A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Mazda 6 2.0 manuál, öcsém vezette 6.3
Aztán levittem 13-ból Pécsre, klíma végig, M6, meg egy kis dimbes-dombos 6-os a végére 6.0
Mondjuk nem kellett szétgyilkolni, csak 2x
Ólomlábú kalandjai -A nyaralás
Nem vagyok az a rutinos nyaralós,mert hát parasztgyereknek sem való a csokoládé De most a csajok rábeszéltek,szóval leugrottunk Bibionéba.
Kipróbáltam a kajakot a tengeren.Eszembe jutott,hogy a tükörsima tavon is "jajaj ha bele esek a vízbe,össze megy a pöcsöm a hideg víztől".Aztán a 40-50 centis hullámokkal sem volt semmi gond,nagyobb meg nem jött Elég menő volt ahogy végig eveztem a parton.A sok buxa mosolygott,jól megbámult.Ami szar a tengeren,hogy rengeteget kell "dolgozni" az iránytartáson és egy kis forduló is melósabb,de ez érthető.
Kilátás a hotelből:
Egy darabig tuti nem megyek.De azért jó vót!
Hát én két hete 5.3-al (200km után) adtam oda apámnak az autót, másnap ugyanazon a távon rátankolás nélkül 4.4-re vitte le és ekkor már 400km-t ment az autó. Szóval vagy kurvára ráért vagy én nem tudok takarékosan vezetni.
Vazz egy 2.5-es, automata autótól nekem 10 literes fogyi az tökéletes. Ennyit evett az Outback-em is ezzel a konfiggal, s naggyon örültem neki, mert előzetesen 12-14 körül kalkuláltam (4-as váltó, állandó összkerék). A 8 liter, a te lábaddal sztem kimagaslóan jó.
Őrült mázlista.. Én a mazdával 8 liter alatt jártam el, mióta az asszonynál van 10 alatt nem evett.
Mondjuk nem is olyan takarékos, 6.6 liter nekem a minimum értékem, de az tényleg ésszel, monduk egy szerbia ki és belépés is volt benne klímával várakozva és végig klímázva mert nappal mentünk.
De az alá nem tudtam bevinni soha..
(mondjuk a több mint 120e km, 60% városi használattal, és összesen kerek NULLA meghibádosással az eléggé kárpótol a fogyasztásért)
ólomlábú kalandjai -A "baustelle"
Reklamáció,kaptam egy bérelt kisbuszt amit még nem törtem össze.bepakoltunk,lehúztunk ide Großpeterssdorfba ami Nagyszentmihály.Az öreg kolléga "fater" eléggé kétségbe volt esve,hogy 2 lyukat kell behegeszteni amin könnyezik a víz,ha meg vizes akkor nem lehet.Aztán megelégeltem a szarakodást,mert hát törölgethetjük reggelig is akkor is jön a talajvíz.jött az magyar lelemény,kis fa dugókat faragtam,bekalapáltam,elállt a szivárgás,és gyorsan be kolbászoltuk.Forró műanyag kolbász,mint a gyúrma,azzal becsináltam a lyukakat.Ez amúgy standard munkafolyamat csak nem a helyszínen,hanem a csarnokban,labor körülmények között .Szóval kb fél óra alatt elhárítottam a hibát.
Öreg ilyet szól,mit csinálok?
-U-Boot technika?
-Az milyen?
-Echte német!Tengeralattjárókon használták .ott működött,ha nem akkor blugy blugy volt! De legalább gyors is.
-Túl sok náci filmet nézel!!!
-
Most meg dőzsölök a 4 csillagos hotelban ,vacsorát a cég ugyan nem rendelt a szálláshoz,de legalább reggelit igen.
Szóval amennyire komfortzónán kívüli volt ez a turné,úgy fordítottam a javamra,úgy igazítottam,hogy jó legyen!
ja,új vitó,mindenféle szarral felszerelve,de navigáció az nincs benne,iránytű van,digitális! A tempomatnak meg külön van karja az index alatt....a láb kézifékről már nem is beszélek.Amúgy szerintem nem vezetem rosszul,az öreg is mondta,hogy a többiek azért elég metálban nyomják.Kollégám "ez nem megy 100-110-nél többet a pályán"... pehelylábúaknál nem is .Azért kotort 140 felett is ,mivel nem én tankolom,így megszaporáztam, meg hát a név is kötelez!
Hátramenetből előre kapcsolva,még azért mutatja egy darabig a tolatókamera képét!Rá is rántottam a karra 2x3x D állásba,hogy ezzel meg mi van már,mé akar hátra menni? Ahogy az automata rángatja a kocsit...ne tudtam finoman adagolni neki a gázt.Szóval,ilyet tuti nem vennék.
