Csináltam egy általános iskolai tananyagban megtalálható számítást, amiből az derült ki, hogy az 1.5-ös motornál az 56-os pillangószelep átmérőnövelésén 10000 körüli fordulatszámnál már érdemes elgondolkodni.
egyik ismerős megvette 20e-ért majd nem tetszett neki, hogy hangosabb mint a gyári és lealkudtam 10e-re.
kb 2-3hónapot használta és nem sokat járkált a kocsival.
Amúgy ilyen.
Ki kell fogni az ilyeneket. Mellesleg pont kapóra jött mert az előző dobom szétment.
Nem csak a főtengelyben van a különbség a lökethossz miatt? Mert a dugóátmérő asszem egyforma.
de lehet igazad van, majd utánnanézek valahol addigra.
A csippet én is meg tudom csinálni. De sztem padon jobban be lehet állítani.
Elárulok egy egyszerű lehetőséget, hogy megtudjátok van e a szívórendszerben valahol olyan pont amin érdemes változtatni. Ez egy egyszerű teszt, de hatásos lehet. Nekem kiderült a gyenge pont, ami nem a pillangószelep (nekem is 55-ös kb) hanem a gyári levegőszűrőház szívócsöve ami az első lámpa mögül kb 45-ös belső átmérőjű csövön szívja a levegőt. Ha az kiiktatom akkor 4500-5000 fordulat felett nem csökken a szívócsőnyomás, és ezzel a teljesítmény is.
Szóval a lényeg hogy utcán elvégezhető teszt, a MAP jel mérése, és ha az 1-2 %-nál többel csökken nagy fordulaton akkor van fojtás a szívórendszeren valahol. Nekem 4 %-ot csökkent a szívócsőnyomás 4500-5000 -től és ez 3-4 lóerőt jelentett a max teljesítménynél minuszba. Miután nem a 45-ös műanyag csövön szívta a levegőt hanem a légszűrőház tetejét lecsavaroztam , utána már csak 1.5 %-ot csökkent a nyomás.
Persze én ezt nem utcán mértem hanem padon , és közben loggoltam a szenzoradatokat.
Egyébként nekem amig széria volt a kipufogórendszerem és volt katalizátor, addig a gyári légszűrőház nem okozott fojtást, mivel a motor öblítése rosszabb volt a kipufogórendszer miatt. ezért van az, hogy sokan felteszik a széria motorhoz a direktszűrőt és rosszabb lesz, vagy nem változik semmit a teljesítmény. Persze a szívóhang az sokakat kárpótol
Mindig rendszerben kell gondolkozni, persze sokak rendszerén van felesleges rész is, az egyik leronthatja a másikat.
2006. április 26. 15:38:32: megválaszolva RIHI 0 által,
→ #582
Egyik ismerős szerelő. Nekem ennyi, de van úgy hogy pénzt sem kér mert én meg másban segítek neki. Meg a szerelénél én is segítek, tehát nem csak lesek.
10e az ESI leömlő, 15e katkonverter, 22e a tuneres közép rendszer középdobbal (60as), 10e a Zeus hátsódob, 14e a Janóérnál a komplett szerelés+középrendszer átalakítása(a vége visszaszűkül gyár méretre eredetileg 4cm-en belül)+a cső tovább a hátsó dobig ami szűkül összébb a dob bemenetéhez.
Persze, hogy sok pénz, mindenkinek van valami hülyesége amibe a pénzét öli.
Én nem dohányzom, nem iszok, nem diszózok. Akkor talán ebbe ölhetem a pénzem, nem?
Legalább ebben legyen örömöm!
Különben meg terv, de amit irtál az nem mindet terveztem. Csak szépen sorjában és lehet nem jutok a végéig...
Különben meg az USA-ban elég sokan fognak hozzá egy ilyen olcsó motorhoz. Ez legalább óccsóóó.
Nincs harag!
2006. április 26. 14:46:39: megválaszolva RT 0 által,
→ #564
nem ugyanaz, a VTI-é rövidebb. Az LSI-é ugyanaz mint az ESI-é. A VTI 2-esben kb ugyanannyit megy min az LSI 2-ben, de a VTI 8200rpm-en az LSI meg 6800rpm-en.
VTI váltóval jobban ugrana... De az B-s és ugytudom nem megy fel a D-s motorra. Vagy igen?
