HONDA fórum
2024. november 4. hétfő, 22:34,  Károly Legújabb regisztráltunk: eszgabi1 0 



Téma neve:

Nyitotta: Lazy 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 3668 | 3667 | 3666 | 3665 | 3664 | 3663 | 3662 | 3661 | 3660 | 3659 | 3658 | 3657 | 3656 | 3655 | 3654 | 3653 | 3652 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek:


Civic4g.com - Honda Civic 4th Generation (1988-1991)

USDM 5. gen Civic spec

civic logo-k nagy felbontasban


Civic (EP2, 2002+, 7gen) angol oldal

civic4g.hu

honda civic- wikipedia

clubcivic.com

8. gen CIVIC forum

Honda Civic alkatrészek!
#186956 Rikk_ +  2023. október 7. 14:58:23 re: #186955 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
De ,mèg novemberig. De attòl mèg az enyèm ,hasznàlom :) ha meg nem megy el ,akkor üsse kő ,megtartom.
2023. október 7. 17:20:50: megválaszolva Kázmér +  által, → #186960 

#186955 grego +  2023. október 7. 13:24:52 re: #186954 (Rikk_ + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Már nem eladó? :D
2023. október 7. 14:58:23: megválaszolva Rikk_ +  által, → #186956 

#186954 Rikk_ +  2023. október 7. 12:46:37    ‹›   →  ↑  +8 | rejt

[SMIL:/szeret/hearteyes.gif]
2023. október 7. 13:24:52: megválaszolva grego +  által, → #186955 

#186953 Ivóke 0  2023. október 4. 22:26:37    ‹›   →  ↑  0 | rejt
409hp FK8 on Nürburgring

Szép példája a pályázásra már nem használható tuningnak... 6:16-nál már elkezdett melegedni a motor és 1.24-nél mentek fel a pályára.
PS: A rev match-et vajon miért lőtték ki belőle?
2023. október 9. 09:33:52: megválaszolva zolynet +  által, → #186963 


2023. október 4. 22:31: Szerkesztve Ivóke 0  által, megtekintés
2023. október 4. 22:28: Szerkesztve Ivóke 0  által, megtekintés

#186952 KawaBazsy 0  2023. szeptember 29. 19:15:42 re: #186950 (Mykee + )  ←  ‹›  0 | rejt
Se pedig nem a kisturbó irányba mentek, hanem inkább fejlesztettek nagyobb ccm-es szívó motort, kedvező fogyival.

#186951 Kázmér +  2023. szeptember 29. 19:07:16 re: #186950 (Mykee + )  ←  ‹›  +1 | rejt
De nem várhatjuk el, h mindig mindenben a honda legyen az első és a legjobb. [SMIL:/smile2.gif]
Bár nekem elég a motor meg a színválaszték is, van benne pont olyan, mint ami nekem kellett.Ráadásul még készleten is volt amikor eldöntöttem, h mi kell, nem kellett rá várni sem. [SMIL:/smile10.gif]
És akkoriban még jó áron is volt. [SMIL:/szetvert.gif]

#186950 Mykee +  2023. szeptember 29. 18:34:02 re: #186949 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Igen, ez is felmerült, és valamennyire igaz de erre meg a mazdát mondanám. Ott is tök jó innovatív dolgok születtek az elmúlt időkben mind motorikusan, elektrifikacióban, külsőben és ők még kisebb ég mint a honda. És nem kötöttek például motorizációban olyan kompromisszumot hogy fiat vagy stellantis motpr legyen ;)
2023. szeptember 29. 19:15:42: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #186952 
2023. szeptember 29. 19:07:16: megválaszolva Kázmér +  által, → #186951 

#186949 Kázmér +  2023. szeptember 29. 17:15:09 re: #186946 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
De a honda egy kis vállalat, majdnem kis magáncég. A többi hatalmas vállalategyütteshez nézve.
Inkább maradjon ilyen önálló kis cég,kevés színnel, minthogy fiat motorral meg pözsó váltóval szerelt szar legyen. [SMIL:/smile2.gif]
2023. szeptember 29. 18:34:02: megválaszolva Mykee +  által, → #186950 

#186948 White +  2023. szeptember 29. 10:27:00 re: #186945 (Mykee + )  ←  ‹›  0 | rejt
Igazad van, meg Kawának is.
A honda felért a porsche szintjére... árban. :D

