Sziasztok,
Gondoltam ide is leírom a problémámat, hátha van valakinek valami ötlete.
Van egy 2008-as 2.2 dízel Civic-em, 250e km-el.
Idén januárban beletolattam egy vasdarabba; az ütközést a kipufogórendszer fogta fel valószínűleg. Nem láttam, megtörtént. Nem volt nagy sebesség, de érezhető volt ahogy megakad az autó. Az eset után 15 km-el hibát jelzett a DPF. "Check System", vagyis a kiskönyv szerint irány a szerzvíz.
A szervízben (nem Honda szervíz) kikényszerített regeneráció után minden rendben ment. Kb 400 km-ig. Azután ismét előjött a hiba. Többször is. Kiderült, hogy az autó nem indítja el a regenerálási folyamatot.
Végül márciusban bevittem a Duna Autó Honda szervizébe. Ott közölték velem, hogy nem foglalkoznak dízel autókkal, de a szerelő feltett egy újabb verziót az ECU-ra.
Nos, innentől fogva már elindult a regeneráció. Sűrű szürke és kék füst. Olyan szinten, hogy rámszólnak az autósok, hogy lehet kigyulladt az autó. Miután végzett a regeneráció semmi füst. ..ééés 1500 km után ismét előjött a DPF "Check system" hiba. Ki lett cserélve a katalizétor és a DPF (utángyártott, de a csövek és a szonda gyáriak). Nem oldotta meg a problémát.
Volt bent a Royal Motors Honda szervízében, ott kicserélték a nagynyomású rail csövet. Volt porlasztó felújítás. Nem segített, ugyanúgy füstöl az autó és telítődik a motorolaj az üzemanyaggal (olajcsere és 1000 km megtétele után le kellett engedni az olajból).. jah és időnként még előjön a Check System hiba a DPF-nél; de már csak törlöm a hibakódot és tűröm a füstöt.
A szakszervíz levette a kezét a dologról és azt javasolta, hogy üttessem ki a DPF-et..
Szóval itt állok. Nem tudom milyen irányba induljak a problémával.
Nem biztos, hogy köze van ahhoz, hogy beletolattam egy vasdarabba, de utána kezdődött a probléma. Nem biztos, hogy köze van ahhoz, hogy esetleg sz@r szoftvert tettek fel az ECU-ra, de biztosan változott valami, hiszen azóta füstöl mint az állat regenerlás közben..
Nem értek az atókhoz, fogalmam sincs milyen szerelőhöz vigyem; a pénz csak megy és nem változik semmi lassan egy éve. Jelen környezetben eladni nem érdemes, újat venni pedig nem szeretnék még 1-2 évig (ha lehetséges).
Ha van valakinek ötlete a hibával kapcsolatban vagy esetleg tud valaki valami hozzáértő szerelőt Szentendre környékén, akkor szívesen veszem az segítséget.
2022. október 14. 08:23:37: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #125011
Szia! Volt valami előzmény, ami miatt elkezdte ezt csinálni, vagy azért kezdtétek tisztítani a folytót, egr-t stb.-t mert egyszer csak előjött ez a problem?
Adott egy 99-es 1.6 Vti. Mitől lehetséges, hogy a kettest néha kidobja, valamint nehezen is veszi be, valamint a rükit szintén nehezen veszi be, ráadásul hátramenetben sokszor erősen vissza is fogja a kocsi gurulását még kinyomott kuplunggal is.
Az első kérdés, passz, most lett szétborítva és megszakértve.
Most, hogy rossz volt, balra kanyarodáskor (pl. körforgalom) „klatyogó” hangot hallani, de jobbra kanyarodáskor nem hallani.
Lehet, ki kéne költözni Angliába?
2004-es Jazz, 1.2i-DSi, kipufogo megerösitö hegesztése
az eves szervizen a szerelö(m) javasolta, mondta:
1. a közepsö dob illetve abbol kijövö csö talalkozasanal javasolt hegesztessel megerösiteni (még egyben van)
2. mert ott szokott eltörni
3. nem kell hozzá levenni (csak kiakasztani a függesztését)
4. 5-10 perces munka, CO2 hegesztés
A fentiekre keresnék Szentendre közelében 1) rutinos 2) megbizhato szakembertes megcsinálná.
minél közelebb Szentendréhez, annál jobb, de a minöség (nehogy utána rosszabb legyen, mint most !) a legfontosabb.
