HONDA fórum
2024. szeptember 28. szombat, 01:33,  Vencel, Tarkány Legújabb regisztráltunk: aram80 0 



Téma neve:

Nyitotta: Kergyu 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 101 | 100 | 99 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | 93 | 92 | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | vége >> 

Téma információk
A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.




A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.


-=ADMIN TEAM=-



[SMIL:/smile7.gif] Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:

1.rész: kép beszúrása

2.rész: link beszúrása

a video beszúrása:

youtube flash url-je: https://www.youtube.com/v/***********?version=3&%20amp

VIMEO flash url-je: https://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=******&amp


Indavideo flash url-je:
https://assets.indavideo.hu/swf/player.swf?vID=**********&v=1071&onsite=1&autostart=0


Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok! [SMIL:/smile1.gif]




Képfeltöltésre ajánlott oldalak:

https://hu.imgbb.com/

https://into.hu/kepfeltoltes

https://www.kepfeltolto.com/kepfeltoltes
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg.
#322060 integra_type_r 0  2024. augusztus 12. 21:08:21    ‹›  +1 | rejt

"There is a growing chance that the annual birth number in Hungary will drop below 80,000 in 2024. The fall is more than 10,000 babies (and 11 percent) compared to the average of the last decade."



#322059 integra_type_r 0  2024. augusztus 12. 21:05:33    ‹›  +3 | rejt
"A Lidl Magyarországon 1159 millárd forint árbevételt ért el 2023-ban, és 26,8 mrd Ft lett a profitja, vagyis 2,3% árbevételre vetítve, minden 100 Ft eladott terméken csak 2,3 Ft-ot keresett. Ez évek óta a legalacsonyabb érték.

Eközben befizetett 60,7 mrd Ft különadót, az árbevételre vetítve 5,2%-ot (!), magyarul az állam több mint kétszer annyit keresett, mint maga Lidl! És akkor még nem beszéltünk a tonna ÁFÁ-ról, ami a vásárlásaid után az államhoz vándorolt. Na ezt a narancsoszlopot is ott fizeted meg a boltban - ha nem máshol, másik EU tagnál vásárolsz, ahol kisebbek az adók, és ezért alacsonyabbak az árak.

Még érdekes adat, hogy munkabérekre 25%-kal (!) többet költött, 72 mrd forintot, tehát durván növelte a fizetéseket, de leépített munkahelyeket, mert 7361 fő (2022) helyett csak 7292 fő (2023) dolgozott nála. Azaz növelte a hatékonyságot. Azaz egy munkavállalóra egy évben majdnem 10 000 000 Ft-ot költött, közterhekkel, és ugye egy csomó abból is ment egyből az államhoz. Olyan, mintha az állam lenne a Lidl fő részvényese, annyit keres rajta. Rajtad."



#322058 Shad 0  2024. augusztus 12. 19:56:39 re: #322057 (pIeTRo 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
én erre a cikkre emlékszem még 2020-ból
https://24.hu/kulfold/2020/07/11/megoldodott-a-gyatlov-rejtel
y/

#322057 pIeTRo 0  2024. augusztus 12. 16:33:13 re: #322055 (Shad 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És mi a hivatalos álláspont a Djatlov-rejtély kapcsán? Nem olyan régiben olvasgattam róla, de nem rémlett, hogy lezártnak tekintették volna az ügyet.
2024. augusztus 12. 19:56:39: megválaszolva Shad 0  által, → #322058 

#322056 Wagonist 0  2024. augusztus 12. 15:22:25 re: #322055 (Shad 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
A középső csíkra külön csatorna van. :D




#322055 Shad 0  2024. augusztus 12. 13:51:13 re: #322053 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Diana hercegnő halálánál milyen kérdés maradt? Nekem ez új. Illetve úgy emlékszem, hogy a Djatlov-relytéjt is néhány éve tisztázták teljesen.
2024. augusztus 12. 16:33:13: megválaszolva pIeTRo 0  által, → #322057 
2024. augusztus 12. 15:22:25: megválaszolva Wagonist 0  által, → #322056 

#322054 integra_type_r 0  2024. augusztus 12. 13:20:26    ‹›  0 | rejt


#322053 integra_type_r 0  2024. augusztus 12. 13:14:21    ‹›   →  ↑  0 | rejt

2024. augusztus 12. 13:51:13: megválaszolva Shad 0  által, → #322055 

#322052 integra_type_r 0  2024. augusztus 10. 11:12:27    ‹›   →  ↑  0 | rejt

2024. augusztus 13. 21:13:26: megválaszolva Hellfighter 0  által, → #322066 

#322051 Yakumo +  2024. augusztus 9. 22:30:21 re: #322038 (patopal 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nap mint nap parkolok és fizetek mint a katonatiszt Budapesten.
Sajnos ezt elbuktad. Inkább fizesd be a büntit és annyi, szard le.

Valahol egy messzi-messzi galaxisban lehetséges LEHET az, hogy ha ügyet csinálsz belőle, akkor megnyered. De annyi energia, ami ehhez kell, még az igazság zászlaja alatt sem éri meg.

Plusz azért te is beláthatod, ha nagyon akartál volna fizetni, akkor küldesz egy sms-t (mondjuk) az automatán feltüntetett számra. (06(20-30-70, szolgáltatód szerint) 763 aztán az automatán lévő 4jegyű szám, erre dobod el a rendszámodat és kész) Ez országszert így működik. Plusz ott vannak tényleg az app-ok megmitökmég, amin be lehet fizetni a parkolást.