#186947 KawaBazsy 0  2023. szeptember 29. 10:19:36 re: #186945 (Mykee + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jah, vicces egy Civic Cayman árban.. de végülis 2.0t mindkettő. Csak az egyik boxerebb. :-)

2023. szeptember 29. 10:19: Szerkesztve KawaBazsy 0  által, megtekintés

#186946 Mykee +  2023. szeptember 29. 09:44:58 re: #186942 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért ez barokkos túlzás :) , inkább hőbőrgés aminek hangot adok, hogy miért ilyen bal..ok ;) . Sokkal többen döntenének a honda mellett ha talán lehetne színt is választani.
2023. szeptember 29. 17:15:10: megválaszolva Kázmér +  által, → #186949 

#186945 Mykee +  2023. szeptember 29. 09:38:10 re: #186944 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ok a porschét meg ezeket a típusokat csak azért hoztam be, mert ott személyes tapasztalat volt. De most csak arra céloztam hogy szinte mindenhol van egy halom szín, Hondáéknál miért nincs? :(
ui.: amúgy nyugodtan hasonlíthatunk porschét a hondához mert árban ugyan ott vannak már [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2023. szeptember 29. 10:27:00: megválaszolva White +  által, → #186948 
2023. szeptember 29. 10:19:36: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #186947 

#186944 White +  2023. szeptember 29. 09:12:15 re: #186941 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Azért egy hondát ne hasonlítsunk porsche-hoz.
Ennyi erővel nézhetnéd a lambóhoz is, ami némely modell kb 50 színben kapható. :)

Ismerősömnek GT4-e van, és nyilván a legjobb színt (szerintem) kikapta onnan. :)

Civic-nél tényleg nem sok a színválaszték, de mivel 2 nagyon erős szín ott van, a szürke és a babakék, igazából bőven elég. Az őshondások meg a tojássárgát veszik szívesen valamiért(champ. w.)


2023. szeptember 29. 09:38:10: megválaszolva Mykee +  által, → #186945 


2023. szeptember 29. 09:17: Szerkesztve White +  által, megtekintés

#186943 Yakumo +  2023. szeptember 29. 09:03:05 re: #186941 (Mykee + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ha olyan csoda történne, hogy én újabb CTR vásárlása közelébe kerülnék, (É.CS. vagyis Égi Csoda [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] ) ÉS valamiért a 10gen mellett döntenék, akkor tuti vennék egy "simát" (Limited-et fizesse ki a halál) és kapna egy ilyen sárga fényezést, (ha már lenne annyi pénzem, akkor legen erre is [SMIL:/smile2.gif] ) mert valamiért ebben a színben el tudom fogadni, még a seggét is, pedig az nálam csoda. [SMIL:/szetvert.gif]

#186942 grego +  2023. szeptember 29. 08:49:04 re: #186941 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szerintem lassan itt az ideje, bezárni a fórumot és elengedni a Honda kezét :D
2023. szeptember 29. 09:44:58: megválaszolva Mykee +  által, → #186946 

#186941 Mykee +  2023. szeptember 29. 08:45:53 re: #186940 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, így teljes a sztori, csak szűkszavúan írtam telefonról. Azért az hogy civicre lehet kemény 5 színt kérni, tiszta szégyen, köztük az ezüst, meg piros, amit alapból kizárnak már sokan a választásból. Más márkáknál, Porsche, Citroen, KIA, Hyundai, stb 12-15 szín is van köztük nagyon izgalmas egyediek is. Emlékszem a régi 1992-es civicem volt hasonló sárga színű, bár az szerintem közelebb volt a citromsárgához, azt nagyon szerettem.
2023. szeptember 29. 09:12:15: megválaszolva White +  által, → #186944 
2023. szeptember 29. 09:03:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #186943 
2023. szeptember 29. 08:49:04: megválaszolva grego +  által, → #186942 

#186940 Yakumo +  2023. szeptember 28. 22:46:47 re: #186939 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Utcai autó alatt ő szerintem a széria/alap Civic-eket vagy más modelleket értett, hogy azokra is mehetne ez a szín, nem csak CTR-re, pláne nem csak a Limited-re.

