HONDA fórum
2024. június 8. szombat, 00:37,  Medárd, Ellák Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve:

Nyitotta: Barnus 2.2i 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 444 | 443 | 442 | 441 | 440 | 439 | 438 | 437 | 436 | 435 | 434 | 433 | 432 | 431 | 430 | 429 | 428 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek:



A turbósítás


G2IC Turbo Guide v2.0 (EN) - Ha érdekelnek a turbók, itt kezdd!

TurboFast.com TurboCalc (EN) - Ingyenesen letölthető turbóválasztási segédlet sok hasznos funkcióval.

Not2Fast T.E.F. (EN) - Turbó Hatékonysági Térképek

HT Turbo Kit Install (EN) - Általános Turbó kit beszerelési útmutató.

Homemade Turbo (EN) - Olcsó(bb) turbósítás, technikai cikkek.

HT Crankcase Evacuation Topik (EN) - A megnövekedett forgattyúház nyomás problémájának kezelése.


Átépített turbós Hondák behangolása mérőpadon Pécsen, tschokker fórumtársnál
#22488 bütyök +  2016. szeptember 22. 02:30:17 re: #22478 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt milyen motoron láttad és mekkora nyomáson?
2016. szeptember 22. 21:28:25: megválaszolva Honda imádó +  által, → #22493 

#22487 Sprint-R +  2016. szeptember 21. 23:10:07 re: #22486 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
at least there is room for improvement :D :D

bar ahogy nezem, nem szo szerint, mert itt minden van csak sok hely nincs :D

#22486 grego +  2016. szeptember 21. 20:46:28 re: #22483 (ozoli + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Here:



Szépen elkezd a motor szívni a kép jobb oldaláról majd mire a turbóhoz ér szépen felmelegszik abban a bordázott alu csőben ami ráadásul a turbo és a katalizátor felett megy el. Majd 180 fokban lefordul a turbo kompresszorába.

Aztán:



A kompresszor szépen nyomja tovább a levegőt a katalizátor mellett szintén alu csőben majd belemegy az amúgy is alulméretezett IC-be. Onnan feljön át a meleg motortéren, majd ismét egy jó nagy szakaszon aluminium csőben megy aztán hátra bemegy a műanyag manifold-ba.

Hát ez minden csak nem egy jó elrendezés....


2016. szeptember 22. 07:33:56: megválaszolva ozoli +  által, → #22489 
2016. szeptember 21. 23:10:07: megválaszolva Sprint-R +  által, → #22487 

#22485 sliteyed +  2016. szeptember 21. 20:38:15 re: #22484 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
igazad van.de lehetne jobb is. a leömlőből iszonyat hő áramlik,ami pont a légszűrő csövezésed melegiti.
nem ártana egy bandázs a leömlőre,a szűrőcsőre meg valami hővédő. bár túl sokat nem fog használni.
2016. szeptember 22. 20:18:59: megválaszolva civic4d 0  által, → #22491 

#22484 civic4d 0  2016. szeptember 21. 20:28:42 re: #22480 (JDM EK4 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
beszarás már a nyomás is...... a lényeg hogy vannak itt emberek akik nem a fika tárgyát látják a verdámba!
számomra a legfontosab hogy élményt nyújt és jól müködik.
2016. szeptember 21. 20:38:15: megválaszolva sliteyed +  által, → #22485 

#22483 ozoli +  2016. szeptember 21. 18:22:12 re: #22482 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
mutass mar egy kepet mert nem tudom miről beszélsz :D
2016. szeptember 21. 20:46:28: megválaszolva grego +  által, → #22486 

#22482 grego +  2016. szeptember 21. 18:04:16 re: #22481 (ozoli + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát akkor nézd meg mit alkotott a Honda az új CTR-ben :D
Jobbról átmegy balra, majd onnan vissza, majd hátra....
2016. szeptember 21. 18:22:12: megválaszolva ozoli +  által, → #22483 

#22481 ozoli +  2016. szeptember 21. 17:58:28 re: #22480 (JDM EK4 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Láttam egy pár turbós motorteret de ez a balrol át jobb oldalra a légszűrő cső , mi ,hogy miért nem értem
nekem oda a gt 35 re is elfért a szűrő.
Az olajcsőről meg vízcsőről ne is beszeljunk ,na mindegy csak gondoltam szólok , hogy nem szép :D
2016. szeptember 21. 18:04:16: megválaszolva grego +  által, → #22482 