Erre ők is simán hivatkozhatnak (és fognak is) és azért valamennyire igazuk is lesz. (mindamellett, hogy jó mélyen bevehetik, hogy az automata maga nem működött) De itt is játszhat az a körülmény, hogy valami barom beledobált valami szart és attól szart be. (ha nem így volt, ők akkor is mondhatják ezt és igen, fogják is.... szóval érted)


Én magam sms-ben fizetek mindig (elszámolás alapján állja nekem "a cég") és ennél is van, hogy elküldöm az sms-t szépen és helyesen, de mégis jön egy olyan üzenet, hogy "pillanatnyilag nem tudjuk fogadni parkolási igényét, kérjük próbálja meg később" Na bazdmeg. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] Én meg ott állok harci felszerelésben az utcán mint egy díszf'sz és szeretnék elindulni/felmenni az adott címre, de ugye nem tudok. Aztán általában egy második sms-t küldve, hurrá lesz parkolásom és mehetek. [SMIL:/smile2.gif]
Azt nem is említve, hogy ha ilyenkor rutinból küldi az ember az sms-t és nem nézi meg a választ, mert siet, akkor nincsen parkolása és ugyanúgy megb*sznak, de jól. [SMIL:/szetvert.gif]

Szóval fasza ez, hát ezzel is együtt kell élni, ez van.

#322050 grego +  2024. augusztus 9. 18:32:29 re: #322049 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ezt a borzasztó LCOE-t kell most számoljuk egy SMR erőműhöz Tenessee-ben.
Szőröm hullik tőle.
Amúgy a listából hiányzik a CSP (Concentrated Solar Power)

#322049 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 18:26:40    ‹›   →  ↑  0 | rejt

2024. augusztus 9. 18:32:29: megválaszolva grego +  által, → #322050 

#322048 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 18:25:33    ‹›  0 | rejt


#322047 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 18:18:53    ‹›  0 | rejt


#322046 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 18:14:42    ‹›  0 | rejt


#322045 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 18:14:12    ‹›  0 | rejt


#322044 integra_type_r 0  2024. augusztus 9. 17:41:58    ‹›  0 | rejt

Egyes márkákra nézve lesújtó eredménnyel zárult a nagy villanyautós felmérés...





#322043 Gergice +  2024. augusztus 9. 15:51:43 re: #322039 (maudelux + )  ←  ‹›  0 | rejt
A gondolatmenetet értem, de szerintem kicsit el vannak szállva a számítással.
Azért "nyugdíjas" éveinkben, ha már ki van fizetve a hitel mondjuk a házra, a gyerekek már kirepültek, nem biztos, hogy havi 1 millával kellene számolni (természetesen az akkori értékén).
De korrekten a cikk is azzal kezdett, hogy nem a pár 10 milliót félre tenni tudókhoz szól a cikk.
Aki meg félre tud tenni "pár 100 milliót", annak valószínűleg kell is havonta 1 millió.

De számomra érdekes volt a cikk.

#322042 Gergice +  2024. augusztus 9. 15:47:52 re: #322038 (patopal 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Én se hiszem, hogy sok esélyed lenne.
Én egyszer oktattam Bp-en. Reggel befizettem a parkolási díjat, de elhúzódott az oktatás, lejárt a 3 órás limit, automatikusan megszűnt a parkolásom. kb. 1 óra után eszembe jutott, akkor SMS-ben meghosszabbítottam, de az 1 órás kimaradásért ugyanúgy megbüntettek, és ugyanannyit kellett fizetnem, mintha egész nap nem fizettem volna. Nem érdekeltre őket, hogy előtte/utána fizettem. Viszont akkor úgy volt, hogyha egy bizonyos időn belül fizettem, akkor viszonylag olcsón megúsztam.
Az igazságérzeteden ez nem fog segíteni, de szerintem ennyi pénzért kár bosszankodni (gondolom egyébként erre hajaznak...).

#322041 Gergice +  2024. augusztus 9. 15:44:12 re: #322040 (Shad 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Na ja, valahogy biztos kibújnak a felelősség alól.

#322040 Shad 0  2024. augusztus 9. 09:12:01 re: #322038 (patopal 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
szerintem veszett fejsze..másik parkolóautómata, sms parkolás, mobil applikációs parkolás, meg amúgy be is jelenthetted volna a hibát valami telefonszámon.
2024. augusztus 9. 15:44:12: megválaszolva Gergice +  által, → #322041 

#322039 maudelux +  2024. augusztus 9. 08:48:09 re: #322037 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Basszus csak 600M? Picsáb@, már 700-at kuporgattam össze, most költhetem el valami marhaságra a felesleges 100M-et :D
2024. augusztus 9. 15:51:43: megválaszolva Gergice +  által, → #322043 

#322038 patopal 0  2024. augusztus 9. 08:25:19    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék, ha járt már így valaki?
Tegnap délután Óbudán kellett egy dolgot intéznem, Pacsirtamező utcában. Fizetős parkoló, de nem lehetett érmét bedobni, hibaüzenet nincs a kijelzőn, tehát nem tudtam parkolójegyet venni. Kb fél óráig voltam, amikor a mikuláscsomag ott figyelt a szélvédőn. Készítettem fotót és videót is (időjeles), hogy hiába próbálom a százast, meg a másik érmét bedobni.