De persze csak gondolom, hogy ezt gondolja. [SMIL:/smile2.gif]
2023. szeptember 29. 08:45:53: megválaszolva Mykee +  által, → #186941 

#186939 Kázmér +  2023. szeptember 28. 20:27:39 re: #186938 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
De hát van ilyen teljesen normális autón, nem maketten, nálunk is volt kapható:


2023. szeptember 28. 22:46:47: megválaszolva Yakumo +  által, → #186940 

#186938 Mykee +  2023. szeptember 28. 17:00:51 re: #186934 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Végre még 1 jó szín :) ( kár hogy nem az utcai kocsikra dobják ki ezt a színt )
2023. szeptember 28. 20:27:39: megválaszolva Kázmér +  által, → #186939 


2023. szeptember 28. 17:01: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#186937 grego +  2023. szeptember 28. 15:47:26 re: #186936 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Sokallom.

#186936 integra_type_r 0  2023. szeptember 28. 15:42:16 re: #186935 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2023. szeptember 28. 15:47:26: megválaszolva grego +  által, → #186937 

#186935 grego +  2023. szeptember 28. 10:43:24 re: #186934 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ez is 20 millió? :D
2023. szeptember 28. 15:42:16: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #186936 

#186934 integra_type_r 0  2023. szeptember 28. 10:06:42    ‹›   →  ↑  +4 | rejt

Honda Civic Type R (FK8) Limited Edition
AUTOART ID 73225
AVAILABILITY Expected December
BRAND Honda
SCALE 1/18


2023. szeptember 28. 17:00:51: megválaszolva Mykee +  által, → #186938 
2023. szeptember 28. 10:43:24: megválaszolva grego +  által, → #186935 

#186933 integra_type_r 0  2023. szeptember 27. 18:06:34    ‹›  +1 | rejt


#186932 Kázmér +  2023. szeptember 27. 16:05:28 re: #186931 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ha kigyullad, akkor tényleg mindent visz maga körül. Még egy hatalmas hajót is, mint azt láttuk. [SMIL:/smile2.gif]

#186931 grego +  2023. szeptember 27. 14:08:06 re: #186930 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aszittem manapság a villany mindent is visz...
2023. szeptember 27. 16:05:28: megválaszolva Kázmér +  által, → #186932 

#186930 Mykee +  2023. szeptember 27. 13:55:20 re: #186929 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Az is el tud melegedni nem kicsit, aztán elveszi powert vagy kigyullad [SMIL:/szetvert.gif]
2023. szeptember 27. 14:08:06: megválaszolva grego +  által, → #186931 

#186929 grego +  2023. szeptember 27. 10:23:16 re: #186928 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Villany :P
2023. szeptember 27. 13:55:20: megválaszolva Mykee +  által, → #186930 

#186928 KawaBazsy 0  2023. szeptember 27. 10:22:08 re: #186925 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A végén még kiderül, h no replacement for displacement. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. szeptember 27. 10:23:16: megválaszolva grego +  által, → #186929 

#186927 grego +  2023. szeptember 27. 09:03:41 re: #186926 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én már a HDS-nek se hiszek...

#186926 LINSZTER +  2023. szeptember 27. 09:03:13 re: #186925 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Majd átírjuk a kijelzést, hogy kevesebbet mutasson :D
2023. szeptember 27. 09:03:41: megválaszolva grego +  által, → #186927 


2023. szeptember 27. 09:03: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#186925 grego +  2023. szeptember 27. 09:02:10 re: #186923 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aztán majd ez is melegedik majd min a picsa. Na nem mintha gyárilag nem lenne ugyanúgy melegedési problémája az FL5-nek :D
2023. szeptember 27. 10:22:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #186928 
2023. szeptember 27. 09:03:13: megválaszolva LINSZTER +  által, → #186926 

#186924 grego +  2023. szeptember 27. 09:01:11 re: #186922 (Rikk_ + )  ←  ‹›  0 | rejt
328 meg 40-50 ló az nem 350-360 :P

#186923 LINSZTER +  2023. szeptember 27. 04:33:56 re: #186922 (Rikk_ + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kövi év elején majd gyere és megoldjuk azt a 40-50LE-t :D
2023. szeptember 27. 09:02:10: megválaszolva grego +  által, → #186925 

