LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Nekünk is, édesapám kocsija nem az enyém. Én 1* vezettem amikor a szalonbol elvittem az öregnek.
Néha ha meglátogatjuk mondja hogy vigyük el a kocsiját de nekem nem kell 1 éve hoztuk el de nekem olyan megrázó élmény volt hogy ilyen alja autó létezik hogy az elég volt.
Édesapámra a szent és sérthetetlen M1 televízió parancsolt hogy kell ilyet vennie és ezért megvette. Az embereknek vannak kötelességeik.
Nem csak a turbósra jellemző. A K12 MICRA autónkban anno látványosan növekedett az olajszint, az is hígult kegyetlenül (az volt a TOYOTA előtti városi autónk). Viszont annak az olaja nem volt üzemanyag szagú, ez a durva. Valószínűleg az nagyon kevés olajat fogyasztott azért növekedett drasztikusan a szint.
AYGO és CIVIC totál szinten van, olyan mintha semmi sem történt volna. Csak benzinszagú iszonyatosan. Vagyis fogy szépen az olaj is, szépen pótolja az üzemanyag, így nem változik a szint.
A legújabb olajoknál a legfontosabb fejlesztési irány, hogy jobban bírják az üzemanyaggal való hígulást, ILSAC GF-6A, API SP.
Dehogynem, nekem a Budaörsön a szervizben azt mondta a szerelő a fél éves olajcserekor, hogy nem is kellene maximumra töltenie az olajat, úgyis behígul majd mint az állat. Azt mondta az összes 1.5T ilyen, de az igazán hígulós az 1.0T.
A Honda 1.5T motorjánál nem ismeretlen ez az olajhígulás téma mondjuk...
A toyota-nál furcsállom. Ott kb. csak a dieselk-ről lehetett hallani ilyet.
"A hígulás határértékeként 8%-ot adnak meg a szakemberek, de a gyakorlatban tapasztalt hígulás eléri a 20-25%-ot is, ami hamarosan motorkárosodáshoz (csapágyhibákhoz) vezet. A kenőanyag viszkozitáscsökkenése az egyik nem kívánatos hatás.
A felhígult olajat cserélni kell, így megnő a szükséges olajcserék száma.
A hígulást az üzemeltető – ha van nívópálca - az olajszint növekedésén észleli."
Amúgy ez a turbós autókra nem jellemzőbb?
Viszont nekem az a véleményem, hogy valahol valaminek ki kell buknia a sok emisszió- és egyéb környezetvédelmi előírásoknak amit az autógyártóknak így vagy úgy le kell követniük. Nyilván nehéz csodát tenni gondolom ez is bőven benne lehet.
kicsi az esély a váltó miatt, nálunk a mazda is ritkán forog el 2200 körüli értékre, 1300-1800 közötti a normál érték.
de nem tűnt fel a dús olaj..
a toyotát nem tudjuk, majd pár év mulva ha 500km lesz benne, de lehet hogy olyan sokáig nem marad nálunk.
szerintem nem viszem el olajcserére se, ne terheljem túl a gépet.
Itt nem az volt a lényeg, hogy milyen olaj, hanem az iszonyat üzemanyaggal dúsulás.
Saját autóink olajainak mérésére vásároltam. Következő olajcseréket követően minden 500 km után fogok végezni egy mérést, puszta kíváncsiságból. Legalábbis ez a terv, csak mivel általában időhiányban szenvedek, lehet el fog maradni.
MOTUL, ENEOS, TOTAL, stb. ...mindenki abban hisz amiben akar, azt használ amit akar.
Kíváncsi lennék egyéb olajok mérésére is. Mármint hogy mit mutat pl. egy Sustina esetében vagy a total-nál stb.
Amúgy a városi használat durva igénybevételnek minôsûl. Fôleg a sok rövidtáv, indítgatások. A 10 ezres olajcsere periódust simàn lefelezi. Illetve ha nincs is meg a méter akkor is évente illik cserélni nem?! Normál használat mellett. Városozásnál nem rövidûl ez le?
Nekünk a motul eco-nergy 0W30 a feleségem 1.8-as ufo Civic-ében olyan volt mint a trutyi amikor leengedtük. Szürke színû sûrû massza szerû trutyfusz. Azt volt benne kb. 5 ezer km. se.
Mondjuk neki a motul dot5.1 fékfolyadék is takonysûrû lett kb. 1 év után.
