mérés.
egy ugyanazon konfiggal tudok neked mutatni +-10lovat egy 200lovas b18-on.
egy dolognak ne higgyé sose.a padnak.sok más becsapos dolog is van de nem részletezném.
Csak tudod egy idő után én is megunom a kérdezgetést, meg gondolom az is akit kérdezek, hogy állandóan őt zaklatom. Mert ebben az országban 1 azaz egy ember van akit ismerek ilyen téren és kérdezek (mert tudom, hogy Ő már épített 1-2 gépet, és ment is neki nem is rosszúl, sőt az ország leggyorsabb első kerekes kocsija az övé, gondolom már nem kell nevet írjak, ezzel ellentétben kaptam néhány olyan "jó" tanácsot is ami nem ért semmit olyanoktól akik elméletben már igen sok kocsit építette)ha már végképp nem találom a választ, de minden kis hülyeséggel nem fordulhatok hozzá.
Ezért van az, hogy néha azért rontok.
Portolás: pénteki utsó mérésnél 173 LE. Szombati mérésnél 175 LE A különbség csupán annyi, hogy pénteken még a polírozott-portolt hengerfej volt fent, szombaton meg a gyári érintetlen.
Egy megjegyzést még hagy tegyek ezzel az egésszel kapcsolatban. Annó leírta itt valaki, hogy mi szerinte egy jól megépitett config. Csupa JUN,TODA,SKUNK stb cucc meg dart block meg mifene. Ez mind szép és jó. Ellenben az már egy full hybrid autó. Esetleg pár alkatrész Honda. De ne menjünk ennyire messzire. Magyarországon az alapvető az, hogy adott egy autódban 160 LE és szeretnéd, hogy az több legyen, erre használjuk a tuningot. Mivel a B16A2 és a B18C5 Hengerfejileg kompatibilisek, első lépésnek egész jó móka a komplett hengerfejet rárakni. Esetleg portolva. Ehez raksz egy rövidebb váltót, esetleg az integráét mert az jó hozzá és kaptál egy alap 15% os spert. az 1,2,3 elméletben rövidebb (gyakorlatban is úgy tűnik nekem most). Ezeket a módosításokat megcsinálod kb eljuthatsz a B16B teljesítményére. Szerinted egy ilyen konfig nem ígényes? És nem elég a hétköznapokra? Ha meg pályára gondolkozol és raksz bele egy erősebb spert és egy rövidebb végáttételt már egész jól vagy. Kaptál egy 185 LE ős vasat kicsit magasbb NM értékkel, mint az előző 160 as verziód. Természetesen a computert hozzáírhatod vagy irathatod padon vagy akár olyannal, aki ismeri ezt a konfigot. (A féket, kuplungot,futóművet annyira most nem ecsetelem, járulékos tényező).
Menjünk messzebbre kicsit. Nem elég ez a teljesítmény, mert hű de fasza gyerek vagyok és ennél erősebbet akarok, mert gyorsulgatni is fogok. A legjobb tunin erre egy jó súlycsökkentés. Olyan 300 kg-ot kipakolsz belőle és nagyon sokat nyertél vele. Igenám, de ezt honnan. Nem akarok én talicskát ami épphogy zörög mert csak egy külső lemez van rajta. Oksa akkor látom, hogy Amerikában meg mindenhol vannak ezek a stage 2-3 tengelyek (esetenként spec b-c) stb. Tök jó rendelünk belőle és belerakjuk. Kaptunk hozzá esetleg valami alap beállítási infót, de itt jön elő, hogy magyarországon nincs jó mérőpad. Ha akad akkor horror. Következik egy kis találgatás. És akkor valakinek sikerül. De jó akkor a többi emberke is azt akarja! Rendel magának! Na itt megint jön egy kis bökkenő, hogy a gyári dolgok nem mindig bírják azt a terhelést, amit az új tengely és a rev limit módosítás megkíván. Ekkor jön, hogy vásárlok hozzá még szeleprugeszt. Most ott tartunk, hogy a gyári vezérműkerekekkel van összerakva és jajj de szép az élet. De megint megszoktuk az adott teljesítményt essünk neki a fokolásnak. Na ez az, ami nem egyszerű. Mert ha elfokolod akkor valszeg (ebben nem vagyok biztos) a computert is utána kellene kicsit módosítani. Nah itt jön be, hogy szerezzünk be olyan cumót, amivel real time lehet írni a kocsi agyát. De abból a számhalmazból kiigazodni csak azok tudnak, akik előtte elolvasnak hat szakkönyvet ami 4 pontos betűvel kb 800 oldal. Itt meg képbe jön az emberi lustaság (nálam is előjött ezért olyan embert/embereket kértem meg, aki/akik segitett/segitettek). Az már utána az én egyéni pechem, hogy egy sajnálatos rontásnál az autóm annó beadta a kulcsot. De azóta készen lett. És ugyanazoknak jár köszönet érte, hogy most szép is és halad is annyira, hogy tetszen.