#186922 Rikk_ +  2023. szeptember 26. 21:39:26 re: #186921 (Laci-DSI + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem akarok nagyképünek tünni ,de nekem meg màr pont hiànyzik még 40-50 le az FL5-böl. Szerintem eleve 350-360 le-vel kellett volna kiadni, màr csak a konkurencia miatt is ,még utoljàra egy nagyot durrantani a hondànak. Igy a nagyon nagy durranàs szerintem elmaradt. Az biztos ,hogy az FL5 jobb auto mint az FK8 , de lett volna még pàr ötletem amivel még jobb lehetne. Amugy az asszony és màsok szerint is az FK8 ülés kényelmesebb mint az FL5 ülés. Én idén 2x voltam vele otthon és kivàlo (1100 km) ,de nekem nincsennek nagy igényeim.
2023. szeptember 27. 09:01:11: megválaszolva grego +  által, → #186924 
2023. szeptember 27. 04:33:56: megválaszolva LINSZTER +  által, → #186923 

#186921 Laci-DSI +  2023. szeptember 26. 15:19:39 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szépen összefoglaltad. Nekem ez alapján úgy tűnik, hogy az FL5 -re ezeket a hibákat mind kijavították.
Tudom, drága, és nem ér annyit, meg minden, de az egy kész autó - infotainmenttel és minden támogató rendszerrel együtt úgy jó, ahogy van. Simán, kényelemben mentem vele 13 órás utakat is - bár ilyen távolságokra már inkább repülőgép való.

Nekem ez a teljesítmény utcára már sok. Autópályán persze élvezetes, de egy kanyargós mellékúton és városban rövid szakaszokon is olyan sebbeségre képes, hogy az nekem szó szerrint félelmetes.
Ha bugira vágyom, akkor az FN2 a nyerő - az a számomra élvezetes, kezelhető teljesítmény szint, és a hangja is jobb. Ha hosszú útra indulok, akkor meg FL5.
2023. szeptember 26. 21:39:26: megválaszolva Rikk_ +  által, → #186922 

#186920 teletxt 0  2023. szeptember 26. 11:43:51 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
Szerintem az arany középút a CTR Sportline. Abban már a fészliftes cuccok vannak, így azokkal már nem kell vesződni.
Kinézetben meg a Sportline szárny szerintem 100x jobban néz ki.
Ahhoz még veszel egy LE ADS-t és az alappal kész vagy.
Ha viszont célszerszámként akarod használni, akkor bizony kellenek cuccok hozzá.

Az 1.5 Sportot is ha elkezded célszerszámmá alakítani, akkor ahhoz is kellenek dolgok.
Mondjuk több minden mint a ctr-hez. [SMIL:/szetvert.gif]

#186919 KawaBazsy 0  2023. szeptember 26. 06:50:32 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én mindig mosolyogva és az utat várva szállok be

Heh, ez ismerős.. :-) A kölkök meg újabban az ATS-t követelik, mindenhova azzal mennének (korábbi bökősebb körök eredménye :-)
2023. szeptember 26. 12:32:46: megválaszolva Kázmér +  által, → #139679 

#186918 Ivóke 0  2023. szeptember 26. 02:18:40 re: #186917 (Ivóke 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Bocsi, h hosszú lett + a javításokkal már kifutottam a szerkesztésre szánt időből, így maradt az eredeti szöveg.

2023. szeptember 26. 02:19: Szerkesztve Ivóke 0  által, megtekintés

#186917 Ivóke 0  2023. szeptember 26. 02:12:35    ‹›   →  ↑  +8 | rejt
7 hónap és 20.000 km után pár gondolat a 10. gen CTR-ről.

