Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Jah. :-) Csak jól elszállt ezeknek is az ára sajna. Vhol azt olvastam, h a léghűtéses árát a japók verték fel, mer rácuppantak, s felvásárolták őket mindehol. A vizest meg nem tom mér..
Ha rendőrautó/finánc autó volt, akkor felentsétek el. A szervizelés katasztrófa, állandan hajtva, ütve-verve volt és nem volt gazdája. Ha érdekel a jelenlegi helyzet is, szívesen leírom, de a régiek még rosszabbak!
Ma tettünk egy kört, megnéztünk pár autót.
A Honda City-vel voltak gondok, kívülről is belülről, de a legnagyobb baj az volt, hogy nem működött benne a klíma, mondták, hogy nem tudják mi van vele. Amúgy az egész olyan igénytelennek tűnt.
Megnéztünk több kocsit is (G Astra, Corolla, Fabia), de hasonló volt a tapasztalat.
Egy autó volt, ami nem reménytelen:
Egy Seat Cordoba. Egész jó volt, apró szépséghibák, de semmi komoly. Mondjuk nagyon ki volt glancolva. Minden működik benne. Szépen indult, nagyjából rendben volt a kocsi.
Ami viszont felmerült: civil rendőrautó volt, tőlük vette meg a kereskedés. Van is benne kialakítva csatlakozó a mobil szirénához, meg van benne két kapcsoló, ami valószínűleg ezeket kapcsolta. Nem túl zavaró... Szerintetek jár valami hátránnyal, hogy rendőrautó volt? Azon felül, hogy a kormány csúnyán kopott volt, sok mindent nem láttunk. Annyi, hogy évente volt műszaki vizsgán, és be van írva, hogy "Megkülönböztető jelzéssel szerelve ".
Volt egy másik is, az sokkal rosszabb állapotban volt.
Egy-két dolgot láttam én is. Pl a bal első ajtó más színű. De első autóként nem a legszebb külső az elsődleges szempont. A JSZP alapján két balesete is volt az elmúlt években.
Ebben az árban, ilyen korú autóknál szinte lehetetlen hibátlan, sérülésmentes autót találni. Persze nem adjuk fel, nem sürgős még, próbáljuk a legjobbat megtalálni.
Mondjuk most éppen jól jönne még egy autó, de ezért nem fogjuk elkapkodni.
Jobban megnézve szegény kapott bőven az élettől. Jobb elején hátrébb van a lökös a bal sarka sérült a hátsó lökös is a lámpáknál mintha kifelé állna. És a többi színeltérés is jobban megfigyelve észrevehető.
Egyszer Öreg Kergyuval meg egy haverjával beszélgettem Pécsen, akinek egy cityje volt.
Ő is azt mondta, h ha az ember megszokja a formáját (ez ízlés dolga), de pont olyan mint a jazz, soha semmi baja nem volt vele. Ő nagyon szerette.
De azért persze ezeket is jól meg kell nézni, mert széthajtott szar mindenből van. Ennek is több színe van a fényképeken, de attól ha jó műszakilag, egy kezdő csajnak pont jó lehet.
Ízlések és pofonok, nekem sem tetszik a city, de ebben a formában már elfogadhatóbb lenne
És a világos belső tényleg fel tudja dobni az autó hangulatát, mármint szerintem
Sport Jazzt mutass neki. Nekünk az van, én se voltam hajlandó a simát venni belőle. De a Sport a nagy lökösökkel, esetleg szárnnyal, gyári felnivel egészen mutatós. Legalábbis ehhez a Cityhez képest biztosan szebb.
Közben láttam, hogy inkább a Jazz-re hajaz a műszerfal, csak a kormány olyan, mint a Civic-ben.
Mondtam, mutattam neki a Jazz-t, az nem tetszik neki. Ez valamiért bejön neki, de mondom, még nem látta élőben.
Én mondtam, hogy szerintem borzalmas a hátulja, de az ő döntése, ő fogja használni. Csak akkor lehetőleg műszakilag legyen jó.
Mondjuk a belseje ezzel a bézs színnel nem rossz.
