A vitara dugónak más a hőtágulása mint egy kovácsolt dugónak, nem feltétlenül kell ugyanakkora powerhez 8 század oda. Viszont erősen függ a megcélzott teljesítménytől, és nem biztos, hogy interneten próbálnék utánajárni, ahhoz kicsit drága móka
Pontos adatokkal nem tudok szolgálni, nekem gyári hüvelyes a blokk, Wiseco dugattyúkkal és úgy tudom a hőtágulás miatt nagyobb hézag kell, legalábbis nekem nagyobb van, talán 8század.
Fél báron ugye a gyári blokkal hajtottam, ott sem volt semmo gond.
Milyen a dugó és mekkora nyomás a terv?
üdv. a turbossá épített motor henger-dugattyú illesztési hézaga eltér a szívóétol? -megfúrták a motort persze a dugattyút is kérték a fúráshoz ez rendben is volt de mivel ők nem látnokok és én nem jeleztem extra igényemet igy tették a dolgukat rendben meg is csináltá!
a motor összerakva -már járatom 1-2 hétan belül menne fel a turbó,progi mag ami kell még. -DE ELBIZONYTALANODTAM.
Nekem az rms t3/t4 turbóval .63 a/r meleg oldallal (mert ugye van .48-as oldallal is, az hamarabb tölt) 4 után éledt, 5 fölött már azért dolgozott rendslesen, vtec nyitás körül megvolt a 0.5. és ez 1.6 vti, akkor még gyári blokkos.
Hát ez változó, h ki mit használ, én is használtam eneos 10w40-et, most motul 8100 xcess-t használok 5w40-et, valaki megveszi már ehhez a konfighoz is a chrono-t, de más márkák is vannak amik jó, eneosnak is vannak prémium olajai, mindenkép minőségibb olajat választanék márkán belül és olyat ami keményebb igénybevétel és hőmérséklet mellett is megtartja a tulajdonságait
olajcentrum.hu-n pl körül lehet nézni
2016. június 23. 17:18:30: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #22373
A 22361-es hsz-ben ott a cikk érdemes elolvasni
Mint írtam ha vegyes súrlódás van akkor meg tök mindegy milyen csapágyak vannak, mert előbb utóbb megkotlik acl is kenés híján. A fél bárt szerintem fogja bírni a gyári dugó.
2016. június 21. 11:12:19: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #22371
A dugattyú lett volna a fő kérdésem, mert a P2P dugattyúval 9,38:1 a kompresszióarány.
Ami szerintem teljesen rendben is lenne, a vitara dugattyúval számolva elég sovány a CR.
Lényegében egy olajnyomásmérő ha bevan kötve, az megmutatja mennyit tol az olajpumpa, ha megvan a kellő olajnyomás elvileg nem lehetne gond. Az ACL race csapágyaknak meg illene bírni az igénybevételt.
Szerintem az ideális turbó(akár egy hybrid, kisebb melegoldal, nagyobb hidegoldallal összehozható).
Szerintem 3ezer alatt gyári kompresszióérték mellett amikor alig tölt a turbó el lehet közlekedni takarékosan és normálisan, 3000-3500-tól kezdene éledezni a turbó és valahol 5000 körül betöltene.
A megírt programmal sem forgatnám 7500 fölé a motort, a d16 elég hosszú löketű, a hajtókarok és a főtengely eddig a fordulatszámig van tervezve. ezeken a kereteken belül bírnia kellene. (szerintem).
nézegettem gyári motoros turbós konfigokat külföldi oldalakon, low budget építéseket nézegettem.
Amit alább linkelek az konkrétan 0,6-tal van megfújva, nekem a 0,5 elég lenne bőven, garett t25-ös csiga van az autón. bár gondolom ők nem a tartósságra mentek amikor ezt a kocsit összerakták. civic stock d16z6 t25
Szerintem nem a dugattyú a leggyengébb láncszem egy d16 fél báros turbósítás esetén. Sajna ez lutri valakinek elfut sokáig valakinek megnyekken, hol a hajtórúd, hol a csapágyak, nyilván ennek több oka is lehet, mekkora nyomás milyen fordulaton, meddig forgatva, olajzás, milyen állapotú a pumpa stb
De hallottam, h valaki tuning ruddal hozott össze gyári dugót és D-s B-s esetén is és bírta az 1 báros nyomást
Kapcsolódnék a témához.
Nagyjából hasonló a helyzet nálam is.
D16z9 motor, fúrás, hengerfejfelújítás után, jelenleg 31ezer km-t futott a motor gond nélkül.
Nálam is ACL race csapágyak vannak.
NPR dugattyúkkal+gyűrűkkel. Csak nem p28 dugattyú hanem P2P (d16y8-ban van ilyen).
A gyári jó állapotú motor ahogy korábban olvastam 0,5 bar töltőnyomással tartósan megbízhatóan képes üzemelni.
A csapágyazás miatt nem aggódom az ACL-nek szerintem bírnia kell.
Amire kíváncsi lennék, hogy az NPR dugattyúk is tolerálják ha turbót kap a motor kis nyomással?