A noname szar fékfolyadékok nem néznek ki így 4-5 év használat után a szerelôm szerint.
Kicsit furcsa nekem a motul az utóbbi idôkben.
Anno a 300V is olyan volt 3000 km. után amikor leengedtük az Accordbóo mint egy 50 ezret futott diesel autó olaja...
A CIVIC-ből nem, nem is értem. TOYOTA meg sosem volt autópályán, azt sem tudja mi az a 100 km/h feletti tempó.
CIVIC-nél lehet a CVT az oka, mindig igyekszik lent tartani a fordulatot.
Állandóan 1.400 - 1.900 1/perc között van D-ben.
S fokozatban ezt felküldeni 2.200 - 2.500 1/perc -re.
Megyünk 50 km-t és még mindig kondenzvizes a kipufogó vége.
CIVIC nagyon kevés km-t jár városon belül a mai napig.
CIVIC-et átvettük Budaörsön pénteken, hazamentünk vele Zalegerszegre. Másnap szombaton elmentünk egyet Ausztriába, vasárnap meg egy Balaton környéki menet volt. Nem volt benne 1.000 km sem. Gondoltam meglesem az olajszintet, már akkor megcsapott az undorító benzinszag. Hétfőn hívtam is a HONDA-t, ott mondták, hogy ez így igen természetes, ezek ilyen motorok.
AYGO meg egy évben kb. egyszer hagyja el a falut, amikor elviszem az éves szervizre Nagykanizsára a TOYOTA szervizbe. Ezen nem is csodálkozok, hogy így bedúsul üzemanyaggal.
Elég hamar lecseng nálad az olajcsere periódus. Nekem olyan 13500-14000 km-re jön ki, pedig ki van használva rendesen, te meg aztán tuti nem hajtod....
Lehet a sok városi tötymörgés teszi.
Elképesztően idegesített, hogy a HONDA CIVIC 1.5T és a TOYOTA AYGO 1.0 nívópálcáját megszaglászva elképesztően érezhető a benzinszag már 1.000 km futott olaj esetén is. Ami egyébként a HONDA és TOYOTA álláspontja szerint is jó így, rendjén van.
Azért eltanakodtam, hogy ha nem is 100% profi, de ahhoz nagyon közel álló módon vizsgálnom kellene az olajat.
Vettem is egy remek készüléket.
Na most megvizsgáltam a TOYOTA AYGO olaját vele, ami az utolsó olajcsere óta futott 4.315 km-t, mindezt 11 hónap alatt.
MOTUL 8100 ECO-lite 0W-20
Az eredmény olyan szinten azonnali csere, hogy a műszer kiakadt, a lehető legrosszabb értéket mutatta.
A TOYOTA szerint ezzel nyugodtan elmehetek 20.000 km-t is (vagy 1 év).
________________________
Amint úgy hozza a sors és szabad időm, következik a CIVIC.
HONDA Type 2.0 0W-20
kb. 4.800 km futás 5 hónap alatt
Kompjúúútör még 4.800 km-t jelez cseréig És undorító benzinszaga van az olajnak. Durvább, mint a TOYOTA olajának.
A motul ott drágább és a posta is! Ha ez a kúrv@ vírus hiszti nem lenne...otthon van 2 teli kanna olaj is...Egy ideje már előre megveszem,mert volt,hogy ki lett centizve a futár.Ahogy hozta már csurgott is bele,szerintem a faluból nem ért ki,mire az olajos kanna ki ürült!
Nem vagyok híve a rövidtávos autózásnak én se, de mivel "hegyen" lakunk így az a 1-2 km is pont sok, hogy a gyerekek gyalog közlekedjenek meg másszanak fel a dög nehéz táskával tanítás után.
Így sajnos marad a rövidtáv, annyi hogy le van felezve az olajcsere periódus, ilyen 5 max. 6 ezer km-nél csere.
A motul valszeg nem bírja annyira a rövidtávokat, ellenben előtte Eneos Sustina volt benne azzal nem volt ilyen gond, lehet visszatérek hozzá.
A typeR-emben ugyanaz a motul Eco-nergy 0W30 van mint a feleségem autójában, az Fn2 nem igen van rövid távon használva nem is csúnya benne az olaj még 4500 km után sem.
