Mirrorlink van benne, de mivel 4.0.4 az Android verzió (Icecream sandwich, 2012 március) ezért csak hasonló 4-es Androidot futtató telefonokkal kompatibilis. Sajna elment az idő felette mire 2013-14 környékén bevezették a navis fejet a 9 genbe. Ez még nem is lenne baj, ha lehetne újabb Androidra frissíteni de hardware szinten nem lehet.
ez nem meglepő...
a 2010-es évek elején amikor az autó fejlesztési stádiumban volt, ez nem volt még mainstream igény...
pl. az apple carplay első verziója 2014. márciusban jelent meg, az android autó pedig 2015-ben...
ha tudtam volna, hogy a politika meg az élet ennyire belebarmol min 2db fk8-at intéztem volna...
az a durva, hogy még 2020 elején (január) se volt ekkora a gáz...
Azért vettem meg 19 nyarán annyira gyorsan. 2-3 hétig beszélgettünk itt róla, aztán amikor meghallottam, h milyen áremelkedés jön, 1 hét alatt lezongoráztam. És akkor még nem is gondoltuk, h még annál is több lesz az új autók ára. (meg sajna a használtaké is)
De akkor is még sokkal több mint annó. Csak akkor nem mertem belevágni mert bár a havi nem lett volna annyira sok de aztán összességében mégis sok lett volna. Mondjuk amit néztem az is kedvezménnyel lett volna annyi, alapáron sokkal több jött ki, ahhoz viszonyítva viszont nem lett olyan vészes az áremelkedés. De akkor is kurva drága. Najó 15 éve 4millió volt a sport civic 1.6 de mondjuk akkor 130-150e körül kerestem. 99-ben meg 3,4 millió a 6gen 1.4 és volt vagy 70e a fizetésem
Én sajnos elbasztam 2 éve akartam venni, akkor 6.8-ért kaptam volna 4 ajtós exec-ek 1.5T-vel raktárról azonnal. Most már nem is merem megnézni mennyi lenne. Najó megnéztem 9.349.000
Te néztél mostanában autóárakat? Most kíváncsiságból konfiguráltam egy szaros golfot, nagyjából azok vannak benne mint a mienkben (teljesen nem lesz ugyanolyan), és 11,3 MILLIÓ!!!!
És akkor még mindig szaros 150 lovas kocsiról beszélünk!!!!! Ráadásul egy a világ egyik legsnasszabb autója, olyan unalmas, ha ránézel elalszol!
Nagyon szomorú, h ennyi egy Honda, de sajna erről nem ők tehetnek, hanem a világ, és a többi autó ára is megy szépen felfelé. Mi szerencsések vagyunk, h jókor léptük meg az autóváltást!
Az uj Swift sport is már valahol 7.5milliónál tart! Akkor egy civic-nek már illik 10 körül járnia.
Tökéletesen mondod! Amíg van pár ... aki hajlandó ennyiért is megvenni akkor miért ne?
Várkonyi múltkori cikkében leírta +25% nagyságrendileg a drágulás új és használt piacon is, de a végén úgy is majd a kereslet árazza be.
Direkt vettem egy új gyári Apple kábelt az autóba annó, egy ilyen kis pici rövidet, rühellem a mazzagokat nézegetni (lakásban sem tudom elviselni), ez így pont jó.
Nem csak simán megveszik, hanem még köszönetet is mondanak a HONDA szalonban, hogy ennyiért vehettek egy új CIVIC-et. Hálásak, hogy lehetett valami minimális kapcsolatot tartani, valamint nagyra értékelik, hogy hajlandóak voltak eladni az az autót.
Tisztelet a kivételnek, tudom-tudom a HONDA Tóth Szolnokon.
Az elmúlt másfél évben háromszor drágult.
Persze tudtuk, hogy drágulni fog. A háromszori áremeléssel 20 százalékos drágulásról beszélünk, azért mindennek van egy határa na. Egyébként is egy nem R CIVIC majdnem tízmillió, nevetséges.
jó, azért a többség a ctr-t utcán használja...ha a 1%-a eljut pálya közelébe az már egy jó arány...
ergo nem pályacélokért használnak utcán 18/19-est...
az amcsik is azért cserélik le többnyire, mert a 20coll /30 az első kátyuig vicces...