Jazz-ekről jókat halottam, akkor azok nagyjából erre is érvényesek?
Autópályán nem hiszem, hogy sokat fogja használni.
2024. szeptember 19. 15:25:43: megválaszolva Tonx + által,
→ #32873 2024. szeptember 19. 13:27:48: megválaszolva pIeTRo 0 által,
→ #32870
Jazz alapra épülő autó. Amúgy full Jazz csak van rajta egy puttony ahova 500liternyi cucc elfér. És a gyári gumikkal 130 körül autópályán nem annyira stabil mint a Jazz. Az arányai miatt nem igazán tetszett sok embernek a csomagtartó túlságosan kilóg hátra. Élőben annyira nem szép. De akkor is egy Jazz. És már a nagyobb fékek vannak elöl rajta, szóval az első szériás Jazz felnije nem jó rá.
Még mindig keresünk lányomnak kocsit, sok jelölt van, az egyik egy Honda City. Nekem nagyon nem tetszik, de neki bejön kép alapján. Személyesen nem tudtuk megnézni, mert a Kia még mindig szervizben van, az enyémet meg a párom használja munkába járásra.
Ez is Honda minőség? Ez a Civic-nek valami változata? Mert a műszerfal/kormány eléggé hasonlít a ráncfelvarrás előtti 7. gen Cvic-re.
Jó színész. Én is kereskedő (is) vagyok 50%-ban, de a pofám leszakad, hogy mit meg tudnak csinálni.
99% hogy tudott a dologról, majd pont ő ne tudott volna róla.... persze.
A legtöbb kereskedő gyökér, mint ahogy a legtöbb ember is az, ez van.
A lámpa csak egy dolog. Ott állítólag más a vetítési fény, más szabványnak felel meg. De pl. a biztonsági övek vagy akár a szélvédők esetén is lehet gond, mert USA-ban mások a szabványok, amik nem felelnek meg az EU-snak. A lámpát még csak-csak kicseréled, de ezeket már nehezebb.
Az index lámpák sem felelnek meg, nálunk csak narancssárga lehet, USA-ban fehér vagy akár piros is tudtommal.
Ezen felül a környezetvédelmi besorolások is eltérnek.
Szóval a lámpa csere csak egy lépés, az a legfeltűnőbb, és azt lehet a legkönnyebben kiszúrni, de ha belemennek, sok mindenbe beleköthetnek. Lehet még egy darabig meg lehet oldani, de hosszú távon gond lesz.
Ha én újra Jaguart veszek, azt hosszú távra tervezem, és nem szeretnék milliókat bukni rajta egy ilyen miatt, így inkább keresek Európait. Egyébként gyanítom ezért ilyen olcsó, bár nagyon úgy csinált a kereskedő, mintha most hallana erről először. Vagy tényleg így volt, vagy jó színész.
Második rész is tiszta, biztosan lesz ilyen, de azt se lehet úgy csinálni, hogy mondjuk nekem azt mondják, hogy holnaptól nem ülhetsz bele a 6gen-edbe és nem dolgozhatsz vele, mert most betiltottuk. Ezt nem lehet megcsinálni, mert akkor Molotov koktélokat kezdek dobálni a parlamentre. (és nem leszek ezzel egyedül)
Nálam jó példák pl. az IFA-k, amiket már az EU csatlakozásnál ki akartak tiltani, de máig mennek.
Azt, hogy eljön az idő, amikor egyszerűen nem vehetsz majd benzines vagy dízel autót, az sima. De hogy bárki alól kiveszik az autóját, az nem. Ahhoz azért nem keltek elég korán.
(Mert akkor a munkaautóm helyett mondjuk adnak egy másikat? Kétlem.)
Az így akkor mindjárt más. Én arra gondoltam itt a gondolatmenetnél, hogy eddig minden probléma (vagy simli) nélkül levizsgázott egy amerikai modell (vagy más) és egyszer csak kitalálják, hogy most már nem és kész.
Ami eddig is simli volt, ott úgymond önkéntes volt a kockázatvállalás és most a "türelmi idő" lejárt.