Szerintetek lehet-e reklamálni, vagy fizessem be 15 napon belül a 3.900 Ft-ot, oszt hagyjam? Nagy az igazságérzetem, igazából már csak a többi, kvázi indokolatlanul megbírságolt kolléga érdekében is bolygatnám a dolgot, akár nyilvános fórumon is, hogy milyen alapon büntet, ha nem fizethetek?

Köszi, ha valaki érdemben hozzászól!
2024. augusztus 9. 22:30:21: megválaszolva Yakumo +  által, → #322051 
2024. augusztus 9. 15:47:52: megválaszolva Gergice +  által, → #322042 
2024. augusztus 9. 09:12:01: megválaszolva Shad 0  által, → #322040 

#322037 integra_type_r 0  2024. augusztus 8. 12:17:04    ‹›   →  ↑  +3 | rejt

Megélni passzív jövedelemből munka nélkül...


2024. augusztus 9. 08:48:09: megválaszolva maudelux +  által, → #322039 

#322036 integra_type_r 0  2024. augusztus 8. 12:01:13    ‹›  +1 | rejt

A villanyautó motorja dugattyúk nélkül is érdekes: ezek a legfontosabb fejlesztések...



#322035 Mykee +  2024. augusztus 8. 11:26:52 re: #322032 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem baj hogy belementünk mert amíg normális beszélgetés van, addig az tapasztalat csere :) . Azt se felejtsük el hogy mindenkinek más lehet ugyan az az autó is ;) . 100 db X elektromos/benzines típusból amiből 50 db jól sikerült, 40 db kisebb nagyobb problémákkal van 10db ami annyira szarul sikerül a gyárban hogy a tulajdonosok soha többet nem akarnak olyan típust mert annyit szívtak vele.

Amit beraktál videót azt tudják a koreai és a Cupra/WV típusok is, kivéve a lámpára megállás indulást de azt európában nem engedélyezik nekik még úgy tudom. Dugóban városban nekem is magától vezet, megáll elindul, távolságot tart, lelépő gyalogosnál megáll/vészfékezik. Sajnos ezt már tapasztaltam így ezt ki is kapcsoltam mert olyan belesatuzott hogy... hagyjuk.

2024. augusztus 8. 11:30: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322034 Mykee +  2024. augusztus 8. 11:20:19 re: #322033 (ePtOn 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
A felhasználás az amit lent írtam a tesla összefoglalóban. 80-90% város 10% autópálya főleg M0-M2. De én padlógázazok mindig és nem 100-110 hanem az M0 130-170 mert sietek és ott sok időt be lehet hozni így :) . Teljes rekuperációra van állítva a kocsi mindig így nem kell fékeznem sem és nagyon hatékony a visszatermelése. Természetesen autópályán lényegesen kevesebb a hatótáv de ez minden elektromos autónál így van. Minél nagyobb a súlya és a légellenállása annál nagyobb a foygasztása mint a normál autóknál. Ergo ha nehéz SUV-ot veszel simán kijön egy 20-26 kWh fogyasztás /100km . nekem a városban egy nyugodtabb napomon klímával zenével stb 11-13 kWh között fogyasztok. Ha nagyon rodeózok a városba akkor 12-15. Autópályán természetesen több mivel nincs visszatáplálás. Gyors töltőkön tud 170 kWh -val tölteni tehát még az sem lenne gond, emiatt döntöttem a kisebb akkumulátor mellett, felesleges még egy csomó plusz súlyt cipelnem. Itthonn konnektorról töltöm jelenleg, se napelem se semmi. Munkahelyen szoktam a 11kWh töltővel tölteni havonta 1x-2x. Csináltam eleinte képeket a fogyasztásokról meg ilyenek, mert tele vagyok elektromos autós ismerősökkel, és ez ilyen farok méregetés volt eleinte nekik, de már elengedték hál istennek. Ha érdekel felt udok rakni képeket ha megtalálom valahol a telefonomon. Ha erre jársz meg is mutatom szívesen ki tudod próbálni, ha mégis ID3/ID4 / Cupra vonalon gondolkozol egyszer. ( nekem a V3 van Augmented - Reality Head-up Display-el, amire a waze is kitehető hál istennek) . Szokott nálam lenni Kona is ha az is megfordul a fejedben. Ezeknek a típusoknak is vannak kisebb faszságaik ezeket is szívesen leírom, de nekem ezek nem számítottak annyit.