1 szétcseszett felni+gumi árán már lehet egy konzervatívabb (gumi) setupban gondolkodni...
a spoon saját terméket tesztelt itt...
így ezek valamilyen szinten egy tól-ig tartományt tekintve fix setupok lesznek...
és inkább sport mint hardcore racing verziók...
az analógra sztem azért álltak vissza, mert olcsóbb (mindenféle szempontból, fejlesztés, meglévő knowhow, termék önköltség, stb...) meg nem kell vesződni a programozásával, plusz lesz egy kis hinta/palinta a terhelésváltáskor kicsit izgalmasabb vezetési élményt ad...
(btw csak a 4 gyári lengéscsillapító 3000euró...a sallangokat nem számolva)
hogy technológiailag hol vannak az adaptív futómű határai azt nem tudom, de gondolom nem itt, ami a ctr-be kerül...
csak egyszerűen olyan drága technológia (gyártás, k+f), hogy szerintem a spoon sem engedheti meg magának, mert eladható terméket kell csinálnia...
-"sokkal olcsóbb gumi...
-kevésbé peres oldalfal, így élhetőbb és komfortosabb és kátyú kompatibilisebb..."
Egy semi slick drágább és kevésbé lesz komfortos még 18ban magasabb fallal is mint a gyári 20-as.
A gyári méretben kb. csak ADAC-s klozetok kaphatók. Ez miatt is jobb a kisebb méret mivel 265/35 r18-ban már szinte minden is van.
"de persze, lehet vele csökkenteni a rugózatlan tömeget, ez vitathatatlan..."
Ez így igaz. Főleg ha forgó tömegként is tekintünk rá és ha lejön kerekenként 1...1.5kg az már azért nem kevés.
"(mert vélhetően ebben van nagyobb tapasztalata, míg az elektronikus rendszer moduláció külön tudomány...)"
Egyszerűen csak a variálhatóság hiányára tippelek. Nem tudsz a gyári gátlókkal normális rugót összehozni. A gyári csak utcán kemény. Pályára nagyon kevés.
főként nem menetdinamikai okokból cserélik le...
-sokkal olcsóbb gumi...
-kevésbé peres oldalfal, így élhetőbb és komfortosabb és kátyú kompatibilisebb...
(felni 1000eur/db, gumi 280-300eur/db)
de persze, lehet vele csökkenteni a rugózatlan tömeget, ez vitathatatlan...
a spoon a komplett rugó/lengéscsillapító rendszert kidobta alóla...
és visszatért az analóg rendszerre, hogy legyen body roll, pitch...stb..(mert vélhetően ebben van nagyobb tapasztalata, míg az elektronikus rendszer moduláció külön tudomány...)
jelenleg az elektronika ezeket javarészt kikompenzálja...
ezzel optimalizálva a mindenkori tapadási viszonyokat...
----------------------------------------------
"Adaptive Damper System
The all-new Civic Type R features a revised four-wheel Adaptive Damper System that delivers superior ride quality and exceptional road holding performance. The system incorporates upgraded shock absorber units, which are now of a three-chamber design, giving a much wider range of variability for the damping force.
Continuous independent control of the damping force in all four dampers is activated by adjusting the current sent to electromagnetic coils inside the dampers, using feedback from a suite of three G-sensors around the car.
These G-sensors – one on each side of the car at the base of the A-pillars, and one just forward of the rear axle – and stroke sensors on the suspension of each wheel, monitor the car’s status in real-time. The current to the electromagnetic coils inside the dampers is adjusted in milliseconds, altering the oil flow channels and thereby controlling the damping force. Existing lateral G, steering angle and brake pressure sensors also form part of the system.
The revised three-chamber dampers enable a significant improvement in the variability of damping force in both the tension and compression strokes of the suspension, which has facilitated the addition of a much softer ‘Comfort’ setting in the Civic Type R’s selectable driving modes.
A logic tuned specifically to the Type R’s unique suspension and tyres delivers independent control of each wheel, improving contact with the road surface (including on uneven surfaces), maintaining high levels of traction at all speeds. This ensures sharp handling and stability during cornering at higher speeds, limiting body roll. The damping force is increased further in the revised +R mode."