De ha jól értem, akkor pl. Kawa kamionjánál, ha lennének benne E jeles lámpák, akkor nem nagyon kötnének bele. Lehet ahhoz mondjuk ilyet szerezni? Mert ha igen, akkor meg van oldva a dolog és annyit talán meg is ér, hogy továbbra is furikázhasson vele.
Szerintem nem minden esetben erről van szó, DE ha már akkor cirka szabálytalanul lett forgalomba helyezve egy adott autó avagy vizsgáztatva, akkor az azért tényleg más tészta kicsit. Ezt aláírom.
A témát szerintem árnyalja, hogy hivatalosan amikor az autót forgalombahelyezték itthon, már akkor meg kellett például felelni az olyan jogszabálynak, hogy E jelzés a lámpában stb. Az egy másik dolog, hogy vannak tök fasza autók, amiket ha hivatalosan szeretnéd, akkor valószínűleg nem lehetne/nem lehetett volna itthon elsőre sem forgalomba helyezni, mert nincs hozzájuk E-s lámpa, vagy akármi, de valószínű egy kis anyagi támogatás fejében eltekintettek bizonyos dolgok hiánya fölött a vizsgáztatók. Szóval annak ellenére, hogy tényleg kapják be, ez sem csak fekete vagy fehér történet.
Pedig nagyon úgy fest, hogy efelé megy a dolog, és már most is gond egy amerikai piacos autó vizsgáztatása, függetlenül attól, hogy korábban már levizsgázott. Én is azzal érveltem, hogy már több magyar vizsgája volt, erre az volt a válasz, hogy korábban még átmentek, most már necces, 2 év múlva meg nagy eséllyel nem vagy csak nagyon kevés helyen lehet majd megoldani. Folyamatosan szigorítják a vizsgafeltételeket.
Így van már vagy 2-3 éve. Euro5-től elég az obd teszt. De még ha jól tudom választható hogy kipuf vagy obd. De a lényege hogy idővel nem variálhatsz ha euro5 akkor csak obd és elég egy szar elektromos vízpumpa már bukta van. Ja és ha törlöd a hibakódot akkor még pár km-ig nem is fogja kiolvasni az összes szükséges adatot így továbbdob kipufmérésre.
CO mérésre reflektálva. Legutóbb már úgy vizsgázott az FK2-m, hogy nem dugtak a kipufogóba semmit, hanem egy spéci OBD olvasón keresztül csekkolták a CO-t. Ha az a kütyü nem jelzett hibát a kocsiban akkor mehetett tovább az autó.
Magam is csodálkoztam de már ez van.
Folyamatosan megy a szigorítás ahogy megyünk előre az időben.
Eljön még a nap amikor már a benzines szarjainkkal se lehet majd kimenni az utcára és az nem olyan sokára lesz.
És ez EU szinten megy amúgy.
Szerintem így ebben a formában leszophatnak egy vagon f*szt, mert ezt így hirtelen kitalálni, főleg ha nincs rá megoldásod, (nem lehet mondjuk hozzá E jeles lámpát szerezni, stb.) színtiszta gyökérség.
Ha egyszer csak a jövőben nem fogod tudni majd levizsgáztatni, biztos te sem leszel elragadtatva, mert konkrétan nem lesz hirtelen autód. Eladni se nagyon tudod majd, stb. Erre ki kéne találniuk valami rendeletet, hogy ami eddig forgalomban volt, azok mehetnek, maximum kell valami külön rendszám vagy bejegyzés a forgalmiba vagy mittudomén, de hogy egyik napról a másikra nem engedik majd át, hát az szimplán vérlázító lenne és ezt úgy írom, hogy nincsen nekem ilyen verdám és nem is volt.
Csak megjegyzés, de ha ez tényleg így van vagy lesz, akkor az elég nagy gyökérség, hogy előzőleg x számú vizsgán átment az autód, aztán egyszer csak nem fog átmenni a vizsgán és kidobhatod?
Hogy behozni és úgy vizsgáztatni nem lehet, azt elhiszem és elfogadom, de ilyen módon nem lehet csak úgy kirántani senki alól a kocsiját. Szerény véleményem szerint.