Az autó hangulatát, már a külső is tükrözi. Én mindig mosolyogva és az utat várva szállok be. Ez vonatkozik egy városi 5-10km-es rövidke etapra, vagy egy 100-200km-es ide-oda menetről. Egy egyrészről nagyon jó, mert mindig jön a bugi, másrészről rossz mert már előre tudom 10-12 lityi alatt nem úszom meg. De ahogy a mondás tartja: akinek telik majomra annak… de ezzel tisztában voltam a vásárláskor, ráadásul nem is az átlag CTR felhasználó vagyok, de erről majd később. Szóval az autó megosztó, mint anno a 7g busz, vagy a 8g UFO. A 2011-ben megjelent 9g-vel a mai napig nem vagyok megbékélve, emiatt volt 2x 8.gen-em egymás után. A 10g végre egy jó fazonú Civic lett és ehhez képest a CTR? Tetszik vagy sem, igazi HOMASITA autó. Tipikus példája annak, hogy elengedték a kis japó mérnökök kezét ők pedig mindenhova, de tényleg mindenhova raktak valami kis izét, bizbaszt, ami tereli, vezeti el- vagy éppen oda a levegőt. Mikor 2016-ban megjelentek az első képek néztem én is, hogy WTF? Megkaptuk a WTCC-s Civic-et? Sokk volt és tényleg sok volt. ???? De azóta eltelt jó pár év és mint a többi, ez is megérett, beérett, megszoktuk. No nem az utcán mert abból most sincs sok, inkább a médiák oldalain - CTR csúcsdöntés itt, csúcsdöntés ott, YT videók CTR 0-100 vs. bármilyen más autó stb.

De mit is ad a TypeR igazán, mitől is jó? Az összhatástól. A folyamatosan ugrásra váró rendszerről (kinézet, kormány, váltó, futómű, motor), ami csak vár és perszer késztet is arra, hogy egy éppen adódó kanyarban, vagy egy kigyorsításban, előzésben partner legyen. Azonnal és előre. Mire rágondolsz, már oda is tette magát és csinálja. És ettől lett jó, nagyon jó. Feszes a futómű, mármint utcára. Röhögtem is magamban, hogy minden újságíró R módban jött-ment a városban! az autóval, majd írta, jó-jó de túl nehéz a kormány, meg pattog a futómű. Városban mi a pék fülének is kell pályabeállítással járni, tesztelni? Mert az R mód tényleg csak versenypályára való. Még az itthoni jobb autópályákon sem kell használni mert felesleges, plusz teljesítményt nem ad, csak minden hard lesz (futómű, kormány), de ettől nem fog annyival gyorsabban menni, viszont váll-, vagy hát- edzésnek meg kevés.

Összességében tényleg nagyon jó autó, de…

Mivel nálam napi használatban van munkára, voltam vele pályán és még egy közepes távú (2x650km) olaszországi nyaralás is bevállaltunk vele, így szereztem némi tapasztalatot az elmúlt 20.000 km során.

Kicsit olyan, mintha a mérnöki munka némileg kimerült volna a levegőcsatornában, a többi része meg félbe maradt volna. Mire is gondolok? A napi használat során azért kijöttek a gyengeségei az autónak. Mintha nem tudták volna eldönteni a mérnökök vagy a pénzügyi fejesek, hogy kiknek és mire is tervezték az autót.

Nem lett prémium autó ez látszik mind a felhasznált anyagokban, mind a kocsi súlyában (könnyű). Azaz olcsó műanyagok, kevés szigetelés. Ezzel nincs is probléma gondolhatnánk, hiszen az egy célszerszám, pályára való. Mármint versenypályára – de, ezzel két apró pici bökkenő van. Egyrészről a pályázáshoz alul tervezték a hűtését az autónak. Mára már komplett how-to-guide és komplett lista van arról, hogy mit is kell cserélni, beépíteni utólag, hogy ne 3 kör után melegedjen túl a moci egy pályázás során. Mert bizony már a Hringen is ezt teszi az autó. Csak pár apróság, gyári vízhűtő csere, olajhűtő beszerelés, gyári első a H jelet tartalmazó (grill) cseréje, és egy komplett motorháztető csere, amint a megfelelő helyen van a levegő bevezetés. Ezután még van egy jópár javaslat, de ez az alap.

Tehát a fentiek miatt nem igazán pályára való, amit semmi sem mutat jobban, hogy a megjelenése után sok ringtaxis (Nürburgring) cég vett CTR-t, majd gyorsan ki is futtatták a folyamatos melegedési problémák miatt.

Tehát nem igazán jó versenypályára igazán, nézzük az autópályát. Németországi autópályán szépen lehet szivatni a 250 km/h-s limites autókat, de ott sem lehet folyamatosan 270-el járni és nem is életszerű, ráadásul a tényleg picike 43l! tank ilyen tempónál már csak arra lenne elég, hogy kúttól-kútig elvergődjünk, a többiről nem is beszélve.