2024. augusztus 8. 11:23: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés
2024. augusztus 8. 11:23: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322033 ePtOn 0  2024. augusztus 8. 09:42:21 re: #322025 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
58 kWh a nettó kapacitás? Milyen átlag fogyasztásod van, ha 58 kWh-val elmész 400 km-ert? Illetve ez gondolom nem autópályázás, vagy ha igen, akkor nincs ebben 100-110 feletti tempó folyamatosan.
2024. augusztus 8. 11:20:19: megválaszolva Mykee +  által, → #322034 

#322032 danithebig +  2024. augusztus 8. 07:52:36 re: #322031 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nagyon belementünk, pedig nem szerettem volna :D
- Minden tesla tudja FSD-vel. Ha össze-vissza van a felfestés, akkor mégis mit várunk? Nem arra való, hogy minden lehetetlen akadálynál próbára tegyük.
- Azt ne írjuk a tesla számlájára, hogy európában a szabályzók szerint sok dologra nem képes (pl. a linkelt summon-ra sem). Elvileg idén zöld lámpát kap végre. Addig kellett csak visszatartani a teslát európában, míg az európai autógyárak utolérik. Erre írtam, hogy sok éves lemaradásban vannak.
Csak random youtube (ez egy model 3): LINK
Tényleg nem vagyok tesla hívő. Csak tulajként sok dolgot olvasok róla. Van összehasonlító videó is több márkával, hogy mit kezdenek egy eléjük lépő gyalogossal, aztán esőben, babakocsival stb... Nem kell mondjam, hogy mi lett a vége. Az európai gyártók taroltak (mármint mindent: gyalogost, babakocsit)...
2024. augusztus 8. 11:26:52: megválaszolva Mykee +  által, → #322035 

#322031 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:42:47 re: #322030 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez egy S ami lehet tudja, bár abban sincs 360-as kamera. Az Y-om FSD-s volt.A budapesti felfestésekkel azok hiányával, meg a sárga kersztbe hosszába ideiglenes húzgálással semmit nem tud kezdeni. Nekem simán lement az egysávos úton jobbra a földes részre ahol ugyebár nincs felfestés az út szélén. Nem is nagyon használtam.
"Minden márka ebből a szempontból többéves lemaradásban van" - ezt nem tudom mire érted. Pont hogy más márkánál találtam meg azokat a dolgokat amik az Y-ban nem voltak. Most megnéztem az Y- csak autopark -ot tud. Pont a feleségem miatt kellett az a funkció hogy beálljon magától mindenféle manővert végezve , hogy ne zuzza össze a többi kocsimat a garázsba inkább én megmutatom a kocsinak hogyan kell és szépen majd beáll magától onnantól :)
2024. augusztus 8. 07:52:36: megválaszolva danithebig +  által, → #322032 


2024. augusztus 7. 22:43: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322030 danithebig +  2024. augusztus 7. 22:34:41 re: #322027 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mit nem tud? Minden márka ebből a szempontból többéves lemaradásban van. Kell hozzá bizonyos "felszereltség". Igazából csak meg kell venni az FSD-t. Drága, de ezt bármikor megteheted a telefonodról is, nem kell emiatt szervizbe menni, vagy új kocsit venni. Illetve veheted alapból ugye ezzel.
LINK
2024. augusztus 7. 22:42:47: megválaszolva Mykee +  által, → #322031 

#322029 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:30:50 re: #322028 (danithebig + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Igen, bocsánat, nem lebaszásból írtam, csak a hangsúly nem megy át :) , sőt nem is neked kellett volna hanem a kérdőnek, csak információ gyanánt egészítettem ki. Merci/bmw/audi garancia tényleg kevés amúgy abban egyetértünk. Alternatívaként írtam be a többi márkát hátha abban is gondolkodik az illető ;)

2024. augusztus 7. 22:31: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322028 danithebig +  2024. augusztus 7. 22:28:44 re: #322026 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem "hencegésből" vagy magasztalásból írtam. A kérdésre válaszoltam.
2024. augusztus 7. 22:30:50: megválaszolva Mykee +  által, → #322029 

#322027 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:23:08 re: #322022 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Tényleg a kamerákat kihagytam a listámból. Sajnos tényleg vicc hogy minden cuccal teletömik, de alapvető dolgokat nem tud. A cuprám például beáll magától a garázsba az utcáról ha betanítom neki. 5 helyet be tudok előre tanítani neki ahova ha megérkezik szépen magától belavírozik akár elég éles kanyarokkal és S alakokkal együtt. Ioniq 5 is tud kulcsal parkolós dolgot hogy benne se kell ülnöd ha kis helyer rakod be. Ezt egy tesla hogyhogy nem tudja...
2024. augusztus 7. 22:34:41: megválaszolva danithebig +  által, → #322030 

#322026 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:19:09 re: #322015 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hyundai/KIA 5 év teljeskörű és 8 év akkumulátor garanciát ad km korlát ha jól rémlik 400.000 km( évente van kötelező szervíz) . Cupráim ( VW is ) 5 év teljeskörű és 8 év akkumulátor garanciát ad és 3 évente van kötelező szervíz ( benzinesre mondjuk évente ), a Fordnál is hasonló dolgokat mondtak amikor a Mach-e -t néztem. A Nissan mondjuk tényleg keveset ad ha jól emlékszem.
Szóval garancia miatt a többi márka még jobban áll mint a tesla, arról nem is beszélve hogy bármikor mehetsz egy csomó szervízbe, nem kell szenvedned hogy abba az egybe eljuss valahogy , márha lesz hely :(
2024. augusztus 7. 22:28:44: megválaszolva danithebig +  által, → #322028 

