Így van, erre gondoltam. A működési elvét ismerem de nekem úgy rémlik mintha nem szabadna a kupaknak alacsonyabban lennie a kormányszár tetejénél. Sőt talán karbon nyaknál még mintha egy hézagolót ajánlanának is fölé.
Igen!Különben nem lehetne beállítani a villa "lógását" vagy is,hogy ne kotyogjon.A kupak szorítja a fellazított kormány nyakat össze.ha nagyon feszes akkor szorul,ha nagyon laza akkor meg kotyog a csapágy.Ha jó a beállítás akkor meg kell húzni a a két kis csavart és kész.
youtubon a kerékpárgurunak nagyon jó videói vannak egyébként.Az egyikben erről is van szó.Csak azért tudom,mert nekem eddig ismeretlen volt az olyan lánc amit oldalra feszegetve szét lehet pattintani,meg össze is.
Olyat ami vízálló! Először fostam,hogy be fog ázni,de nem.Pedig olyan esőben is tekertem ami monszun!Kollégám mondta is,hogy nem érti,hogy tudtam haza biciklizni,mikor neki a kocsiban a legnagyobb fokozaton járt az ablak törlő és nem látott ki a kocsiból! megállt,megvárta még elcsendesedik,utána ment csak tovább.
Volt egy másik egy kemény műanyag szélű,az is jó volt,csak abba már nem fért bele az új telefon.Ez meg "univerzális",szivacs lapokkal lehet kihézagolni a telefon alatt,hogy ne lötyögjön.
A felfogató lemezt most találtam,és pont passzolt.Normál esetben egy nagyon gagyi műanyag bilincses megoldás tartaná.
90%-os
Új hátsó kerék,lánc,jön az új első kerék is hozzá,sárvédőkre is beruháztam.Felkerült az új vízálló táska is ami meglepően nagy,a cuki bicikli pumpa is.A képen nincs rajta de már a telefon tartó is fent van.A hátsó lámpának kell néznem valami kis L alakú tartót a sárvédő tetejére.első lámpát kell rendelnem.A villa lockoló mechanikájában a rugó nincs jó helyen,így azt orvosolni kell,de a villa is felújítav az összes új tömítéssel,olajokkal,teló pumpával felfújva.Új fékbetétek.
Teszt üzem elmarad,mert a hegyen havazik és nincs kedvem össze b@szni a patyolat tiszta biciklit.
Korábban a kocsiban volt de most már a kislányom miatt ez nem opció.
130-cal lehet így is maximum menni, az meg több mint elég.
A bringa múltkor nem lett olyan koszos mint vártam, két nedves törlővel lazán letakarítottam.
Hangja az valóban van valamennyi de kibírható a fogyasztást meg biztos megdobja némileg de az meg nem izgat (baromi keveset kér alapból az autó).
Eddig hol szállítottad a bringát? Nekem is van mindenem, de ha egy mód van rá, akkor bepasszírozom a kocsiba valahogyan.
Ha tetőn viszed, akkor süvít a bringa, süvít a keresztléc, lekorlátoz sebességben, többet eszik a kocsi, a bringa csupa bogár lesz, kurvára észnél kell lenni garázsnál, parkolóházban... tetőn vinni szívás.
Nekem meg bővült a flottám egy régi nagy álmommal, egy matt fekete SS-sel. Az egyetlen szépséghiba, hogy nem acél, viszont cserébe nagyon jó áron sikerült hozzájutni.
Igen, attól is nagyban függ, ki milyen szinten csinálja. Nálad azért nem lehet összehasonlítani, mert a futást magas szinten, komolyan csinálod, de a bicózást közel sem. Én intenzitásilag hasonlóan toltam a futást, mint pl most a bicózást. Futásban nem éreztem, hogy többet kéne rá költenem, meg ha 40ezerér veszek cipőt, attól bármi előnyöm származik. És persze el tudnék gurulni egy régi használt 80e Ft-os bicóval is (ennyiért adtam el tavaly nyáron a régimet), de itt pl határozottan érződik a jobb bringa előnye, a felszerelés is sokkal költségesebb, a kiegészítők nyilván már mindenkinek a saját hülyesége. Nekem minden kis új alkatrész, könnyítés, szépítés stb. boldogságot okoz a cangán, futásnál ilyen ugye nincs.