Elengedtem már.
Hidd el olyan vizsgahelyekkel beszéltem, ahol azért sok mindent meg lehet oldani, nem kis protekcióm van náluk. Azt mondták most még meg lehet oldani, de nem tudják garantálni, hogy ez 2 év múlva is így lesz.
Időközben kiderült, hogy még a lámpái se lettek kicserélve, ráadásul hátul kis rendszám van rajta, tehát messziről lehet tudni, hogy amerikai.
Lesz ebből jobb vétel, nem kell kapkodnom...
Látom hogy már elengedted a témát, de azért a saját tapasztalatom és véleményem leírom. Bizonyos helyek már attól beszarnak, ha egy szárny van az autón, még akkor is, ha az gyári. Van egy hely, ahová integrát vittem a múltkor, el akarták küldeni, hogy ezzel a szárnnyal ők nem engedik be a sorra, mert pár héttel előtte megbüntették őket milliós nagyságrendre, mert valami astrán volt egy hátsó szárny, ami nem gyári volt, buktatni kellett volna, ők átengedték, de leállították a vizsgát a központból és kijöttek és megbüntették őket. Az integránál a netes EPC katalógusból meg gyári brossúrákból mutattam meg nekik, hogy ez gyári szárny, nem kell fosni, és akkor így nagy nehezen beengedtek, de csak úgy, hogy délidőre essen az autó. Adott helyen van egy autó ami reggeltől estig jár, és a CO méréshez az értéket szolgáltatja minden autónak. Nem dugdossák ide-oda a szondát, mindig a jól bevált autó szolgáltatja a mérési adatokat. De ha valami külsőleg feltűnő az autón, akkor elkezdenek félni. Persze jó kérdés, ha nincs semmi ráutaló az autón külsőleg, hogy ez amerikából jött, akkor vajon miből derül ki? Ha nem kicsi a rendszám, ha van valamiféle típustáblája, ha nem egy F150-es vagy valami amerikai márka, illetve ha nem csupa piros a hátsó lámpa, akkor szerintem nincs mitől félni. BTW az, hogy milyen a légzsák azt hogy állapítja meg egy OBD2 előtti autónál a vizsgaállomáson? Az, hogy milyen az üveg, ezt sem értem. A lámpákban mondjuk elég könnyű megnézni, hogy van-e E beleöntve, de ja. Szóval van benne rizikó, amit írsz, de biztos hogy lesznek helyek a jövőben is, ahol az ilyenek át tudnak menni, a kérdés, hogy akar-e az ember a nyakába venni egy ilyen autót, amivel aztán később esetleg a szívás van, hogy Miskolcra vagy Kaposvárra kell vinned vizsgáztatni, mert majd csak ott megy át egy kis nokiával... Én egy olyan autó esetében, amit ide belinkeltél, inkább elfelejteném. Ha egy Corvettere vágynál, vagy ilyesmire, akkor meg azt mondanám, hogy hajrá, azért megéri a rizikó De persze ez szubjektív
Kinéztem egy kocsit, de a JSZP és a hátsó rendszám alapján az USA-ból származik. 2009-ben lett behozva Magyarországra. Nagyon jó áron van (vannak bajai is, ezeket tudom).
Bátyám azt mondja, aki amúgy műszaki vizsga állomáson dolgozik, hogy az amerikai piacos kocsikat egyre nehezebb, vagy szinte lehetetlen lesz levizsgáztatni, úgyhogy szerinte felejtsem el. Ez nekem azért furcsa, mert a napokban voltam nála, és pont akkor vizsgáztattak le egy Amerikából származó kocsit.
Állítólag a lámpák, a légzsákok, az üvegek nem felelnek meg az Európai szabványoknak, és nem fogják átengedni a következő vizsgán, annak ellenére, hogy már többször volt magyar vizsgája.
Néha olyan romok vizsgáznak le, hogy én szégyellem magam. Lehetséges, hogy egy ilyennel mégis meg lehetne szívni?
Van valakinek tapasztalata ezen a téren? Mit tanácsoltok? Bele merjek vágni, vagy felejtsem el tényleg?