#22480 JDM EK4 +  2016. szeptember 21. 15:52:59 re: #22479 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
meglehet csak nálunk a zolival a kinder nyomás is 1 bar ;)
2016. szeptember 21. 20:28:42: megválaszolva civic4d 0  által, → #22484 
2016. szeptember 21. 17:58:28: megválaszolva ozoli +  által, → #22481 

#22479 civic4d 0  2016. szeptember 20. 21:12:43 re: #22477 (ozoli + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
nem probléma hogy ez nálad a "MI A Fa...om" kategória.... valóban fordíthattam volna több energiát ezekre de én legalább elmondhatom magamról hogy építettem egy turbós hondát teljesen egyedül ami jól müködik és nem került milliókba -ez redkívüli érzés szívesen átadnám de sajnos lehetetlen.


2016. szeptember 21. 15:52:59: megválaszolva JDM EK4 +  által, → #22480 

#22478 Honda imádó +  2016. szeptember 20. 19:08:25 re: #22476 (bütyök + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nézegettem mostanság TD05-öket is, pont d15-re nem találtam, D16 B16 B18 esetén is nekem a videókból meg a görbékből az a tapasztalatom, h ilyen 3500 körülről kezd éledezni és ilyen 4500-5000-től már tölt rendesen, de ugye ezt azért elég sok minden befolyásolhatja
2016. szeptember 22. 02:30:18: megválaszolva bütyök +  által, → #22488 

#22477 ozoli +  2016. szeptember 20. 18:54:19 re: #22470 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem akarlak megbántani de a légszűrő csövezés és az olajhűtő csövezés nálam wtf kategória.
2016. szeptember 20. 21:12:43: megválaszolva civic4d 0  által, → #22479 

#22476 bütyök +  2016. szeptember 20. 16:18:34 re: #22470 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy TD05 vajon hol indulna be ezen a konfigon?
A többiektől is kérdem.
2016. szeptember 20. 19:08:26: megválaszolva Honda imádó +  által, → #22478 

#22475 civic4d 0  2016. szeptember 19. 19:25:13    ‹›  0 | rejt
mechanikusan vagy EVC-vel szabályozom a turbónyomást van számottevő különbség? ha van akkor mi az? (nekem már adott, csak érdekel)

#22474 civic4d 0  2016. szeptember 19. 17:52:58 re: #22472 (Honda imádó + )  ←  ‹›  +1 | rejt
2500-3000 körül.

#22473 civic4d 0  2016. szeptember 19. 17:51:01 re: #22471 (Gladiator + )  ←  ‹›  0 | rejt
szerintem igen.

#22472 Honda imádó +  2016. szeptember 18. 22:57:40 re: #22470 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Honnantól él a turbó?
2016. szeptember 19. 17:52:58: megválaszolva civic4d 0  által, → #22474 

#22471 Gladiator +  2016. szeptember 18. 22:46:33 re: #22470 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát elsején kiderül-e nagyjából 402 méteren? :)
2016. szeptember 19. 17:51:01: megválaszolva civic4d 0  által, → #22473 

#22470 civic4d 0  2016. szeptember 18. 19:49:59    ‹›   →  ↑  +6 | rejt
Végre kész lett a járgány 1.5 vtec (1 báron üzemel még)
hozzávalók:
-turbó td04-15t
-wastegate 35mm
-h-rudak
-vitara dugó (motoparts)
-kolbenschmidt gyűrűk
-510-es injektorok
-6 águ szintertárcsa
-255-ös walbro
-HKS 4 elektromos turbó nyom.szab
-GM termosztátos olajhűtő
-kínai lefújó
-leömlő SK
-kipu SK
-csövezés SK
-cooler nagy dieselből való-autóhoz alakítva!
-olajlecsapató -karterba visszafolyós!
-mapszenzor 2.5 báros BOSCH
-motul 8100 x max 5w40
-program:HIGANY

nem tudom hogy mennyi a hp.-nekem tetszik!