#322025 Mykee +  2024. augusztus 7. 22:11:41 re: #322016 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az ID3 kis akksis ( 58kWh) elmegy 400km sőt még többet is ;) , legalábbis én a Cuprával úgy járok és elvileg egy platform minden ugyan az kivéve a külsőt/futóművet, fedélzeti rendszert meg pár apróságot. Viszont külsőre nagyon konzervatív ezért nálam nem is jött szóba. Ráadásul nem 204 Le hanem 231 Le ha pontosak akarunk lenni.
ui.: tényleg 204 Le az ID3 , érdekes mert a Cupra 231....
2024. augusztus 8. 09:42:21: megválaszolva ePtOn 0  által, → #322033 


2024. augusztus 7. 22:12: Szerkesztve Mykee +  által, megtekintés

#322024 KawaBazsy 0  2024. augusztus 7. 17:52:01 re: #322022 (Kard 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez is olyan, mint a többi dolog, h ízlések, s pofonok. Én ugye amerikai kocsival járok, s egyáltalán nem érzem igénytelennek, pedig nem is szgk.. viszont amikor nálam volt az F11-es 530d, hát én semmi prémium truvájt nem érzetem, azt se, h igényesebb lenne monnyuk mint az ATS. Úgyhogy mindenki üljön bele, s eldöntheti, h begyere e.

#322023 danithebig +  2024. augusztus 7. 16:57:15 re: #322022 (Kard 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Na jó, ez azért no comment.

#322022 Kard 0  2024. augusztus 7. 12:12:46    ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Akkor én is.
Elöljáróban az előző autóm egy BMW 330e volt (mondjuk még épp megvan) és kerestem új autót. Alapvetően a BMW vonalon mozogtam volna, de tavaly nyáron még nagyok voltak az i4-re a szállítási határidők illetve semmilyen kedvezményt nem adtak, örülj ha kapsz. Viszont a Tesla szépen levágta az árait, gyorsan szállítottak volna, így már megmozgatta fantáziám.
Egyszer pont amikor a premier outletben voltunk kint voltak a Teslások, volt kint egy Model 3 (ez ugye még facelift előtti volt) illetve egy fehér belsős Model Y. tök örültem, legalább ki lehet próbálni nézzük meg. Előtte azért letekertem az igényeim, biztos rosszabb lesz mint a BMW, asszony is velem volt.
Model 3. Beülök, zárom az ajtót és ilyen kurva nagy csörömpöléssel záródik az ajtó, egy vidéki budiajtó finomabban záródik. Hmm, mondom jól kezdődik. A műbőr ülés égeti a hátam, de úgy, hogy nem tudtam nekidőlni. Akkor megértettem miért megy álló helyzetben maxon a klíma, hasztalanul. Ránézek a kijelzőre és tükröződik mint állat, elég egyértelmű, hogy még csak nem is a középső polcról választották. Az egész belső rettentő sivár, süt belőle az érzés, hogy egy cél volt minél olcsóbb legyen az egész. Ok, amúgy is fehér belső volt ami tetszett, így nézzük meg az Y-t.
Átmegyek az Y-hoz, asszony kinyitja a jobb egyet és ránézek a körbe futó fehér műanyag betétre. Ó anyám borogass, hát bakker van a pincénkben egy hűtő, amit úgy választottam, hogy árukereső legolcsóbb no frost hűtő. A belsejében 10x igényesebb műanyag van mint abban a 2x millió autóban. Képek alapján az gondoltam volna valami igényes műanyagot választottak, de a legszarabb kínai fröccsöntött szar. WTF. Na itt vége is volt, nem mentem el vezetni, nem érdekelt. A 2 óra vásárlás alatt meg végig azon beszélgettünk az asszonnyal, hogy mekkora csalódás volt és az egésznek mennyire Lada feelingje volt.

Néhány dolog pluszba amiken még előtte végigmentem. Ugye nincs semmilyen Carplay, ami hatalmas fail, nem csak a Waze miatt, hanem mert én rengeteg dolgot tudok a telefonomról intézni amit így nincs. Pl. egy meeting a teams-en, BMW-ben ott a Carplay, kijelzőn a meeting, a kihangosítóban meg hozzá a hang. Vagy pl. a kapu nyitás zárás, IOT cuccokkal vannak vezérelve, megnyomok egy gombot a carplay és nyílik a kapu, garázs minden.
Nincs 360 fokos kamera. A Teslának nincs körbe kamera rendszere. Elöl nincs kamera, az oldalsók nem tükrökben vannak ezért előre nem látnak. Simán le tudod tőlük patkázni a kereked. Vonóhorog. Nekem a vonóhorog rajta volt az extra listán a bringa miatt. BMW-hez kapsz 400e-ért behúzható vonóhorgot, Teslához 500e-ért egy felcsavarozhatót amit amúgy a lökösbe vágott "résen" keresztül lehet elérni és felszerelni ami persze pár ki és bepattintás után letörik.
A hülye indexről az újban vagy a park radar kihagyásáról inkább ne is beszéljünk. Spóroltak vele 50 dollárt, hogy kihagyták, vajon hány lökös törik meg miatta.