2006. április 26. 14:43:47: megválaszolva RT 0 által,
→ #559
1. DPFI swap ~60e+ha nem te csinálod akkor munkadíj. Lehet 30e is, ha eladom a maradék cuccokat!
2. nem biztos hogy kell cserélni
3. ha erősebbek...ezt még nemtudom....
4. HF az kb ott van árra.
5. nem kell vti szívósor, csak a pillangója, de ez nem szükséges
6. A turbó még messze van. Csak szépen a lépcsőn felfelé akarok nenni.
7.komplett kipuff rendszer már megvan, 71e
8. szűrő+rezo 18-20e, de nekem csak uj szűrőt kell vennem
9. ezt nem tudom mennyi
10. ezt sem
11. hát igen, majd csokinál...
12. asszem DOHC-nél ennyi, ez SOHC. 40e
ja tényleg és a futómű tuning kimaradt. jobb fékek is kellenek. A többi már nekem megvan.
Én azért tulzásba nem megyek. A swap meglessz biztosan. Utánna jöhet a többi, ha tudok olcsón cuccokat szerezni.
Ha VTIm lenne akkor azt is piszkálnám... Ugyis csinálnák rajta valami. Nem birnám ki. Ez legalább olcsó motor és olcsó hozzá az alkatrész ha valami beszarik. A VTI az drágább....
2006. április 26. 14:42:58: megválaszolva RT 0 által,
→ #558 2006. április 26. 14:40:09: megválaszolva RT 0 által,
→ #554
lehet, hogy tévedek a számításoknál (minden 2. fordulatra vettem 1x a térfogatot) és a beszívott mennyiséget (ami csak elméleti, mert a vácuumtól kezdve a gázlengéseken át stb.stb. még sok minden módosítja) is csak találgatni lehet, azért jól látszik, hogy a pillangó nem arányos a beszívott mennyiésggel... ez azt jelenti hogy a Honda mérnökei nem foglalkoztak ilyennel ? valaki felvilágosíthatna...
Összekapcsoltam amit ketten írtatok terveket és nekem ez jött le :
1. DPFI-MPFI swap - ez nemtom mennyi, de legyen mondjuk 30.000
2. Csapágyak, gyűrűk(ha kell), stb kicserélése hogy bírják a tuningot. - ez legyen mondjuk 50.000 - de ez nem gyári cucc
3. 1.6ESI hajtókarok (ezek erősebbek mint a d15b2-é?, vagy valami erősebb hajtókar mint a gyári) - mondjuk 15.000
4. 1.6ESI hengerfej, és szeretném 1.5vtec-re megcsinálni. - 35.000
5. Valahogyan nagyobb pillangót tenni az SI szívósorra - vti szívósor mondjuk 25.000
6. Ha ez mind kész és nem lesz elég akkor tervben van a turbósítás projekt.... wáááá
7. teljes kipuff,50 -es rendszer 4- leümlö 100.000
8. tunershopos carbon rezo+dirictszürő nemtom, de legyen 10.000
9, fötengely+lendkerék könyités 12.500
10. kompresszió emelés mondjuk síkolással 6.000
11. chip 25.000
12. sportveztengely 80.000
ez így most kb 390.000Ft
ha valahol elszálltam árban, szóljatok
ennyiért vaze eladjátok az autótokat és vesztek VTi-t ami messze mindenben túlszárnyalja a kisebb motorral szerelt autótokat ( futómű, fékek, váltó...)
2006. április 26. 14:44:00: megválaszolva Tonx + által,
→ #560 2006. április 26. 14:36:58: megválaszolva nbinszky + által,
→ #552 2006. április 26. 14:30:36: megválaszolva Locutus + által,
→ #549 2006. április 26. 14:22:06: megválaszolva RT 0 által,
→ #545
az hogy vizszintes, vagy lekonyuló egy görbe a végén szerintem 1000 dologtól függ...
de: ha a szívójáratok (légszűrőrendszer, szívósor, hengerfej, és talán még a szelepfészek is) bővítve van, akkor lehet hogy hoz valamennyi teljesítmény többletet egy nagyobb pillangó... ismétlem, lehet...
az, hogy az ember kipróbálja a kocsiján, és talán 1 lovat hoz nem pedig 10-et, szerintem mindenkinek az egyéni döntése... ha valaki tuningolja az autót, és minnél nagyobb teljesítményt akar elérni, szerintem előbb utóbb szükség lehet a nagy pillangóra... szerintem nyugodtan oszd meg a véleményed, ő meg majd eldönti hogy ennek függvényében vesz valamit vagy nem...ha valaki tuningolni akar, és megszállot, az úgyis küzd még 0,1 lóerőért is...