2016. szeptember 20. 18:54:19: megválaszolva ozoli +  által, → #22477 
2016. szeptember 20. 16:18:34: megválaszolva bütyök +  által, → #22476 
2016. szeptember 18. 22:57:40: megválaszolva Honda imádó +  által, → #22472 
2016. szeptember 18. 22:46:33: megválaszolva Gladiator +  által, → #22471 

#22469 Higany +  2016. szeptember 11. 15:53:07 re: #22458 (bejemves 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Az rendben van, hogy ha gyorsabban áramlik a levegő, akkor ugyan akkora nyomás esetén nagyobb mennyiség áramlik át adott idő alatt. Ha azt mondjátok, hogy a nagyobb turbó kevesebbet fojt úgymond a motoron ill a kipufogáson így könnyebben és gyorsabban áramlik ki a kipuffgáz a hengerből, akkor akár áramlohat befele is gyorsabban, bár nehezen képzelem el. Ha már bezárt a kipuffszelep, akkor a rendszer vége zárt, innentől nehéz elképzelni, hogy ugyan olyan nyomás gyorsabban tölti a hengert és összességében több friss levegőt juttat bele. De elfogadom, legyen így, azt kész.:)

#22468 hrv2003 +  2016. szeptember 11. 14:58:39 re: #22465 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
nem hagyott nyugodni a dolog..
ITT a cserebere ennyi eltérést okozott.
Nem lett valami drasztikus.


#22467 hrv2003 +  2016. szeptember 11. 14:45:46 re: #22466 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
ebben teljesen igazad van, béjemvés is írta hogy a kilépő résznél minél alacsonyabb a nyomás annál jobb. ez a része teljesen ok :) )

#22466 -Törölt felhasználó- 2016. szeptember 11. 14:38:16    ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Kicsit belekotnyeleskedve úgy gondolom(ami szerintem meg is magyarázza a felvetett kérdést), hogy a turbóban is mint minden másban, rendszerként kell gondolkodni. Hiába van nagy kompresszor oldal, ha szűk a turbina oldal keresztmetszete, és kilépő gázok nyomását túlzottan megnöveli. Én úgy gondolom innen létezhet az, hogy azonos nyomáson azonos csövezéssel nagyobb turbóval több jön ki a motorból, Szerintem igen is sokat számít, hogy milyen vehemenciával indul meg a töltéscsere a hengerben. Szelepösszenyitástól kezdve, ha van egy közel töltőnyomásnak megfelelő nyomás a kipufogó oldalon, túlzottan sok keverék nem fog megindulni befelé, mivel kicsi a nyomáskülönbség a nyomó és a kipufogó oldalon, ezáltal marad egy csomó elégett keverékünk a hengerben és a helyét nem tudja átvenni a friss áru. Úgy gondolom, ez egy hegyezettebb nagy összenyitással rendelkező motornál hatványozottan bejön. Így hiába van ugyanakkora nyomásunk ugyanakkora csőrendszerrel, igazából a rendszer vége szűk marad a turbó turbina kerekénél. Nagyobb csigával nagyobb lesz a kipufogó oldalunk is, így hiába marad a töltőnyomásunk ugyan az, meg a csövezés meg a cooler, máris a rendszer végénél megnőtt a keresztmetszet, amivel szabadabbá válik az áramlás, és gyorsabb, nagyobb mennyiségű töltéscserét tesz lehetővé ugyanazon körítéssel. Szerintem. Alátámasztani nem tudom semmivel, csak egy elmélet. :)
2016. szeptember 11. 14:45:46: megválaszolva hrv2003 +  által, → #22467 

#22465 bejemves 0  2016. szeptember 11. 14:34:48 re: #22464 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudom mi hány százalék, de mindegyik hozzátesz egy kicsit (vagy többet).
Első sorban nem amiatt hidegebb a levegő, mert nagyobb a ház, hanem azért, mert a fordulatszáma is alacsonyabb, sőt, szerintem nagyobb turbóval a kipufogógáz hőmérséklet is alacsonyabb; nagyobb hatásfokkal csinálja ugyan azt, mint a kisebb turbó. Kisebb fordulatszám, kisebb hőmérséklet, kisebb ellenállás a kipufogógázzal szemben. Ha már forog. A tehetetlensége nagyobb, emiatt felpörgetni nehezebb, ezt a jelenséget mindenki ismeri.