Egy szó, mint 100, hasonló szinten űzve a bringázás technikai sport révén sokszor költségesebb, a futásnál.
Idén március végéig futottam 1000km-t +15000m emelkedéssel. Próbáltam a 10eft-os Asics kategóriát, de amellett, hogy mindenem fájt benne, még 1 hónap után szét is ment, így maradt a 30-40eft-os kategória, ami bír 6 hónapot és nem fáj benne semmi. Heti 5x megyek ebből 1 hétvégi hosszú. Van 2 nyári és 2 téli szettem, mert van amikor nem szárad meg egyik napról a másikra. A téli hosszú szett a legdrágább. Én a biciklizést nem értem. Vettem egy közepes montit 12 éve, apró kiegészítők kellettek csak hozzá max 50 eurót költöttem rá ezalatt. Minden gyári rajta még a gumi is. Szóval szerintem a biciklizés olcsó. Persze tudom, hogy nem, mert nem vagyunk egy kategória, de azt is lehet olcsón csinálni egy szintig, mint ahogy a futást is. De azthiszem egy nagyjából mindenre igaz lehet.
Én is lehet jobban járok ha nem számolom össze mi ment a bringázásre az utóbbi pár évben (2014 óta).
Egy biztos, jóval többet költöttem erre mint amennyiért anno a 6gen VTi-met vettem.
Azért nem feltétlen kell 100ezreket költeni futásra. Van 2, egyenként nincs 10e ft, rövid futógatyám, pár szintén nem drága pólóm, amikbe szoktam futkorászni, tavalyi szezont meg egy akciósan 11-12ezer Ft-os asics cipőben nyomtam le, közte pár félmaratonnal és egy maratonnal. Télre vettem egy hosszú futógatyát meg egy pulcsit, vékony kesztyű, sapka. Sztem az egész felszerelés nincs 70e pénzbe és nem egyszerre vettem mindent, így meg abszolút nem mondanám költségesnek és ha csak simán futkorászik az ember (mondjuk cdak jó időben), ennek is akár a feléből kijöhet.
A bicó az más, na abba lehet ölni a vagyonokat, nem feltetlen muszáj abba se, de nem is vettem qrva drága bicót, meg a felszerelések, kiegészítők, sztem bőven fél misi felett járok tavaly nyár óta.
Ne sírjatok, hogy drága a bicózás, mert a gyógyszer még drágább.
Én futni kezdtem, mert gondoltam, hogy az olcsó sport. Aztán kiderült, hogy egy pár cipő 120-150euro (agyrém) és kb 2,5-3 hónap alatt nullára írom.
Múltkor összeszámoltam, hogy a kb közepes minőségű cuccaim értéke, amit felveszek, ha elmegyek egy hétvégi hosszút futni kb 1000 euro és nincs botom, ami még olyan 150 lenne. Ok ezt 3 év alatt vettem és nagyrészt évekig használom, de akkor is....
nincs mit mondanom, egyet értek. A fékhez még annyi, hogy persze nem mindegy hol hogyan használod. Szimplán el is tud melegedni, mint egy autónál, ezért kell persze jót venni. Nem neked írom, mert látom hogy tudod, hanem akik ezt olvassák és érdekeltek a témában.
Gondolkodtam rajta, hogy válaszoljak-e a hozzászólásodra, de mivel van benne egy bújtatott "hülye vagy te ehhez", ezért inkább válaszolok, és megpróbálok tárgyilagos maradni.
Először is, hogy sehol nem írtam, hogy nekem elektromos bringám van vagy volt.
