Esetleg olyan nyomatékgörbéd van a K24A3 motorhoz, ahol csak egyetlen változtatás van a gyárihoz képest, hogy lejjebb jött a Vtec váltás 6000 fordulatról (4500-5000-re monnyuk)?
Köszi, sikerült kikapni. A váltóét is le kellett pattintani, de tkp nem volt nehéz, csak ugye vigyázni kellett, nehogy törjön. Egy kis fémdarab esett ki, ami a pohártartó fedelét megakasztotta, de ott volt alatta, szal csak vissza kellett tenni. Eddig ez volt az egyetlen szerelés, amit a kocsin végeznem kellett. :-)
Nagyon komplikált. Kb 6 bolha fogja. Meg kell húzni felfelé. Elvileg előtte lehet hogy a váltókar környékét is ki kell szedni, ott szintén csak 4-5 bolha van de nem nagyon hiszem.
Az hogy hogyan sikerült elindítani arról nem szeretnék most beszélni, de a jókurvaanyjukat.
Próbálom, de a szervízcd explorer 5-öt kér a gépen meg a szar buzi edge átírta az 5-ös explorert hogy helyette az edge-t használja, amivel persze nem megy.
Nem tudja vki véletlen, hogy kell kikapni a pohártartót a kézifékkar mellől? Nem marad lenn a teteje, rálesnék, h kellene rögzítődnie. De sehol nem lelek útmutatót..
Annyit tudok, hogy a gyári "penta" 17*7-es az 9.9 kg vagy kereken 10 kg. De inkább a 10-re emlékszem. Valahol egy Honda oldalt túrtam még annak idején és ott a gyári 17-eseket mind 10 kg-ra mondták
Én télen a gyári 16-os 205/55R16 gumimérettel rendelkező felnivel megyek ,nyáron meg 17-esre váltok. A 17-esem olyan széles mint a gyári csak az ET száma más. Én amit észreveszek az az, hogy míg a 16-ossal talán-talán kényelmesebb az ilyen-olyan utakon a gördülés addig kanyarban a 16-os sokkal alulkormányozottabbnak tűnik. Nekem a 17-essel azzal az ET számmal sokkal kiegyensúlyozottabb. De ez szubjektív. Sok versenyen ahol még ilyen accordokkal indultak mindenhol 17-es felnikkel mentek, most ilyen túraautó szerű versenyekre gondolj. A 18-asat azt meg határozottan nem ajánlom. Annyira megfogja a kocsit, hogy az nem igaz. A 17 egy jó és ideális megoldás. Mondjuk annyi még, hogy az én 17-esem jó 1.6 kg-val könnyebb mint a gyári 17-es. ez is sokat számít gondolom. Így furcsa de mérlegen a nyári 17-esem picit könnyebb gumival mint a gyári 16-os télivel...
Vezetgetek az Accord mellett mindig más autókat is. Most már eljutottam vagy jutottunk oda, hogy az Accord egy kifejezetten könnyű autónak számít a maga kb 1400 kilójával. Az enyém amúgy is gyári sportfutóműves, ültetett és a gyárinál sokkal kijjebb lévő ET számú felnivel használom. Évek óta mondogatom, hogy semmivel nem kanyarodok olyat mint az Acdorddal, egyik autó sem tudja úgy bevenni a körforgalmat... Nos igen. Ha meg olyat akarsz ami meg mégjobb akkor már eegy eleve a sportosságnak épített márkatársánál kell keresgélni pl egy TypeR civic. De a mostani elhízott ilyen-olyan rugózású átlagautókhoz képest ég és föld...
Igen, ez igaz, én is megszámoltam, hányat tekeredik.. :-) De amúgy mindenben hozza a sportkupés feelinget, totál a Celicámban érzem magam, ha megyek vele, csak itt elférnek a kölkök is, meg a szánkó a csomagtartóban. :-) De nem szeretnék Euro-R-t, pont az tetszik ebben, hogy nem kell szénné forgatni, hogy jól menjen, már a közepe is mindenre elég, a teteje csak mókának van, ha az ember meghallgatná a hangját.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy az Accord sosem fog ugy kanyarodni, mint a hivatkozott off autók, akármilyen gumival és futómüvel. Amit szerintem hiányolsz belöle az a sportos áttételezésü kormány. A hagyományos olajos szervóval emlékeim szerint vagy 3 és felet forgott a kormánya a két véghelyzet között. Ebböl nem lesz sosem penge, azonnali kanyarodás. De próbáld ki. Vagy vegyél Type R-t. Azok jól kanyarodnak. :-)
Az ATS nagyon jól hozza a sportos autóim (MX-5, Celica, Eclipse) tulajdonságait limuzinként, de azt a nagyon penge, azonnali kanyarodást nem érzem, mint azokban. Eddig a tengelytáv, meg a súly számlájára írtam, de eszembe jutott, h azok is a peres, nyárig gumikkal voltak jók ebben, a ballonos télivel már nem. S ugye itt a gyári méret 205/55, mint pl a VW Sharanomnál.. Az Alfa 147 is pengén kanyarodott, ott is ugyanez volt a futómű szerkezetileg, de ugye a 215/45R17 gumival, nem padiga téli, 15 collossal. Kinézet kevésbé érdekel, majd Gergice kerekén megnézzük, h van e változás.