Végül szerencsére jött a villanyundor, i4-re nagyon jó kedvezmények lettek tavasszal és 10%-al lett csak drágább a BMW az alku után mint ugyanaz a Tesla Model 3 LR (színnel, vonóhoroggal, enchanced autopilottal) úgy, hogy az összes tech cuccot beleraktam.
2024. augusztus 7. 22:23:08: megválaszolva Mykee +  által, → #322027 
2024. augusztus 7. 17:52:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #322024 
2024. augusztus 7. 16:57:15: megválaszolva danithebig +  által, → #322023 

#322021 ePtOn 0  2024. augusztus 6. 23:14:26 re: #322019 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
Teljesen más érzet a két autó. És itt nem csak a hézagokra gondolok - ami annyira nem vészes, mert a Leaf-en is van.
A Nissan Leaf (2. gen), Skoda Octavia (új), vagy Sharan (ezeket vezetem huzamosabb ideig) érezhetően jól összerakott, csendesebb hatást kelt. Az M3 futóműve alapvetően sokkal keményebb és szerintem nem a jó értelemben. Lehet erre mondani, hogy sportos, de inkább csak kemény, nincs megfelelő csillapítása. Ez viszont lehet kihozza azt, hogy a belső összeszerelés érzete amolyan 90-es 2000-es évek körüli hatást nyújt (talán zörgősebb a rossz utakon), valamivel jobb, mint anno az EK4 Civic-em. Nincs olyan zajcsillapítás, a csomagtér és az összes ajtó olyan, mintha egy 2107-es Lada ajtaját csuknád be. (a dupla üveget a 2022-es modelleknél már megoldották és a többi zajszigetelést, ajtócsukódást az új M3-nál javították).
Teljesen más érzet ugyanazon az úton végigmenni pl az Octavia-val, Leaf-vel, (ott nincs akkora különbség, de az Octavia még csendesebb a futómű- / szél- zajok tekintetében). Biztos van olyan, akit ez zavar. De mondom, az új modell messze jobb, ha valakinek ez fontos, akkor az már sokkal mai autósabb, komfortosabb. Szóval az összeszerelést nem feltétlenül szó szerint kell szerintem érteni, annak ellenére, hogy sokan a hézegokat szokták említeni.

#322020 Tonx +  2024. augusztus 6. 20:08:27 re: #322019 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hézagok. Nyikorgó alkatrészek. Mintha csak úgy össze lenne hányva. De a teljesen új is ilyen.

#322019 danithebig +  2024. augusztus 6. 19:41:21 re: #322018 (ePtOn 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt az "összeszerelés"-t kifejthetnéd. Mi nincs jól összeszerelve a tesla-ban? Nem kötözködés, tényleg tudni szeretném, hogy ez mit jelent. Lehet nem vagyok elég vájt szemű (mondjuk ilyen szó nincs), de rohadtul nem látom azt a nagy különbséget, amivel jobban van "összeszerelve" egy VW, Ford, akármi.
Szerintem ez csak elindult valakitől, aztán rajta maradt.
2024. augusztus 6. 23:14:26: megválaszolva ePtOn 0  által, → #322021 
2024. augusztus 6. 20:08:27: megválaszolva Tonx +  által, → #322020 


2024. augusztus 6. 19:41: Szerkesztve danithebig +  által, megtekintés

#322018 ePtOn 0  2024. augusztus 6. 19:11:09 re: #322014 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A Leaf 40-esben 130e km van, az akku az autó kijelzője szerint még 100%-os (helyesebben 12 / 12 pálcás, tehát még 87,5% felett van, és inkább ehhez közel lehet).
Amúgy Tesla M3 LR-ből (2019) van spéci kivitel is, ami csak hátsókerékhajtású és a futóműve szerintem elég strapabíró, de a két autó között összeszerelési minőségben van különbség a Nissan javára. Minden másban fényévekkel jobb az M3.

2024. augusztus 6. 19:41:21: megválaszolva danithebig +  által, → #322019 

#322017 Tonx +  2024. augusztus 6. 18:37:24 re: #322015 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
A futómű a gyenge pontja a 3-asnak. Viszont minden is van hozzá.

#322016 Tonx +  2024. augusztus 6. 18:36:39 re: #322014 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Amiket én nézegetek ott a long range 140-160e km körül van a SR+ meg valahol 80-100e körül. Viszont ha veszek akkor valamiért a LR-t választanám, nem azért mert 500km felett tudhat és mert majdnem 500Le és mert 4WD, és mert 200 felett megy, és 4 másodperc körül van 100-on, hanem mert csak:)

ID3 is van ebben az ártartományban de ugye az csak 300km körül tud viszont nekem valahogy nemgyerebe. Viszont 204Le és hátul hajt. A leaf meg nem tetszik mert formailag nem.
2024. augusztus 7. 22:11:41: megválaszolva Mykee +  által, → #322025 

#322015 danithebig +  2024. augusztus 6. 16:36:01 re: #322014 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pénztárca és kompromisszum kérdése. Az M3 LR 80k km-ig és/vagy 4 évig teljeskörű garis. Az akksira és a hajtásra 192k km-ig és/vagy 8 év gari van. Igazából az M3 akksik nem nagyon mennek tönkre. A motor se tönkremenős. Annyira lutri, mint bármelyik normális autó. Igazából a 3-4-5 éves bmw/merci/bármire se nagyon van semmilyen gari, nemhogy 192k km/8 év. Szóval ha beüt a krach, akkor annyi a költség, mint egy benzinesnél a motorcsere. Én 125k-val vettem.
2024. augusztus 7. 22:19:09: megválaszolva Mykee +  által, → #322026 
2024. augusztus 6. 18:37:24: megválaszolva Tonx +  által, → #322017 

#322014 maudelux +  2024. augusztus 6. 10:14:46 re: #322011 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Milyen km állással "szabad" ezeket még megvenni? Az a baj fogalmam sincs mi számít soknak/kevésnek elektromosnál, nameg nyilván felhasználófüggő is az autó állapota.