A váltó - jelen esetben akkor maradjunk a Sram GX-nél - egyáltalán nem attól megy tönkre, hogy terhelés alatt vált valaki, mert az leginkább a sort és a láncot nyírja. Attól megy tönkre, hogy a váltó részeit összekötő csapok, illetve azok furatai kikopnak a váltó saját rugójának ereje, illetve a terepen történő rázkódás miatt (meg attól, hogy tróger anyagból készülnek), és ezt követően lógni kezd, pontatlan, nem lehet beállítani, valamint terepen dobálja a fokozatokat. De ha annyira értesz hozzá, akkor ezt biztosan tudod, mivel már a sok évvel ezelőtti x5, x7, x9 stb. generációkat is érintette, és ez vonatkozik az újabb GX, NX sorozatokra is. A jelenlegi drágább vonalat még nem ismerem (X0, XX), jelenleg az egyik bringámon Force CX van, ezzel még nincs semmi gond, de km sincs benne túlságosan sok.
A fentiek miatt állnak át nagyon sokan - többek között én is - Shimanora.
A felsorolt árak azokra vonatkoznak, akik nem templomba járnak a bringával, hanem heti rendszerességgel (akár hetente többször) használják a bringákat arra, amire valók, uram bocsá' versenyeznek. Ha nem tudod mi a különbség ugyan azon gumigyártó adott modeljén belül a 20 és az 50 euros között, akkor ne írj olyan hülyeséget, hogy kínai ez is meg az is. 20 eur a full fapados változat. Az 50 euros változat: tubeless ready, erősített oldalfalú, sűrűbb szövésű, puhább-, esetleg két féle keverékkel készül, stb. Persze, ez utóbbi tulajdonságokkal együtt sem ér ennyit egy darab kaucsuk, de ha ezekre szüksége van valakinek, akkor ennyi az ára. ...és minél jobban tapadóra van szükség, annál drágább, cserébe annál hamarabb el is kopik.
A fékbetét megint olyan dolog, hogy nagyapám is eljárt egy patkófékkel, illetve az abba való pofákkal 35 évig, de ha mondjuk hetente lejtőzöl és nem te vagy Sam Hill, akkor bizony két havonta elfogy egy szett (két pár), aminek az ára olyan 10 rongy. Az enduro bringámon Sram Guide RS fékszett van, ennyi bele a betét. Legutóbb akciósan vettem szinterfém Nukeproofot, de az sem volt sokkal olcsóbb, pedig "utángyártottnak" minősül.
váltó 20 év bringázás alatt nem kopott el alattam és nem is hallottam ilyenről, mert nem történhet meg. (fogak néha néha kopnak, de ez nem a Pedelec hibája)
Aki meg tapasztalt biciklista az nem vált úgy, hogy állva teker és jól rátapos főleg, hogy egy XXX nm-es motor ráhajt. Tehát ez felhasználói hiba, amivel még a láncot is el tudod szakítani, ugyanis simán tud egy ilyen bringa olyan nyomatékot, mint egy 1.4es civic (d14)
a felsorolt árak meg azokra vonatkoznak, akik nem nézik őket, mert nem értenek hozzá.
Megnyugtatlak, hogy pld. a Schwalbe gumigyár is Kínában van, tehát nyugodt szívvel vedd a kínai CST-t vagy Kenda-t.
Sajnos ezzel nem lehet mit tenni. Egyébként főleg a kiegészítőknél látszik a brutál árazás: sisak, szemüveg, cipő, nadrág, mez.
Ezekből ha minőségibbet akarsz akkor lazán otthagyod egy korrekt bringa árát pluszba…
Bár nem cask a kerékpárnál szálltak el az árak, ott vannak a telefonok. 3-400k egy top telefon és veszik mintha muszáj lenne. Agybaj…
Mondjuk az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a kerékpározás, mint sport, olyan szinten - mesterségesen - túlárazott lett, hogy néha elfog a röhögőgörcs is kínomba. 50-60 euro EGY DARAB gumi? Meg tizenezer egy pár fékbetét? 30 eur egy lánc?
...és akkor ezek még a csak a normálisabb minőségű kopó/fogyó cuccok, hol vagyunk még a csemege alkatrészektől, mint a 400 euros hátsó sor, vagy az 1000 euros első villa.
Ezek persze még csak alkatrészek, nem vettünk sisakot 300 euroért, meg ilyesmik.