Teljesen más a kettő. Nekem télen ATS “penta” 16”, nyáron 8gen Civic Sport 17”. Nehezebb is jóval a 17-es, így simán érezni a rugózatlan tömeg növelés miatt is a különbséget. Irányíthatóság és komfort is jobb a 16-ossal. A 17-es meg jól mutat. Budapesten egyértelműen a 16” kényelmesebb. 17 éve van meg a kocsi, ebből az első két évben futott csak 16-ossal télen, nyáron.
Esett kb 4 cm hó, kipróbáltam a VSA-t. Faszán működik, nem hirtelen veszi el a gázt, hanem csak nem hagyja, h nagyon felbőgjön a motor. Folyamatosan villogott, még 3-ban is, alacsony fordulaton. Sokkal jobban lehet vele autózni ilyen időben, mint nélküle. Annyi hó nem esett h azt is megnézzem, h mennyire segít kijönni szorultabb helyzetből..
A 7. generációs Accord típusnál írta korábban Gábor, hogy rezonancia jelentkezett különböző sebességi tartományokban, idézem "Nálam főleg kigyorsításkor lehetett érezni leginkább a kormányon, pedálokon 2000es fordulat körül.
Komplett féltengelyeket cseréltettem előtte fölöslegesen, ti ne kövessétek el ezt a hibát..."
Nálam is voltak hasonló problémák és nálam sem tudták orvosolni. Cseréltettem a féltengely köztes csapágyat - diesel- és nálam is teljesen megjavult. Igaz nem 6000 Ft-ért vettem a csapágyat, hanem SKF boltban 15200 Ft. volt. Száma: SC0889LLAC4/L588. Utólag is köszönet Gábornak!
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Mentél ma 11 körül az M51-en az M5 bevezető felé?
A téli felni színösszeállítást ismertem fel, jól mutatott így a másik sávból is!
(mondjuk jó magasról meg tudtam nézni, teherautóval jöttem haza Ikeából. )
Akkoriban már a 15" nagynak számított. Ha 15-16" kereket kellett szerelni már szenvedtünk vele. Most meg ha 16" felnit kell szerelni röhögünk milyen kicsi. A 14" meg igazából nem is szereltem az elmúlt 2-3 évben, helyette 20"-ból eleget.
Mondjuk a másik véglet, a vicc 225/45R17 méretű kerék a z 1.4i 90 lovas Bravon. Elvittem gumishoz, h ereszt, az talált benne egy csavart, de nem javítja, mert Y sebességindexes a gumi, ami 300 km/h-ig jó, s azt hivatalosan nem szabad. Vazz 300 a tököm, pont kell az egy ilyen lófaszra..
Akkor még nem volt divat a nagy kerék, manapság van az, hogy az autókat malomkerekekkel hozzák ki.
A 7gen Civic is (kb. egyidős a 4-es Golffal) gyárilag 14-es kerékkel jött ki és opció volt a 15-ös.
16-ost csak később kapott a Sport változat. (meg még később a VSA)
Öcsém 4-es Golf-ja is csak azért volt 16-ossal, mint az általad említett, mert valami speckóbb kiadás volt az is.
Ha meg még visszább megyünk az időben, volt ugye a baszom nagy Legend, 90-es években és a gyári kerék 15-ös volt ahhoz a méretű autóhoz, beteg.
Az Accordhoz visszatérve, én az enyémet 18-as kerekekkel vettem, azóta megvannak a felnik, na azokkal nézett ki vadabbul szerintem, de azt is simán tudta viselni szerintem. A 17-es meg pont elég volt hozzá, nem is sok, nem is kevés, de a minimum szerintem is. A 16-os téli rajta, legalábbis úgy néz ki, ez van.
(ellenben a leggazdaságosabb méret kb., mert a 205/55R16 méretű gumi az egyik legolcsóbb a piacon már régóta, mert mára már az lett a "prosztó" standard/minimum méret, sőt már lassan ebben is ugrás lesz szerintem)
Tudom, h a Golf eggyel kisebb, csak példának hoztam. De mondom, majd 20 éve, az akkori kerékméreteket ismerve is kicsinek látszott a Type-S a 16"-ossal, ami ugye volt egy kicsi kerék. Nem is lehetett akkor nagyobbat rendelni, csak később.
Bazze, Golf = Civic, legalábbis az a kategória méretben.
Accord meg nem egy Civic, egy (méret)kategóriával feljebb van, magyarán nagyobb autó, mi a furcsa abban, hogy ugyanazon kerék kisebb alatta? Toldatok, mi?
Az enyémen is, ráadásul Tourer volt, a 16-os kerék csak a téli volt, nyári az 17-es volt, az volt az a felniméret, ami már illett hozzá, sőt igényelte.
Igazad van, vhogy télleg nagyobbnak látszik a téli grt., úgyhogy szeretem. :-) Azt viszont továbbra sem értem, h miért néz ki a 16" Enkei kicsinek alatta. 2001-ben vettünk egy Golf IV-et cégre, 25 éves jubileumi felszereltséggel, s azon is ugyanilyen méretű (205/55R16) kerekek voltak, ami akkor b.ott nagynak számított, átlag kompaktot nem kínáltak ekkora kerekekkel. Ez viszont már akkor is kicsinek látszott optikailag, nézegettük is értetlenkedve az ügyfelemmel, amikor megvette.. talán a toldatok teszik.