Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
ezért rettegek az autó vásárlás v. ( csere miatt) olyan jól megvagyok már 17 éve a 7gen. civiccel, sajnos azonban elkezdett előjönni a rozsdásodás, én meg már inkább nem szeretnék bajlódni vele. Aztán a ki-be szállásnál jól jönne már egy kis plussz ülésmagasság
Jó, de azért Borsod még mindig egy külön kategóriát képez mint régió, ott minimum kiemelt óvatosság javallott minden téren....
(ez persze nem jelenti azt, hogy bárhol máshol ez nem történhetett volna meg, de azért na)
Vazz ez nem semmi. Mondjuk én mindig magam adom el a járgányaim, sőt, a haverok, család is rám bízzák olykor, de ezek szerint nem kockázatmentes bedobni egy kereskedésbe..
És ha magánszemélytől veszed bármi gondod lesz a kereskedő jogosan fogja széttárni a kezét, hogy így jártál, ha viszont kereskedő az eladó akkor jobb lehetőséged van egy esetleges garanciális gondnál.
Addig jó amíg a kereskedés nevén van az autó és a kereskedés a nevére veszi. Ha kereskedőtől veszed de az adásvételin már magánszemély neve szerepel akkor ott szinte biztos hogy nem 100%-os az autó.
Sziasztok! 17éve van meg a jelenlegi 7gen. civicem. Most a lecserélésén gondolkodom. Mivel ebből is adódóan nem vagyok benne az autók adás vételébe, azt szeretném tőletek kérdezni, hogy mennyire életszerű, gyakorlati az az adásvétel mikor a kereskedőtől megveszem az autót, és az a kereskedés nevén van? Továbbá az én beszámítandó ( 20 éves 160ekm. ) futott civicemet a kereskedés a nevére veszi? Segítségeteiteket előre is köszönöm. Ha lehet jöhet szájbarágósan is a válasz, mert tényleg láma vagyok a témában. Üdv Tibor
2023. november 14. 17:29:10: megválaszolva Tonx + által,
→ #32506 2023. november 14. 13:26:01: megválaszolva admin + által,
→ #32505
Halihó! Ha valakit esetleg foglalkoztat a gondolat, hogy venne egy jó Civic kombit, akkor ajánlom a sajátomat, első tulajdonosa vagyok, sok autópálya miatt sok kilométer, de hibátlan.
Hahu:
Első ránézésre két új fényszóró egy jó belső takarítás, és kb a felére lealkudni. Rohadás a b oszlopon a hátsó ajtó zsanér alatt, valószínű alul is hasonló örömök elé néz majd aki megveszi. A jszp szerint idén májusban vette, motorból dől az olaj. De amúgy még akár jó is lehet.
Feltételezem FN már régi neked az 1.8 Yaris cserére. Itt egy HONDA fórumon ilyen lehetőségek közül javaslom a választást. FK2 1.8, FK2CTR, FK7, FK8, vagy GK5 Jazz.
Amúgy nem értem, miért kellne városi közlekedésre speciális autó. Vegyél olyat, amit tetszik és belefér a költségvetésbe. Bármelyik fogja bírni. Azt értem, ha sokat kell szűk helyeken menned, parkolnod. Akkor minél kisebb, fodulékonyabb kell. Akkor GK5 a bajnok szerintem.
Egyébként Kawa nem jár messze az igázságtól: a legélveztesebb városban az FN2 vagy GK5 - szerintem.
De én elvakult HONDÁ-s vagyok.
