Szépen elkezd a motor szívni a kép jobb oldaláról majd mire a turbóhoz ér szépen felmelegszik abban a bordázott alu csőben ami ráadásul a turbo és a katalizátor felett megy el. Majd 180 fokban lefordul a turbo kompresszorába.
Aztán:
A kompresszor szépen nyomja tovább a levegőt a katalizátor mellett szintén alu csőben majd belemegy az amúgy is alulméretezett IC-be. Onnan feljön át a meleg motortéren, majd ismét egy jó nagy szakaszon aluminium csőben megy aztán hátra bemegy a műanyag manifold-ba.
igazad van.de lehetne jobb is. a leömlőből iszonyat hő áramlik,ami pont a légszűrő csövezésed melegiti.
nem ártana egy bandázs a leömlőre,a szűrőcsőre meg valami hővédő. bár túl sokat nem fog használni.
beszarás már a nyomás is...... a lényeg hogy vannak itt emberek akik nem a fika tárgyát látják a verdámba!
számomra a legfontosab hogy élményt nyújt és jól müködik.
Láttam egy pár turbós motorteret de ez a balrol át jobb oldalra a légszűrő cső , mi ,hogy miért nem értem
nekem oda a gt 35 re is elfért a szűrő.
Az olajcsőről meg vízcsőről ne is beszeljunk ,na mindegy csak gondoltam szólok , hogy nem szép
2016. szeptember 21. 18:04:16: megválaszolva grego + által,
→ #22482
nem probléma hogy ez nálad a "MI A Fa...om" kategória.... valóban fordíthattam volna több energiát ezekre de én legalább elmondhatom magamról hogy építettem egy turbós hondát teljesen egyedül ami jól müködik és nem került milliókba -ez redkívüli érzés szívesen átadnám de sajnos lehetetlen.
Nézegettem mostanság TD05-öket is, pont d15-re nem találtam, D16 B16 B18 esetén is nekem a videókból meg a görbékből az a tapasztalatom, h ilyen 3500 körülről kezd éledezni és ilyen 4500-5000-től már tölt rendesen, de ugye ezt azért elég sok minden befolyásolhatja
Az rendben van, hogy ha gyorsabban áramlik a levegő, akkor ugyan akkora nyomás esetén nagyobb mennyiség áramlik át adott idő alatt. Ha azt mondjátok, hogy a nagyobb turbó kevesebbet fojt úgymond a motoron ill a kipufogáson így könnyebben és gyorsabban áramlik ki a kipuffgáz a hengerből, akkor akár áramlohat befele is gyorsabban, bár nehezen képzelem el. Ha már bezárt a kipuffszelep, akkor a rendszer vége zárt, innentől nehéz elképzelni, hogy ugyan olyan nyomás gyorsabban tölti a hengert és összességében több friss levegőt juttat bele. De elfogadom, legyen így, azt kész.
Kicsit belekotnyeleskedve úgy gondolom(ami szerintem meg is magyarázza a felvetett kérdést), hogy a turbóban is mint minden másban, rendszerként kell gondolkodni. Hiába van nagy kompresszor oldal, ha szűk a turbina oldal keresztmetszete, és kilépő gázok nyomását túlzottan megnöveli. Én úgy gondolom innen létezhet az, hogy azonos nyomáson azonos csövezéssel nagyobb turbóval több jön ki a motorból, Szerintem igen is sokat számít, hogy milyen vehemenciával indul meg a töltéscsere a hengerben. Szelepösszenyitástól kezdve, ha van egy közel töltőnyomásnak megfelelő nyomás a kipufogó oldalon, túlzottan sok keverék nem fog megindulni befelé, mivel kicsi a nyomáskülönbség a nyomó és a kipufogó oldalon, ezáltal marad egy csomó elégett keverékünk a hengerben és a helyét nem tudja átvenni a friss áru. Úgy gondolom, ez egy hegyezettebb nagy összenyitással rendelkező motornál hatványozottan bejön. Így hiába van ugyanakkora nyomásunk ugyanakkora csőrendszerrel, igazából a rendszer vége szűk marad a turbó turbina kerekénél. Nagyobb csigával nagyobb lesz a kipufogó oldalunk is, így hiába marad a töltőnyomásunk ugyan az, meg a csövezés meg a cooler, máris a rendszer végénél megnőtt a keresztmetszet, amivel szabadabbá válik az áramlás, és gyorsabb, nagyobb mennyiségű töltéscserét tesz lehetővé ugyanazon körítéssel. Szerintem. Alátámasztani nem tudom semmivel, csak egy elmélet.
Nem tudom mi hány százalék, de mindegyik hozzátesz egy kicsit (vagy többet).