Amúgy nem igazán értek hozzá, csak így fotelből nyomom.
2016. szeptember 11. 14:58:39: megválaszolva hrv2003 +  által, → #22468 

#22464 hrv2003 +  2016. szeptember 11. 14:09:12 re: #22463 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
annyit számít hogy nagyobb a turbó házának a növekedése és az hogy több levegő öblítődik át rajta mert sok felesleget termel ? Fura. De lehet nem értek hozzá, érdekes kérdés. Számomra kicsit elképzelhetetlen hogy pár %nál többet hozzon ez.. Akkor lehetne turbót csinálni ami hőtechnikailag le lenne egymástól választva, csak a vékony tengely ami vinné át a hőt és máris javulna a hatásfok.
2016. szeptember 11. 14:34:48: megválaszolva bejemves 0  által, → #22465 


2016. szeptember 11. 14:11: Szerkesztve hrv2003 +  által, megtekintés

#22463 bejemves 0  2016. szeptember 11. 13:45:26 re: #22462 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, arra.

Azért hidegebb a levegő, mert maga az egész turbó hidegebb. Nem (csak) attól melegszik, hogy komprimálva van.
2016. szeptember 11. 14:09:12: megválaszolva hrv2003 +  által, → #22464 

#22462 hrv2003 +  2016. szeptember 11. 13:33:03 re: #22461 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
tehát arra gondolsz hogy a kipuff gáz jobban tud távozni ? Hát nem tudom hogy ez olyan rettenetes teljesítmény növekedést okozna.. pár % lehet, de jelentős fura lenne.. de nem tudom

a hidegebb levegőt meg nem értem, miért lenne hidegebb a levegő ha nagyobb a turbó ? az összenyomáskor ugyanannyi hő keletkezik, sőt több levegőt nyom össze amiből sok feleslegként távozik ezért még többb hő lesz, és még több energiát igényel a sok felesleges levegő összenyomása, amit... honnan vesz ?? a kipuff gázból, ahol elvileg csökken a torlónyomás..

ajjajjajj nekem innentől már kezd túl bonyolult lenni :)
2016. szeptember 11. 13:45:26: megválaszolva bejemves 0  által, → #22463 

#22461 bejemves 0  2016. szeptember 11. 13:03:24 re: #22460 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kisebb a kipufogógáz torlónyomás, ebben szerintem egyetért mindenki. Emiatt ugyan olyan nyomáson, azonos geometriai méretek esetén több levegő tud a hengerbe jutni. Valahogy muszáj többnek bejutni (elfogadva azt a tézist - amiből indult a témma -, hogy ugyan azon a nyomáson ugyan az autó nagyobb turbóval nagyobb teljesítményt tud), ha pedig minden más paraméter változatlan, akkor csak a levegő sebességének növekedésével érhető ez el.

Ehhez jön még a töltőlevegő alacsonyabb hőmérséklete... máris megvan a többletteljesítmény.

Szerintem.
2016. november 2. 00:17:37: megválaszolva juhilaci +  által, → #22510 
2016. szeptember 11. 13:33:03: megválaszolva hrv2003 +  által, → #22462 

#22460 hrv2003 +  2016. szeptember 11. 12:05:06 re: #22458 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ezt értem, de azért lesz benne nagyobb nyomás mert nem tud a motorba több levegő áramlani.
ha a cső vége nyitva van a nyomás alacsony, de baromi sok levegőt lehet szállítani.. Itt meg a motor feltöltésekor a keresztmetszet adott tehát a jobb feltöltés miatt nagyobb nyomás kell.

Szerintem ezért nem érti Higany se, de én se hogy miért számít ha a nyomás ugyanakkora a ventiillátor lapát mérete..
2016. szeptember 11. 13:03:24: megválaszolva bejemves 0  által, → #22461 

#22459 hrv2003 +  2016. szeptember 11. 12:01:49 re: #22443 (PelyV(T)i + )  ←  ‹›  0 | rejt
hát ez kevésbé konkrét, nem bizonyít semmit :)

#22458 bejemves 0  2016. szeptember 11. 12:00:16 re: #22456 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Térfogatáram: az áramoltatott anyag térfogatának idő szerinti deriváltja, ami egyenlő a csőkeresztmetszet és az anyag sebességének szorzatával.
Úgy szállít több levegőt, hogy gyorsabban szállít. Nagyobb turbó esetén ha megmérnéd a turbó utáni szakaszban lévő levegő sebességét, akkor nagyobb értéket kapnál, mint kis turbó esetén.