Nem. Fogarasi Shell kúttól kimentem M0-ra, ott 110 tempomat, majd M4-en lementem Szolnokra 120 tempomattal. Amúgy 5.7 volt de Szolnokon a lámpánál állva felugrott 5.8-ra mielőtt lefényképezhettem volna
Vagy, ha nem akarsz trolival járni, akkor alapvetően bringázol, mert egyrészt szeretsz, másrészt combizommal megy. De ha nincs rá idő, vagy távolra kell menni, akkor robogózol, mert azt is szeretsz, s csak 3 litert eszik, s amúgy ezekkel senki nem tud feltartani a dugóban.. S ha télleg kell, akkor autóval mész.. amiben úgy szól a V8, mint semmi, mindenki kva udvarias veled, bármin átmegy, ha kell, egyszóval vigyorgós élmény szintén.. Ez a szakasz igaz, h 16-ot eszik, de szinte bármit elvisz cserébe, meg gázzal megy, ami olcsóbb, áfát visszakéred, többit leköltségeled. :-) Mindenkinek más a jó közlekedési megoldás, s válassza azt, amitől a legjobban érzi magát a bőrében.
Akár igen. Mondjuk én már szerencsére más élményekre vágyok, így autók teré már a realitás, a fenntarthatóság,gazdaságosság, megbízhatóság ami dönt. Az "érzelmi" döntéseim árát már megfizettem korábban. Szerencsére kapuzárási pánikom sincs, közútra meg bőven jó az Octavia is, a dizájn meg ugye szubjektív,szóval az egy más téma.
Skoda Octavia 2015 1.4Tsi 150Le 20%város+80% országút 100-110-es tempo 5.5l, Autópálya 140km/h GPS szerint 6.6l, azt hiszem ez így egy elég korrekt fogyasztás, nagy kényelmes, kellően dinamikus. Az 1.6TDCI Ford C-max sem produkált nálam ettől jobbat.
Én 5.8 körül jártam, a zasszony meg 5.1-el. :-) A lámpára figyeltem, de amúgy is ég, ha normálisan mész. Viszont ha előzni kellett, akkor 80-nél kettes, 5000 rpm, tolni 7200-ig, majd 3. :-)
A best a 3 stage Vtec lenne, de olyan itt nix..
Első fogyasztás a frissen szerzett 1.5 VTEC Civic-kel. 5.59l/100km bazmeg!
70% város 30% városon kívüli használatnál, címről-címre ugrálva városon belül is. Szóval undorítóan JÓ!
(Ugyanilyen körülmények mellett az 1.4-gyel 6.48-at tudtam csinálni, alá nem tudtam nyomni sehogy sem.)
És még tanulom az ECO lámpát.....
Oké, tudtam, olvastam előtte meg sokan mondták is, hogy ez ilyen lesz. De őszintén teljesen nem tudtam elhinni, csak bíztam benne. Annyira, hogy nem kevés ideje vadásztam egy olyan példányra, ami 200.000km alatt van legalább és nem is drága nagyon. És csak meglett. (a külseje miatt le is alkudtam 650-ről 500-ra.... )
Tényleg elég sokat megyek, úgyhogy megérte a csere, még ha az 1.4 ennél sokkal jobb külső állapotban volt is, mert abban volt, ez tény. Na de majd meggyógyítjuk ezt is, most már biztos, hogy rá fog szolgálni.
van...eeeegy csomó,téves rendelés miatt.azt hiszem 20"-osak,alu.Már jó pár éve ott rohadnak a kis szobában .Számszeríj nincs hozzá.tervbe volt,hogy majd veszek egy pse fang 350-et,de hamar rá unnék.Az íj sokkal szórakoztatóbb.a számszeríjat felhúzod,lősz,felhúzod lősz,a hülye gyerekeknek is megy.Nem igényel sem tudást,sem ügyességet.
Köszi!A cura már megvan.A földön nem lesz jó helye,mert nem tudtam rendesen beszintezni,így az asztalt le kell söpörjem és oda kerül.Mivel ez egy kis tetőtéri szoba,így megvannak a magasság korlátok is.A thingiverst már ismertem,be vagyok regisztrálva.Egyenlőre rendeltem 2 tekercs pla-t aztán ahogy mondtad,majd rájövök...A beállításnál az üvegasztal sarkától sarkáig ment,szóval a nyomtatás mérete az tényleg tekintélyes.Úgy néz ki,hogy nem megy le a térképről.Első körben pla,petg amit kipróbálok,hogy melyik fúvóka mit tud,mit nem?!
A gyárban korlátlan mennyiségű fekete pe,tiszta pe anyagunk van amit csak le kellene darálnom,és újból le extrúdálnom.Anno a műanyag bmw csövek extrúdálását is rám akarták osztani,de én már előtte bele szartam a cégbe.ki ki próbáltam a folyamatot,mert érdekelt.ott 1,5mm falvastagságban 3 réteg volt,meghatározott méretben.Mikroszkóp alatt néztük,mértük.mocsok sok szemét lett abból,ami nem újrahasznosítható,de legalább a gyártáskor keletkező füst "nem mérgező",nem a f@szt nem,egy óra múlva volt olyan fejfájás,hogy hu húú....De már vagy 8 hónapja elpucolták a gumigyártást is.nem volt hosszú életű a cucc
Az volt a legjobb mikor a sima gumi szerszámait is,össze vissza beb@szva rakták el.A műanyagosé meg pár ezer €/db volt,a fej 15 000/db,speciális labirint kialakítású,hogy a kifutó nyíláson 100%-os legyen az eloszlás,és,hogy ne forogjon menet közben.Biztos vigyáztak rá .