Pontosan ezért nem engedem asszonynak rövid távon beindítani az autót! Eleinte tutult de aztán hozzászokott!
Itt vidéken mindenkinek a seggéhez van nőve az autó, 1-2km-re is autóval ingáznak (mert aki gyalogol vagy kerékpározik az csóró g3ci! ), aztán csodálkoznak a 80% úgy néz ki mint egy sapka szar.
Igen, az Ate-ról jókat hallani. Állítólag kb. azt tudja a DOT4-ese mint a Motul 5.1
Az RBF660-ot én is tettem egyszer az Accordba anno, de nem éreztem különbséget az 5.1-hez képest. Illetve mondták azt is ez a 660 nem túl jó utcai autókba, meg tudja enni a tömítéseket...
A motulra visszatérve, az az érdekes, hogy egyébként tök szép a folyadék, nincs benne semmi dzsuva, csak ugye sárga mint a takony és ugyanolyan sűrű is... egyszerűen nem értem, hogy ez mi meg hogy... de mondom a szerelők is rácsodálkoztak, hogy "baaaaaz hááát ez?? Nem rég cseréltük és ilyen?!"
Motul lett.A másik hiába volt szettben valami neve nincs szűrőt adtak volna hozzá.Így rendeltem külön mannnnnnnnnnn szűrőket.Ha esetleg az ufoban is cserélni kell olajat akkor legalább külön szűrőt ne kelljen rendelnem.De az ufo gyakorlatilag egész nyáron alig mozdult,van még pár ezer km a következő cseréig .
Fékfolyadékból én ferodot használok,meg betétből is,meg trácsából is.Nekem nincs problémám vele,fog.A jazzen is az van.A TRW-t én már nem erőltetem mint márkát,a betétek hamar elkoptak a saját tárcsájával,ami nálam nem szempont de másoknál igen,hogy porzott is rendesen.Állandóan tiszta retek volt a felni.
Most lehet rosszul tudom,de az 5.1-es dot fékfolyadék az nem való a dot 3-4-esbe valóba.Így én maradtam a dot 4-nél.Állagra semmi rendkívüli,színre is még szép,nem tapasztalok vele semmi rendelleneset.
Találtam egy oldalt a motoroel100.de ,egész jó áron mennek ott az olajak,de nincs nekik mindenféle márka.Castrol,Motul,Mobil1,Shel,Total,Aral meg a mindenhol elérhető liqui molli amihez aztán totál nincs bizalmam.
TRW-t ne, nincs fólia a flakonon a kupak alatt, ergó már a polcon tudja gyüjteni a párát.
Fémdobozosak a jobbak nem véletlenül, mint az ATE amit Tonx is írt.
Motul nálam tökéletesen bevált az 5.1, hringen jobban szerettem mint RBF 660-at.
Nem lehet, hogy a Motul valami korábbi dzsuvát oldott fel a rendszerben? Azért volt gusztustalan.
A rövidtávos motorolaj meg, ismerek egy csaja aki 2-3Km-ek megy a kocsival, nála mindegy milyen márka, capucchino 5e Km alatt. A beöntő sapkán belülről rendesen vízcseppek vannak, nem is fehér hab...
Nekem előtte Brembo Racing nem tudom mi volt benne. Motul 5.1-el nekem is finomabb és jobban adagolható lett a fék. Eddig jobbnak tűnik mint a Brembo volt.
2020. november 4. 19:10:08: megválaszolva Tonx + által,
→ #18180
Nekem is Motul 5.1 van a fékben és kuplungban is évek óta, de nekem hibátlan (színe, szaga, íze, állaga ) .
Érezhetően finomabb lett mindkettő és a pályát is bírta.
Mondjuk ami motult (Eco-nergy 0W30) most leengedtünk feleségem ufo-jából. Hááát ilyen szürkés színű trutyi volt. Jó, igaz ok volt a rövidtáv, indítgatások, város de akkor is na, az Eneos Sutina-val előtte nem volt ilyen.
A másik a fékfolyadék. 2 éve kapott Motul DOT5.1-et. ránéztünk és úgy néz ki mint vmi kib@szott sűrű takony...
Mondta is a szerelő, hogy az igen, a noname fékfolyadékok 5-6 év után nem néznek ki így...
Szal váltani fogok fékfolyadékból. TRW vagy Ferodo lesz a köv. sztem.