Engem az érdekel igazán, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy egy pillangó "nagy" (inkább felesleges, mint nagy szerintem) egy autóhoz?
"Mégegyszer leírom , ha egy 2.0 szívó 165 lóerős DOHC 7500-öt forgó motornak elég az 55 mm-es pillangószelep úgy hogy nem konyul lefele a végén a teljesítménygörbe, akkor a ti 1.5-1.6 SOHC motorotokra minek a 60-as ?"
ez egy jo mondat.megerősiteném a luzerek kedvéért,az S2K /2liter 8000rpm UP 240lo/ pillangója egész véletlenül megegyezik valamelyik másik Hondáéval amiböl sok ezer szaladgál belöle az utakon...na mindegy ez a szivo tuning topik csak azt nem értem minek nyul hozzá az akinek fogalma nincs a 4ütemű motor müködéséről.természetesen tisztelet a kivételnek.
Ha megköszörültetem a vezérmű tengelyt, hogy nagyobbat nyisson+az 1.6os szivósor+1.6os HF akkor az már jelenthet 1-2 plussz LE-t nem? Persze, ha a vezérlés is hozzá van állítva....
okok. az törik le, de ha egy kicsit kevésbé törne le akkor az jobb lenne, meg eleve több LE lenne akkor nagy fordulaton. Ha a nyomaték görbe nem törne le annyira a végén akkor a LE görbe sem olyan hirtelen egyenesedne ki. nem?
Én arra gondolok, hogy a DPFI pillangó illetve szivósor keresztmetszete a kicsi. Nem tud egyszerűen annyi levegőt átengedni nagyobb fordulaton mint ami kellene. Példának tudnám mondani a Német piacos 6gen 1.4i-ben a folytást.
Azt elhiszem, hogy nekem elég az 56-os pillangó, ugyse lesz nekem 1.5 szivóként 160LE-m.
A pillangó cserét meg csak kipróbálnám, hogy hoz-e valamit, ha tudnák szerezni nagyon olcsón(vagy ingyen, próbára). De nem erőltetem.
Én kiváncsi vagyok mások tapasztalataira, azért is irtam be ide a dolgokat, hogy ha hülyeség ugyis leszólja valaki.
Amúgy valahol van valami kalkulátor progi amivel ki lehet számítani, hogy mekkora kompresszi/köbcenti/LE-höz mekkora pillangóátmérő kell?
vtin minek gyárilag a 60?
sajna szívósort nekem nagyon körülményes lenne nagyobbat "varázsolni" rá.h.fej port van.de a szívosor jóval szűkebb.egyenlőre azt megpróbálom,hogy gyári sort bővíteni és nagyobb pillangó.
majd kiderül mi lesz.eddig amit csináltam rajta bejött,lehet ez nem fog.csodát amugy se várok tőle,de ha minden tervem megvalósul akkor ezek az apróságok jól jönnek majd késöbb
2006. április 26. 13:21:48: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #534
Csak nehogy utána a 200 lóerőt súrolja alulról a teljesítménye a motorodnak !
Komolyra fordítva a szót, nekem az a véleményem hogy nagyon kevesen halgatnak itt az emberek a jó szóra, el fogjátok érni hogy én sem írok be ide olyan tapasztalatokat amiket vagy a saját vagy más kárán tapasztaltam meg. Ha annak a pénznek a fele a zsebembe lehetne amit itt a fórumon néhányan feleslegesen költöttek el, igen messzire és sokáig mehetnék nyaralni belőle teljes ellátással, vagy vehetnék egy NSX-et MUGEN cuccokkal.
Utolsó példám a pillangószelep méretére: mértünk egy corsa gsi-t ami 1.6-os 100 lóerős eredetileg, tettek rá hengerenkénti pillangószelepet, és 107 lóerős lett tőle, pedig 130-at vártak. Jobb lett a hangja, tehát mentálisan megvolt a 130 ! Nagyon egyszerű a magyarázat, a vezérlés nem tette lehetővé hogy több levegőt szívjon be, ezért aztán tehettek volna 4 db 50-es vagy 60-as pillangószelepet is, akkor se lett volna erősebb az autó.
Mégegyszer leírom , ha egy 2.0 szívó 165 lóerős DOHC 7500-öt forgó motornak elég az 55 mm-es pillangószelep úgy hogy nem konyul lefele a végén a teljesítménygörbe, akkor a ti 1.5-1.6 SOHC motorotokra minek a 60-as ?