De vissza a való világba. Családdal 4 személlyel 4 napos apartman szálláshoz vitt cucc simán befért. Viszont a 650-ik km végére Comfort módban, már a 18”-os „kis” felniken semmim sem kívánta a további utazást. Kibajó a kagylós ülés, bőven van szivacs rajta, de előtte való hónapban toltunk le 6 nap alatt 3600km-t egy E400d Merciben (5,3 a 0-100, 700NM a nyomaték és 5,4L volt a fogyasztásunk, rendben az 40 milla, nem ugyanaz a kávéház és alma-körtével, de hát na…), azzal még most is mennénk, a CTR-el már repülővel jönnénk sírva, haza. Tehát pár száz km-re jó, de hosszú távra nem ezzel tervezel.

A belső tekintetében is akad bőven kompromisszum. Az infotainment rendszere nagyon gyerekcipőben jár. A droid 4.xx verziót futtató fejegység nem a világ legélesebb kése és akkor egész finom voltam. Nem piszkáltam, nem töltöttem rá appokat, hagytam úgy ahogy van, mert megy a AA (android auto), a többi része nem érdekel. Már egészen addig, míg 1 hete, a tök tudja miért elkezdett fagyogatni a fejegység. Menet közben szétkapcsolt a telóval, majd lefagyott a képernyő. Mind1 majd utánajárok, fórum, szerviz, valami, csak megint idő.

Egyéb apróságok:
Az esőérzékelő, ami a 8g-ben hibátlanul működött itt olyan, mintha egy másik időjárás jelentést néző kismanó ülne a műszerfal mögött és az ott látott radarkép szerint kapcsolgatná az ablaktörlőt. Tragédia.

A vészfékasszisztenssel és távolságtartóval kiegészített tempomat, kb. használhatatlan. Mintha elfelejtették volna erre az autóra szabni és az 1.0 rendszerét hagyták volna benne. Mire gondolok? Ennél az autónál sokkal nagyobb a tempónövekedés egy-egy előzésnél, vagy autópályán egy sávváltással összekötött gyorsításkor. A beállítható legkisebb távolság ellenére is lehetetlen előzni, mert beleáll a fékbe az asszisztens a sávváltás esetén is. Ezt már a sokkal kisebb presztízsű gyártók is megoldották, hogy előzés/kerülés esetén az index használatakor lekapcsolja a tempomat ezen részét, így nem ugrik bele a fékbe a rendszer az előzés/kerülés során.

Fényszórók, világítás. Automatán hagyva a világítás kapcsolót, az autót leállítva is folyamatosan világít sötétben, vagy mélygarázs esetén a teljes világítás, egyéb esetben a nappali menetfény, ami csak a vezető oldali ajtó kinyitása és becsukása után alszik el. De akkor mindent lekapcsol. Szintén más alsó kategóriás gyártók ezt úgy oldották meg, hogy leállításkor fényszóró lekapcs, helyzetjelző bekapcs, majd autó bezárása után 10-15-ig még hazakísérő funkcióként világít a helyzetjelző (led, vagy normál világítás mind1).

Elkezdtek ciripelni/zörögni -most már tudom- a hátsó ajtópanelba épített csipogók. Ennek örömére nemrég megszólalt a bal oldali első ajtóban lévő is. Ráadásként a műszerfal közepén lévő hangszóró két oldalán valami műanyag elem is meg-meg zörren. (Gyári a kipu, semmi plusz zaj-, rezgéskeltés nincs)

Végső soron vannak hibái de melyik autónak nincs. Ez egy nagyon, de tényleg nagyon jó hot-hatch, amire nem tudtak eleget költeni a japánok, hogy tényleg minden része jó legyen.

Mert lássuk be az USA-ban 2021-ben még 263.787 db Civic ment el, 2022-ben már csak 119.023 db (decemberi adatok nélkül). Európában 2021-ben 14.417 db, 2022-ben 4744 db!!!! (decemberi adatok nélkül) Ez a 2017-es megjelenésekor 377.000 db és 41.000 db volt. Igen tudom, mindenkinél, chip, meg acélhiány volt és a Honda elnöke is bejelentette, kb. 250.000 db autó hiányzik a gyártásból, de ez így is nagyon marginális. A németeknél 0,5% volt a piaci részesedése a Civic-nek nem a CTR-nek eladás szempontjából.
Szóval örülni kell, hogy egyáltalán még a Honda tud gyártani és fejleszteni Civic-et és CTR-t. És igen, súlyos kompromisszumokkal megy mindez. És ha innen nézzük mindezt, akkor ahhoz képest egy elbaxott jó autót raktak össze. És sikerült kifejleszteni is a 11 generációt.