Amikor a Model 3 mellett tetted le a voksot mik voltak még a perifériában? Model 3 / Leaf / ID3 hármasfogatban vergődöm.
2024. augusztus 6. 19:11:09: megválaszolva ePtOn 0  által, → #322018 
2024. augusztus 6. 18:36:39: megválaszolva Tonx +  által, → #322016 
2024. augusztus 6. 16:36:01: megválaszolva danithebig +  által, → #322015 

#322013 Kázmér +  2024. augusztus 6. 09:00:43 re: #322005 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Megvették a kínaiaktól az arcfelismerő rendszert, és csak szemből fognak mérni. [SMIL:/smile2.gif]

#322012 KawaBazsy 0  2024. augusztus 6. 07:36:14 re: #322011 (danithebig + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jók ezek a beszámolók, Májkié is, legalább képbe kerül az ember. Ha villanyautó, én is a Model3-at próbálnám ki, az á/érték aránya miatt.

Az ülés vegánbőr. Olyan, mint bármelyik bőr. Rajta ülés szempontjából legalább is.

Hát pedig nem, keress olyan autót, amiben jó minőségű, valósi bőr van, zongorázni lehet a különbséget. Tudom, h ma már csak a felső prémium kategóriában van, ott is felárért..

ha neked a vényolc az isten

Még szép. De második autónak teljesen praktikus egy ilyen. Még nem váltunk, Prius lesz a következő. amire a zasszonyét cserélem, csak szép fokozatosan. :-)

#322011 danithebig +  2024. augusztus 5. 22:45:43 re: #322008 (maudelux + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Elektromos autó keresgélés, lévén baszomsok napelem van a házon. Mindenképp 10M alatt akartam megúszni, illetve szüleim meg anyósék is ~200km-re laknak, így olyan kellett, ami BÁRHOGYAN tudja ezt úgy is, hogy esetleg teszek kitérőt. Tehát nem 90-nel autópályán nyáron 40fokban klíma nélkül, télen meg 5 fokban fagyoskodva, nehogy fűteni kelljen. Az volt az alap tézis, hogy úgy kell, hogy tudjon 300km-t, hogy úgy vezetem, mint egy bármilyen benzinest. Ha kell nyomom neki stb...

Első választás lett volna egy ioniq (nem az 5-ös, az nem az én pénztárcámhoz való), volt is full extrás, de az alulról karcolja a 300km-t. Volt több lehetőség is, azokat most nem részletezném.

Úgy döntöttünk, hogy Tesla lesz. Model S: Régebbi az problémás lehet beázó motor, megfolyó kijelző, régebbi HW és egyéb dolgok. (14-15 körül nyilván lett volna problémamentesebb). Y nekem nem tetszik, pedig az 5 ajtós autókat nagyon szeretem, de valahogy nem az én stílusomhoz való. X nagyon drága, és vannak vele problémák.
Maradt a model 3. Ez az én szememnek gyönyörű, 2 gyerekkel is elég nagy, bőven belefért az iker babakocsi+az összes cuccunk is. A legproblémamentesebb Tesla.
Nagyplénum által emlegetett dolgok, mellette az én véleményem:
- Zörög. Hát az enyém csendes, mint a sír. Ebben semmi nem kopog/zörög. Pedig félve ültem be, hogy kvázi egy trabant lesz, de nagyon meglepődtem (kellemesen).
- Hangos. Nem hangosabb, mint egy ford mondeo, vagy hasonló.
- Rossz anyaghasználat. Nekem tetszik a puha anyag az ajtókon, illetve a plüss szerű anyag is. Nekem még az elsőgenerációs M3 van, így a zongoralakk középkonzol valóban bazári. Ezen mondjuk egy fólia tud segíteni, tehát a nagy fanyalgást nem értem. Az ülés vegánbőr. Olyan, mint bármelyik bőr. Rajta ülés szempontjából legalább is. Ha forró, ráég a picsád. De ugye ezt ki lehet küszöbölni az előhűtéssel, amit bárhonnan bármikor el tudsz indítani telóról. Ha nem csupasz bőrfelülettel érintkezik, akkor nem izzadok össze vele. Nekem nincs bajom vele egyáltalán. Nyilván lehetne lyuggatott, meg akár ülésszellőztetés, de ebben még nincs. A későbbiekben van, csak ugye az nekem már drágább lett volna.
- Összeszerelési hézagok borzasztók. Hát... Láttam már szarabbat mercinél, erről ennyit. Semmi eget rengető ótvarság nincs. Én nem rejszolok a milliméterekre, aki viszont igen, azt le kell törjem: más márkánál se jobb a helyzet. Tudom, mert egy nagyon jó barátom fényező. Biztos lehet méricskélni, nekem szemre tök jó.
- Órákig tart a feltöltés. Otthon 11kWh-val töltöm, ha 20% alatt van, 80-ra 5 óra környékén fellöki. A Superchargeren meg nagyjából 5 perc alatt belelöki a 100-120km-nyi hatótávot. Összesen nagyjából 25 perc alatt tele van.
- Milyemmmá', hogy nincs műszerfal meg HUD!?!?! Nekem kiváló. Nem bassza ki a szemem semmi szemből a sötétben. 3 nap alatt úgy megszokod a "tabletet", hogy olyan, mintha mindig ilyet vezettél volna. Akit zavar, hogy le kell nézegetni ha keresni kell valamit, akkor gondolkodjon el, hogy milyen, amikor egy bármilyen új/idegen autóba beül. Meg kell szokni/ismerni és kész. Nagyon okos módon testreszabható, de ha nagyon lusta vagy, amúgy hangvezérléssel is tudsz egy csomó dolgot csinálni, akár még a kesztyűtartót is ki tudod nyitni. Ha azt mondod neki hogy fázik a segged (angolul, de szó szerint), akkor emel a hőfokon, és bekapcsolja az ülésfűtést. ÉS HA EZT AZ ANYÓSÜLÉSRŐL MONDJA VALAKI? Akkor ott kapcsolja baszod :D Ki van ez találva.
- Majd jól kigyullad! - Hülyékkel nem foglalkozom.
- És ha lemerül, akkor, hogy mész tovább? Ha kifogy a benya a kocsidból, mert olyan gyökér vagy, akkor te, hogy mész tovább?
- Csak 400km-t megy el? Parancsolsz? Mikor mész te egy seggel 400+km-t? Én évente max 1-2x. Akkor meg kibírom azt a 20 percet, amíg tolok egy gyrost, vagy pisálok egyet.
- Ez is környezetszennyező. Nyilván. De még mindig jobb, mint a városban a füstöt kipufogni, ahol mások élnek.
- Ez nem megoldás, nem ez a jövő. Lehet, de most kurvajól érzem magam, hogy nem kell tankolnom pénzért (csak nagyon ritkán, akkor is töredék áron.) Meg amúgy se akarom megváltani a világot.
- Dodzsem! A lada az igazi autó, nem ez a villanyszar. Aha, szóval még nem ültél egyben sem, és még Nokia 3210-esed van, nehogy haladj a korral.