van itt valaki vagy ajanlani tudtok elerhetöséggel ? köszönöm
hiba megoldva A csepeli bontóból szupergyorsan futárral reális áron sikerült beszerezni egy bontottat. A vissza vissza húzó mozgást állítólag az alapjárati motor csinálja. Üdv Tibi
csepeli bontóból sikerült rendelni, holnapra elvileg megkapom, remélem, hogy jó lesz. A másik részére a gondomnak még nincs megoldás. ( visszagondolva ezen az autón mindig is "kemény " volt a gázpedál
sziasztok! 2005-ös 1,6-os ferdehátú Civicembe elszakadt a gázbowden Úgy jöttem haza vele, hogy a motorháztető alatt kivezettem a bowden belsőt és a lehúzott bal első ablaknál a kezemre tekerve adtam a gázt Az lenne a kérdésem, hogy elég nehéz is volt adagolni a gázt, és ugyanakkor az a jelenség is jelentkezett, hogy kb. 2-8 másodpercenként egy kicsi vissza vissza "húzogatta" a kezemre tekert bowdent Ezt a jelenséget csak a kezemmel éreztem, az autó egyenletesen haladt. Mi lehet ez? Normális ez? A másik kérdésem az lenne, hogy hol lehet beszerezni gázbowdent, eddig egy 40eft-os ajánlatot kaptam gyári bowdenre Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv Tibi
Tudja valaki, hogy digitális szervízkönyvet hogy tudok megnézni?
A honda oldalán azt írják, hogy csak hibrid és elektromos modellekhez áll rendelkezésre.
Pedig nekem határozottan digitális szervízkönyv van a jazzhez is és a tourerhez is.
2022. szeptember 21. 19:51:37: megválaszolva Tonx + által,
→ #124993
Sziasztok! 1.gen. CR-V hajtásában elől vmi kattog, már lassú fordulaton is. Kardán levéve, így is. A kerekek levegőben, indítva (automata), akkor is, motorféknél fémes surlódó gang. Fékezfe minden kerék fordulatnál érzek egy ellenállást. Van valakinek ötlete, tapasztalata?
2022. szeptember 19. 09:21:18: megválaszolva bali + által,
→ #124991
Utóbbi sztoriban az az érdekes, hogy a két hátsó lámpatakaró fedél élétől kezdődnek a folyásnyomok, lefelé. Viszont, esőt követően eddig egyszer sem volt közvetlenül nedves az a felület, sem az alatta lévő csomagtartó rész. Ellenben ami szembetűnő, hogy enyhén párás, dohos szag van ilyenkor belül az autóban amíg ki nem szárad, szóval valahol biztos bejut a nedvesség.
Igen, a folyamatot már álmomból felkeltve is tudom.
De mivel már minden hozzá kapcsolódó elemet leteszteltem vagy kicseréltem és utána minden alkalommal végig mentem a feltanítási folyamaton, már nem tudom mihez nyúlhatnék.
Nem hiszem hogy ez így normális hogy ezzel kellene együtt élni!
Csak próbálom elkerülni hogy egy nagy Honda szervizben vastagon megvágjanak.
De lassan már ez sem érdekelne, csak legyen jó!!!
Vagy megtanulja a diagnosztika által, vagy manuálisan kell. Üzemmeleg motornál (minimum 3x kapcsoljon be a ventilátor) ECU biztosítékot kiszedni várni 30 másodpercet vagy 1 percet, visszarakni és alapjáraton járatni 10 percig, úgy hogy minden elektromos fogyasztót le kell kapcsolni klíma rádió se menjen. Nem kell forgatni nem kell semmit bekapcsolni. Aztán elvileg ezek után tudnia kellene már. Ettől függetlenül lehet hogy mégsem tanulja meg. Ilyenkor vagy együtt élsz vele vagy elkezdesz mindent kicseréni ami befolyásolja az alapjáratot. Nekem is magas és nem tudom visszaállítani, pedig gyári diagnosztikával is próbáltam launch-al is, manuálisan is. Mégis magas, pedig én csak a pillangószelepet takarítottam ki és azóta szar lett. Előtte kicsit alacsony volt most túl magas. Statisztikailag nézve tökéletes.
Köszönöm! De ezért is írtam bele hogy már, mind manuálisan, mind computeresen fell lett tanítva és nem hozott javulást. Mivel ez facelift előtti, így mondták hogy annak nehezebben tanulja fel manuálisan. Ezért vittem el egy Hondákkal foglalkozó szervizbe. Ott azt mondták hogy még mennem kell vele vagy 500km-t hogy biztosan feltanulja.
Azóta kb 1500km-t mentem vele és láss csodát, nem tanulta fel.
2022. szeptember 10. 21:52:18: megválaszolva Tonx + által,
→ #124987
Sziasztok!
Az alany egy 8.gen ufo, R18A2.
Jelenleg már túl vagyunk a fojtószelepház, EGR, légtömegmérő tisztításon.
Oxigénszenzorok is le lettek tesztelve, A gyertyák 3 hónapja lettek cserélve.
Fojtószelep manuálisan és gyári programmal is fel lett tanítva!
Szűrők, olaj 2000km-el ezelőtt lettek cserélve.