Források:
Honda Civic European sales figures (carsalesbase.com)
Honda Civic US car sales figures (carsalesbase.com)
Honda 2022 Digital FactBook (hondanews.com)
HONDA EUROPEAN ANNUAL ENVIRONMENTAL REPORT 2022 (hondanews.eu)
2023. szeptember 26. 15:19:39: megválaszolva Laci-DSI +  által, → #186921 
2023. szeptember 26. 11:43:51: megválaszolva teletxt 0  által, → #186920 
2023. szeptember 26. 06:50:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #186919 
2023. szeptember 26. 02:18:40: megválaszolva Ivóke 0  által, → #186918 

#186916 integra_type_r 0  2023. szeptember 21. 14:40:58 re: #186913 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +5 | rejt


#186915 [TypeV] +  2023. szeptember 21. 10:01:33 re: #186914 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Akkor hamarosan lesz egy FK8 Sportline a GT rugóival.

#186914 grego +  2023. szeptember 21. 09:37:54 re: #186913 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Asszem a rugó más benne, de a gátló ugyanaz.
2023. szeptember 21. 10:01:33: megválaszolva [TypeV] +  által, → #186915 

#186913 KawaBazsy 0  2023. szeptember 21. 09:35:32 re: #186912 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor a sportline a kényelmesebb, nem alapvetően versenypályára szánt cucc..
2023. szeptember 21. 14:40:58: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #186916 
2023. szeptember 21. 09:37:54: megválaszolva grego +  által, → #186914 

#186912 grego +  2023. szeptember 21. 09:26:11 re: #186911 (DózeR + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Még pár éve egy talin néztük macskával, hogy a Sporline szemmel láthatóan magasabban van mint a GT mellette.
Ott derült ki hogy a GT alacsonyabb nem kevéssel.
2023. szeptember 21. 09:35:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #186913 

#186911 DózeR +  2023. szeptember 20. 22:44:42 re: #186910 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
[SMIL:/smile3.gif] [SMIL:/pislog/blink3.gif] [SMIL:/egyeb/yikes.gif] Ez komoly? 1cm-el magasabb a Sportline? [SMIL:/egyeb/jawdrop.gif]
2023. szeptember 21. 09:26:11: megválaszolva grego +  által, → #186912 

#186910 grego +  2023. szeptember 20. 20:35:18 re: #186906 (DózeR + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Meg 1 centivel magasabb hasmagasság :D
2023. szeptember 20. 22:44:42: megválaszolva DózeR +  által, → #186911 

#186909 Mykee +  2023. szeptember 20. 19:25:20 re: #186908 (DózeR + )  ←  ‹›  0 | rejt
De hát ez nem hot hatch, nem hatchback , nem csapott a hátulja [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szeret/smily1042.gif] .

#186908 DózeR +  2023. szeptember 20. 19:20:22 re: #186907 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Majdtali aztán megnézed. Láss egy fasza kis hothatch-et is. :D :D :D
2023. szeptember 20. 19:25:20: megválaszolva Mykee +  által, → #186909 

#186907 Mykee +  2023. szeptember 20. 19:08:57 re: #186906 (DózeR + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bevallom a multkor azt hittem a sportline olyan mint régen volt a Busz civic 2.0 Type-R meg a civic busz 2.0 VSA változat ami jóval gyengébb volt. Aztán valahogy ez maradt meg. Telefonról nézem főleg a dolgokat, nem figyeltem a részletekre, mea culpa [SMIL:/smile1.gif]
ui.: de ez közelebb áll hozzám mint a Type-R kinézete
2023. szeptember 20. 19:20:22: megválaszolva DózeR +  által, → #186908 


2023. szeptember 20. 19:09: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

 << eleje | 3668 | 3667 | 3666 | 3665 | 3664 | 3663 | 3662 | 3661 | 3660 | 3659 | 3658 | 3657 | 3656 | 3655 | 3654 | 3653 | 3652 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.4, 0.37, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.483 mp, 10 query