Anyámé 1.2 vtec, 90 ló. Teljesen egyenletesen megy, nincs felül a "meghúzza" érzés, inkább arra mentek rá, h alul se lusta. Télleg hibátlan karakter közlekedni.
így van, ha választani kellene a Civic 90 lova és a Jazz 83-ma között, akkor én is a Civic-et választanám.
De ha beleülök a kis Jazz-ba, egyszerűen nem lehet nem szeretni, annyira kis kezes valami, könnyen kezelhető, annyira arra van kitalálva, amire való, hogy nagyon. Semmi extra, meg szinte semmi "boogie", semmi VTEC, de mégis kedveled.
De azért a későbbi VTEC-es modelleket kipróbálnám, főleg az 1.5-ös 131lovast 6-os váltóval, azt azért már biztos lehet élvezni is.
Köszi a leírást, ezért hasznos a fórum. :-)
Én is az itthoni Bravoval hasonlítanám, ami ugyanúgy 1.4i 90 ló, s hasonlóan alul harmatos, felül meg hasít. Közlekedni a Jazz karaktere a jobb, az autób.zi lelkünknek viszont az utóbbi. :-)
Nekünk is van itthon egy és vezettem is többször, (konkrétan nem az enyém) meg volt 1.4-es Civic is 14 évig, leírom a tapasztalatokat, ha gondolod.
(ha nem, akkor is )
Az 1.4 Civic (7gen) ugye valóban 1.4-es és 90 lovas, ami simán többnek tűnik elsőre, de a Civic alul gyengébb és könnyebb is volt vele lefulladni mint a Jazz 1339 m3-jével és 83 (vagy 84) lovával. Persze a Civic meg fent megy jobban, ez egyértelmű.
Ellenben egy Jazz nagyon okosan van hangolva, igazi kis városi szütyő. Nem tudom pontosan hol, de nagyon lent megérkezik a max. nyomatéka és a 83 ló is sokkal hamarabb jelentkezik. Így lentebb el lehet váltani és ezért legalább úgy, ha nem jobban lehet vele haladni, ráadásul kisebb fordulaton.
Felesleges is feljebb pörgetni 3-4000-nél, még előzésnél is, mert kb. itt jelentkezik a max. teljesítmény, de ezután ugyan megy még fel a fordulat, (asszem 6000-rig kb.) de azon kívül szó szerint SEMMI nem történik, csak stagnál.
A másik, hogy a Civic sem éppen volt egy elb*szott motorral szerelt valami, de a Jazz 8 gyertyás, 8 szelepes kis blokkja valami extra kis precíz valami, tényleg egy nagyon eltalált/kitalált blokk.
Az adatai valóban sivárnak tűnhetnek, de mentem öcsém után a 2.0-ás Accorddal és nagyon nem is nyomta előttem, csak haladt szépen, hát össze kellett kotornom az Accord 155 lovából legalább 130-at, hogy tartani tudjam az iramot.
Egy erősebb gép után gyengének tűnik, persze. Deee autópályàn olyan szépen jöttem 140-150 km/h tempót 6.3-as figyasztás mellett, hogy elnézem neki, plusz városban, ahova való, nagyon remekül szedi a lábát és kb. 5 másodperccel ér hamarabb ugyanazon célhoz a 2.4-es Accord, ki van próbálva.
Szerintem marha jó kis kocsi.
2020. március 20. 13:01:36: megválaszolva grego + által,
→ #3918
Mondjuk ha 1 tonna, vagy kevesebb, akkor elég ez az erő, csak emlékszem, h anno keveselltem ezt az erőt amikor kijött a kocsi, a korábbi Honda erőforrások tükrében.
Üdvözlet a topiklakóknak, mi is megvettük életünk első Jazz-ét. Anyának városi rohangálós, gyerkőcöket szállítmányozó, bevásárlós és költözködős (brutál hely van benne!!!!!) járgány. Ma hoztam haza és végig vigyorogtam, igazi kis seggrakéta!
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy valóban hány literes egy 2009-es 1,4-es JAZZ üzemanyag tartálya?
Rendszeresen úgy járok,hogy üres tankra 30L körüli mennyiséget tudok csak tankolni.
Ennyire bolondbiztosra van kitalálva a rendszer, hogy ha vissza van még 50km megtétele akkor a valóságban sokkal többet lehetne
még menni?
Köszi!
2020. március 19. 19:42:09: megválaszolva grego + által,
→ #3901
1/3 pálya ráérősen, 2/3 város előbb tárgyalt körülmények közt: 7.6L.
Látszik, hogyha lehet vele egyenletesen haladni, akkor azonnal javul az átlag, a rövid dugózások miatt eszik sokat.