Én a gumi 2-őt venném. Esetleg az 1-et. A 3-at nem, arról egy ismerősnek nem volt annyira jó tapasztalata. Falkenem volt, nem volt rossz. Az ECSTA új fejlesztés, esőben biztosan jó.
2006. február 8. 17:58:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #107 2006. február 8. 17:46:08: megválaszolva tschokker + által,
→ #105
Hankook és Marshall gumák? Egyébként a Nankang lenne az amit még rá mernék rakni a kocsira, de lehet, hogy megérné az a plusz 6k egy Kumho 712 szettért. Kissé tanácstalan vagyok, ezért is szeretném minél több ember véleményét meghallgatni, mérlegelni, aztán dönteni.
NANKANG NS II gumikat már adtunk el és szereltünk meg centíroztunk, jó minőségűnek tűnik nem volt gond még vele, viszont nem túl régóta és nem túl nagy darabszámban fordult elő nálunk.
WANLI nem tudom milyen, nem volt még "szerencsém" hozzá. FULDÁT nem szeretem , szinte csak rossz emlékek fűződnek hozzá.
2006. február 8. 19:30:00: megválaszolva st185 0 által,
→ #114 2006. február 8. 17:15:10: megválaszolva Vincent + által,
→ #99
De nem ám...
Minél beljebb van a felniagy, vagyis minél kisebb az ET, annál hamarabb éri el a kerékagyat, vagyis a felni annál kijebb lesz, minél kisebb az ET.
Ha nagy az ET, a felniagy kijebb van, később éri el a kerékagyat, így az egész kerék beljebb lesz, kisebb a valószínűsége, hogy ki fog lógni...
Ezt szerintem minden 7.gen Accordos kiszámolgatta anno, mikor 7-8"-os felniszélességről ábrándozott, és rájött, hogy az 55-ös ET ritka mint a fehér holló.
2006. február 8. 17:13:00: megválaszolva DExT3R + által,
→ #98
Bár nem engem kérdezel, de ezek az olcsó kínai licenc-gumák a Yoko AWS stb. mintázatai. A keverékeik minőségéről nincs fogalmam, majd Csoki megmondja a frankót!
Akkor téged, mint hozzáértőt kérdezlek meg, hogy nekem mit ajánlanál 20k alatt 215/40R16 méretben. Eddig Fulda Carat Extremo volt a kocsin, de nem éreztem túl jónak. Nem éreztem kellően ragaszkodónak az úthoz . A gumik.com-on van egy néhány számomra ismeretlen márka is: Nankang, Wanli (ennek mintája hasonló a yoko avs-hez). A Kumho 712-t kifejezetten tetszetősnek találom, de az ECSTA sem rossz. Leginkább nem nagy sebességű autózásra, rajtolásra kellene, hanem kanyarstabilitásra, kopásállóságra. és sajna karkaszgyilkos vagyok mert nem függőlegesben áll a karkasz, mivel 9 coll széles a felnim, de csak 215-ös gumát tudok a kerkjárati ívbe szuszakolni.
A netes vásárlást illetően igazad van Csoki, viszont ne feledd, hogy azért régebben a hazai nagyker árak brutál mértékben voltak távol a valóságtól...
Mi meg fizethettünk.
Ma már kőkemény piaci verseny van, látszik is az árakon. Csak a hülye (bocs) vásárol az ún. listaárakon.
Jazzen 42-45e körül ment el. Közepesen lágy, jó hőelvezető, ún. termokeveréke van. Havernek vti-n van, tán 205-45-16-ban és nagyon elégedett vele ő is.
Én egyébként Bridge és Yoko Advan párti vagyok....
A középkategóriából pedig Falken, esetleg BF Goodrich A koreaiakat nem ismerem, némelyik állítólag egész jó...
MARSHAL-t 6 éve árulunk és az egyik legmegbízhatóbb gumimárkák egyike téliben és nyáriban egyaránt, KUMHO is jó meg a FALKEN hogy a középáras kategóriákat emeljem ki. Sokszor egy drágább gumi nem tud annyival többet mint amennyivel drágább, és egy nagyon olcsó nem annyival olcsóbb mint amennyivel szarabb vagy gyengébb. Gumisként nekem lényeges hogy se nekem se az ügyfélnek ne legyen gondja a gumival ! Szerencsére az utóbbi 9 évben nem volt sok reklamálós ügyfelünk !
gumik.com-on ha valaki vásárol vagy bárhol interneten akkor ott nincs személyes kapcsolat, vagy ez érvényes vásárban vett használt gumira ,nem lehet visszamenni reklamálni, nem ott szerelik fel és ki sem centírozzák. Tehát akár szart is árulhatnak, legfeljebb aki egyszer befürdött az nem vásárol többet. Szerintem a gumivásárlás az egyik legbizalmibb dolog, mivel ha valaki autóban ül és halad akár 50-nel vagy 150-nel akkor minden pillanatban az élete is függhet tőle hogy mi van az autója négy kerekén. Van olyan gumi ami szétszakad 100-as tempónál egy kisebb kátyuban kanyarodás közben és árokban végzi az autó vagy egy fán, és ugyan ezt a kátyut zokszó nélkül elviseli egy másik gumi akár 10-20 alkalommal is.