Minőségben mennyi különbség van egy gyári dugattyú illetve egy NPR között? Az NPR is bírja azt amit a gyári dugattyú, ha megvan fújva a motor?
A válasz itt van! Ezek a gépjárművek alapból így vannak tervezve, nagy súlyokat mozgatnak, hosszú élettartamra tervezve és az olajzásuk is így van kitalálva, esetünkben (Hondások esetében) szívó motorokról beszélünk, köztudott, h szívó motorból nagyobb teljesítményt csak magasabb fordulatszámon tudunk elérni, mivel itt nagyobb a tömegáram és jobban fellehet tölteni a hengereket friss levegővel.
Ergó az olajzás is ehhez van méretezve, így ha alacsony fordulaton engedünk rá nagy nyomást, ahol még ehhez nem elég a csapágyak közötti olajfilm vastagsága erősen gyanús, h vegyes surlódás fog kialakulni, amiről tudjuk, h nem fasza
Nyilván egy jól méretezett turbó D16 kombó esetén szerintem élhető egy 3500-tól épülő nyomás mondjuk 7500-as tiltásig elég fasza lehet, pláne ha az ember nem vitara dugót használ amivel az alap kompresszió viszonya leesik a béka segge alá így még a normál használati fordulatszám tartományban is gyári körüli marad az ótó
Azt, hogy egy bringás (ember) hol erőlködik jobban, meg egy motor nem igazán látom összehasonlíthatónak...
Ezen elv szerint a lehető legmagasabbra kellene emelni a fordulatot, de nem úgy tűnik, hogy ez lenne a gyakorlat.
csak gondolj bele , mész emelkedőn egy bringával , a lábad jelöli az autó fordulatát hogy mennyit tekered , ha kis fordulaton vagy nagyobb az erölködés mint ha pörgeted , így még ha turboval meg is fújatod a csapágyakra ható erő sokkal nagyobb mintha középtartományba segítene rá (ez nem azt jelenti hogy tiltáson sokkal jobb neki, hanem hogy középtartományban érzi jól magát , ha az autó nem erölködik a kopás is kisebb mértékű
ha hülyeségeket beszélek javítsatok ki , de sztem ez egyszerű fizika
kulonben miért nem jó a főtengelynek ??
Ezt nem kritikaként kérdezem hanem komoly őszinte kérdés..
Minden busz, kamion, diesel gépjarmu, sőőt mesélek benzines autok, még a civic type-r is alulra van optimalizálva hogy ne kelljen porrá forgatni, most meg itt a fórumon olvasom hogy mindenki rosszul csinálta idáig.. Érdekelne hogy miért ?
Sziasztok!
Egy 5gen esi turbosítását szeretném véghezvinni.
A motorja teljesen felújított , új túlméretes npr dugószett ( alap kompos) , acl csapágyak, felújított hengerfej.
Ami terv: 0,5-baros nyomás-t szeretnék elérni , ami tudtommal még biztonságosan használható a "gyári" motorral.
Ami már megvan hozzá: öntöttvas klímabarát leömlő, sportszűrő, olajhűtő szett, olajnyomás-hőfok-turbonyomás mérő műszer.
Kinéztem hozzá egy coolert , a lényege az lenne hogy a levegőszűrőnél vinném mind a két csövét ezért lényeges az egyoldali csatlakozású cooler , a kérdésem az lenne ezzel kapcsolatban, hogy a mérete elég , vagy talán nagy lenne ehhez a nyomáshoz ? 550×180×65 méretű
A másik ami még kérdéses , hogy milyen turbot érdemes rá szerezni , ami 3-4 ezertől tölt be és bírja a fordulatot is. Ha netán lenne valakinek eladó , ami méretileg se batár , mert a klímát megszeretném mellette tartani akkor az nyugodtan írjon , vagy akinek ötlete is lenne. Ezenkívül még az olajzás is kérdéses, hogy mivel és hogyan oldjam meg , plusz persze a műszereknek is kellene csatlakozás , amit vettem olajhűtőt azon van két gombának csatlakozo, de érdemes egyáltalán feltenni a hűtőt? Olajszűrő alatti pogácsával csatlakozik.
Import tuningos tömítésszett lett annó véve , de se a kartelnál , se a szelepfedélnél , se pedig a hf tömítésnél nem tömít rendesen( minden nyomatékra van meghúzva, a hfnél mégis van egy vékony olajfilm réteg) , ezeket is lecserélném majd , tudnátok ajánlani , hogy milyet és kitől lenne érdemes beszerezni , ami nem csak heteket tömít ?
És ha már ezzel kapcsolatban lekerül a hf , akkor érdemes valamit alakítgatni rajta, vagy totál felesleges ?!
üdv.turbohoz mapszenzort vadászok, voltam renault bontóba és találtam többfajtát.....pl. márka az bosch 0 281 002 709. és diesel-é
5 voltos 4 pines 3 bar-os(elvileg mér levegő hőfokot-nincs jelentősége)
vagy esetleg valaki tud valamit javasolni?