A hibajelenség: Alapjáratról pillanatnyi gázadásra felugrik a fordulat majd vissza esik 800-ra és rögtön vissza is emeli 1500-1800-ra, majd ezt még egyszer megismétli mielőtt beállna alapjáratra. Ezt menet közben is produkálja. Ezzel összefüggésben menet közben ha üresbe teszem, az alapjárat 1500-ra áll be (az előző jelenségekkel együtt) és csak akkor áll be az alapjárat a normális 800-ra ha a kilométeróra "0"-án van.
Valaki találkozott már ezzel a hibával?
Köszönöm a válaszokat! Videó Videó 2
2022. szeptember 10. 20:18:16: megválaszolva Tonx + által,
→ #124985
20006-os Honda civic VIII gen. (R18A2 - FD7 ) - hez hol tudok venni MÉRETHELYES első ablaktörlő lapát szettet.
Ugyebár van rajta egy speciális "díszléc" ami specifikusan tud csak bepattanni maga a lapát felületébe.
Amit eddig találtam (és sajna egyet meg is vettem) arra nem tudom felrakni az eredetiről levett kis "diszburkolatot".
Köszi a segítséget.
üdv
Szabolcs
Annyi hogy valamive a nívó fölé lett töltve ,de nem foglalkoztam vele.Az vissza lett engedve felső alá, 2x próbáltam és nyomott még füstöt, de lehet kell pár km neki.
Sziasztok! Rég jártam itt, eddig semmi bajom nem volt az autóval (7gen 2005 2.2 i-CTDi Sedan) viszont most sajnos van nem is kicsi...
Leállt a turbóm, P1237 (fuel pump secondary malfunction) és elkezdett villogni az izzitást jelző (check engine nem jött fel).
Ezután elkezdett rángatni is.
Külföldi fórumokon láttam, hogy ez akár a gázolajszűrő is lehet, azt kicseréltem, töröltem a DTC-t, nem is jött azóta vissza semmilyen hibakód, viszont a turbó továbbra se megy. Rángatás megszűnt. Turbó csontszáraz amúgy, semmi fura folyás nincs a motortérben. Olajat viszont megzabálhatta mert alatta nincs folt viszont után kellett tölteni majdnem a felét... Utóbbi időben ritkábban ellenőriztem szóval nem tudom, mennyi ideje volt elégetni...
Semmilyen hibakódot nem ir azóta hogy cseréltem a gázolajszűrőt, csak érezhetően beragadt ebbe a limp-módba. 1-2 fokozatban engedi 2000 rpm fölé is, de afelett nem. A csere végén mikor inditottam tegnap, nyomtam egy kövérebben, utána mikor hátra mentem a csomagtartóhoz, láttam, hogy a padló csupa korom... Tudtok Bp-en és környékén valakit aki rá tudna nézni rendesen? Köszi a segitséget előre is!
2022. augusztus 30. 10:42: Szerkesztve -Törölt felhasználó- által, megtekintés
Sziasztok! Adott egy b20z1 motor 320 e km el ami újkora óta 5w40 olajat kap,viszont a mostani olajcsere után (picit nívo fölé sikeredett, tescoban vásarolt total 5w40) 1 héttel ,hoszabb lassú menet után (1-2es ben kb 5-10km/h földút) vagy 1-2 perc alapjáraton való járatás után nagyobb gáz adásra komoly kéket nyom,ha simán menetközben gyorsítok akár elforgatva akkor nincs füst.Ha pl. be indítom es úgy nyomok neki nagyobb g.fröcsött akkor sincs semmi ,de ha járatom es ugy akkor már van! Szelepszár szimering lenne?
Köszi!
Sziasztok!
Adott egy 7. gen 1.4 90 LE benzines Civic. Melegben olyat csinál néha, hogy mintha leállna a motor (nem áll le) és nem megy semelyik sebesség fokozatban. Újraindítás után megint megy, de van hogy csak pár 100 métert és megint megáll, de van, hogy 200 km-en sem. Mi lehet a baja szerintetek?
Segítséget előre is köszönöm
Az előbbihez kellene egy barna kulcs is, de gondolom az sincs már meg.
Utóbbihoz sok pénz, első lehetőség P30 vagy P28 írt ECU átalakító kábel, és akkor nem kell többé immobilizer, vagy rendes ecu immo kulcsok, zárak, gyújtáskapcsoló. De első körben a bontókat hívd végig.
Kell hozza gyujtaskapcsolo kulcscsal es valaki hozzaprogramozza az autohoz vagy kell gyujtaskapcsolo kulcscsal+ECU +immo ami mukodik egyutt...
Barmelyik megoldas erdekel
Hahooo segítséget szeretnék kérni adott egy 2002 1.4 jazz enyhén balesetezett és azóta nem indul be a motor. Letilt én az ütközésgátlóra gyanakszok vagy hogy hívják azt a műszerfal alatt van valahol annak a gombja? Vagy egyenesen az ecu tölt ilyenkor le?