A hülye gumiteszteket meg felejtsétek el amik újságokban vagy neten vannak , mert egyoldalúak részrehajlóak és egyfajta autón egyfajta állapotú gumikat tesztelnek le. 10-20 ezer km futásteljesítmény után teljesen megváltozna a sorrend, elsőkből utolsók lennének és fordítva.
Fene...A Ringen gyakorolni lehet, ha észnél vagy, jó tapsztalatokat szerezhetsz, biztonságos körülmények között. Igaz, hogy gumi, fékbetét, tárcsa bánja...
ja meg van itt az ET kérdés h pl. az enyémre 45ös kell ill. van irva namármost én alig láttam ekkorát vagy csak kissebbet v nagyobbat.azt tudom h minél kissebb az ET annál beljebb van,de ez mennyiben térhet el?szal nem gáz ha mondjuk ET38as felnit veszek?
2006. február 9. 10:16:03: megválaszolva Pörzsi + által,
→ #134 2006. február 8. 16:36:28: megválaszolva barko 0 által,
→ #91 2006. február 8. 14:19:12: megválaszolva CTDpeti + által,
→ #79
meiket érdemes?-Toyo-PROXES T1-R 195/50 R15 82V felnivédőperemmel
Toyo-PROXES CF 1 195/50 R15 82H felnivédőperemmel
Yokohama-AVS SPORT 195/50 R15 86V RF
azt tudom h a Toyo gumik azok kicsit keményebbek mint a Yokohamák,de nem lenne tul használva szal nemfogok menni vele oan 100k km-ert 1 év alatt,szal átlagos használatra kőne ami sokáig birja de jol istapad esőben is ha kell.
vagy esetleg másfajtát ajánlotok?
A fotón biztos az új minta van, a képeken a bal oldalinak felel meg. A két jobb oldali erősebben van vágva.
Ha tényleg friss sütés, akinek jó a méret, harapjon rá!!! Ennyiért egy pályára járónak ajándék ebben a méretben, ezért a pénzért!!!
Toyo-val rengeteg gond van....siralmasan gyenge az oldalfala.... 2 hete 2db-ot dobtam ki.....egy kátyuba beleugratsz az annyi.... eddig 6 db adta meg magát az elmult 4 év alatt 2 auton...vagy csak én volt balszerencsés
Gyerekek, még mielőtt a végén gyakorlatilag az összes alsó, közép, felső és prémiumkategóriás gumit piedesztálra emeljük, engedtessék meg beleböfögni annyit, hogy ne azon mérje a gumiját senki, hogy hóban, esőben, sivatagban, de egyébként az adott időjárási körülmények közt normális használatban, majdhogynem ideális körülmények között ott tartja az úton az autót. Ezt minden gumi tudja. Annak kell örülni, ha nincs rá tényleg szükség, hogy adott gumi bizonyítson valami komolyabb történet miatt.
Szóval ár értéket számolni igazából nem tudhatunk, más kérdés, hogy a tesztek meg megbízhatatlanok.
Konkluzió -> na az nincs, gumit, mint féket megy minden ehhez hasonlót körültekintően.
Én legalábbis nem merem ajánlani a saját gumimat, és nem azért mert nem vagyok elégedett vele, de még soha nem kellett bizonyítania (és remélem, hogy nem is fog kelleni, bár elég drága volt ahhoz, hogy akár még tudni is akarhassam), hogy mit tud jobban/rosszabbul mint az összes többi. Lehet vele menni az úton, de csak emiatt még nem kiemelkedő.
A Kumho-n gondolkodom én is erősen, mert azért annak már csak van valami neve is, amit én legalábbis jobban ismerek, többre tartok (lehet, hogy hibásan) a hasonló árkategóriában lévőknél. Szívem szerint a toyo proxes tr-t venném, de a tárcám sajna mást diktál.
2006. február 8. 10:23:51: megválaszolva ZEMA + által,
→ #58
Eddig is ugyanez a méret volt, csak Fulda Carat Extremo-val, és igen, megfogja, csúnyán, de egy 1.4-et egyébként sem gyorsulásra használok (az 1.4 daewoo azért megvan ), de kanyarban fenemód élvezem, ahogy arcpiritó módon sokkal nagyobb teljesítményű atókat tolok magam előtt/megyek el mellette mert nem mer/tud menni. Meg még ma is hallom Kerge hangját, ahogy a hátsó ülésen kajabál a körforgalomban, hogy: "Vinceeeent hagyd abbaaa, kifolyik az agyaaaaam!!!!"
Sőt ha a kerékjárati ívtől elférne, aláraknám a 235-öt is, mert az inkább való a 9" széles felnire, mint a 215.
Nálam nagyon jól bevált az olcsóbb kategóriából a Kormoran SNOWPRO. Nálam bizonyított. Letakarítatlan autópályán 5-10 cm-es hóban több, mint 200 km-en keresztül ott tartott az úton rendesen. Utána 100 km-en keresztül ónos esőben is levzsgázott. Nem azt mondom, hogy nincs ennél jobb, de ár érték arányban nagyon megfelelő szerintem. Nekem darabja 11.000 HUF volt újonnan, szereléssel.