A nagyobb teljesítmény nagyobb turbó, de ugyan olyan nyomás és ugyan olyan keresztmetszet esetén azért lesz, mert:
- "gyorsabb a levegő"
- hidegebb a levegő, emiatt több benne a zoxigén
- ahogy Gladiátor is írta, jobb a hengerek öblítése, mert kisebb a kipuffgáz torlónyomása.

Nem?
2016. szeptember 11. 15:53:07: megválaszolva Higany +  által, → #22469 
2016. szeptember 11. 12:05:06: megválaszolva hrv2003 +  által, → #22460 


2016. szeptember 11. 12:01: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#22457 Sprint-R +  2016. szeptember 11. 11:57:53 re: #22456 (Higany + )  ←  ‹›  0 | rejt
Amugy a keplet megertesehez/elfogadasahoz ez a "kulcs", ha lehet igy fogalmazni. :D (nah meg a #22442 komment) Szal mar ertem, hogy miert kellene ugyanolyan teljesitmenyt mutatnia kulonbozo turboknak ugyanolyan nyomason, koszi :)

2016. szeptember 11. 11:59: Szerkesztve Sprint-R +  által, megtekintés

#22456 Higany +  2016. szeptember 11. 11:39:52 re: #22455 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
De hogy a túróba szállítana több levegőt állandó keresztmetszetű csövön keresztül ugyan olyan nyomáson? Ebbe belegondoltál már?
2016. november 10. 23:33:28: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #22514 
2016. szeptember 11. 12:00:17: megválaszolva bejemves 0  által, → #22458 
2016. szeptember 11. 11:57:53: megválaszolva Sprint-R +  által, → #22457 

#22455 Honda imádó +  2016. szeptember 11. 11:18:30 re: #22448 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én kicsit egyszerűbben próbálom nézni a dolgot, minden állandó csak turbó méret változik. Nagyobb turbó több levegőt szállít = több oxigén = több üzemanyagot lehet hozzá adni = "nagyobb égég több energia stb" = több kraf [SMIL:/okoska.gif]
Lásd Bence autója, akkora turbó van rajta, h még egy teherautóra is jó lenne, aztán leléped a kis 1.4-et és vársz vársz még mindig vársz aztán megjönanyomásésolyatmegymintegyB20 [SMIL:/szetvert.gif] , pedig az is csak fél bár [SMIL:/szemforgat/so...2.gif]
2016. szeptember 11. 11:39:52: megválaszolva Higany +  által, → #22456 

#22454 ólomlábú +  2016. szeptember 11. 10:17:38    ‹›  0 | rejt
Itt csak duma van képek meg nincsenek :D :D :D : D

#22453 PelyV(T)i +  2016. szeptember 10. 23:02:05 re: #22452 (Elmör + )  ←  ‹›  0 | rejt
Facén kint van, egy hozzászólásban írta

#22452 Elmör +  2016. szeptember 10. 22:32:55 re: #22443 (PelyV(T)i + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az a 0.8bar tuti? A videóban a dragracing játékában 2-2.5 bart mondott. 2 liter alatti motorral 0.8bar-on milyen turbóval lehet 500 lovat kihozni? Az 1.8bar már jobban hangzik. Nem belédkötni akartam ezzel, csak rohadt nagyot néztem. Valószínűleg jövő héten úgyis megyek Gyurihoz, akkor meglesem a technikát. :)
2016. szeptember 10. 23:02:05: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22453 

#22451 PelyV(T)i +  2016. szeptember 10. 15:45:01 re: #22450 (Higany + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Na akkor ebben legalább egyetértünk :D , hasonlóak az érzéseim.