Az X még nem olyan régi, de a sima az már 10 éve van kb, s nem igazán hallani rosszakat a benzinesről (a diesel nem sikerült). A 2.0 120 lovas olyan karakter lehet, mint anyám 1.5 90 lovasa, alacsony fordulati nyomatékra hangolva, s ha ott használod, akkor télleg keveset eszik. Anno ilyen 6.5-7 litert olvastam. De pont emiatt a nyugodt karakter miatt nagy bizsergést nem okoz - úgyhogy eldöntheted, h ez a cél, vagy az. Ha az, akkor meg az FN2 még szívó, jobban bírja a városozást IS. :-)
Nekem a szívó kéne, ha csak ezek közül lehet válogatni, de nem ismerem őket testközelből. Amúgy meg egy hibrid, akár Prius, vagy Auris, ha városi szaladga..
Természetesen a villamos es a metró lenne a megfelelő alternatíva, de arra nincs büdzsé.
Azért jó lenne valami olyat venni, ha nagyritkán én is beleülnék, ne érezzem már magam benne teljesen töketlennek. Szívem szerint egy FK8-at vennék.
De kiváncsi vagyok te mit javasolnál?
Diesel és elektromos kizárva, minimum 1.5 cm3 vagy attól felfelé és ha lehet a német autóipar csodáit nem szeretném.
Köszi, de konkrétan ez a két példány érdekelne. Van városi igazasra egy Yaris 1.8 kis "méregzsák" amit nagyon szeretünk, de már elég idős, megérett a cserére. Helyette mindenkép valami olyat szeretnék, aminek a csomagtartójába 2 zsugor ásványvíz mellett még esetleg más is befér.
Városi szaladgálós kocsit keresek, az egyik kiszemelt a Civic 1.5T Sport (ferdehátú) a másik a Mazda 3 2.0 skyactiv GT. A sok youtube videók/tesztek között már teljesen elvesztem. Kérlek segítsetek, melyik lenne a jó választás? Mi a gyenge pontja az 1.5 Civicnek, ez a motor mennyire szereti a városi használatot, gondolok itt a kokszosodásra? Esetleg benzines Mazdával kapcsolatban valami tapasztalat?
Köszönöm.
Ja, az enyém benzines.
A srác aki beszerelte nekem, azt mondta van már megoldás dízelhez is, de olvastam én is az említett problémákról. Nem tudom, hogy megoldódott-e. Aki meg nekem szerelte be, nem ajánlanám nyugodt szívvel, sajnos még mindig nem sikerült teljesen üzemképessé tennie az enyémet, pedig azt hittem van tapasztalata bőven...
Többek között a telefontükrözés sem működik még! De elvileg tudja a cucc. De mondom, az enyém benzines.
Korábban én is utánajártam ennek, de akkor sajnos mindenhol azt olvastam, hogy csak a benzineshez lehet ilyet kapni, mert a dízelnek másképp működik a klímája (fűtésnél az elején amíg nem meleg a hűtővíz, a klímát fordítva üzemeltetve kezd fűteni) és ezek ezt nem tudják kezelni. Akár a klímát is tönkre teheti.
Akkor feladtam, persze azóta lehet kiadtak dízelhez is jót, de mostanában nem foglalkoztam vele.
Köszönöm a lehetőséget, összefuthatunk majd valahol!
Ennél amúgy az az érdekes, hogy a legtöbb, más autónál bevált és megszokott kuplung kezelés, az itt nem igazán működik. Vagyis nagyon sokszor nem működik. Pl azt tapasztaltam ki a lassú gurulásnál, amikor kettesben kellene lassan enni, akkor ez az autó azt nem szereti, ha a kuplung csúsztatása mellett adsz kis gázt folyamatosan ahogy az berögzült az elmúlt pár százezer km alatt, na ekkor tuti a rángatás. Ennél úgy kell, hogy teljesen ráengeded a kuplungot és határozott gázadás utána, mert ha finomkodsz, akkor is rángat.
De gyakran megcsinálja azt is, ha már egyenletesen haladsz lassan, tartott gázzal, akkor is egyszer csak rángat. Ilyenkor hiába adsz gázt, nem segít, kuplung be és újrakezdeni.
(Ezzel együtt került még 2 db XCeed is a céghez ugyanilyen motorral, azok is hasonlóan működek.)