Hát kb ezt akartam magamból így kiírni. Kb így néz ki egy abszolút tudatlan szemszögéből a tuning.
És jöhet nekem mindenki a márkás cuccokkal attól, hogy leírja a nevét nem biztos, hogy adatok és kérdések nélkül meg fogja tudni oldani. És igenis van/vannak olyanok, akik ezen már túlvannak és adott esetben ha a megfelelő formában kéri/kérdezi az ember segít/segítenek.
Hát idén nem valószínű. Nem lesz időm szórakozni, meg állandóan szerelni a gépet. meg sajna angolnyelvtudásom = 0. . hogy egy kis tudást magamba szívjak.
Most jelen pillanatban2 dolgot látok amivel továbbléphetnék: nagyobb tengely, vagy ITR főtengely.
Főtengelycserét nem akarok, maradok a szabályok adta keretek között, nagyobb tengelyre meg járulékaira jelen pillanatban nem szánok pénzt.
Azt tudom, én nem fogok tudni lemenni 14 alá, hacsak nem fogyok vagy 50 kilót, meg a kocsiból nem dobálom ki a merevítőket meg üvegeket. De én is így vagyok szép meg a kocsi is
nem megyek mert makacs vagyok, és magam szeretném megcsinálni az egészet, még ha az több - kevesebb sikerrel jár csak.
Amikor cseréltem a dugattyúkat-hegerfejet is készenlétben állt egy szerelő, ha elakadnék akkor segít, de inkább szereltem 2 hétig és mindent magamtól csináltam meg. Na jó, voltak haverok akik be-be néztek, és adtak ötletet, de ennyi elég volt.
meg fogom tanúlni azt is, hogy tudom kiórázni a tengelyt, sőt ahogy magamat ismerem máj 13-án nyíregyi versenyen már meg is lesz.
Az infó pedig tényleg használható, csak eddig nem tudtam rájönni, hogy mire is használjam ezeket az adatokat.
azt a könyvet kb akkor olvastam amikor elkezdtem hondázni.
ha jol emléxem össze is irtam mik azok amik mindenképpen nélkülözhetetlenek a nyerő projektemhez.:
CAI,MSD,CAM SPROCKET,UPGRADE ECU,CUSTOM EXHAUST.
ha jol emélxem ezekután döntöttem ugy hogy ennyi elköltött pénz után inkább bedobok egy vti motort
meg ne sértödj.te most vagy ezen a szinten.az összes buta amerikai könyvben ugyanaz van.az hogy ki mit hogyan épit mindig is a saját titka volt.
arról pedig hogy Pelyvinek magam igértem meg hogy beállitom a kocsiját és nem jön arról nem tehetek.
az pedig használható info amit a s2st2rol irtam.én ennyiböl álltam neki megcsinálni és ugy gondolom nem volt olyan szar.
De egyszerűbb lenne valakit megkérni, de itt a keleti végen nem tudok (ami nem azt jelenti, hogy nincs vagy legalábbis jól titkolja) olyan embert aki értene vagy csinálna ilyet nekem. Nem azért kínlódok vele én,mert nincs pénzem, hanem mert nem merem senkire rábízni. Inkább én baszom él, de tanulok belőle. ha a szerelő bassza el, úgyis kimagyarázza, hogy még ez is meg az is szar volt, fizessek pluszba és kész, leszarja. Időm meg nincs állandóan pestre rohangálni.
Sajnos aki tudja, az nem könnyen árulja el a titkokat, főleg ha olyan kínkeservesen tanúlta meg mint most én teszem. Lehet én se fogok sokmindent elárúlni ha már tudom.
És akkor ne is beszééljünk az érzésről, amikor beindúl a kocsi amit a saját kezeddel raksz össze!!! Azt nem lehet összehasonlítani semmivel!!! Amikor meg nem idúl mintha a szívedből tépnének ki egy darabot. ha meg elbaszol valamit, csak magadat okolhatod, nem kell másban keresned a hibát.
Vazze, én péntek délután összeforgattam a motor Csokinál, ami nekem 450 km, másnap este meg már versenyeztem. 2 haverral szereltünk egész nap, pedig nem vagyunk autószerelők!!!! ha ott kellett volna hagynom szerlőnek ez még 2 hét múlva se lett volna kész.
Eeeez kész, hogy ennyit tekergettek. Inkább szívjátok el!
Nem egyszerűbb egy olyan embert megkérni, hogy csinálja meg állitsa be, aki már csinált egy pár ilyet? A végén meg belepakolsz a kezébe egy raklap pénzt és boldog leszel, hogy van egy kb 180-190 LE ős B16A2 őd. Ha még egyebeket kérsz még az is lehet meg tudja oldani vagy van neki raktáron.
Gyári motoron általában 2-5 lovat lehet hozni, de 10 sem lehetetlen a kerekek állításával. A kerekek állítására azért is szükség van, mert a tuning tengelyeknél általában gyárilag van 1-2 fokos gyártási hiba. Az az általános tanács, hogy 2 fokot állítusnk, mérjünk, aztán ha már hiába állítunk (nem nő a teljesítmény) vagy kopog a motor, akkor vegyünk vissza (így gyorsabban meglesz az ideális, mint hasraütve állítgatva). Sok motor szereti ha a szívó oldalon növelünk 4-5 fokot és a kipuff oldalon csökkentünk 1-2 fokot.