2016. szeptember 10. 15:45: Szerkesztve PelyV(T)i +  által, megtekintés

#22450 Higany +  2016. szeptember 10. 15:40:03 re: #22449 (PelyV(T)i + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Na jó, én befejeztem inkább.:) Tudtam, hogy nem kellene ide írnom.
2016. szeptember 10. 15:45:01: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22451 

#22449 PelyV(T)i +  2016. szeptember 10. 15:31:00 re: #22448 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem én sarkítom, hanem te kicsinyíted a dolgokat... Egy 0,3-as és 0,4-es vastagságú rotring ceruza által húzott vonalban szemmel nemigazán tudsz különbséget tenni, de van. De ha 3 és 4mm-ről beszélünk, akkor egyből kiszúrod....
Azt nem értem, miért olyan léptékben akarjátok bebizonyítani, hogy nincs különbség, ahol nem lehet számottevő különbséget kimutatni...
2016. szeptember 10. 15:40:03: megválaszolva Higany +  által, → #22450 

#22448 Higany +  2016. szeptember 10. 15:15:50 re: #22447 (PelyV(T)i + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
De te sarkítod a dolgokat az a baj.
Megpróbálom neked elmagyarázni, szóval:
Van egy hétköznapi szolid turbós motor, amin van X méretű turbó, a motor forog max 8ezret és mondjuk 0,5bar a max töltőnyomás, amit az X méretű turbó vígan kiszolgál, mert mondjuk tudna akár 1bar-t is tartani mondjuk 8000-ig, de a tulajnak elég a 0,5bar. Minden módosítás nélkül csavarozzuk le az X méretű turbót és csavarozzunk fel a helyére Y méretű turbót, ami egy picivel nagyobb, ez mondjuk az 1bart tudná már 8500-9000ig tartani, de ugyan úgy 0,5barral tölt ez is, mint a picikét kisebb X méretű turbó és ugyan úgy 8000-ig forgatom a motort. Szóval mindkét turbóba bőven bőven van tartalék, picit nagyobb csak az egyik a másiknál, minden más tényező állandó. Ilyen esetben a laikus gondolkodás alapján nem igen kellene teljesítménybeli különbségnek lennie, ti azt mondjátok, hogy erősebb lesz a picit nagyobb turbóval. Én (laikusok) nem mondom, hogy nem lesz erősebb, csak nem értem a miértjét, de sztem még te sem érted, mert csak felhozod ide az ilyen olyan példákat, de megmagyarázni nem tudod. Szerencsére alább vki írt egy gondolatmenetet, hogy miért is lehet erősebb, mondjuk nem tudom, hogy ha ilyen kis különbség van a turbók között és egyik sincs közel sem csúcsrajáratva, akkor is lenn-e érdembeni különbség közöttük, vagy ilyen esetben nem igazán.

Ennél jobban nemtom elmagyarázni mire gondolunk, ha te ezt nem érted, akkor sajnálom.
Az ellen semmi kifogásom, hogy nagy turbóval sokkal nagyobb powert lehet csinálni, erre jó a példád, csak nem erről volt szó. ;)
2016. szeptember 11. 11:18:31: megválaszolva Honda imádó +  által, → #22455 
2016. szeptember 10. 15:31:00: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22449 

#22447 PelyV(T)i +  2016. szeptember 10. 15:03:04 re: #22445 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor kérd meg, hogy tegyen rá egy GT25-öt, és nézzük meg, hogy mennyi lesz... szerintem ha fejre állsz se lesz több230-250 től.
2016. szeptember 10. 15:15:50: megválaszolva Higany +  által, → #22448 

#22446 Higany +  2016. szeptember 10. 14:54:11 re: #22444 (Gladiator + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez legalább valamiféle magyarázat. ;)
Hozzáteszem, nemtom eldönteni, hogy ez valóban így van-e, de majd ha valaki akarja, akkor megcáfolja.

2016. szeptember 10. 14:54: Szerkesztve Higany +  által, megtekintés

#22445 Higany +  2016. szeptember 10. 14:53:48 re: #22443 (PelyV(T)i + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem. Pont erről beszélek, hogy ezek nem bizonyítanak semmit.
2016. szeptember 10. 15:03:04: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22447 

#22444 Gladiator +  2016. szeptember 10. 14:40:49 re: #22442 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Had szakértesek én is kibicként :D

Röviden:
Szerintem egyrészt a léghőmérséklet miatt, itt már nyerünk,
aztán azért mert hatékonyabban tudja "átöbliteni" a motort magasabb fordulatszámál