A pedeleckek erre csak rátesznek egy lapáttal. Például a 2 milliós, előző generációs Speci turbo kenevot olyan hátsó váltóval szerelték gyárilag (Sram GX), ami nálam 3-4 hónap alatt gyakorlatilag használhatatlanná kopott.
Hát azért bérlés nem megoldható ha belegondolsz
Gyerek vasárnap délben kitaláltja hogy akkor most hajlandó kimenni biciklizni egyet,"anya jössz akkor velem?" vasárnap 10 percen belül gyalog hogyan kerítesz biciklit
Elég nagy a szórás a társaság (9 fő) méréseiben, 800-tól 1100ig van minden. Az átlag ilyen 950-1000 között van. Budaörs, Bp-en át Szentendre, Visegrád, Pap rét, Szentendre és vissza Börs.
Azigen!Ennél már csak az a jobb,ha két nyomtávon megy a bringa!
Nekem más választásom nincs,hazaviszem a két kereket és megnézetem a környékbéli bringaboltossal.Ha ő se tud valami okosságot,akkor lehúzom esztergán a kónuszokat,összerakom ,kipróbálom.De szerintem erre nem fog sor kerülni.
Tegnap beszéltem egy cimborámmal,neki van egy ismerőse aki egy mozgó bringajavító kisbuszt üzemeltet.Szerinte legvégső esetben a srácot is felhívhatom.
Nem gondoltam volna,hogy 2 pár kónusz beszerzése ekkora kaland lesz...
Ha már ennyire megy a bringa téma, tudom nem több milliós tétel de mit ajánlanátok egy 155cm es hölgynek éve nyáron havi 1x-1x pár km gyerekekkel való biciklizésre?
A hervisbe ezt látta de fenntartásaim vannak és kevés infom ezzel kapcsolatban.Mert szép színe van
Neki az a lényeg szép színe legyen és viszonylag könnyű legyen.
Milyen méretet érdemes nézni 26" vagy 28"? vázméret? stb
Egyik srácnak akit fórumról ismerek Force szett van az outiján és azt hallottam tőle hogy az első váltójának jobb a kialakítása, mert amikor vált a két tányér között akkor valahogy oldalra is fordul a kanál és így nem kell soha trimmelnie. Nekem még az Ultegrán is kell néha bár legalább ezen jól működik (az előző 5700-as 105-ösön annyira nem volt jó a trimmelés).
Nyilván neked ez az 1*11-es rendszer miatt nem jön elő csak érdekességképp írtam.
Amúgy tavaly a PlanetX oldalát is bőszen nézegettem, vannak elég jó ajánlataik.
Én általában véve inkább Shimano párti vagyok, de ez a bringa most így sikerült, és így volt nagyon jó az ár/érték aránya.
Most egyelőre különösebb baja nincs semminek (ilyen faszántosan működő bringám talán még nem is volt soha), úgyhogy marad minden.
2019. március 29. 14:20:49: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1388
Tehát itt a csapágy ferdén van a karbon villanyakban?Jól látom?
Sermi!A formulának írtam.Válasz nincs.
Két hét múlva gurulok haza,B.gyarmaton van egy elég jó bringa boltos fazon,megkérdezem tud e valamit adni bele?Ha ő sem jut tovább a dologgal akkor mese nincs,kénytelen leszek 2 kereket venni .Küllőzni agyat nem tudok,nem csináltam még és nem is akarok.
Egyszer ki kéne próbálnom milyen, főleg ez a double tap megoldás érdekelne.
Nálam most a jelenleg futó R8000-es Ultegra szett van, eddig baromira tetszik. A váltó nagyon gyorsan pakolgat terhelés alatt is, a fék baromi jól adagolható meg amit még próbáltam az hogy a hajtókaron rugóztam 90 kilóval. Meg se nyikkant. Szerintem az előző FSA Gossamerem már meghajlott volna ettől.
Még egy dolog eszembe jutott, de nem enged valamiért szerkeszteni: ha gyakran pakolod ki-be a kerekeket, akkor a Sramnál a cage lock egy kurva jó dolog.
