LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Az csak kb 1,4 € ,én az olcsó osztrák kúton tankoltam tegnap ennyiért. Hosszú volt a sor, gondolkodtam is, hogy kb 1km-re van a másik, az is útba esik. De kivártam és jól tettem, mert a másikon 1,75 volt, a közvetlen pálya melletti 1,78!
Nálunk a faluban a sarkon 1,65 hétévégére felemelik 1,7-re (mindig ezt csinálják, gondolom, mert sokan hétvégén csavarognak).
Ettől függetlenül mindenfelé nagy a forgalom, nem látom azt ami jó pár éve volt, mikor 470 volt a benzin és a budapestiek azt hiszem 15%-a letette a kocsit.
Átmentem Rétságra, gondoltam veszek ezt azt. A "lenti parkoló" tele, de még rá is álltak egymásra az emberek. A nagy parkoló kb 3/4-ig tele (régebben félig se volt, csak akkor ha valami rendezvény is volt),onnan gyakorlatilag születni kell a túloldalra, ha ki akarsz fordulni. Gondoltam, mert ünnep van, apám meg "a f@szt, hétköznap is ilyen".
Szerintem az akkori 470 az most majd a 600 ft lesz.
És az a jó hogy a személyautó reklamál hogy hé elfogy töltsd fel, majd amikor elfogy akkor ameddig jár a motor addig mehetsz vele. De miután leállítottad már nem tudod elindítani. Majd miután újra feltöltötted megint mehetsz a dolgodra.
Bemelegedési idő alatt is már jó lehet az olaj, tehát többet mutat, viszont ha a felső határhoz közeledsz ott pontosan kellene mutatnia hogy tényleg lássa a felhasználó hogy héló tovább ne nyomd mert szar lesz a palacsintában. Gondolom ezért is veszi el a powert az ecu. Hogy pontosan mit mutat nem tudom mert még nem láttam. Csak a többi autó értékei alapján gondolom hogy inkább hideg legyen az olaj és mutasson többet mint hogy melegebb az olaj és kevesebbet mutat. Annó az 5gen-nél pl 61 fokos víznél már nyitott a vtec, pedig akkor még az olaj kevés volt de a fejlesztő szerint így már ok a motornak az állapota és mehet a teljes power.
EZ ok, de mi van akkor amikor 120 fokos olajat látsz a műszerfalon mert pályázol? Ekkor mit mond a HDS? 90-et? Sőt, bizonyos olajhőfok és egyéb feltételek mellett elveszi a póvert az ECU, elmelegszik a kocsi mint a picsa. Akkor is "hideg" az olaj HDS szerint? Mert ha igen akkor miért tilt le a kocsi?
Gondi Petivel beszélgettem még erről júniusban és ő azt mondta, hogy a 20-25 fok eltérés a víz és az olaj között az normális, bemelegedési fázisban. Ő ennyit mért rendes szenzorral az EP3-ban. FK2-nél meg 18-20 fok között van az eltérés mikor melegszik a kocsi. De HDS szerint meg 30-40, sőt több.
Egyszerűen a juzereknek ez kell. Mert ők kiszámolták hogy már 50fokos olajjal is megfelelő a motor kenése terhelés alatt. És ahogy más autóknál is csalnak a vízhőmérséklettel itt is az olajhőmérséklettel. Ha nem tennék akkor sosem nyomnák neki az emberek, sőt gondolom ugyanúgy 90fokot mutat 100 fok felett is. Van egy videóm ahol Ford vízhőmérsékletet mérek obd-n keresztül. És amikor 41 fokos a víz obd szerint akkor már 60 fok felett van a műszerfal szerint. 45-nél meg eléri a 90fokot műszerfal szerint.
Az igen. De ez engem idegesít hogy az olajnál meg ekkora difi van. És tök 8 hogy gyári vagy progizott az ECU. Gyárinál is más.
Ellenben Linszter talált olyan paramétert, hogy:
Oil_Temp_Sump
meg
Oil_Temp_Cylinder_Head
Persze hogy az, de az ECU ugyanazt kéne mondja a műszerfal felé mint az OBD-n kifelé.
És totál más. Bemelegedési fázisban, amikor 80 fokot látsz a műszerfalon a HDS még csak 50-et mond. Te meg már nyomod neki aztán ki tudja mi az igazság.
Én holnap is lenézek csak úgy
De tuti hó végén is.
Ellenben HDS-el néztem az olajhőfokot és totál mást mutat a műszerfal mint a HDS. Szóval Petivel ki kell nyomozni mi a gikszer
Tegnap voltam a Shell-nél gázt tankolni, s nézegetve az árakat láttam, h a prémium gázolaj egy árban van a simával. Rákérdeztem, ezt mondták, h ez egy csak keddenként érvényes akció.. HA vki felár nélkül kipróbálná.
Én is ilyet vettem immár 3 éve az asszonynak. Elején háború volt mert kombi, de már imádja. Az ő átlaga 5,2. Napi 32km országút és kb 20km várossal. Igaz ő betartja a KRESZ-t.
Autópálya tapasztalat még 1 alkalom volt, mert általában a cégest használjuk iylenre, de 4 felnőtt , full csomaggal nyáron klímával 130 tempomat, úgy volt 6,3. Az sztem nem rossz.
Amit írtál, az igaz, hogy a ráncfelvarottban más szoftver van?? Ilyet én még sehol nem olvastam, hallottam. (nekem mondjuk az eleje rohadtul nem tetszik, elég lett volna csak a hátuljához nyúlni)
Nincs is központilag semmi előírás szerintem, csak megy az ijesztgetős szöveg. Be is ijesztettek CIVIC-nél, meg is vettem 6.000 Ft/liter áron a gyári HONDA olajat.
Ennyi van benne amit látsz.
Meg a gyári PDI-ba ez van írva:
Maintenance Information
NEW: Engine Oil Type.
There is a new type of engine oil that has been developed for Type-R. It is 0W-20 type 2.0 and is available under Honda genuine part number. This type 2.0 oil is the recommend type of oil that should be used in the Type-R engine when either topping up or replacing.
Honda HFE-20 (0W-20)
1 litre Honda Part Number 08232-P99K1LHE
4 litres Part Number 08232-P99K4LHE