Picit hosszabban:
Ugye az égéstér átöblitése az ütemek között nem 100%-os, marad benn kipufogógáz a backpressure miatt.
Ha a nagyobb kompresszor hatékonyabb a légszállitásban (kevesebb enrgia kell hogy pumpálja a ugyanazt a légmennyiséget) és egy nagyobb turbinakerék hatékonyabban konvertálja a kipufogógázt forgási energiává (mindez NAGY fordulatszámon), akkor kisebb lesz a kipufugogáz ellennyomása, kevesebb gáz marad az égéstérben
Ezért tud megnőni a beáramló keverék mennyisége/sebessége a kamrába, és ezért húz jobban magas rpm-en egy nagyobb csiga azonos nyomáss mellett
2016. szeptember 10. 14:54:11: megválaszolva Higany +  által, → #22446 

#22443 PelyV(T)i +  2016. szeptember 10. 14:15:37 re: #22442 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
HHC Gyuri új mérése, 0,8baron 500 ló. ez elég bizonyíték?
2016. szeptember 28. 15:42:09: megválaszolva adinippon +  által, → #22497 
2016. szeptember 11. 12:01:49: megválaszolva hrv2003 +  által, → #22459 
2016. szeptember 10. 22:32:55: megválaszolva Elmör +  által, → #22452 
2016. szeptember 10. 14:53:48: megválaszolva Higany +  által, → #22445 

#22442 Higany +  2016. szeptember 10. 11:14:49 re: #22441 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én se vagyok ehhez értő, de attól, hogy a "cső" végére nagyobb turbót raksz, attól a "cső" (szívósor meg előtte a komplett csövezés a turbóig, ugyebár ebben mérik a nyomást) keresztmetszete és térfogata nem változik, tehát az állandó. Még soha senki nem (tudta elmagyarázni) magyarázta itt (meg nekem máshol sem) el érthetően, hogy akkor mitől lesz erősebb a nagyobb turbóval ugyan akkora nyomáson, ugyan olyan fordulaton (feltételezve, hogy a kisebb és a ngyobb turbó is kiszolgálja a motort végig noymásesés nélkül). Szoktak példálózni 1-2 esettel itt, de mind sántít valahol, így igazi bizonyítéknak egyik sem jó. Én amúgy elhiszem az okosoknak, hogy úgy van, csak akkor miért nem magyarázza el soha senki, hogy miért?:)
2016. szeptember 10. 14:40:50: megválaszolva Gladiator +  által, → #22444 
2016. szeptember 10. 14:15:37: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22443 

#22441 dani1121 +  2016. szeptember 10. 10:54:21 re: #22440 (PelyV(T)i + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én nem vagyok hozzáértő, de még csak gépész végzettségű sem.
Viszont a régi fizika tanulmányaimból élve szerintem:
Adott egy keresztmetszet adott egy nyomás, illetve levegőmennyiség ami a motorba jut. Nagyobb keresztmetszeten ugyanazon nyomás eléréséhez több levegőt kell szállítani. Ergo nagyobb turbó kisebb nyomáson tud ugyanakkora mennyiségű levegőt szállítani mint egy nála kisebb turbó.
Bocs ha hülye az agymenésem, józan logikával én így gondolnám.
2016. szeptember 10. 11:14:49: megválaszolva Higany +  által, → #22442 

#22440 PelyV(T)i +  2016. szeptember 9. 21:15:30 re: #22428 (juhilaci + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ha adott nyomáson minden turbó ugyanakkora teljesítményt tud, akkor mondd már el nekem, hogy HHC Gyuri kocsija miért nem 300 ló körül van mint Elmöré, mert a nyomás kb ugyanaz...

Peace ;)

2016. november 2. 00:25:37: megválaszolva juhilaci +  által, → #22511 
2016. szeptember 10. 10:54:21: megválaszolva dani1121 +  által, → #22441 


2016. szeptember 9. 21:17: Szerkesztve PelyV(T)i +  által, megtekintés

#22439 kibiri 0  2016. szeptember 2. 03:51:14 re: #22438 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  +1 | rejt
Szia, nekem D15z8 0,7baron elment ütlegelve 20ezret gyári mindennel (ja, a kuplungtárcsát fel kellett javítani), a többit a fantáziádra bízom . . .

2016. szeptember 2. 03:54: Szerkesztve kibiri 0  által, megtekintés
2016. szeptember 2. 03:53: Szerkesztve kibiri 0  által, megtekintés

 << eleje | 444 | 443 | 442 | 441 | 440 | 439 | 438 | 437 | 436 | 435 | 434 | 433 | 432 | 431 | 430 | 429 | 428 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.33, 0.36, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.087 mp, 9 query