Részemről: Sose volt még ilyen jó autóm, de soha nem is tehettem meg, hogy egy új, felsőkategóriás autót vegyek. A model 3 nem is az, de nem is akar az lenni. Aki ezt képzeli róla, az nagy tévedésben van. Musk is direkt "olcsó" népautónak szánta az S után. Van összehasonlítási alap, van a közvetlen környezetben (igazából a családban) Újabb E merci és Luxury 5-ös BMW is. A külső relatív, belül nyilván van különbség, de nekem nem biggyed le a szám, mikor azokból átülök a model 3-ba. Más. De az említett két autó tulajdonosa amikor lepadlózta a tesla-t, akkor az "aztakurva" meg a "hűbaszdmeg" volt a reakció. Mocskos erős, nagyon más dimenzió. Persze én nem e miatt vettem. Ebből már kinőttem. De azért néha jól esik. Meg az összkerék is tetszik. Viszont nem ajánlom, ha nem tudsz otthon tölteni, mert úgy drága.
Nekem az egész mentalitás tetszik mögötte, hogy van, hogy hetente jött frissítés, és mindig van újdonság. Néha nagyon aprók, néha bődületesen nagyok is. Az appról bármit meg tudsz csinálni, minden állítható, programozható. ott a sentry, hogy ha valaki pl. meghúzza a kocsidat a parkolóban, akkor látod a felvételen, hogy ki volt az elkövető, mert az egész autó körbe van kamerázva.
Ott az autopilot, amit ugyan meg kell tapasztalni/tanulni, hogy mikor, hogyan érdemes használni, de utána nagyon szuper. Vannak, akik fantomfékezésekre panaszkodnak, ami nálam még nem jött elő, de tudom, hogy létező jelenség. De inkább fékezzen fantom havi 1x, minthogy 1x ne. Illetve ez nem robotpilóta, neked figyelni kell mindenre ugyan úgy, csak kényelmesebb. Fel kell fogni épp ésszel, hogy mi ez, és mire való.

Mykee írásához:
Telótükrözés nincs. Ez számomra is érthetetlen és fájó pont volt az elején. Már nem hiányzik. Elég jó a gyári app felhozatal, ami folyamatosan bővül és frissül.
A panorámatetőre az az egyszerű trükk van, hogy ne sülj meg, hogy felfelé kell irányítani a levegőt és két oldalra, így a fejtér lehűl, és nincs egyből semmi probléma. Még a mellkasod se fázik meg. A hideg meg úgyis lefelé "esik". A klímája szerintem eszméletlen jó.

Röviden: Ha nem luxusautóra vársz, akkor mindent megkapsz. Persze, ha neked a vényolc az isten, vagy benzin a véred, akkor máshol kell nézelődni. Illetve akkor is, ha nem vagy képes élvezni az autózást, és mindenben a hibát keresed. Hozzáteszem, hogy akkor más se fog tetszeni igazán.

Biztos tudnék még írni, ha gondolkodnék. Én most jó ideig teslázom, mert nekem nagyon bevált.

2024. augusztus 6. 10:14:46: megválaszolva maudelux +  által, → #322014 
2024. augusztus 6. 07:36:14: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #322012 

 << eleje | 101 | 100 | 99 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | 93 | 92 | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 1.77, 0.7, 0.58
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.109 mp, 10 query