Motult én csak motorba tettem, de abba csak azt. :-) Autóba Mobil csurog a leggyakrabban, azt kap a Fiesta, meg a Sharan is anno. Az előző tulaj Xado-t tett a pickupba, aminek a dobozán nagy dumák vannak, h milyen szuper, viszont semmiféle minősítése nincs, úgyhogy azt nem töltöm bele. S még a viszkozitása se stimmel..
Azért mert amazonról rendeled még nem biztos hogy tényleg eu-ból jön. Ezért szoktam mindig a prime-s változatot rendelni, mert az biztos hogy eu-s raktárból jön és nincs szállítási költség plusz ingyen vissza lehet küldeni, és a garancia is elég jó.
Mindig TypeV-től rendelem az olajat.Már jó pár éve,mindkét kocsiba.Volt olyan,hogy elküldte a cuccot,de csak sima postával nem utánvétellel és úgy írtam rá,hogy "de most hogy fizessem ki?mert nincs kifizetve!"Aztán ha jól emlékszem egyik ismerős utalte el,mert nekem már nem volt magyar számlám a kinti pedig teljesen független a "hon"-tól.Otthon csak a kp játszik,ez a rigojám.
Az amazon meg már azon kívül,hogy drága 2x meg is szívattak!legutóbb az olasz amazonosok mikor rendeltem egy dual dc motor vezérlőt ami csak náluk volt,meg az usában a robotshoppban,ami azon kívül,hogy drágább is lett volna a posta is horror és a vámról még nem is beszélgettünk.Szóval az olasz amazon elvileg eu-n belüli így nincs vám.Aztán a vámosok meg küldtek levelet,hogy menjek már be a hivatalba,mert ott a cucc!Fingom nem volt miről van szó.nagy nehezen vissza kerestem,hogy a motorvezérlő.Kinyomtattam mindnet,asszony elvitte,megkérdezte,hogy hogy van az ,hogy eu-n belülről lett rendelve a motyó,de mégis vámolják.Aztán a válasz"mer ez nem eu-ból jött,azt értik,hogy onnan rendeltem,de nagyon messziről jött valósan a portéke!
Az olajra vissza térve,most sos kell cserélni.lehet,hogy az itteni szerelőnk csinálja meg.
Igen,van bajor szerelő nagyon baráti áron dolgozik.Mindent a gyárban én se tudok megcsinálni.Az ufon pl. lengőkar csere lesz,meg futómű állítás.Pénteken megy is a "jóskához" Olyan bajor,hogy azt sem értem mikor azt mondja "hello"! Ha olyan a beavatkozás jellege,hogy nincs meg nekem a megfelelő technikai háttér,akkor "szopjon a jóska vele!
2020. november 3. 19:35:06: megválaszolva Tonx + által,
→ #18174
OK.
A megszokott motul otthon van,mert úgy volt,hogy majd most ősszel ha haza megyünk csere lesz.Csak hát nem megyünk,közben asszony baromira túlszaladt a csere perióduson,ráadásul nem tudom,hogyan de nívó alá tüntete az olajat és már a hangok szóltak,hogy kéne bele valami! .Motul itt drágább és nincs szettben szűrő hozzá.Külön külön meg még inkább nem éri meg.Az autós oldalon meg a kettő együtt annyi lenne,mint ez a mannol+man szűrő.
Én az F-150-be vettem olyat, alkatrészes haver ajánlotta, szebb vele a kocsi hangja (monnyuk a viszkozitás is az előírt 5w-20 a korábbi 5-30al szemben..).
Nem hanyagoltak el semmit sem, rendszeresen cserélték. Csak épp nagypapásan vezetett a tulaj. Az átlagfogyi nála 6.8 volt nálunk 8. Az frv volt a sokadik Hondája és utána egy 9gen 1.6D-t vett.
Én is kimérve viszem de erre nem is lenne szükségem. A szerelőm minősített "Honda" szerelő, külföldre megy mindig továbbképzésre hondából Elég penge a srác, alapos nagyon. Szóval ezt megugorja lazán
Első olajcserére mentem Szallerbeckhez, még szerencse hogy ott ólálkodhattam a kocsi körül. Odahozták az olajat ami 5W30 volt. Mondom ez mi? Ebbe nem ez való. Ebbe 0w20 kell Type 2.0. Jaaaaaaa, tényleg. Akkor hozzuk azt...