Első sorban nem amiatt hidegebb a levegő, mert nagyobb a ház, hanem azért, mert a fordulatszáma is alacsonyabb, sőt, szerintem nagyobb turbóval a kipufogógáz hőmérséklet is alacsonyabb; nagyobb hatásfokkal csinálja ugyan azt, mint a kisebb turbó. Kisebb fordulatszám, kisebb hőmérséklet, kisebb ellenállás a kipufogógázzal szemben. Ha már forog. A tehetetlensége nagyobb, emiatt felpörgetni nehezebb, ezt a jelenséget mindenki ismeri.
Amúgy nem igazán értek hozzá, csak így fotelből nyomom.
annyit számít hogy nagyobb a turbó házának a növekedése és az hogy több levegő öblítődik át rajta mert sok felesleget termel ? Fura. De lehet nem értek hozzá, érdekes kérdés. Számomra kicsit elképzelhetetlen hogy pár %nál többet hozzon ez.. Akkor lehetne turbót csinálni ami hőtechnikailag le lenne egymástól választva, csak a vékony tengely ami vinné át a hőt és máris javulna a hatásfok.
tehát arra gondolsz hogy a kipuff gáz jobban tud távozni ? Hát nem tudom hogy ez olyan rettenetes teljesítmény növekedést okozna.. pár % lehet, de jelentős fura lenne.. de nem tudom
a hidegebb levegőt meg nem értem, miért lenne hidegebb a levegő ha nagyobb a turbó ? az összenyomáskor ugyanannyi hő keletkezik, sőt több levegőt nyom össze amiből sok feleslegként távozik ezért még többb hő lesz, és még több energiát igényel a sok felesleges levegő összenyomása, amit... honnan vesz ?? a kipuff gázból, ahol elvileg csökken a torlónyomás..
ajjajjajj nekem innentől már kezd túl bonyolult lenni
Kisebb a kipufogógáz torlónyomás, ebben szerintem egyetért mindenki. Emiatt ugyan olyan nyomáson, azonos geometriai méretek esetén több levegő tud a hengerbe jutni. Valahogy muszáj többnek bejutni (elfogadva azt a tézist - amiből indult a témma -, hogy ugyan azon a nyomáson ugyan az autó nagyobb turbóval nagyobb teljesítményt tud), ha pedig minden más paraméter változatlan, akkor csak a levegő sebességének növekedésével érhető ez el.
Ehhez jön még a töltőlevegő alacsonyabb hőmérséklete... máris megvan a többletteljesítmény.
ezt értem, de azért lesz benne nagyobb nyomás mert nem tud a motorba több levegő áramlani.
ha a cső vége nyitva van a nyomás alacsony, de baromi sok levegőt lehet szállítani.. Itt meg a motor feltöltésekor a keresztmetszet adott tehát a jobb feltöltés miatt nagyobb nyomás kell.
Szerintem ezért nem érti Higany se, de én se hogy miért számít ha a nyomás ugyanakkora a ventiillátor lapát mérete..
Térfogatáram: az áramoltatott anyag térfogatának idő szerinti deriváltja, ami egyenlő a csőkeresztmetszet és az anyag sebességének szorzatával.
Úgy szállít több levegőt, hogy gyorsabban szállít. Nagyobb turbó esetén ha megmérnéd a turbó utáni szakaszban lévő levegő sebességét, akkor nagyobb értéket kapnál, mint kis turbó esetén.
A nagyobb teljesítmény nagyobb turbó, de ugyan olyan nyomás és ugyan olyan keresztmetszet esetén azért lesz, mert:
- "gyorsabb a levegő"
- hidegebb a levegő, emiatt több benne a zoxigén
- ahogy Gladiátor is írta, jobb a hengerek öblítése, mert kisebb a kipuffgáz torlónyomása.
Amugy a keplet megertesehez/elfogadasahoz ez a "kulcs", ha lehet igy fogalmazni. (nah meg a #22442 komment) Szal mar ertem, hogy miert kellene ugyanolyan teljesitmenyt mutatnia kulonbozo turboknak ugyanolyan nyomason, koszi
Én kicsit egyszerűbben próbálom nézni a dolgot, minden állandó csak turbó méret változik. Nagyobb turbó több levegőt szállít = több oxigén = több üzemanyagot lehet hozzá adni = "nagyobb égég több energia stb" = több kraf
Lásd Bence autója, akkora turbó van rajta, h még egy teherautóra is jó lenne, aztán leléped a kis 1.4-et és vársz vársz még mindig vársz aztán megjönanyomásésolyatmegymintegyB20 , pedig az is csak fél bár
Az a 0.8bar tuti? A videóban a dragracing játékában 2-2.5 bart mondott. 2 liter alatti motorral 0.8bar-on milyen turbóval lehet 500 lovat kihozni? Az 1.8bar már jobban hangzik. Nem belédkötni akartam ezzel, csak rohadt nagyot néztem. Valószínűleg jövő héten úgyis megyek Gyurihoz, akkor meglesem a technikát.
Nem én sarkítom, hanem te kicsinyíted a dolgokat... Egy 0,3-as és 0,4-es vastagságú rotring ceruza által húzott vonalban szemmel nemigazán tudsz különbséget tenni, de van. De ha 3 és 4mm-ről beszélünk, akkor egyből kiszúrod....
