Ebben egyet értek ,hogy nagyon stílusos az autó.
A Nissan cube -om mellé nagyon vicces volna.
De szerintem elengedem egyenlőre .
Megmarad a kevésbé stílusos de praktikus Kia Soul.
Nem akarok akkora buktával kiszállni belőle .
Lassan majd csak rebootol az autópiac .
Aztán ha esetleg jön rá vevő és lesz éppen hasonló “relatíve”
olcsóbb Honda E akkor lecsapok rá.
van...
a fogyasztás relatív...annyira azért nem rossz...
de tény, hogy magasabb mint a tesla, hyundai-é kb. 15-20%-al...
ha napelemről töltöd és mindennap, akkor nincs jelentősége...
a csomagtartó nem nagy, de egy városi autónál talán kevésbé fontos, a bevásárlás bőven elfér benne...
igazából egy réteg autó, egy speciális célra...
de arra, ebben a műfajban a legstílusosabb és legegyedibb...
Nehéz döntés. Lehet hogy jobban jársz ha megtartod a kiát, az E-vel az a gond hogy ha nem otthon töltesz, akkor vagy egyenárammal nyomod tele ami jó drága vagy AC-vel egy fázison ami kurva lassú. Én itthon töltöm és este olyan 8-20% között szoktuk felrakni töltőre és reggel 95-100% között van, ezt egy 10-12 óra alatt teletölti a gyári töltővel. És télen el tudsz menni vele 100-140km-t. Az E tényleg egy városi esetleg a 3. faluig elmegyek vele autó. Nyáron viszont 170-190km között lehet használni. Ebből a szempontból anyámék Zoe-ja is jobb igaz ott is 50kW-os aksi van viszont csak AC-vel tudnak tölteni de azzal 22kW-tal és az AC mindenhol van és egy óra alatt belemegy 140-160km táv szemben az E 45km-vel. De igazából te tudod mennyire akarsz ilyent, esetleg próbáld ki valakinél hogy tényleg jó lesz-e neked. Én csak azért vettem E-t mert ebben az árkategóriában más ilyen tudású nem nagyon volt, plusz ha már választani lehet akkor miért ne E legyen, plusz nem akartam olyan használtat amiben benne van 40-50e vagy akár 80e km.
Van egy elado itt nem messze a Szigetvári Suzuki szalonban (Kaposvàri vagyok)
El is cserélnék velem de 500 ezret hajlandóak rá dobni.
Most ezen dilemmázom.
Biztos értéktartóbb lesz a honda mint a kia.
Pedig a 2020 as kia már egy kiforrott elektromos autó.
Simán elmegy 480 et télen is.
204 hp és 400 nm
12.5 millióért vettem kb egy éve .
Azóta bele tettem 29 ezret .
A honda e 10,5 millióra tartják .
Szóval 11 be számolnák be.
A piaci ára a kiának kb 12,5 -13,5 millió
Persze tudom adjam el és menjek kp val.
De gondolom ti is tudjátok,hogy az autópiac beleállt a földbe .
2023. március 11. 14:01:12: megválaszolva czizs + által,
→ #463 2023. március 10. 19:36:37: megválaszolva Tonx + által,
→ #459
Vedd meg. Kapcsold ki a kipörgésgátlót és egy üres parkolóban csapasd neki A magas fogyasztás alatt mit értesz? Nyáron 14-16 között tartható 2-3 személlyel, télen nagyon hidegben tehát -7 -8 körül ha egész éjjel kinn áll a hidegben akkor kb 4-5 perc alatt meleg van a kocsiban viszont a hatótáv simán lemegy 100km-re. Viszont ha mész vele akkor előfordulhat hogy 20-30km után még mindig megvan 80-90km. És a fogyasztás is lemegy a kezdeti 26-28-ról 22-23-ra vagy lejjebb. A csomagtartó meg akkora amekkora. Ha egyedül mész akkor kb mindegy mert előredöntöd az ülést aztán fekve elférsz benne. Ha veszel próbáld meg 16-os felnikkel venni, állitólag kevesebbet eszik. Jól fordul használható
Sziasztok!
