén túl azért van egy jelentős hajtási vesztesége is...
hogy hol a "virtuális" fal, azt inkább a kor műszaki és technológiai fejlettsége határozza meg...
a porsche 911 koncepciójában zsákutca, aztán technológiai innovációk révén mai is benchmark ebben a műfajban...
Nem mondtam, hogy a Focus szar. Csupán nekem olyan csinn bumm cirkusz az egész.
Én erre mindig azt tudom csak felhozni, hogy akkor miért csak Fwd és Rwd versenyautok vannak (pályán)? Hol vannak az AWD-k? Nem csak előnye van annak ha 4 hajt. Főleg ha az egy kimondottan szar 4x4. Mint pl. az audi (vw), amitől kb már egy suzuki is jobb.
Nyílván megvan a határa az FWD-nek is, de a 10g CTR még azért nem a vége.
Amúgy azon gondolkodom mi is lesz most hogy egyre jobban úgy néz ki hogy tiszta beznines lesz a 11 gen CTR.
Mi van ha fogják az FK8 padlólemezt és arra építenek egy 11 gen CTR-t, K20CX-el, megkap mindent ami a sima civicben lesz és voila. Súlyban se lesz nagy változás.
Pláne, hogy ezt már USA-ban vagy Japánban fogják gyártani.
Azaz:
Lesz egy EU hibrid civic totál új padlólemezzel. Ezt oda fogják eladni ahol a hibrid a nyerő.
Lesz egy sima civic 10 gen padlóval (USA piac meg ahol mehet a sima benzin) amiből lehet CTR-t is csinálni, USA meg EU piacra ahol limitált lesz a Co2 miatt.
Focusban elég komoly technika van szerintem nem páva Az a helyzet, hogy lehet szórakozni az első kerék hajtással is de a fizikát akkor sem lehet megbaszni. Ez ilyen egyszerű. Lehet a plate lsd javítana valamit én ezt nem tudom de akkor is meg vannak a határai.
Mondjuk arra kiváncsi leszek ha kb. 1 év múlva kiderülne, hogy az új CTR összkerekes lesz itt a fórumon ki mit fog majd mondani.
Messze nincs az még kiaknázva. Eleve ha nem torsen lenne hanem Plate lsd.
Plusz azért normális gumival is lehetne ott még faragni az időből és javítani a tapadáson.
4x4 nem való pályára. Bohóckodni esetleg. Mint a Yaris GR is. Mindenre Is jo lesz egy picit...
Nekem kicsit olyan mint a Focus RS. Páva verda. Lehet forogni , csúszkálni, durrog csattog... (ez kell manapság a népnek)
Nyílván, ha valakinek az a lényeg, hogy lámpától nagyot ugorgjon és leszakadjon a feje akkor egy 4x4 jobb választás, de a CTR eddig nem erről szólt.
Relatív ki mit ért az "autózhatóbb" alatt.
Azt írtam ami technikailag kihozható de na. Ne csináljunk már úgy, hogy kurva jó ahogy van Nézd meg a Laptiming-ben mit mondanak róla. Talán azok a vélemények jobban elfogadhatóak számodra
Ehhez én csak annyit fűznék hozzá, amit azok írnak be, akik ugyanilyen véleményen voltak mielőtt vezették az autót: Mind azt és úgy gondolta ahogy te is, hogy első kerék, eh meg áh, meg hátsó vagy összkerék az isten, de amikor vezették mind azt mondja, hogy sosem gondolták, hogy ez ilyen jó tud lenni "sima" első kerék hajtással.
Tehát ezzel az első kerék "tagadással" én nagyon nem tudok egyetérteni.
Már az is elég lenne ha beleraknának egy összkerékhajtást. Mert ez a fronthajtás valljuk meg most már elment a falig ami technikailag egyáltalán megoldható de zsákutca. Ezt kár tagadni.
Ez az autó összkerékkel sokkal autózhatóbb lenne.
meglátjuk...
eleve 5 ajtós verzióból indulnak, ezt a platformot inkább érzem granturismo-nak, mint hardcore type-r-nek...
hosszabb tengelytáv, prémiumabb beltér, ez akár extra kg-ot is jelenthet...(oké tudom, fk2/fk8nál is volt ilyen aztán mégse...)
mintha inkább több luxus és kevesebb type-r vonal felé konvergálna a koncepció...
valami olyasmi mint az ek9 ---›ch1...?
mindkettő szerethető, de máshogy...
Nade ha visszanézed az FK2/FK8 lépést akkor ott is az volt hogy az FK2 höz képest nagyobb az autó, mégis ugyanakkora tömege van. Már az FK8-at is Accordoztuk méretben. Én nem gondolnám hogy szignifikánsan nagyobb lesz a tömeg max 50 kg és jónapot. De lehet annyi se.
igazából ez már nem ctr, hanem accord type-r méret lesz...
vélhetően a tömeg nő (?), így gondolom ez fog majd menetdinamikai kompromisszumokat is tartalmazni, ha a teljesítmény nem változik...
ergo fastest FWD car státusz is kérdőjeles...(simán lehet, hogy a limited edition lesz az utolsó ilyen...?)
design oldalról azt látom, hogy a másik irányba lengett ki az inga...
a korábbi agresszív (mondhatjuk emblematikus, v. visual benchmark) design lecserélik egy leszedáltabbra...
ez úgy tűnik innen, hogy a véglet másik oldala...
aztán majd meglátjuk...
Had this been a normal year, Honda already would have made an attempt to reclaim the front-drive Nürburgring record with the Type R Limited Edition. But this hasn't been a normal year. Sadly, both COVID-19-related issues and the arrival of winter in Germany's Eifel mountains have delayed its return. But Honda seems determined. "Stay tuned," said a company rep.