Ezen a bringán alapjában véve szeretem ezt a szettet. A double tap egy igen príma megoldás, a váltás pontos, feszes, a shimanotól "porcogósabb".
Az enduro bringámon korábban Sram GX hátsó volt (újonnan vettem), ami pár hónap múlva használhatatlanra kopott (kikotyogósodott), ami sajnos a Sram montis vonalásra általában jellemző. Ez után áttértem XT-re, ami sokkal halkabb, lágyabb, és remélhetőleg tartósabb is lesz. Annyi szól még az XT mellett, hogy míg a sramnál lefele csak egyesével lehet váltogatni (felfele pedig négyet), addig az XT felfele hármat, lefele viszont kettőt tud pakolni.
Azért nehéz a két vonal között párhuzamot vonni, mert Shmanonál az XT csak árban van a GX szintjén, minőségben viszont szerintem bőven fölötte van. A következő Sram már az X sorozat valamelyik tagja, de az meg árban a sokszorosa az XT-nek.
Az országú vonalat nézve mind minőségben, illetve - tudtommal - árban is párban lépegetünk (Apex - Tiagra, Rival - 105, Force - Ultegra, Red - Durace), így csak remélni tudom, hogy itt a hátsó váltó azért tartósabb lesz. Már ránézésre is sokkal igényesebb az egész, mint a GX volt.
Milyen a Force szett? SRAMmal nincs semmi tapasztalatom de mikor tavaly bringát kerestem a Rose-nál ugyanannyiért mint az Ultegrás lett volna Force szettes, tárcsás gép.
Maga a vázszett egy Planet X Full Monty. Nem egy nagy durr, de nem vagyok márkabuzi, felőlem aztán bármit ráírhatnak, ha jó.
A szett egy része egy Pinnacle Arkose 5-ról származik.
Nagyjából: Sram Force 1×11 szett és fékek, centerline tárcsák, sram x1 1000 hajtókar, alexrims volar felnik, noname agyak (viszont zárt csapágyasak, hátul alu kazetta és jó sokat reteszel, szóval valami normálisabb szett), Token karbon nyeregcső, wtb nano gumik.
A komplett bringa 280 volt, eléggé újszerű állapotban minden, de azért vettem még rá ezt-azt: Ergon SMC4 Comp nyereg, Ritchey Evomax kormány, Sram red bandázs, Answer 100 mm-es stucni, Sram Red 22 lánc, csájna 38t-s narrow wide első tányér, Sram PG1170 11-36 sor, continental speedride gumik.
Ez utóbbiak már inkább a személyreszabás részét képezik (kivéve a lánc és a sor, ezekre már ráfért a csere).
Egyébként imádom, nagyon feszes, kényelmes és hatékony kis gép.
2019. március 28. 15:30:50: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1381
Utolsó bekezdésed maximálisan ajánlom Bazsynak. Idősebb korban kezdésnek mindneképp egy comfort (endurance) outi lenne a legjobb. Azoknak legalább magasabb a homlokcsöve, magsabbra kerül így a kormány is. Sokszor szélesebb gumit is (28 mm) kapnak. Kezdőknek ideálisabb választás mindenképp.
Amúgy fasza az a PlanetX gép, mennyibe volt és melyik típus ez?
Ez a versenyzésre, illetve a versenyzésre szánt országútikra, és inkább a 40 után kezdőkre igaz, bár ez utóbbi adat azért egyénenként változgat.
Az alapja az, hogy ha időben (fiatalon) elkezdesz oútival versenyezni, akkor a tested ehhez idomul. 30 után a tesztoszteronszint termelés már leszállóágba kerül, az idő múlásával egyre nehezebb izomzatot építeni, átalakítani, ami ugyan úgy igaz az izületekre is.
Egy komfort országútira szerintem bármikor rá lehet ülni, meg egy gravelre is. Az elején kényelmetlen lesz lent fogni, de nem annyira gáz, mint egy vérbeli versenygép, hozzá lehet szokni.
2019. március 28. 12:46:08: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1379