Majd ha már úgy látom megy a dolog,akkor kipróbálom a pe-t is.gazdaságosnak gazdaságos lenne.Bár egy tekercs pla 10€ most,olcsóbb itt mint kínában.Az azért kemény.
Hat gratula a nyomtatóhoz, remélem türelmes ember vagy, egy nagy dolog nyomtatása ami már csak éppen fér el a felületen, kényelmes 1-2 napig biztos eltarthat. Slicernek a cura-t használd ami ingyenes és jó. Plusz szinte mindent is be tudsz állítani rajta. Mielőtt nyomtatsz minden tengelyt állíts derékszögre mindegyik tengelyhez képest. Furatoknál mérd meg hogy az átmérőt a nyomtatófej közepénél méri vagy beleszámítja az anyagvastagságot is. És nyomtass egy 2x2x2cm-es kockát vagy 4x4x4-est és mérd meg hogy tényleg annyi-e, vagy korrigálni kell a lépésszámot egy-egy tengelynél. Ez érvényes a műanyag előtolására is hogy pl 10cm előtolás a 9.7 vagy 10.3cm. Thingiverse oldalán vannak tesztdarabok amikkel be tudod állítani a pontosságot. Aztán idővel rájössz hogy hogyan megy. ABS-nél pl kell egy zárt doboz és megfelelő belső hőmérséklet hogy jó legyen a nyomtatás. PLA-nál meg igazából szinte mindegy. A felületet vagy hajlakkal fújd be vagy alkohollal töröld szárazra, akkor jól tapad és nem borul fel a nyomtatás. De ezek csak kezdő tippek.
Beszereztem egy ilyet.Creality cr10s5 500x500x500-at tud.Kell most melóhoz,meg van két projektem amit igényesebben tudok majd vele megoldani és darabja 1000€ körül mozog,szóval ilyen összegnél nem vagyok hajlandó a "jól van az úgy" kábelkötözős és menetes száras megoldásokkal megoldani a dolgot,mert hát lehet,meg úgy is jó,de igyekszem minőségibb dolgot csinálni,ha lehet.Groot,Eiffel torony és egyéb boltban megvehető baromságok,porfogó szemetek nem lesznek nyomtatva vele.Ha találok embert,vagy valakit a környezetemben,aki nyomtat nem vettem volna én sem.De mivel nagy a rizikó,hogy kicsit kicsi lesz a termék,így az első pár centit kinyomva bepróbálhatom majd,aztán ha nem jó a méret,korrigálhatom.Ez egy bérnyomtatásnál amúgy se játszana.Azért örülök neki,hogy van,de nem úgy mint mikor a kajakot megvettem vagy az íjjat.
400€ volt,alig használt,egy új 800-tól indul előrendelésre.
The significant advantages of TPMS are summarized as follows:
Fuel savings: According to the GITI, for every 10% of under-inflation on each tire on a vehicle, a 1% reduction in fuel economy will occur. In the United States alone, the Department of Transportation estimates that under inflated tires waste 2 billion US gallons (7,600,000 m3) of fuel each year.
Extended tire life: Under inflated tires are the number one cause of tire failure and contribute to tire disintegration, heat buildup, ply separation and sidewall/casing breakdowns. Further, a difference of 10 pounds per square inch (69 kPa; 0.69 bar) in pressure on a set of duals literally drags the lower pressured tire 2.5 metres per kilometre (13 feet per mile). Moreover, running a tire even briefly on inadequate pressure breaks down the casing and prevents the ability to retread. It is important to note that not all sudden tire failures are caused by under-inflation. Structural damages caused, for example, by hitting sharp curbs or potholes, can also lead to sudden tire failures, even a certain time after the damaging incident. These cannot be proactively detected by any TPMS.
Improved safety: Under-inflated tires lead to tread separation and tire failure, resulting in 40,000 accidents, 33,000 injuries and over 650 deaths per year. Further, tires properly inflated add greater stability, handling and braking efficiencies and provide greater safety for the driver, the vehicle, the loads and others on the road.
Environmental efficiency: Under-inflated tires, as estimated by the US Department of Transportation, release over 26 billion kilograms (57.5 billion pounds) of unnecessary carbon-monoxide pollutants into the atmosphere each year in the United States alone.
Further statistics include:
The European Union reports that an average under-inflation of 40 kPa produces an increase of fuel consumption of 2% and a decrease of tire life of 25%. The European Union concludes that tire under-inflation today is responsible for over 20 million liters of unnecessarily-burned fuel, dumping over 2 million tonnes of CO2 into the atmosphere, and for 200 million tires being prematurely wasted worldwide.