A San Marinó-i futam után fülest kaptak a technikai ellenőrök, majd a kötelező mérlegelésen kiderült, Jenson Button autója a minimum súlyhatár alatt volt: állítólag egy rejtett benzintankot találtak. A pilóta megtarthatta harmadik helyét, de az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) vizsgálja az ügyet, és ha a jövő szerdai tárgyaláson bebizonyosodik, hogy a BAR ki akarta játszani a szabályokat, akár a vb-ből is kizárhatják.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerosének!Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változatNyomtatható változat
hirdetés
A BAR-Honda pilótája, Jenson Button harmadikként futott be a hétvégi, San Marinó-i Nagydíjon, ám a leintés utáni kötelező mérlegelésen a megengedettnél könnyebbnek találták az autóját, ezért kétségessé vált a helyezése. Néhány órával később, miután az ellenőrök meghallgatták az istálló képviselőinek indoklását, megerősítették a futam végeredményét, és az angol versenyző megtarthatta a pozícióját.
A szokásostól eltérően vizsgálták
Az első mérlegeléskor a szabályoknak megfelelően, Buttonnal együtt 606,1 kilogrammot nyomott a BAR 007-es, ám miután - a szokásoktól eltérően - leeresztették az autóból az üzemanyagot, és úgy is lemérték, már csak 594,6 kilogrammot, ami 5,4 kilóval a megengedett alatt van. A BAR mérnökei viszont számítógépes adatokkal bebizonyították, hogy a verseny közben egy pillanatra sem csökkent hatszáz kg alá az össztömeg.
Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) ennek ellenére megtámadta az ellenőrök döntését, akiket május 4-re, meghallgatásra idézett be.
Fülest kaphattak az ellenőrök
Az Independent című lap úgy értesült, a technikai bizottság valakitől fülest kapott, ezért mérte le üzemanyag nélkül is Button autóját: állítólag egyes csapatok a megengedettnél könnyebb autót használnak a futamok középső harmadában, majd a befutóra feltöltik üzemanyaggal, hogy a szabályos érték fölé kerüljön.
Az angol újság, és a német Motor Sport Aktuell is megírta, hogy vasárnap endoszkóppal vizsgálták meg a BAR-kocsit, és egy második, kisebb tankra is bukkantak benne. A csapat vezetősége cáfolta, hogy kétrészes tankjuk lenne, annak ellenére, hogy a Forma-1 szabályai ezt nem tiltják: a mérnökökre van bízva, hogyan oldják meg az üzemanyag elhelyezését.
A német magazin szerint ezt a titkos részt töltik fel az utolsó tankoláskor, amely biztosítja, hogy az autó ne legyen könnyebb hatszáz kilónál a futam után.
A BAR-elleni akció?
Nick Fry, a BAR csapatfőnöke tagadta, hogy szabálytalan autóval indulnak - "nem rejtegetünk semmit" -, ám elismerte, hogy valaki áll a háttérben: "Lehetséges, hogy zavart akar okozni, de ez nem fog sikerülni".
Amennyiben a jövő szerdai, párizsi ülésen mégis kiderül, hogy a BAR csalni akart a súlyhatár kijátszásával, a gárda kemény büntetésre számíthat. Januárban az FIA elnöke, Max Mosley kijelentette, ha bebizonyosodik, hogy valamely istálló szándékosan akarta kikerülni az előírásokat, azt kizárják a bajnokságból.
Legutóbb a kilencvenes évek közepén, a rali vb-n fordult elő hasonló eset: a Toyota szabálytalan turbófeltöltővel indította autóit, és miután kiderült, a nemzetközi szövetség kizárta a sorozatból.
A BAR a tavalyi vb-második helye után nagyon gyengén kezdte az idei évet, az első három futamon egy pontot sem szereztek autói, de San Marinóban Button harmadik, márkatársa, Takuma Szato ötödik lett.
Na remélem valami olyan témát sikerült nyitni, amely a T. topictársaknak lehetőséget nyit arra, hogy megtárgyalják a futamokon történteket, illetve bárkinek a témához hozzászólása van , írjon ide.
Azért is jutott ilyesmi az eszembe, mert szvsz igen mókás dolgok történtek az elmúlt futamon is.Ott voltunk a szeren, de nagyon ám, én úgy vetten észre legalább is. Lehet , hogy a csapatnak nagyon jót tett a vezetőségváltás, vagy nem tom...Talán vissza kéne térni arra a jó öreg "xar" Bridgestone-ra vagy nem?!
Többek között erre is várnám a véleményeteket.
Remélem ezen a topic-on többen is ki tudják élni a gyilkos ösztöneiket, mert ami a Forma 1-en történik az most már tényleg egy nagy "CIRKUSZ"...
2005. április 27. 18:38:44: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #15 2005. április 27. 14:39:20: megválaszolva st185 0 által,
→ #9