Azt nem értem, miért olyan léptékben akarjátok bebizonyítani, hogy nincs különbség, ahol nem lehet számottevő különbséget kimutatni...
De te sarkítod a dolgokat az a baj.
Megpróbálom neked elmagyarázni, szóval:
Van egy hétköznapi szolid turbós motor, amin van X méretű turbó, a motor forog max 8ezret és mondjuk 0,5bar a max töltőnyomás, amit az X méretű turbó vígan kiszolgál, mert mondjuk tudna akár 1bar-t is tartani mondjuk 8000-ig, de a tulajnak elég a 0,5bar. Minden módosítás nélkül csavarozzuk le az X méretű turbót és csavarozzunk fel a helyére Y méretű turbót, ami egy picivel nagyobb, ez mondjuk az 1bart tudná már 8500-9000ig tartani, de ugyan úgy 0,5barral tölt ez is, mint a picikét kisebb X méretű turbó és ugyan úgy 8000-ig forgatom a motort. Szóval mindkét turbóba bőven bőven van tartalék, picit nagyobb csak az egyik a másiknál, minden más tényező állandó. Ilyen esetben a laikus gondolkodás alapján nem igen kellene teljesítménybeli különbségnek lennie, ti azt mondjátok, hogy erősebb lesz a picit nagyobb turbóval. Én (laikusok) nem mondom, hogy nem lesz erősebb, csak nem értem a miértjét, de sztem még te sem érted, mert csak felhozod ide az ilyen olyan példákat, de megmagyarázni nem tudod. Szerencsére alább vki írt egy gondolatmenetet, hogy miért is lehet erősebb, mondjuk nem tudom, hogy ha ilyen kis különbség van a turbók között és egyik sincs közel sem csúcsrajáratva, akkor is lenn-e érdembeni különbség közöttük, vagy ilyen esetben nem igazán.
Ennél jobban nemtom elmagyarázni mire gondolunk, ha te ezt nem érted, akkor sajnálom.
Az ellen semmi kifogásom, hogy nagy turbóval sokkal nagyobb powert lehet csinálni, erre jó a példád, csak nem erről volt szó.
Röviden:
Szerintem egyrészt a léghőmérséklet miatt, itt már nyerünk,
aztán azért mert hatékonyabban tudja "átöbliteni" a motort magasabb fordulatszámál
Picit hosszabban:
Ugye az égéstér átöblitése az ütemek között nem 100%-os, marad benn kipufogógáz a backpressure miatt.
Ha a nagyobb kompresszor hatékonyabb a légszállitásban (kevesebb enrgia kell hogy pumpálja a ugyanazt a légmennyiséget) és egy nagyobb turbinakerék hatékonyabban konvertálja a kipufogógázt forgási energiává (mindez NAGY fordulatszámon), akkor kisebb lesz a kipufugogáz ellennyomása, kevesebb gáz marad az égéstérben
Ezért tud megnőni a beáramló keverék mennyisége/sebessége a kamrába, és ezért húz jobban magas rpm-en egy nagyobb csiga azonos nyomáss mellett
Én se vagyok ehhez értő, de attól, hogy a "cső" végére nagyobb turbót raksz, attól a "cső" (szívósor meg előtte a komplett csövezés a turbóig, ugyebár ebben mérik a nyomást) keresztmetszete és térfogata nem változik, tehát az állandó. Még soha senki nem (tudta elmagyarázni) magyarázta itt (meg nekem máshol sem) el érthetően, hogy akkor mitől lesz erősebb a nagyobb turbóval ugyan akkora nyomáson, ugyan olyan fordulaton (feltételezve, hogy a kisebb és a ngyobb turbó is kiszolgálja a motort végig noymásesés nélkül). Szoktak példálózni 1-2 esettel itt, de mind sántít valahol, így igazi bizonyítéknak egyik sem jó. Én amúgy elhiszem az okosoknak, hogy úgy van, csak akkor miért nem magyarázza el soha senki, hogy miért?
Én nem vagyok hozzáértő, de még csak gépész végzettségű sem.
Viszont a régi fizika tanulmányaimból élve szerintem:
Adott egy keresztmetszet adott egy nyomás, illetve levegőmennyiség ami a motorba jut. Nagyobb keresztmetszeten ugyanazon nyomás eléréséhez több levegőt kell szállítani. Ergo nagyobb turbó kisebb nyomáson tud ugyanakkora mennyiségű levegőt szállítani mint egy nála kisebb turbó.
Bocs ha hülye az agymenésem, józan logikával én így gondolnám.
Ha adott nyomáson minden turbó ugyanakkora teljesítményt tud, akkor mondd már el nekem, hogy HHC Gyuri kocsija miért nem 300 ló körül van mint Elmöré, mert a nyomás kb ugyanaz...