Van itt Honda E tulaj?
Van egy Kia Soul 64kw om.
Aminek gondolkodom a cseréjén .
Nincs már szükségem a 4-500 km hatótávra.
Az E meg nagyon tetszik .
Szöcskével beszéltem már róla .
Igazából csak a magas fogyasztást és a kis csomagtartót említette negatívumnak.
Nektek mi a véleményetek ?
Igen, főleg ha ritkán van használva. Könnyen kiesnek a balanszból és akkor nem olyan jól használhato, leromlik a kapacitása mert a leggyengébb határozza meg a pakk max teljesítményét. viszont ha nagyon sok a különbség a cellák között akkor teljesen le is áll az ima rendszer, olyankor már a 12v akksit se tölti.
Ilyenekkel foglalkozom, ha valakinek gondja van a hybrid civiccel.
Egy kontrollált regenerálással lehet általában léetet lehelni az akkukba. főleg ha sokat állt és emiatt lett baja.
A sok rövidtávú használat se tesz jót nekik, mert pl télen a hideg akkut nem is tölti, csak merítgeti. aztán mire bemelegszik már meg is áll vele az ember.
A cellánkénti cserét nem javasolnám. Fontos, hogy egyforma kapacitású cellák legyenek egy pakkban.
És itt egy kis cellánkénti regenerálás-vizsgálat nálam(saját fejlesztésű regeneráló cuccal ):
Ok de melyik gyártó a legjobb? A Pana elég jó amiket hallottam a BYD az egyik legnagyobb... 2021-ben volt a facelift ügye a vasfoszfátos akksira , hát és elég nagy a szórás onnan ki hova gyárt. Majd X év múlva tudjuk meg degradációban melyik milyen
Szerintem minden ilyen cikk végkövetkeztetése az, hogy azt kell nézni milyen felhasználásra veszed. Nyilván aki vidékre jár naponta nem biztos ez a megoldás de ha városozol, sokat mozogsz bizonyos behatárolható területen és tudsz otthon tölteni akkor nincs jobb.
De működik, csak asszonynak nem kell, mert ő csak rádiót hallgat, én meg ritkán vezetem és arra a távra igazából felesleges a navi. Egyedül a kihangosító ami jelenleg kell.
Szerintem nem. Én azért felrakom mert a telefon nem lóg állandóan a kábelen. Meg aztán ki tudja lehet egyszercsak működni fog rendesen. Igazából azt a beállítást keresem ahol a töltési távot mutatja de nem csak kör alapján hanem rendesen táv szerint. Egyszer sikerült beállítanom valahogy de azóta sem.
Letölthető. A kocsi navijában kell a frissítésre menni majd egy max 32GB-os pendrive-t kell berakni FAT32-re formázva. Erre letölti a navi adatait. Majd irány a számítógép és a kocsiban kiirt oldalról le kell tölteni a garmin programját aztán a pendrive-ról beolvassa az autó adatait és majd arra letölti a frissítést. Utána vissza a stickkel a kocsihoz és újra frissítés és felmásolja. De legalább 5-10 perc mire végez.
az IMA rendszer nagyfeszültségű akkuja 8-10 év környékén többnyire megadja magát...
így vagy részben, vagy egészben bele kell kalkulálni egy cserét...
(ha még nem foglalkoztak vele...)
egyébként javítható...
Hamár hibrid topik is....
A 2006 utáni Civic hibridek és Insightok ára eléggé lent van. Mi ennek az oka? Mi a buktató?
(Esteleg ha van itt tulaj, és lenne kis ideje, kikérdezném!)
Előre is köszi!
igen, csak az autóban nem feltétlenül használják fűtésre is...
mert a belsőégésű motor veszteséghője nagyobb így általában a fűtést azzal oldják meg...
sztem a klíma fordított funkciójában tudja a hőszivattyút...
ezt lehet egyébként hallani...
a két mód kiegészíti egymást (mármint a hőszivattyú és az elektromos fűtés...)
mert más más tartományokban képes hőt előállítani és más hatékonysággal...