A javasolt beállítási sorrend (2 fokonként):
+szívó
-kipuff
csak +szóvó
csak -szívó
+mind2
-mind2
+kipuff
-kipuff
Mindíg figyelni kell a szelep és gugó hézagot.
Gyári kocsi esetén 6 fokig nem kell aggódni, durva tengely esetén gond lehet korábban is.
Általános tekergetési 6ások:
+mind2: alacsony fordulaton+, magas fordulaton-
-mind2: alacsony és közép fordulaton-, magas fordulaton+
+szívó: alacsony és közép fordulaton+, magas fordulaton pici- (általában jól működik közepesen agresszív tengelyeknél)
-szívó: alacsony és közép fordulaton-, magas fordulaton+ (durva tengelyeken hatásos)
+kipuff: alacsony fordulaton-, magas fordulaton+ (gyári mocik általában nem szeretik)
-kipuff: közepes fordulaton+ (gyári autón jól működik, általában pár fok elég)
OFF:
Turbó mocin +kipuff és aztán -szívó működik jól (átfedés csökkentése).
Engem is érdekel vaze!
Kompresszió és tengely speckó alapján ÉN nem vágom, hogy pl. +2fok +2fok lenne az ideális. Jólenne ha valaki tudná... marad a próbálkozás, mérés.
azért az érdekel hogy hogyan állitod be a fokolokereket ezeknek a tükrében...
ugyanis két egyforma motor a világon nincs.viszont a tengelyek adatai állandoak.ebböl kell elindulni
Nem a szerszám meg a lustaság a gond, mert ezeket az adatokat én is tudom, szerszám meg nem lehet gond.
A gond inkább ott kezdődik, hogy eddig nem tudtam mire használjam ezeket az adatokat. Mostmár azért kezdem kapisgálni.Szóval tudáshiány, aminek pénteken meg is lett az eredménye.
Én pl egyetlen egy leírást se találtam, hogy hová állítsam a tengelyeket. Amit hallottam (tengely előző tulaj) hogy 8 fokig nem lehet gond. Ehez képest 6-nál volt a gáz.
Ha a gyártó előírásai szerint lenne minden csinálva az miért jó ?
A gyártó sem az utcán kisérletezte ki ! És egyáltalán honnan tudná hogy milyen motorba lesz betéve, milyen dugattyú milyen kipuff...stb
kb nem ér semmit, jó ha max 2 kilót leszednek, b16a-s lendkerékről kb 1kg-ot.
akkor inkább rakj fel könnyű kereket elölre, többet érhet, nekem oz superleggera 15colos volt 5kg/darab, átlag 15-ös olyan 7,5-8kg, ezzel már olyan 5-6kg-ot könnyítettél ami 5-ször 6 szor több mint a lendkerék könnyítés bár én ezzel sem éreztem különbséget.
veszély lehet,hogy ha sokat lezsednek szerkezete meggyengül és eltörhet,
gyorsaban felpörög töle motor de váltásál,hamar eshet fordulat
és aszem az alápjárat is megemlkedik
tisztában vagyok vele hogy milyenek az tajvani cumok.ettöl függetlenül be lehet velük állitani egy motort.megfelelő szerszámokkal illetve müszerekkel.
egyáltalán mért padon kell fokolni,és mért nem ugy ahogy azt a gyártó előirányozza?
2006. április 24. 10:05:38: megválaszolva PelyV(T)i + által,
→ #438 2006. április 24. 10:00:09: megválaszolva tschokker + által,
→ #435 2006. április 24. 09:14:16: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #428
Gyári légszűrőrendszer van rajta érintetlenül, szerintem ott még van valamennyi tartalék, illetve a görbéken látszott hogy van valahol valami folytás. A fokolótárcsák is érdekesek, mert a tengelyen levő ékpálya és az ék meg a tárcsa együttesen kb 2-3 fokot tud "lötyögni" lehúzatlan állapotban, tehát mérőórás ellenőrzéses mérés nélkül nem lehet tudni hogy pontosan hova is van fokolva (0 az nem 0)
Fokolással pedig csak óvatosan !
Hogy a folytás a szívó kipufogó vagy a fokolás miatt van azt további hosszadalmas méricskélés és próbálgatás segítségével kideríthettük volna, de erre nem volt már idő.
Nem lehet, hogy az a szép nyomaték ott van valahol középen, mig a maxi teljesítmény hiányzik felülről, mert van vhol a rendszerben egy szűk keresztemtszet, ami megfogja nagy fordulaton?
jo lenne tényleg egy görbe,ugyanis/nem kötekedéskép/ sehogy se jön ez ki.
nem hiszem hogy olyan nyomatékot lehet kihozni egy b16bol mint egy b18 és a teljesitmény meg 15%al elmaradna...