Öreg vagyok, vagy mi, de engem az adaptív tempomat halálra idegesített pályán. Túl korán kezdett fékezni, amikor vki lassan ment a külsőben, én meg nem akartam már 300m-el előbb bemenni a belsőbe.. Mondjuk éna tolatóradart is rühellem, elég egy kikapcsolható VSA, s csá. :-)
Meg egy adaptív tempomat araszoló funkcióval, meg egy led mátrix fényszóró. Ha ezek meglennének, életem végéig 7gennel járnék. Most is van egy 2. autónak
Az tök vicces, h az ATS-nek milyen motorfékje van, nem gondoltam, h ilyesmi is lehet mókás egy viszonylag nagy ccm-es négyhengeresben. Volt már hasonló ccm, 4 hengeres autóm, de vagy automata (Subaru Outback 2.5i), vagy nyomórudas kövület volt (Jeep Wrangler 2.5i), amit nem forgatott az ember 2000 fölé. Ezek után kivi lettem a Porke 968-ra, ami ugye 3 literes, 4 hengerrel. :-)
Hahó!
Kia automatáját nem próbáltam, ellenben kíváncsi voktam a Ssangyong Torres-re, arra rápróbáltam, elvileg ugyanazzal a váltóval van szerelve. Semmi rosszat nem tudok mondani róla, úgy 25 perc vezetési tapasztalat alapján. Ami élményem van az automatákról (személyes tapasztalat), azt egy 1.6 szívó Vitara és egy 2.2 dízel Navara adta. Azok valami botrányosan szarok, szóval azokhoz képest a Ssangyong váltója egy álom volt.
A kézi váltós tapasztalataid ismerősek a céges, manuálisokból (Skoda Rapid 1.0T, Skoda Octavia 1.4T). Nálam ami bevált, hogy ha araszolni kell, bizony kuplung be, adsz egy pici gázt, kuplung finomat hozzáenged (szúsztat), aztán ha kell, vissza a kuplungot... Ha nem, akkor mákod van és mehetsz tovább. Nem rángat az, ha egy picit bátrabban nyomod le a gápedált. Amúgy valóban borzasztóak tudnak lenni. Én a kis ccm, erőtlen motor, relatíve nagy súly, hármasának számlájára írnám. Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű. Turbó nélkül halottak, szóval valahol ott lehet a qtya elásva.
Ha meglesz, úgyis tervezek menni vele, elugrok arrafelé, aztán kipróbálod.
Baszki, az 5gen nem rángat így sosem, pedig abban nem tegnapi a kuplung. (így is hidegben reggel csinálja csak főleg)
A 6gen szintén nem rendelkezik zsír új kuplunggal, de abban már tuti volt cserélve és abban ugye van klíma, de semmit nem ront ha bekapcsolom sem a vezetésen, de pláne nem rángat jobban, persze némi teljesítmény esés van, de nem is drámai egyáltalán. '99-ben sikerült a Hondának megoldani, (meg sok másnak is szerintem) Kia-nak meg nem évtizedekkel később se, ez van. (tényleg meleg azért, hogy egy sima manuálist nem tudtak összehozni, ami jól működik..... )
Ilyen robotizált sima kuplungos van ugye a 8gen UFO-ban is, anyámnak az van. Sima A-ban használva igencsak bólogatós, limbó-hintós a váltás, az ember jobban teszi, ha váltáskor, mintha kézivel váltanál, leveszi a lábát a gázról, mert akkor nem olyan durva a "limbózás".
Viszont ha úgy használod, hogy előre-hátra tologatod te magad a sebességeket a váltókarral, (van ilyen fokozat is) akkor sokkal elviselhetőbb a váltás és gyorsabb is. Abarth-nál akkor ez nem sikerült, pedig legalább Sport módban illene úgy váltania, főleg egy ilyen kis mini seggrakétának.